terug ruilen of niet?

02-09-2014 22:10 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...



Ik zal mijn 'probleem' even kort samenvatten.

Ik had een iPhone 4, die werkte een gegeven moment niet meer naar behoren, dus heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft, een Samsung note 3.

Op zich een hele mooie telefoon, heel snel ook, maar erg groot en onhandig. Nu had ik het hierover met mijn buurvrouw/goeie vriendin en zij vond de telefoon erg mooi en wou wel ruilen met haar iPhone 5. Nou prima, zo gezegd zo gedaan. Ze vertelde me er netjes bij dat de power knop van haar iPhone 5 niet helemaal optimaal werkte, dus ik zei haar dat dit geen probleem was, ik zou mij het desbetreffende onderdeel van de telefoon bestellen en de knop laten maken. Dus gister hebben we telefoons geruild en vandaag heb ik het onderdeel voor de telefoon besteld en mijzelf nog 2 beschermhoesjes voor de telefoon gekocht.



Nu kreeg ik vanavond ineens berichtjes van haar dat ze de telefoon toch te groot en onhandig vond (dit had ik al uitgebreid met haar besproken) en dat ze terug wil ruilen. Ik heb haar gezegd dat ik dat niet ga doen omdat ze dat van te voren al wist en ik het onderdeel al had besteld en betaald + de 2 hoesjes.



Nu is ze dus boos op me.



Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen? Ik weet even niet wat ik ermee aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Van ruilen komt huilen.
Je moet er vast nog even naast wonen.. Ik zou terugruilen als zij de kosten voor onderdeel en hoesjes betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op dinsdag 02 september 2014 22:11 Van ruilen komt huilen.+ 100000000000000
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet ruilen.
Ik zou hem teruggeven maar dit was eens en nooit weer bij deze buuf.
Alle reacties Link kopieren
Pfff ... had die buurvrouw dat van te voren niet kunnen bedenken of zien? Voor de lieve vrede (omdat je er naast woont) zou ik hem terug ruilen maar dan moet ze wel de betaalde dingetjes van je overnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op dinsdag 02 september 2014 22:24 Pfff ... had die buurvrouw dat van te voren niet kunnen bedenken of zien? Voor de lieve vrede (omdat je er naast woont) zou ik hem terug ruilen maar dan moet ze wel de betaalde dingetjes van je overnemen.Precies dat dus.. Ik had het er notabene nog met haar over toen zij besloot dat ze wel wou ruilen. Terug ruilen en haar het onderdeel laten betalen is geen optie. Ze zitten in beschermingsbewind en leven op weekgeld. Ze heeft daar de financiële middelen dus niet voor. Dat is een beetje mijn dillemma.
Hoe komt ze dan aan zo'n dure telefoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:Terug ruilen en haar het onderdeel laten betalen is geen optie. Ze zitten in beschermingsbewind en leven op weekgeld. Ze heeft daar de financiële middelen dus niet voor. Dat is een beetje mijn dillemma.Maar wel een iPhone 5
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En het is je buurvrouw maar ze besloot, zonder jouw telefoon even te hebben geprobeerd of vastgehouden, dat ze die wel wilde ruilen. Bijzonder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Niet dat het er iets toe doet, maar haar moeder heeft het abonnement voor haar afgesloten + telefoon.

En natuurlijk heeft ze de telefoon eerst vastgehouden en uitgeprobeerd, dat lijkt me logisch.
Kan je de hoesjes niet retourneren dan?
Dat van die moeder mag helemaal niet. Dikke fraude toestand. Mijn vriendin zou het niet zijn. Dus bij nader inzien: pech voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is het risico he? Ze heeft de telefoon notabene vastgehouden en geprobeerd en nu is 'ie ineens te groot? Garantie tot aan de deur. Maar goed, zoals ik al zei: 't is dat je er naast woont. Maar nu blijkt ze ook nog eens onder bewind te staan dus ze kan die zaken die jij gekocht hebt niet betalen. En wat zegt ze er zelf van? Verontschuldigt ze zichzelf?
Alle reacties Link kopieren
Wat me nu trouwens te binnen schiet: haar moeder heeft dat abonnement voor haar afgesloten omdat ze onder bewind staat en zij wilde wel ruilen met jouw telefoon (haar eigen aanbod), ze heeft hem vastgehouden en geprobeerd. Er was een onderdeel kapot en nadat jij dat onderdeel besteld hebt, wil ze hem ineens terug.



Volgens mij probeert ze haar eigen telefoon te repareren op jouw kosten!
Alle reacties Link kopieren
quote:inglein schreef op dinsdag 02 september 2014 22:45 Kan je de hoesjes niet retourneren dan?Natuurlijk kan dat. Wel balen van die reparatie, maar heel even wachten was hier ook verstandig geweest. Ik zou hem toch maar terug ruilen, en er niet meer aan beginnen. Dat ruilen bedoel ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk, dat ze gedacht heeft, ik ruil, last haar de telefoon repareren en zeg dan dat ik toch niet wil. Lekker goedkope reparatie, die ze normaal niet kon laten doen.
Wie ruilt er dan ook een Samsung voor een iPhone?!?! Het was al te mooi om waar te zijn
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, dat is balen! Ik zou geen ruzie willen hebben met mijn buurvrouw om een telefoon. Zoals Suze zegt, is het natuurlijk al te mooi om waar te zijn, een Samsung ruilen en een iPhone 5 terugkrijgen. Het lijkt mij een impulsieve actie, de oude telefoon al gewend en een nieuwe is natuurlijk mooi en interessant... maar uiteindelijk ben je minder af met die Samsung dan met een iPhone 5. Heb jij de Samsung in de winkel gekocht en uitgeprobeerd? Want jij kwam er ook pas later achter dat je hem toch te lomp vond, dus zo gek is dat niet. En dat had ze natuurlijk zelf ook allemaal kunnen bedenken en jij hebt het heel netjes aangepakt... maar het is wel verklaarbaar.



Kortom. Wat ik zou doen, hoe irritant ook. Geef haar de iPhone. Met dat nieuwe knopje (het is niet alsof je het nog ergens anders voor gaat gebruiken). Zet je Samsung op MP. Koop voor jezelf een iPhone en gebruik daar de hoesjes voor.
Wat lastig! Als jullie vrienden zijn zou ik het wel terug ruilen.
Ja terugruilen en hun haar die reparatie, ze heeft het niet breed.



En nooit meer doen.
Terugruilen, knopje kreeg ze van mij niet en de vriendsxhap zak bekoelen
Alle reacties Link kopieren
Als je gister de bestelling hebt gedaan dan kun je misschien nog wel onder die onderdelen uit, gewoon even terug naar de winkel en uitleggen.

Hoe duur is die bestelling trouwens?

Als het meer kost dan een tientje ofzo en ik zou er niet meer onderuit komen dan zou ik de telefoon houden.

Ik zou er sowieso niet zo veel voor voelen om terug te ruilen, ze kwam er nota bene zelf mee!
Alle reacties Link kopieren
Terugruilen, knopje en beschermhoesjes retourneren of ruilen voor iets voor de Samsung Note als retourneren niet kan, en nooit meer dat soort deals sluiten met de buurvrouw.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven