tips en trucs, do's en don'ts

03-12-2010 17:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik lees denk ik al een jaar mee en lees vooral op het relatie forum. Op dit forum lees je veel problemen: verlief op iemand anders, geen tot (te) weinig sex, communicatie problemen etc.

Nu ga ik zelf binnenkort samenwonen, dus ik dacht misschien is het handig om een keer de tips en trucs, do's en don'ts op te schrijven om je relatie zo goed mogelijk te laten verlopen. Kijk zekerheid heb je natuurlijk nooit..maar hoe cliché.. aan een relatie moet nou eenmaal gewerkt worden. Dus wie heeft goede tips?



Bijvoorbeeld:

* vooral ook je eigen ding blijven doen

* blijven communiceren

* af en toe je partner verrassen met weekendje weg/ dagje uit/ diner etc.



Ben benieuwd!



Groetjes,

Moidelamoi
Alle reacties Link kopieren
Elkaar dingen vergeven

Elkaar dingen gunnen

geven en nemen

accepteren

loslaten

niet zo zeiken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Blijf verantwoordelijk voor je eigen geluk.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet de kleine dingen niet!
Alle reacties Link kopieren
Elkaar niet als bezit beschouwen.
Alle reacties Link kopieren
(niet mailen dat je de sex slecht vond)
Alle reacties Link kopieren
niet zo op elkaars huid zitten

waardeer de kleine dingen ook.

en voor mij t meest belangrijk.... zie niets als vanzelfsprekend..



don`t take me for granted because than I will walk eventually
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
*communicatie

*elkaar niet als meubelstuk gaan zien/je best blijven doen

*focus op positieve eigenschappen/kijk naar wat je WEL hebt/wat iemand WEL doet

*beetje give and take, en van elkaar weten wat de behoeftes zijn (even alleen laten, weer ns uit eten/film/dansen/concert

*duidelijk en concreet zijn

*gevoel voor humor!
Alle reacties Link kopieren
Elkaar wel als geliefden blijven zien (dus niet gaan lopen winden, boeren, enz. waar de ander bij is)
Alle reacties Link kopieren
Communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren, communiceren.... Dat is het wel zo'n beetje denk ik.....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
haha... klopt chameleon! Ik denk dat de relatie tussen mijn vriend en mij zo goed gaat doordat we goed met elkaar kunnen praten. Je moet er aan het begin wel wat moeite voor doen om door te krijgen wat voor jullie het beste werkt, maar als het eenmaal goed en vanzelf gaat is het erg goed voor je relatie!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
"Don't take me for granted" vind ik een mooie uitdrukking, hoe klinkt die het best in het Nederlands? "Neem me niet als gegarandeerd" klinkt niet echt vlotjes.



*eerlijkheid

*niet voor de ander gaan denken

*communiceren

*jezelf blijven
Alle reacties Link kopieren
Oke, hier wat tips en de goede en foute oplossingen;



- Je niet opwinden als hij zijn vuile zooi laat slingeren (fout: zelf opruimen/goed: gewoon laten liggen, als z'n onderbroeken op zijn komt hij vanzelf wel op het idee dat ze in de wasmand moeten)

- Het niet erg vinden als hij tot diep in de nacht zit te internetten (fout: stekker eruit trekken/goed: vragen of hij even met jouw muis wil spelen)

- De huishoudelijke taken verdelen (fout: een schoonmaakrooster op de koelkast/goed: tegelijk/samen huishouden doen, als hij niet wil stel je hem voor het in je ondergoed te doen)

- Je niets aantrekken van zijn oerlelijke bank die hij graag wil houden omdat hij zo lekker zit (fout: opmerkingen maken over zijn wansmaak (hij heeft jou toch ook gekozen?)/goed: hond lenen, bank onder laten schijten (oops!), probleem opgelost)

- Er niets van zeggen als hij de lege pakken weer in de koelkast zet (fout: het lege pak naar z'n hoofd smijten/goed: weet ik niet, wen er maar aan)
Alle reacties Link kopieren
Accepteren en respecteren, ook noodzakelijk in een goede relatie.
* Heb respect voor elkaar

* Behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden

* Bij kleine irritaties vraag jezelf af of het wel de ruzie waard is

* Cijfer jezelf niet weg voor de ander
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zelf het dopje op de tandpasta doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ow ja die ook nog: pick your battles.
Alle reacties Link kopieren
@ Mil_Spec

hahaha bedankt voor de tips. Ik ben de sloddervos van ons tweeën, dus ga je tips maar aan hem doorgeven



@ colalight

Dat is idd echt zo. Dat heb ik wel geleerd van mijn vorige relatie..niet dat ik dat deed natuurlijk (hihi), maar mijn ex liet dan een wind in bed en deed dan expres de deken over mijn hoofd, zodat ik half werd vergast en dan lag hij helemaal in een deuk...euh niet sexy!!!!
Alle reacties Link kopieren
* communiceren

* open en eerlijk zijn

* ga elkaar geen dingen verbieden

* geef iemand de ruimte om zichzelf te zijn, ook al is dat niet altijd zoals jij wilt

* vergeet de complimentjes niet!

* vertrouw elkaar..het heeft geen zin om iemand krampachtig vast proberen te houden, als iemand wil gaan, dan gaat hij/zij toch wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 03 december 2010 @ 17:50:

"Don't take me for granted" vind ik een mooie uitdrukking, hoe klinkt die het best in het Nederlands? "Neem me niet als gegarandeerd" klinkt niet echt vlotjes.



*eerlijkheid

*niet voor de ander gaan denken

*communiceren

*jezelf blijvenZie mij niet als (iets) vanzelfsprekend?
Alle reacties Link kopieren
niet vervallen in het iedere avond in camping smoking op de bank. Blijf je haar doen en make up.



Verras af en toe je partner, hoeft niet groots en meeslepend.



Sleur voorkom je voornamelijk zelf volgens mij:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Elimia schreef op 03 december 2010 @ 18:29:

[...]





Zie mij niet als (iets) vanzelfsprekend?uhh...je hebt me voor lief genomen;)
Alle reacties Link kopieren
[quote]moidelamoi schreef op 03 december 2010 @ 18:19:

@ Mil_Spec

hahaha bedankt voor de tips. Ik ben de sloddervos van ons tweeën, dus ga je tips maar aan hem doorgeven

.... [quote]



Mijn droomvrouw! Waar was je al die tijd?
Ik zet ook altijd lege pakken terug in de koelkast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven