teleurgesteld

26-07-2013 13:29 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel even wat feedback gebruiken. Ik twijfel over mijn relatie en ik kom er niet uit. Ik heb nu meer dan een half jaar een relatie die heel leuk loopt, we hebben beide kinderen uit een vorige relatie en ook dat loopt goed, hij heeft wat issues maar die heb ik geaccepteerd.



Nu hadden we de afgelopen week een week helemaal samen vakantie geen kinderen en allebei vrij kunnen krijgen van het werk. Dit is voor het eerst sinds we elkaar kennen. Ik heb hier veel moeite voor gedaan om dit te kunnen realiseren. Ik heb me er erg op verheugd om een hele week lekker met zijn tweetjes te zijn en te genieten. Er was geen budget om te reizen dus we konden niet samen weg, maar ik had me voorgesteld dat we er een leuke week van zouden maken. In deze week is er echter geen enkel initiatief van zijn kant gekomen om iets te ondernemen, het enige dat we hebben gedaan was dan ook op mijn nadrukkelijke initiatief. Ik had geen zin om elke dag de kar te trekken dat voelde ook niet goed want zoiets moet toch van beide kanten komen. Toen hij ook nog afspraken ging maken om online te gaan gamen en ik uren mezelf heb vermaakt had ik er op een gegeven moment zo genoeg van dat ik halverwege de week naar huis ben gegaan en nu sterk twijfel of ik met hem verder wil.



Ik voelde me niet welkom niet gewaardeerd en niet geliefd genoeg door zijn gedrag. Ik heb dit pas aangegeven toen ik wegging. Eerder heb ik niet aangegeven dat ik het niet leuk vond, ook omdat ik me wat afwachtend opstelde en mezelf prima kan vermaken. Ik weet niet of ik nu echt mijn conclusies moet trekken en er een punt achter moet zetten of dat ik met hem moet gaan praten en het nog een kans moet geven. Ik zit er mee dat ik niet eerder tegen hem had gezegd dat ik het niet leuk vond dat er geen initiatief kwam om leuke dingen te doen en dat ik me het grootste deel van de dag zelf moest vermaken, maar op het moment had ik ook zoiets dat als hij liever uren achter zijn pc zit is het toch duidelijk dat ik geen prioriteit ben. (Overigens kan ik me heel goed zelf vermaken en hoef ik niet de hele dag samen te zijn, maar dit was een beetje veel voor zo'n weekje samen) Als hij hetzelfde voelde voor mij als ik voor hem dan ben je toch blij dat je samen bent en dan ga je toch plannen maken wat je kunt gaan doen en dan maak je het toch leuk romantisch en gezellig samen? Gewoon heel eenvoudig wijntje bbqtje bezoekje aan vrienden, wandeling in het bos maakt niet uit hoeft geen geld te kosten. Hij deed verder heel lief zorgde goed voor me... vroeg steeds of ik nog wat wilde eten of drinken en zo...



Ik weet dus even niet wat redelijk is, heeft hij hiermee duidelijk laten zien hoe zijn gevoel voor mij is en waar zijn prioriteiten liggen en moet ik mijn conclusies trekken en kappen of waren mijn verwachtingen te hoog, had ik het eerder moeten zeggen en moet ik nu met hem gaan praten en kijken of we verder kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 26 juli 2013 @ 18:09:

[...]



Onzin, ze voelt zich niet belangrijk genoeg omdat hij niet gelijk op komt draven



Wat moet hij dan?

Zijn kindjes afbellen?Absoluut niet summerdance, je hebt niet goed gelezen wat ik hier over zei. Het voelt niet fijn dat er een hele week geen afspraak te maken valt en nu ik met hem wil praten hij blijkbaar toch wel iets van te voren heeft kunnen plannen met zijn kinderen. Hij kan het dus wel, is dus geen onvermogen van zijn kant. En mocht je het nu nog niet begrijpen, ik wil absoluut niet dat hij afspraken met zijn kinderen moet afzeggen dat gaat gewoon voor en een gesprek kan daarvoor echt wel wachten. Wat ik bedoel is dat hij dus wel dingen vooruit KAN plannen. Terwijl dit de afgelopen week zo onmogelijk leek
Alle reacties Link kopieren
quote:sole-mare schreef op 26 juli 2013 @ 17:25:

[...]





Vervelend voor jou maar afspraken met zijn kinderen gaan nu eenmaal voor..

Kom op zeg het kan toch niet zo zijn dat hij een afspraak met zijn kinderen af moet zeggen omdat jij nu beslist vanavond moet praten..Helemaal mee eens maar dat is niet het punt zie mijn vorige post
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 26 juli 2013 @ 17:48:

Je had allerlei verwachtingen maar sprak ze niet uit. Hij deed zijn eigen ding en jij liet dat toe. Normaal vind je het ook niet erg om beetje op de achtergrond rond te hangen, hoe kan de beste vent weten dat jij het anders wilde?



Dat zegt niets over hoe leuk hij je vindt. Ik zou het heerlijk vinden als ik gewoon met iemand in hetzelfde huis kan doorbrengen en we ieder ons eigen ding daarbij kunnen doen.



Ik zou wél aangeven dat ik af en toe of soms dan een hele week echt vakantieplannen wil maken met uitjes en andere dingen waarbij we echt tijd nemen voor elkaar. Als je dat niet gedaan hebt dan trek je mijns inziens nu echt de verkeerde conclusie.



De keer dat je wel iets wilde, ging hij met je mee, dus hij was welwillend om jou daarin tegemoet te komen en vond het zelfs waarschijnlijk leuk. Hij kan verder ook blijkbaar afspraken maken voor zijn kinderen. Normaal gesproken moet je in het dagelijks leven al heel veel en is een vakantie iets waarin je eindelijk kan ontspannen en relaxen, precies zoals hij gedaan heeft. Alleen voor jou hield dat iets anders in.



Het is niet fair om hem dat nu in zijn schoenen te schuiven. Hij was altijd zichzelf en is zichzelf gebleven in de vakantie. Hij ondernam wat met jou toen jij zei dat je wat wilde ondernemen.



Dat jij een ander type man misschien zoekt, dat kan, maar het is niet eerlijk dat op deze manier te denken, te doen en nu zelfs nu hij een afspraak voor zijn kinderen heeft zo te denken als je nu doet.



Dus je moet jezelf leren uitspreken over je eigen wensen en verwachtingen en kijken of je die bij kan en wil stellen en in welke mate hij jou daarin wil en ook tegemoet kán komen.

Misschien is het een beetje zoals je zegt peakzwart, maar ik begrijp dan nog steeds niet dat je niet meer de ander op zoekt en het samen gezellig maakt i.p.v. in je eentje achter de pc gaan zitten. Het is een weekje met zijn tweeen en we zijn geen 10 jaar getrouwd zoals ik al eerder zei.

Hij heeft 3 weken vakantie waarvan 1 met mij, het is niet zo dat hij alle dingen die hij wilde doen alleen deze week kon doen
Ik weet niet hoe hij anders is. Maar je hebt verschillende soorten mensen. En ook verschillende ideeën over vakanties. Of ook andere eerdere ervaringen.



Ik kan mij voorstellen dat je iets anders in een relatie verwacht. Maar me ook voorstellen dat hij dat niet in de gaten had.



Als je denkt dat het iets structureels is en het hem echt weinig kan schelen hoe je je nu voelt en het nu uitmaakt dan is dat niet goed. Maar ik geloof ook wel zeker in verschillende verwachtingen en gewoonten. En dat je in een relatie van elkaar leert en groeit. Ik vind dus dat communicatie er in ieder geval bij hoort.



Ik heb dat ook wel eens zo ervaren als jij maar de ander was echt helemaal van het padje af toen ik dat uiteindelijk zei. Een heel ander leven, terwijl voor mij bepaalde dingen heel erg belangrijk waren en zeldzaam was het iets wat hij altijd als vanzelfsprekend had ervaren en gezien zijn leven ook logisch.



Begrip kan er zeker komen als je echt geinteresseerd bent in elkaars wereld en redenen waarom iemand doet zoals hij of zij doet.



Als je denkt dat hij echt zo is en jij zoekt iets anders in een relatie dan is dat natuurlijk jouw keuze, je zou daarin gelijk kunnen hebben. Maar helemaal eerlijk vind ik dat niet naar hem toe. Hij klinkt ook onbeholpen lief met zijn voortdurend vragen aan jou of alles goed was (qua eten en drinken) en probeerde het jou wel dus naar de zin te maken (op zijn manier).



Ik vind gewoon bij iemand zijn al fijn. En interactie en dynamiek tussen twee personen zijn meestal beide partijen bij. De één geeft iets aan (of niet) en de ander reageert daar op (of niet). Het is soms, zeker in een nieuwe relatie, lastig om elkaar te begrijpen.



Mensen hebben vaak compleet andere achtergronden, andere visies, andere ervaringen. Sommige mensen kwamen in hun vorige relatie nooit van de bank af, hun partner deed niet anders en ineens krijgen ze een erg actieve partner. Dat vraagt tijd daar een balans of een nieuwe weg in te vinden of begrip voor elkaar.
Zelf vind ik het dus wel vertrouwd klinken, lekker ook je eigen ding kunnen doen. Maar ik ben het met je eens dat je zeker ook tijd moet maken voor leuke dingen samen. Een beetje van beide.
Alle reacties Link kopieren
Peakzwart hij is inderdaad op zijn manier wel heel erg lief en hij voelt zich nu heel erg rot zegt hij over dat ik me er zo bij voel. Ik zit dan in tweestrijd tussen de gedachte dat niet de woorden maar de daden tellen en de gedachte dat je moet praten en moet proberen te begrijpen waarom iemand iets doet en dat wat hij zegt ook waar is.



En het is inderdaad een beetje van beide, als je goed leest welke dingen ik eerder heb genoemd dan is het echt niet een actieve sportieve week die ik in gedachten had. Ik zeg nergens dat ik elke dag er op uit wil of zo. Het ging me om de kleine dingen, even een paar lekkere dingen halen voor een avondje thuis, een bbqtje, even iets lekkers koken, een wandelingetje, even ergens de zon onder zien gaan, even wandelen bij maanlicht (hahah samen een spelletje doen?) enzovoort
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom stel je dat dan zelf niet voor?

Ik snap dat gewoon niet.



Wat is er nou zo moeilijk aan de zin:



Schatje zullen we de bbq aanzwengelen straks?

En zullen we dan gelijk een marktje pakken?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 26 juli 2013 @ 17:48:

Je had allerlei verwachtingen maar sprak ze niet uit. Hij deed zijn eigen ding en jij liet dat toe. Normaal vind je het ook niet erg om beetje op de achtergrond rond te hangen, hoe kan de beste vent weten dat jij het anders wilde?

.



Volgens mij kan iedere man met meer dan 1 hersencel toch wel verzinnen dat een vrouw er niet op zit te wachten dat hij 8 uur gaat gamen als je een keer in de tig jaar samen een week vrij bent.



Ik zou persoonlijk ook afknappen op een compleet initiatiefloos persoon, altijd de kar trekken is ook niet leuk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 juli 2013 @ 23:12:

[...]





Volgens mij kan iedere man met meer dan 1 hersencel toch wel verzinnen dat een vrouw er niet op zit te wachten dat hij 8 uur gaat gamen als je een keer in de tig jaar samen een week vrij bent.



Hahahah dat is precies wat ik dacht en waarom ik het niet begrijp dit gaat niet over wensen kenbaar maken en overleggen. Dit begrijp ik gewoon niet en het enige wat ik kan bedenken is dat ik simpelweg geen prioriteit ben of dat hij echt helemaal wereldvreemd is (zoiets?)
Alle reacties Link kopieren
quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 23:19:

[...]





Hahahah dat is precies wat ik dacht en waarom ik het niet begrijp dit gaat niet over wensen kenbaar maken en overleggen. Dit begrijp ik gewoon niet en het enige wat ik kan bedenken is dat ik simpelweg geen prioriteit ben



Ik heb hetzelfde gehad met mijn ex, die vergat ieder jaar en nog steeds mijn verjaardag en soms zei ik er iets van en soms niet.

Het standaard argument was: "Waarom zeg je niet even dat je jarig bent"



Tja

Wat moet je daar op zeggen.



En zo waren er veel meer dingen, ze is niet attent.

Dan kan je eindeloos proberen te praten en veranderen en dan gaat het een week goed en daarna weer hetzelfde patroon.



Inmiddels ben ik er achter dat een vrouw die wel attent is en mijn verjaardag niet vergeet beter bij mij past.



Nogmaals, geen verwijt aan ex hoor, die is nu eenmaal zo, maar een wijze les voor mezelf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hahahh jee dan wordt de verantwoordelijkheid voor de relatie wel helemaal bij jou gelegd. En ook binnen een relatie zijn er toch ook gewoon basis omgangsvormen daar kun je toch niet verwachten dat je kunt wegkomen met een 'zo ben ik nou eenmaal' of door te zeggen dat de ander dat dan maar voor je moet doen of alles moet bedenken (verjaardag melden of iets anders bedenken dan gamen of iets dergelijks) en niemand is perfect maar veel dingen kunnen vaak eenvoudig opgelost worden. ff de kalender in je telefoon aan zetten maakt veel mensen blij:) lijkt het net of je heel attent bent..
Alle reacties Link kopieren
quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 23:35:

Hahahh jeetje dan wordt de verantwoordelijkheid voor de relatie wel helemaal bij jou gelegd. ..





Dat zie je hier in deze draad toch ook.

Je hebt minimaal 4x het advies gekregen: Je moet je wensen kenbaar maken



Misschien past een man die WEL aanvoelt dat gamen niet echt heel erg gezellig is voor jou beter bij je.



Hij had ook kunnen zeggen, ik ga 2 dagen helemaal los met gamen blijf rustig thuis want gezellig is naar mijn rug kijken niet maaaaaaar zullen we voor die andere dagen eens kijken of we er op uit kunnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 juli 2013 @ 23:40:

[...]





Dat zie je hier in deze draad toch ook.

Je hebt minimaal 4x het advies gekregen: Je moet je wensen kenbaar maken



Misschien past een man die WEL aanvoelt dat gamen niet echt heel erg gezellig is voor jou beter bij je.





Dit insinueert dat er mannen zijn die wel aanvoelen dat dit niet gezellig is en mannen die niet aanvoelen dat dit niet gezellig is, maar zoals je zelf zei elke man met meer dan 1 hersencel kan dit toch wel op zijn klompen aanvoelen.



Maar wat ik eigenlijk bezwaarlijker vind dan het niet aanvoelen is dat HIJ het dus wel heel gezellig vond. Dat vat ik toch echt op als dat ik niet echt prioriteit ben voor hem.
Uhm, je klaagt dat hij initiaiefloos is, maar wat heb je nu eigenlijk zelf aan initiatief getoond?

Communiceren, dat doen jullie dus beiden niet.

Als je zo graag had willen bbqen, dan had je dat toch voor kunnen stellen. Of was zelf naar de winkel gegaan om boodschappen te doen, en had dan gezegd: "Schat, we gaan lekker barbecuen vanavond. En zullen we daarna lekker buiten gaan rummikubben?"

Hij had dat vast een heel goed idee gevonden.
.
Alle reacties Link kopieren
Night sky,ik was niet initiatief loos heb wel degelijk dingen voorgesteld, maar wilde niet in mijn eentje de kar trekken en dit was het resultaat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de topictitel gelezen, en vraag me af of het niet slim is om heel groot; High maintenance op je voorhoofd te laten tattoeren.



Mijn god, de man wilde een dag gamen. In zijn vakantie.

Waarom moet ie dan meteen issues hebben?



Mag die man ook even bijkomen, of moet hij omdat hij toevallig je vriend is je maar de hele dag gaan vermaken en de vakantie vieren zoals jij wil? Dat maakt jou net zo onaantrekkelijk voor hem, als jij hem vond.



En dan weggaan zonder het gewoon even te bespreken? Ben je nog puber dan?
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 26 juli 2013 @ 23:47:

.Beter lezen...
Alle reacties Link kopieren
quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 22:26:

[...]





Absoluut niet summerdance, je hebt niet goed gelezen wat ik hier over zei. Het voelt niet fijn dat er een hele week geen afspraak te maken valt en nu ik met hem wil praten hij blijkbaar toch wel iets van te voren heeft kunnen plannen met zijn kinderen. Hij kan het dus wel, is dus geen onvermogen van zijn kant. En mocht je het nu nog niet begrijpen, ik wil absoluut niet dat hij afspraken met zijn kinderen moet afzeggen dat gaat gewoon voor en een gesprek kan daarvoor echt wel wachten. Wat ik bedoel is dat hij dus wel dingen vooruit KAN plannen. Terwijl dit de afgelopen week zo onmogelijk leekTrek je conclusie, hij WIL het niet op jouw manier. Dat koos hij. Bewust.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:_madhe_ schreef op 26 juli 2013 @ 23:48:

Ik heb alleen de topictitel gelezen, en vraag me af of het niet slim is om heel groot; High maintenance op je voorhoofd te laten tattoeren.



Mijn god, de man wilde een dag gamen. In zijn vakantie.

Waarom moet ie dan meteen issues hebben?



Mag die man ook even bijkomen, of moet hij omdat hij toevallig je vriend is je maar de hele dag gaan vermaken en de vakantie vieren zoals jij wil? Dat maakt jou net zo onaantrekkelijk voor hem, als jij hem vond.



En dan weggaan zonder het gewoon even te bespreken? Ben je nog puber dan?Misschien toch even lezen, het gaat niet om een dagje gamen en de issues zijn niet het gamen maar andere dingen
Alle reacties Link kopieren
quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 23:45:

[...]





Dit insinueert dat er mannen zijn die wel aanvoelen dat dit niet gezellig is en mannen die niet aanvoelen dat dit niet gezellig is, maar zoals je zelf zei elke man met meer dan 1 hersencel kan dit toch wel op zijn klompen aanvoelen.



.



Je denkt toch niet werkelijk dat alle mannen horken zijn



Als ik om me heen kijk zitten er best veel romantisch bij, afgelopen week heeft een kennis van zijn vriendin toekomstige vrouw nog op een hele leuke wijze ten huwelijk gevraagd een verrassing weekend met als toetje hij op zijn knieën.



Och zo moeilijk is het niet, heb een vriendin ook wel eens met een smoes naar het station gelokt en voor ze het wist zat ze in de trein naar Parijs voor een lang weekend.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 26 juli 2013 @ 23:45:

Of was zelf naar de winkel gegaan om boodschappen te doen, en had dan gezegd: "Schat, we gaan lekker barbecuen vanavond. En zullen we daarna lekker buiten gaan rummikubben?"

Hij had dat vast een heel goed idee gevonden.Een keer is geen probleem maar ALTIJD de kar moeten trekken nekt je of je moet een persoon zijn die daar geen moeite mee heeft en liever zelf de touwtjes in handen heeft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet holle bolle gijs ... Het is idd horken gedrag, hoewel hij geen idee heeft, ik verbaas me ook over de reacties van de mensen die zeggen dat hij recht heeft op zijn eigen vakantie en dat hij kan doen waar hij zin in heeft.. Heel leuk, maar je hebt toch samen een weekje, dan geniet je toch van elkaar en ga je toch niet alleen maar solo dingen doen waar je anders niet aan toekomt? Waarom ben je dan nog samen?
quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 23:47:

Night sky,ik was niet initiatief loos heb wel degelijk dingen voorgesteld, maar wilde niet in mijn eentje de kar trekken en dit was het resultaat

Zoals?

En wat was daarop zijn antwoord?

Ik vermoed dat hij een type is dat nooit zelf de kar zal trekken of initiatief ergens toe zal nemen.

En als een ander iets voorstelt zal zijn antwoord vaak zijn: "ja, prima."

Die mensen heb je. De vraag is, kun jij daarmee leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 27 juli 2013 @ 00:01:

[...]





Die mensen heb je. De vraag is, kun jij daarmee leven?Dat is inderdaad de vraag.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven