veel twijfel

21-10-2014 08:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.



Ik heb nu zo'n vier jaar een relatie waarvan 1 jaar getrouwd. Van het begin af aan heb ik al twijfels of hij het wel is voor mij. Hij liegt over belangrijke zaken.



Zo zit hij nu ook in de schuldsanering. Ik wist niet vanaf het begin dat hij schulden had. Hier kwam ik later achter en sinds een paar weken weet ik het bedrag pas echt.



Ik heb daarbij een grote kinder wens maar heel eerlijk weet ik niet of ik dat met hem zou willen. Er is veel ruzie om de kleinste dingen.

Ik weet niet of ik echt genoeg om hem geef om door de te gaan. Wij zijn meer broer/zus op het moment.



Ik hoop dat jullie mij kunne helpen
Ben je getrouwd in gemeenschap van goederen? Want dan is de helft van de schuld nu ook van jou! En dat kan scheiden dan weer lastig maken.



Kinderwens? Om een kindje of specifiek met deze man?
Alle reacties Link kopieren
Jij kan alleen jezelf helpen!

Lees je eigen post een keer door een objectieve bril, je weet allang wat je wil. Niet meer verder met deze man.



Ben wel benieuwd waarom je uberhaupt nog met hem getrouwd bent een jaar geleden? En hopelijk wel op huwelijkse voorwaarden?



Volg je hart,
Dus om die klapperende eierstokken blijf je bij een man die je niet eens meer respecteert (en gelijk heb je hoor!).



Hoe bestaat het trouwens dat alleen hij in de schuldsanering zit?!? Dat moet jou ook raken toch?
Alle reacties Link kopieren
je vroeg je ruim een jaar geleden al hetzelfde af. Niks veranderd? Dan wordt het de komende jaren ook niet beter. (ervaringen uit het verleden zijn een prima toekomstvoorspeller).

Kortom: stop er maar mee
Alle reacties Link kopieren
Zit hij in de schuldsanering? Of jullie samen? Hoe lang nog voor hij (jullie) schuldenvrij is?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Je twijfelde vanaf het begin, en dat was blijkbaar niet voor niks. Hij liegt, ook over zijn schulden dus. Ik hoop ook dat je idd onder huwelijkse voorwaarden bent getrouwd. Sterkte met deze beslissing: erg moeilijk kan die niet zijn: in je hart weet je dat je deze man niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zit alleen in de schuldsanering omdat wij getrouwd zijn onder huwelijkse voorwaarden hij zit er pas net in dus nog drie jaar te gaan.
Een moment van verstandsverbijstering wil natuurlijk niet zeggen dat je de beslissing die je toen hebt gemaakt moet volhouden.



Dit ijkt me een volstrekt legitieme reden om een echtscheiding in te zetten. Waarom doe je dat niet gewoon? Ieder jaar bij iemand waar je niets in ziet is een verspeeld jaar wat je niet meer terugkrijgt.
Je bent slim genoeg om geen domme dingen te doen. Een kind krijgen met een man waar je te weinig van houdt is een dom ding. Niet doen dus.
quote:Suze02 schreef op 21 oktober 2014 @ 08:39:

Je bent slim genoeg om geen domme dingen te doen. Een kind krijgen met een man waar je te weinig van houdt is een dom ding. Niet doen dus.



Ze is vorig jaar getrouwd met deze man terwijl ze wist dat hij veel loog en geldproblemen had, zo slim lijkt ze me niet tot nu toe.



To, waarom ben je in godesnaam getrouwd met hem vorig jaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik wist veel later pas waar hij allemaal over gelogen had vrij kort nadat wij getrouwd waren. Daarvoor waren het kleine dingen die ik wel kon vergeven. Ik ben met hem getrouwd hopend dat het allemaal goed zou komen
Alle reacties Link kopieren
quote:paarsevlinder87 schreef op 21 oktober 2014 @ 08:44:

Ik wist veel later pas waar hij allemaal over gelogen had vrij kort nadat wij getrouwd waren. Daarvoor waren het kleine dingen die ik wel kon vergeven. Ik ben met hem getrouwd hopend dat het allemaal goed zou komenTrouwen doe je pas áls alles goed zit, niet in de hoop dat het allemaal ooit heel misschien wel een keer goed zal komen. Lijkt mij dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:paarsevlinder87 schreef op 21 oktober 2014 @ 08:44:

Ik ben met hem getrouwd hopend dat het allemaal goed zou komentja dat was dan een 'beetje dom'. Maar daar hoef je niet de rest van je leven last van te houden. Je kunt eenvoudig van hem af. Je hebt nog een heel leven voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:paarsevlinder87 schreef op 21 oktober 2014 @ 08:44:

Ik wist veel later pas waar hij allemaal over gelogen had vrij kort nadat wij getrouwd waren. Daarvoor waren het kleine dingen die ik wel kon vergeven. Ik ben met hem getrouwd hopend dat het allemaal goed zou komen



Tsja, dat is nou net een reden om niet te gaan trouwen. Eerst een goede relatie en dan pas aan trouwen denken. Je maakt het zo extra moeilijk om uit elkaar te gaan.



Toch zou ik niet de jaren `verkwisten` in een ongelukkig huwelijk en geen kinderen met hem willen zegt al genoeg.

Ga uit elkaar en gun jezelf een leven met iemand waar het echt goed mee klikt en wel kinderen mee zou willen.



Wat houd je tegen om uit elkaar te gaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Het houdt mij tegen omdat ik twijfel maar ook omdat hij niet echt ergens anders heen kan.



Ik probeer om goede kanten te zien al lukt dit mij moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je trouwt met iemand die tegen je liegt en waarover je twijfels hebt, maar goed....



Uit elkaar gaan lijkt me de enige optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:paarsevlinder87 schreef op 21 oktober 2014 @ 09:20:

Het houdt mij tegen omdat ik twijfel maar ook omdat hij niet echt ergens anders heen kan.



Ik probeer om goede kanten te zien al lukt dit mij moeilijkHoezo kan hij niet echt ergens anders heen?
Alle reacties Link kopieren
quote:paarsevlinder87 schreef op 21 oktober 2014 @ 09:20:

Het houdt mij tegen omdat ik twijfel maar ook omdat hij niet echt ergens anders heen kan.



Ik probeer om goede kanten te zien al lukt dit mij moeilijk



Werk je ook? Er is altijd wel een plekje waar je heen kunt gaan.

Het is nu echt tijd om voor jezelf te kiezen.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet jij bij hem blijven omdat hij echt nergens anders heen kan?



Hij heeft zelf de schulden gemaakt en erover gelogen. Dan hoef jij toch niet ongelukkig bij hem te blijven omdat hij nergens anders heen kan? Das zijn probleem.



Gelukkig ben je op huwelijks voorwaarden getrouwd en ben jij in ieder geval niet aansprakelijk voor zijn schulden.



Geef je zelf een schop onder je kont en kies voor jezelf. Hij kiest blijkbaar al jaren voor zichzelf ten koste van jou, en jij laat dat toe!
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij in de schuldsanering zit en geen geld heeft voor een woning
Alle reacties Link kopieren
quote:paarsevlinder87 schreef op 21 oktober 2014 @ 09:20:

1) Het houdt mij tegen omdat ik twijfel maar ook omdat hij niet echt ergens anders heen kan.



2) Ik probeer om goede kanten te zien al lukt dit mij moeilijk

1) Niet jouw probleem

2) Misschien kun je ze niet vinden, omdat ze er niet zijn
Krijg geen kinderen met deze man, dan zit je voor altijd aan hem vast. Er is veel ruzie, hij heeft schulden, hier wil je niet de rest van je leven aan vast zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:paarsevlinder87 schreef op 21 oktober 2014 @ 09:29:

Omdat hij in de schuldsanering zit en geen geld heeft voor een woningDat heeft hij over zichzelf afgeroepen, en dat betekent niet dat jij nu in een ongelukkig huwelijk bij hem moet blijven! Dan gaat hij maar terug naar zijn ouders, of bij vrienden wonen of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
- je hebt vanaf het begin af aan al twijfels

- hij liegt over belangrijke zaken

- je weet pas sinds korte tijd het totale bedrag van zijn schuld (heeeeeel bijzonder dat je het daar voor of tijdens jullie huwelijk niet eerder over gehad hebben? Je ziet de post toch binnenkomen?)

- jullie hebben ruzie over de kleinste zaken



Zijn allemaal jouw eigen punten uit je OP. Hoeveel meer redenen om niet met deze man verder te gaan wil je nog hebben?



Haal het bord voor je kop weg en kies voor jezelf. Je bent het waard!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven