verbaal geweld, einde relatie?

28-11-2013 16:51 781 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ongeveer eens in de 3 maanden een woede-uitbarsting, aanleiding hiervoor is meestal een kleinigheidje. Zoals gisteren. Hij vloekt en tiert en scheldt, slaat met deuren. Daarbij gaat hij in een negeerfase, en krijg ik nogmaals de wind van voren. Hij vindt zich onheus behandeld, als een kleuter, ik heb geen geduld, alles fout gedaan enz. Aan iedereen in de wereld mankeert natuurlijk iets.

Ik probeer rustig te blijven, laat hem een aantal uren met rust. Vraag dan wat het plan is voor vanavond (hebben concertkaarten) en hij gaat niet mee, heeft geen zin. De geboekte vakantie moet ik maar vergeten en ik kan vertrekken met al mijn spullen. Ik ben alleen op pad gegaan. Ik ben niet meer terug naar huis gegaan. Ik voel me niet veilig, hij kan mij best 2 dagen negeren als ik terug ben.

Ik loop op mijn tandvlees, ben radeloos. Dit kan zo toch niet, volwassen mensen kunnen toch gewoon praten als er wat is. We hebben het normaal heel fijn en een goed leven, veel mooie herinneringen. Maar ik wil niet uitgescholden worden en bedreigd worden. Ik ken hem 3 jaar (een jaar samenwonen) en die driftbuien zijn ongeveer 10 keer voorgevallen. Ik kan daar niet (meer) mee omgaan. Hij heeft niets meer laten horen. Wat nu? Time out, afstand nemen, praten, wel of niet met relatie verdergaan? Mijn hart is gebroken, ik dacht echt dat we samen oud zouden worden, nu ben ik er niet meer zeker van…
als je geen aanleiding hebt te denken dat het beter wordt en jij er zó onder lijdt zou ik er mee stoppen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij weet je antwoord zelf wel. Je zegt dat je op je tandvlees loopt en er niet meer mee om kan gaan. Je voelt je niet veilig. Nota bene bij iemand die je je vriend noemt. Daar zou je juist veilig bij moeten voelen.



Het zal heus even moeilijk zijn, maar zoals ik het lees kun je deze man beter kwijt dan rijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ernani schreef op 28 november 2013 @ 16:51:

Ik voel me niet veilig, hij kan mij best 2 dagen negeren als ik terug ben.

Ik loop op mijn tandvlees, ben radeloos. Dit kan zo toch niet, volwassen mensen kunnen toch gewoon praten als er wat is. We hebben het normaal heel fijn en een goed leven, veel mooie herinneringen. Maar ik wil niet uitgescholden worden en bedreigd worden. Ik ken hem 3 jaar (een jaar samenwonen) en die driftbuien zijn ongeveer 10 keer voorgevallen. Ik kan daar niet (meer) mee omgaan. Hij heeft niets meer laten horen. Wat nu? Time out, afstand nemen, praten, wel of niet met relatie verdergaan? Mijn hart is gebroken, ik dacht echt dat we samen oud zouden worden, nu ben ik er niet meer zeker van…Lijkt mij een uitgemaakte zaak.
Alle reacties Link kopieren
Ermee stoppen, Ernani. Ook al is het tonen van gebrek aan respect tijdelijk, op dat moment laat hij echt zien hoe hij over jou denkt. Er zijn echt lievere en leukere mannen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh.. heb jij mijn exvriend getroffen?

Ermee stoppen. Ik herken je verhaal en bij mij is het totaal uit de hand gelopen.

Echt, dit is geen normaal gedrag. Hier ga je aan onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is toch echt te kort om je zo te laten afzeiken zeg. Hij is duidelijk niet voornemens er iets aan te veranderen, en jij mag meer verwachten dan dit.
Alle reacties Link kopieren
Als je je niet meer veilig voelt, dan moet je inderdaad vertrekken. Op wie zijn naam staat het huis?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Het moment dat ik op mijn tenen ga lopen in een relatie is het voor mij einde relatie.



Ik wil graag mezelf kunnen zijn bij mijn partner.



En tuurlijk iedereen heeft wel eens een pest bui, en bij iedereen floept er wel eens iets uit wat je even later eigenlijk al niet meent.



Maar mij wegsturen met mijn spullen zou voor mij de drempel zijn.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Stop er mee en kies voor jezelf. Je verdient beter dan dat! Laat hem lekker wezen met zijn buien en move on.
Alle reacties Link kopieren
Schreef je nou echt dat dit al zo'n tien keer gebeurd is?



In één jaar nog wel??



En jij vraagt je af wat je moet doen???
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Het eerste het beste scheldwoord dat valt is per direct einde relatie. Ik ben dan liever single.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat Liadan zegt: eigenlijk weet je het al....!

Je hoort alarmbellen, luister ernaar. Ze zullen blijven gaan, ook als je ze negeert. En als ik het zo lees, dan denk ik dat je ze al een aardig tijdje hoort....en ze al even negeert.

Blijf bij jezelf en luister naar je gevoel, dan weet je het antwoord.
Wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
Op een redelijk moment praten! Of hij zoekt hulp (en dan ook echt doen als in de huisarts bellen en een verwijzing vragen naar een psych) of hij pakt zijn spullen en zoekt een ander onderkomen tot jij / hij wat anders definitiefs heeft.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 november 2013 @ 17:37:

Het eerste het beste scheldwoord dat valt is per direct einde relatie. Ik ben dan liever single.Echt? Maakt niet uit welk woord of wat er aan vooraf gaat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 november 2013 @ 17:37:

Het eerste het beste scheldwoord dat valt is per direct einde relatie. Ik ben dan liever single.

Dat is dan ook weer een beetje overdreven. Ik ben al 15 jaar gelukkig met mijn meneer en in die 15 jaar heb ik hem heus weleens voor iets minder mooie dingen uitgemaakt, en hij mij ook wel. Maar dat is niet de normale gang van zaken hier in huis, en dus ook absoluut geen reden om een relatie te verbreken. We zijn gek op elkaar en we hebben weleens een knallende ruzie gehad. Tja. Ben blij dat dat niet meteen aanleiding is voor het verbreken van de relatie.

Dan praten we het uit, bieden onze excuses aan en klaar.





Iemand zoals wat to beschrijft is een ander verhaal, daar komt het regelmatig terug, hij negeert haar en er is niet over te praten, dan is het wel tijd voor einde relatie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 november 2013 @ 17:57:

[...]



Echt? Maakt niet uit welk woord of wat er aan vooraf gaat?Dat dus. Ik zat al te wachten tot je langskwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 november 2013 @ 17:37:

Het eerste het beste scheldwoord dat valt is per direct einde relatie. Ik ben dan liever single.



Eens. Ik snap dat het op anderen als extreem over kan komen (ook gezien de reacties op Bella) maar ik heb genoeg meegemaakt. Ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat er geen gedrag is van mijn kant dat een ander het recht geeft om op mij te gaan schelden.



ernani, jij weet het antwoord al. Ik weet zeker dat er in het verleden beloftes zijn gedaan rondom zijn gedrag maar hij houdt zich er duidelijk niet aan. Voor mij was het allang klaar geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 28 november 2013 @ 17:59:

[...]



Dat dus. Ik zat al te wachten tot je langskwam.







Wat jij zegt, dus. Plus, Als een van ons iets heel stoms doet floept er ook weleens wat uit. " ¥^£*# ,lul, ik zeg nog : die deur is net geverfd "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oké, muts, doos, dom kuiken, rund, oerstom...



Dat ben ik allemaal wel eens dus dat mag! Knallende ruzie mag ook.



Met schelden bedoel ik de meer hardere woorden, vernederen, ziektes. En de negeerstand.

Dat pik ik echt niet meer.



In mijn geval escaleerde dat ooit tot een gewelddadige relatie dus ben ik daarvoor op mijn hoede. En ik lees in de OP niet veel fijns met dat kan mijn gekleurde bril zijn.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Hoe naar ook, jij bent zelf degene die dit patroon in stand houdt.



Je zegt het zelf al. Hij scheldt, bedreigd. Deze keer moest je vertrekken met je spullen en hij heeft niets meer laten horen.



Blijf deze keer ook echt weg. Dat is de enige manier om hem voor eens en altijd duidelijk te maken dat zijn woorden een gevolg hebben.



Nee, je gaat hem niet missen. Wat je hooguit gaat missen is het idee een relatie te hebben. Dus waarom, waarom zou je zo stom zijn om terug te keren en opnieuw alles wat hij je toeschreeuwt te pikken? Heb wat respect voor jezelf.
Ik lees mee.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 november 2013 @ 18:06:

Oké, muts, doos, dom kuiken, rund, oerstom...



Dat ben ik allemaal wel eens dus dat mag! Knallende ruzie mag ook.



Met schelden bedoel ik de meer hardere woorden, vernederen, ziektes. En de negeerstand.

Dat pik ik echt niet meer.



In mijn geval escaleerde dat ooit tot een gewelddadige relatie dus ben ik daarvoor op mijn hoede. En ik lees in de OP niet veel fijns met dat kan mijn gekleurde bril zijn.



Mijn man kan mij ook negeren soms en ik noem hem wel eens lul maar is alleen als we echt ruzie hebben.. nu 3x gehad in 8 jaar denk ik.



Voor de rest denk ik vaak wel iets heel naars in mijn hoofd maar het floept er gelukkig (bijna) nooit uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven