teleurgesteld

26-07-2013 13:29 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel even wat feedback gebruiken. Ik twijfel over mijn relatie en ik kom er niet uit. Ik heb nu meer dan een half jaar een relatie die heel leuk loopt, we hebben beide kinderen uit een vorige relatie en ook dat loopt goed, hij heeft wat issues maar die heb ik geaccepteerd.



Nu hadden we de afgelopen week een week helemaal samen vakantie geen kinderen en allebei vrij kunnen krijgen van het werk. Dit is voor het eerst sinds we elkaar kennen. Ik heb hier veel moeite voor gedaan om dit te kunnen realiseren. Ik heb me er erg op verheugd om een hele week lekker met zijn tweetjes te zijn en te genieten. Er was geen budget om te reizen dus we konden niet samen weg, maar ik had me voorgesteld dat we er een leuke week van zouden maken. In deze week is er echter geen enkel initiatief van zijn kant gekomen om iets te ondernemen, het enige dat we hebben gedaan was dan ook op mijn nadrukkelijke initiatief. Ik had geen zin om elke dag de kar te trekken dat voelde ook niet goed want zoiets moet toch van beide kanten komen. Toen hij ook nog afspraken ging maken om online te gaan gamen en ik uren mezelf heb vermaakt had ik er op een gegeven moment zo genoeg van dat ik halverwege de week naar huis ben gegaan en nu sterk twijfel of ik met hem verder wil.



Ik voelde me niet welkom niet gewaardeerd en niet geliefd genoeg door zijn gedrag. Ik heb dit pas aangegeven toen ik wegging. Eerder heb ik niet aangegeven dat ik het niet leuk vond, ook omdat ik me wat afwachtend opstelde en mezelf prima kan vermaken. Ik weet niet of ik nu echt mijn conclusies moet trekken en er een punt achter moet zetten of dat ik met hem moet gaan praten en het nog een kans moet geven. Ik zit er mee dat ik niet eerder tegen hem had gezegd dat ik het niet leuk vond dat er geen initiatief kwam om leuke dingen te doen en dat ik me het grootste deel van de dag zelf moest vermaken, maar op het moment had ik ook zoiets dat als hij liever uren achter zijn pc zit is het toch duidelijk dat ik geen prioriteit ben. (Overigens kan ik me heel goed zelf vermaken en hoef ik niet de hele dag samen te zijn, maar dit was een beetje veel voor zo'n weekje samen) Als hij hetzelfde voelde voor mij als ik voor hem dan ben je toch blij dat je samen bent en dan ga je toch plannen maken wat je kunt gaan doen en dan maak je het toch leuk romantisch en gezellig samen? Gewoon heel eenvoudig wijntje bbqtje bezoekje aan vrienden, wandeling in het bos maakt niet uit hoeft geen geld te kosten. Hij deed verder heel lief zorgde goed voor me... vroeg steeds of ik nog wat wilde eten of drinken en zo...



Ik weet dus even niet wat redelijk is, heeft hij hiermee duidelijk laten zien hoe zijn gevoel voor mij is en waar zijn prioriteiten liggen en moet ik mijn conclusies trekken en kappen of waren mijn verwachtingen te hoog, had ik het eerder moeten zeggen en moet ik nu met hem gaan praten en kijken of we verder kunnen.
Maar hoe reageerde hij toen je wegging? Heb je toen wel iets gezegd? En wat was zijn reactie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 26 juli 2013 @ 13:54:

Zeg schatje, eigenlijk zou ik het leuk vinden als jij ook eens wat bedacht om te doen.

Het voelt nu een beetje alsof alles van mijn kant moet komen en dat vind ik niet zo leuk.



In plaats van jezelf te gaan lopen irriteren had je beter dit kunnen zeggen (zie tekstje Summerdance).



Misschien bedoeld hij het niet verkeerd maar heeft hij niet in de gaten hoe jij je hieraan loopt te irriteren. Sommige mannen pikken signalen van vrouwen niet zo snel op.



Ik zou hem het voordeel van de twijfel geven. Temeer omdat jullie het verder best leuk hebben samen. Maar laat wel weten dat je dit absoluut niet leuk vind.

Als hij gek op je is dan zal hij zijn gedrag best wat aan willen passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 26 juli 2013 @ 14:09:

Met zo'n gamejunk zou ik snel klaar zijn. Dat doet ie maar in de weekenden/weken dat ie z'n kids heeft. Zou daar echt niet bij blijven zitten en gewoon naar huis gaan als ie niet zonder z'n game kan. Spreek lekker met 'n vriendin af om dit weekend wat te gaan doen en laat 'm in z'n sop gaar koken.Dat heb ik gedaan elninjoo.. ik heb de afgelopen dagen al mijn vriendinnen bezocht hartstikke gezellig ik heb hem idd even met rust gelaten, het is even sitl van mijn kant maar dit kan zo niet blijven. Ik ben bang dat ik misschien onredelijk ben omdat ik het niet eerder gezegd heb, maar aan de andere kant uren zitten gamen en wat thuis zitten als je eindelijk een weekje met je vriendin bent, dat doe je niet, daar heb ik iig wel mijn vraagtekens bij. Dan heb ik ook zoiets ok als dat is wat jij het liefst wil.
Maar hoe ging dat dan voor het plannen van deze gezamenlijke kindvrije vakantieweek? Hebben jullie toen niet zitten brainstormen over uitstapjes, etentjes of andere activiteiten die je nu eindelijk 'ns kon doen omdat er geen kinderen te entertainen zouden zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vermoeden dat jouw vriend behoorlijk gek op gamen is, zo gek dat het niet leuk meer is.

Je hebt nu gezien hoe het in de vakantie gaat, kan je je voorstellen hoe dat gaat als je samen woont.
Alle reacties Link kopieren
Ziet hij zijn vrienden meer als zijn maten en ben jij voor hem "moeder de vrouw"?

(Meer vrouw dan maat)
Alle reacties Link kopieren
Rob ik heb me niet de hele tijd lopen irriteren, ik heb wel genoten, ik kan me makkelijk aanpassen maar de grens was op een gegeven moment bereikt. Ik heb ook geprobeerd om wat te plannen voor de volgende dag om te doen. Ik heb enkele keren het gesprek hierover op gang proberen te brengen toen dit lukte kaatste hij meteen de bal terug en hij liet het meteen aan mij over en ik heb toen gezegd dat ik het leuker vond als hij nu ook meedenkt, omdat ik het eerder al had geregeld. Hij keek mij heel verbaasd aan en zei ok en ging weer verder met waar hij mee bezig was en is er die dag niet meer op terug gekomen, daarna hoefde het niet meer want toen was ik al weggegaan
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals de vraag, waarom heb je het niet besproken dan?

Of verwacht jij dat hij na een paar maandjes al aan je kan aflezen wat jok precies wil?



In dat geval kan ik me voorstellen dat jetteleurgesteld bent.

Dan zal ik je nu vast behoeden voor een volgende teleurstelling: dat kan hij nooit!



Daar hebben ze de communicatie voor uitgevonden.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
elninjoo helemaal niets.. ik begon zelfs even te denken dat hij andere plannen had voor die week maar hij had gewoon geen plannen en geen initiatief om ze te maken
Communicatie , communicatie.



Als je er prijs op stelt dat je vriend hier een romantische week van had gemaakt, had je dat moeten zeggen. Je moet tijdens de dag een opmerking maken dat je het niet leuk vindt dat hij nu gaat computeren. Aan het eind van de dag zeggen dat hij de dag erna iets moet verzinnen om te doen.



Soms zit er zo'n zeldzaam exemplaar tussen wat uit zichzelf champagne koopt en rozenblaadjes in je bed strooit maar de gemiddelde nederlandse man is nogal een hork. Hij heeft dus tips en truuks nodig en die moeten van jou komen.



Je heb je nu een hele week afwachtend opgesteld en niet met hem gepraat en nu heeft hij het allemaal fout gedaan. Dat ligt niet alleen aan hem.
Alle reacties Link kopieren
Maar Maaike, als ik al je opmerkingen zo lees heb je je wel degelijk lopen irriteren.

En als je vriend inderdaad een game verslaving heeft dan denk ik dat je er aan zal moeten wennen of breken als je daar niet tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
Communiceren over samen iets doen als je voor het eerst met elkaar een weekje samen bent moet toch niet nodig zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op 26 juli 2013 @ 14:31:

Communiceren over samen iets doen als je voor het eerst met elkaar een weekje samen bent moet toch niet nodig zijn?Lijkt mij ook niet, meestal komen spontaan ideeën op tafel, tenzij je iemand hebt die wel erg gek op gamen is, dan is het gamen het belangrijkste en wat ook in dit topic heel sterk naar voren komt.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance je hebt wel gelijk en daar zit ik ook een beetje mee, tegelijk heb ik hem door het te accepteren en ook mijn eigen gang te gaan de ruimte gegeven en in die ruimte laat hij zien dat hij weinig aandacht heeft voor mij en verder geen initiatief neemt om er wat leuks van te maken samen. Dat kun je ook zien als een teken aan de wand, had ik er wat van gezegd dan had hij zich misschien wat aangepast maar dan had hij nog steeds liever andere dingen gedaan eigenlijk of zie ik dit verkeerd. Ik zou me andersom nooit zo gedragen als hij of een vriendin hier een weekje was.
quote:yasuko schreef op 26 juli 2013 @ 14:31:

Communiceren over samen iets doen als je voor het eerst met elkaar een weekje samen bent moet toch niet nodig zijn?



Natuurlijk wel. Je moet toch van elkaar weten wat je leuk vindt om te doen? Wat is er mis mee om 's avonds samen het weerbericht te kijken en dan af te spreken om een stuk te gaan fietsen, picknickmandje mee , of in plaats daarvan te gaan zwemmen?



Als je geen geld hebt moet je samen dingen verzinnen die je allebei leuk vindt , dat gaat het beste in overleg.



Nu blijkt achteraf dat zijn idee van vakantie vieren vooral niks doen is, en dat viel niet in goede aarde.
Alle reacties Link kopieren
Ronniemitchel, ik heb geen idee hoe dat met gamen zit kan dit zo ver gaan?
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-01-2014 00:35
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eens met summer
quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 14:34:

Ik zou me andersom nooit zo gedragen als hij of een vriendin hier een weekje was.



En dáár zit het pijnpunt. JIJ zou het heel anders gedaan hebben. Tegelijkertijd leg je de hele verantwoording voor jouw leuke week bij hem neer.



Zie je wat je doet? Je verwijt hem eigenlijk dat hij niet doet wat jij zou doen. Maar jullie zijn verschillende mensen met een verschillende achtergrond ,die ook verschillende ideeën hebben over wat vakantie vieren betekent.



Daar moet je dus een middenweg in vinden en dat kan alleen maar door praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 14:35:

Ronniemitchel, ik heb geen idee hoe dat met gamen zit kan dit zo ver gaan?Ja dat kan heel ver gaan, zo ver dat jij alles in je eentje doet,en alleen op de bank zit terwijl hij hele avonden achter de computer zit, jouw vriend speelt overduidelijk een online game, en dan heb je 2 keuses of je kapt met die man en accepteert dit gedrag niet, of je geeft hem de keus meer samen doen en minder gamen,of alleen zonder jou verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-01-2014 00:35
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:single-lady schreef op 26 juli 2013 @ 14:34:

[...]





Natuurlijk wel. Je moet toch van elkaar weten wat je leuk vindt om te doen? Wat is er mis mee om 's avonds samen het weerbericht te kijken en dan af te spreken om een stuk te gaan fietsen, picknickmandje mee , of in plaats daarvan te gaan zwemmen?



Als je geen geld hebt moet je samen dingen verzinnen die je allebei leuk vindt , dat gaat het beste in overleg.



Nu blijkt achteraf dat zijn idee van vakantie vieren vooral niks doen is, en dat viel niet in goede aarde.



Ik denk dat yasuko dit niet bedoelt, zo'n gesprek zou normaalgesproken spontaan op gang moeten komen maar dat gebeurde niet en er over praten dat er zo'n gesprek op gang moet gaan komen dat zou niet nodig moeten zijn.



Niks doen vind ik heerlijk hoor dat is het punt niet, ook in het niks doen maak je plannen, je haalt lekkere dingen in huis, zoekt wat filmpjes uit, lekker wat buiten zitten, een keer een eenvoudig bbqtje of lekker koken enzovoort. Maar dat gebeurde niet
Alle reacties Link kopieren
quote:single-lady schreef op 26 juli 2013 @ 14:37:

[...]





En dáár zit het pijnpunt. JIJ zou het heel anders gedaan hebben. Tegelijkertijd leg je de hele verantwoording voor jouw leuke week bij hem neer.



Zie je wat je doet? Je verwijt hem eigenlijk dat hij niet doet wat jij zou doen. Maar jullie zijn verschillende mensen met een verschillende achtergrond ,die ook verschillende ideeën hebben over wat vakantie vieren betekent.



Daar moet je dus een middenweg in vinden en dat kan alleen maar door praten.Dat heeft ze geprobeerd, maar dan gaat hij verder met waar hij mee bezig is,en komt er niet meer op terug.
Alle reacties Link kopieren
Yep, dat bedoelde ik idd.
Ik denk dat jullie voor de vakantie geen verwachtingen hebben uitgesproken over de invulling van de vakantie en dus had hij vast geen flauw benul dat jij het liever anders zag toen je jezelf aan het vermaken was. Hij dacht vast dat jij ook tevreden met de situatie was. Dit hadden jullie dus beter vooraf kunnen bespreken of bij de eerste irritatie van jouw kant.



Maar als initiatiefloos zijn en weinig dingen willen doen in zijn karakter zit kun je communiceren tot je een ons weegt, maar dan doet hij het hooguit om jou tevreden te houden en niet om leuk samen dingen te doen. Dit verander je niet zomaar, dus als je dat niet trekt kun je beter de relatie verbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven