verbaal geweld, einde relatie?

28-11-2013 16:51 781 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ongeveer eens in de 3 maanden een woede-uitbarsting, aanleiding hiervoor is meestal een kleinigheidje. Zoals gisteren. Hij vloekt en tiert en scheldt, slaat met deuren. Daarbij gaat hij in een negeerfase, en krijg ik nogmaals de wind van voren. Hij vindt zich onheus behandeld, als een kleuter, ik heb geen geduld, alles fout gedaan enz. Aan iedereen in de wereld mankeert natuurlijk iets.

Ik probeer rustig te blijven, laat hem een aantal uren met rust. Vraag dan wat het plan is voor vanavond (hebben concertkaarten) en hij gaat niet mee, heeft geen zin. De geboekte vakantie moet ik maar vergeten en ik kan vertrekken met al mijn spullen. Ik ben alleen op pad gegaan. Ik ben niet meer terug naar huis gegaan. Ik voel me niet veilig, hij kan mij best 2 dagen negeren als ik terug ben.

Ik loop op mijn tandvlees, ben radeloos. Dit kan zo toch niet, volwassen mensen kunnen toch gewoon praten als er wat is. We hebben het normaal heel fijn en een goed leven, veel mooie herinneringen. Maar ik wil niet uitgescholden worden en bedreigd worden. Ik ken hem 3 jaar (een jaar samenwonen) en die driftbuien zijn ongeveer 10 keer voorgevallen. Ik kan daar niet (meer) mee omgaan. Hij heeft niets meer laten horen. Wat nu? Time out, afstand nemen, praten, wel of niet met relatie verdergaan? Mijn hart is gebroken, ik dacht echt dat we samen oud zouden worden, nu ben ik er niet meer zeker van…
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, Karin . Heb ook zoveel aan hier schrijven. Zonder dit topic zou ik soms ontploffen denk ik (imploderen)... dus lekker van je afschrijven hoor!!

Las trouwens net in de nieuwe FLOW een artikel waarbij ik aan je post moest denken (met roze voorkant). Een MOOI/interessant artikel over de "wachtstanden" in je leven - periodes in je leven dat je lijkt de wachten op IETS. Op de volgende (echt leuke) baan, de grote liefde. Zo herkenbaar, want hoewel je dus lijkt de wachten en je het gevoel kan hebben dat de boel stagneert (herkenbaar) gebeurt er onderhuids van alles! Leestip dus! :D

Het is bij mij ook een HOT issue: familie vrienden (oude/nieuwe) en vooral wat je van jezelf kan laten zien.

Ben altijd bang voor afwijzing als ik mezelf laat zien, al werk ik er hard aan dit te doorbreken.



Wil jullie ook graag iets voorleggen.

Ben nog steeds helemaal hoteldebotel vrees ik van mijn Lekkere Man. Heb de volgende kwestie waarover ik graag jullie inzicht zou horen. We hadden voor dit weekend een activiteit gepland, maar hij mailt dat hij het niet kan halen (zonder de reden echt te noemen). Maar stelt wel een andere dag voor, en neemt dan vrij van zijn werk om me te zien (hij heeft kids fulltime in huis na scheiding, dus ik begrijp dat het gepuzzel vergt). Dat is dan wel weer leuk.

Toch houdt ik er een heel unheimisch gevoel aan over. Die intuitie van mij blijft actief *en sorry Suzy, blijkbaar winnen de hormonen het nog wel nipt van dat gezonde verstand* . Ik ben geloof ik zo boos, dat hij dus nu weer iets afzegt, en weet gewoon: dit kan alleen maar zo doorgaan als het echt wat is. Een man met dermate eigen planning, moet ik niet willen, vooral zijn behoefte aan contact lijkt zo anders dan dat van mij. En dat van een vriend die ik dit ook voorlegde. Die dus zei: ik zou d'r elke dag wel even willen voelen.



Merk dat ik weer met kruimels genoegen aan het nemen ben. IK WEET het, en toch doe ik er niks aan, wordt ik blij van die crums. Bah, heb nu zo'n hekel aan mezelf. Hoe desperate kan je zijn??



Maar vind het ook wel goed "oefenmateriaal", omdat ik nu ga proberen daar heel anders mee om te gaan en m te zeggen hoe ik het zie. Maar t voelt allemaal echt slecht. Sorry voor die gewauwel over iemand die ik nog maar drie maanden ken, als het nu al niet loopt zul je denken: afkappen. Ja, rationeel weet ik dat ook, maar misschien ben ik écht desperado ?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@misia: zolang je zelf de regisseur maar bent van je eigen leven!



Een man met kinderen full-time in huis zal echt wel veel te regelen hebben. Kinderen gaan altijd voor, want als het voor de kids niet goed geregeld is kun je zelf nog niks…



Ik zou denken: je bent helemaal niet desperado, je bent juist heel realistisch. Je kent jezelf, je gevoel en je wensen en eisen. Geef hem en jezelf een kans om te kijken of je een balans kunt vinden. Lukt dat niet, jammer dan… Voelt het niet goed, dan weet je ook wat te doen. Voel jezelf niet schuldig, wees blij dat je (weer) weet hoe het voelt om vlinders in je buik te hebben. Koester dat gevoel maar… ik hoop dat het bij mij ooit ook nog eens gaat gebeuren.

Trouwens, kruimels chocolade zijn ook lekker hoor

Welterusten en morgen gezond weer op
Alle reacties Link kopieren
"zolang je zelf de regisseur maar bent van je eigen leven!"





Zo..........Daar sla je de spijker op zń kop. Wow.

Dat ben ik niet, nu, op allerlei vlak. Alles dat op mijn pad komt, lijkt welkom: Mies maakt er wat van. Tot het ergens op lijkt. Maar dat is iets anders dan de regisseur zijn. Dat is niet 'genoegen-nemen-met-wat-er-voorbij komt'. "er iets van maken"- maar het heft in eigen hand nemen. Bepalen wat erin mag en eruit moet in mijn leven en daar iets voor/mee doen. Dat doe ik nu veels te weinig. Ben beetje passief.





Dank je wel,Ernani,voor je post, genoeg stof tot nadenken. Ervaar jij jezelf aan het roer? En zo ja, welke ingrediënten denk je dat daar voor nodig zijn? Zelfliefde? Trots? doorzettingsvermogen? Zelfkennis?



Maar eerst naar bed......... slaap lekker en sterkte iederen die het kan gebruiken!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Misia,



Mannen legen al veel minder uit dan de meeste vrouwen (Mannen komen van mars en vrouwen van venus).

De vraag die even bij mij op komt is: Komt die andere dag jou uit, of ga je als vanzelfsprekend je aanpassen?

Verder zou ik zeggen: probeer op de fijne momenten ook echt te genieten en vertrouw op jouw intuïtie, want die is ECHT en van binnenuit!



Wat jij eerder op mijn reactie noemde over de angst om afgewezen te worden, is zo treffend voor mij! Daar ga ik me nog eens in verdiepen. En de Flow lezen



Thanks en have a nice day
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen lieve forummers!



De angst om afgewezen te worden herken ik ook wel. Daarom wilde ik ook zo graag 'er iets van maken'. En heb ik me aangepast. Mijn grenzen niet bewaakt en veel te laat mijn eigen weg gekozen.



Ik probeer nu weer de regie over mijn leven te krijgen. Het vertrouwen en de liefde van familie en vrienden die ik de afgelopen maanden heb gekregen n.a.v.mijn verhaal(inclusief de tranen) geven mij het gevoel dat ik WEL de moeite waard ben en een goed mens. De erkenning van de therapeute, het lezen van boeken, het zoeken van bezigheden in de 'eenzame uren'. Het schrijven en lezen hier op het forum. Het bezig zijn met alles waar ik al mee bezig was doe ik weer, en veel bewuster dan ooit hiervoor.



Ik kan weer genieten van de dingen die ik doe. En ik kan het ook alleen, dat was wel heel schokkend toen ik daar achter kwam. Ik kan het alleen!!! Ik hoef me niet naar hem te voegen, zijn goedkeuring te krijgen. Als ik tegen mezelf zeg: goed gedaan, goed geregeld dan voelt dat zeker zo goed, misschien nog wel beter als dat een ander dat zegt…



Was ik dan zo afhankelijk vraag ik me dan ook wel weer af. Helaas moet ik nu gaan bekennen dat het soms wel zo was. En toch…toch heb ik gepraat en gezegd wat me dwars zat, wat ik niet wilde. Maar ex heeft niet willen luisteren en er veranderde niets. Ik bleef echter nog heel lang loyaal aan hem want wij woonden samen en ik nam daarin mijn verantwoordelijkheid. Mijn loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel heb ik zwaarder laten wegen dan mijn gevoelens en het diep van binnen weten (onderbuikgevoel) dat het niet was wat ik werkelijk wilde in de relatie en ik hoopte zo dat nog zou komen. Tegen beter weten in.



Dus misia, die zelfkennis groeit en ja, ik ben trots op mezelf dat ik de kracht heb om de regie over mijn leven weer terug te pakken.

Ik neem initiatief om 'er op uit te gaan'. Alleen of met kids/vriendinnen. Ik heb zelfs weer een borduurwerkje op tafel liggen (oude hobby, terug gevonden in een verhuisdoos). En het is langer licht, warmer en de lente is aan het komen. Ik ga weer lekker vaak naar buiten met de tweewieler :-)



Het verdriet is er nog steeds en de tranen komen nog, maar minder heftig. This is the way up. Ernani is coming back



Enjoy the day, today and tomorrow!!!
Alle reacties Link kopieren
WOW Ernani,



Als ik dit lees dan denk ik WOW, wat krachtig! Hier mag je meer dan trots op zijn
.
Ernani, prachtig! Alsof ik mezelf lees. Nee, je was niet afhankelijk. Je hebt het zo lang geprobeerd te laten werken, alleen vergat je dat om iets te laten werken, hij het ook moet willen laten werken zoals jij dat voor ogen hebt. Erkennen dat je het ook alleen kan is een openbaring, heerlijk! Ik ben oprecht blij dat je onder het juk van deze relatie bent en ik wens je alle goeds voor de toekomst!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, beseffen jullie eigenlijk dat het juist de heeeeeel empathische mensen zijn die heel erg sterk zijn, die pas opgeven als ze er zelf zo ongeveer bij neervallen?



Die zichzelf moeten leren beschermen tegen dat ze die kracht voornamelijk inzetten voor een ander, om diegene onvoorwaardelijke en veilige hechting te willen geven? Omdat je weet en voelt dat diegene dat nodig heeft? En je koste wat het kost niet wil opgeven, tot je noodgedwongen dat wel moet doen, uit zelfbehoud?



Afstand nemen van iemand om wie je zoveel geeft en weet dat diegene jou zo hard nodig heeft (dwz onvoorwaardelijke liefde en veilige hechting, omdat een gebrek daaraan ten grondslag ligt, of dat gebrek nu komt uit werkelijk gebrek, of een stoornis/barriere waardoor dat niet binnenkwam/binnenkomt en dus altijd een gebrek zal (blijven) voelen, een bodemloze put vormt die nooit voldaan is, nooit vol is, nooit genoeg zal zijn?).



Als iemand die bron niet zelf kan vullen, wordt het een bodemloze put dus en afhankelijkheid van diegene die dat voor je wil doen. Maar dat leidt dus tot burnout, als je alsmaar probeert andermans put te vullen met water wat je uit je eigen bron haalt. Die raakt ook uitgeput (als je die niet aanvult, alles aan hem geeft). En dan word je zelf een diepe put..



Je kan wel afstand nemen van diegene van wie je houdt, uit zelfbehoud, door niet nog meer stress toe te laten. Niet je eigen bron te laten opdrogen. Dan nog is afstand altijd dubbel: jij hebt in je eentje niet die veilige hechting tot stand kunnen brengen (en dat geeft jouzelf ook een onveilig gevoel: dat met al je best en moeite die je erin gestopt hebt, dat "gefaald heeft"). Want daar zijn er 2 voor nodig namelijk, dat kan je in je eentje niet voor elkaar krijgen.



Maar ermee stoppen betekent ook dat je dat veilige niet krijgt. Het blijft dus in herinnering als onveilig.

Met dit verschil: dat je niet meer dagelijks daar een verse dosis bij krijgt of van je eigen bron meer in stopt. Want die kracht die gaat naar de ander, kan je dan iig bij jezelf houden en bijtanken, zonder dat dat wegvloeit naar pleasen en stress en op je tenen lopen enz.



Realiseren jullie je svp dat het juist ontzettend sterke mensen zijn die dit jaren volhouden zonder er zelf aan onderdoor te gaan en daardoor niet in de gaten hebben hoeveel ze eigenlijk verspillen aan kracht. Omdat ze zo gewend zijn die energie weg te geven of te gebruiken voor stress en gepieker enzo, heb je dan geen idee meer dat je een overvloed aan kracht bezit als je die helemaal voor jezelf zou hebben en je bron weer vol kan laten lopen.



Blijft dat het voor je gevoel "kiezen uit 2 kwaden is": geen veilig gehechte relatie tot stand hebben kunnen brengen en de relatie toch voortzetten of berusten in geen veilig gehechte relatie tot stand gebracht te hebben (en dus voorgoed afstand met dat falen moeten accepteren).



Dan ben je in het laatste geval echt voorlopig nog niet gelukkig en blij, verwacht dat ook niet, want het is een proces wat dan pas op gang komt (accepteren dat het niet lukte en bodemloze put bleek). Daarmee is de liefde nog niet weg, maar stop je wel de dagelijkse stress en jezelf uitputten om zijn bron bij te vullen ten koste van de jouwe. Dus dat je je energie weer op peil krijgt. En dan pas gaat merken hoe krachtig je eigenlijk bent, als die niet langer naar die relatie/ hem gaat!



Die kracht die je valkuil is, is tevens jouw grote stuwende (veer)kracht als je die positief kan inzetten (dus niet langer om anderen te redden of op de been te houden en happy te maken).. !!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Het is dus niet een zwakke eigenschap (empathie), maar een heel sterke, als je die maar voor het juiste kan inzetten!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 05 maart 2014 @ 15:46:

Lieve meiden, beseffen jullie eigenlijk dat het juist de heeeeeel empathische mensen zijn die heel erg sterk zijn, die pas opgeven als ze er zelf zo ongeveer bij neervallen?



Die zichzelf moeten leren beschermen tegen dat ze die kracht voornamelijk inzetten voor een ander, om diegene onvoorwaardelijke en veilige hechting te willen geven? Omdat je weet en voelt dat diegene dat nodig heeft? En je koste wat het kost niet wil opgeven, tot je noodgedwongen dat wel moet doen, uit zelfbehoud?



Afstand nemen van iemand om wie je zoveel geeft en weet dat diegene jou zo hard nodig heeft (dwz onvoorwaardelijke liefde en veilige hechting, omdat een gebrek daaraan ten grondslag ligt, of dat gebrek nu komt uit werkelijk gebrek, of een stoornis/barriere waardoor dat niet binnenkwam/binnenkomt en dus altijd een gebrek zal (blijven) voelen, een bodemloze put vormt die nooit voldaan is, nooit vol is, nooit genoeg zal zijn?).



Als iemand die bron niet zelf kan vullen, wordt het een bodemloze put dus en afhankelijkheid van diegene die dat voor je wil doen. Maar dat leidt dus tot burnout, als je alsmaar probeert andermans put te vullen met water wat je uit je eigen bron haalt. Die raakt ook uitgeput (als je die niet aanvult, alles aan hem geeft). En dan word je zelf een diepe put..



Je kan wel afstand nemen van diegene van wie je houdt, uit zelfbehoud, door niet nog meer stress toe te laten. Niet je eigen bron te laten opdrogen. Dan nog is afstand altijd dubbel: jij hebt in je eentje niet die veilige hechting tot stand kunnen brengen (en dat geeft jouzelf ook een onveilig gevoel: dat met al je best en moeite die je erin gestopt hebt, dat "gefaald heeft"). Want daar zijn er 2 voor nodig namelijk, dat kan je in je eentje niet voor elkaar krijgen.



Maar ermee stoppen betekent ook dat je dat veilige niet krijgt. Het blijft dus in herinnering als onveilig.

Met dit verschil: dat je niet meer dagelijks daar een verse dosis bij krijgt of van je eigen bron meer in stopt. Want die kracht die gaat naar de ander, kan je dan iig bij jezelf houden en bijtanken, zonder dat dat wegvloeit naar pleasen en stress en op je tenen lopen enz.



Realiseren jullie je svp dat het juist ontzettend sterke mensen zijn die dit jaren volhouden zonder er zelf aan onderdoor te gaan en daardoor niet in de gaten hebben hoeveel ze eigenlijk verspillen aan kracht. Omdat ze zo gewend zijn die energie weg te geven of te gebruiken voor stress en gepieker enzo, heb je dan geen idee meer dat je een overvloed aan kracht bezit als je die helemaal voor jezelf zou hebben en je bron weer vol kan laten lopen.



Blijft dat het voor je gevoel "kiezen uit 2 kwaden is": geen veilig gehechte relatie tot stand hebben kunnen brengen en de relatie toch voortzetten of berusten in geen veilig gehechte relatie tot stand gebracht te hebben (en dus voorgoed afstand met dat falen moeten accepteren).



Dan ben je in het laatste geval echt voorlopig nog niet gelukkig en blij, verwacht dat ook niet, want het is een proces wat dan pas op gang komt (accepteren dat het niet lukte en bodemloze put bleek). Daarmee is de liefde nog niet weg, maar stop je wel de dagelijkse stress en jezelf uitputten om zijn bron bij te vullen ten koste van de jouwe. Dus dat je je energie weer op peil krijgt. En dan pas gaat merken hoe krachtig je eigenlijk bent, als die niet langer naar die relatie/ hem gaat!



Die kracht die je valkuil is, is tevens jouw grote stuwende (veer)kracht als je die positief kan inzetten (dus niet langer om anderen te redden of op de been te houden en happy te maken).. !!





Wat een mooi stuk weer Suzy

En ook zo ongelofelijk waar!



Sterkte voor iedereen die het nodig heeft
Alle reacties Link kopieren
@Suzy. Wat schrijf je dit mooi en herkenbaar. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Suzy,

Wat ontzettend herkenbaar en treffend wat je schrijft!

Super dank je wel voor je artikel en een lieve knuffel.

Take care
-
anoniem_196427 wijzigde dit bericht op 14-03-2014 16:48
Reden: verwijderd wegens te weinig reactie en privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ geen inspiratie. Hij gaat niet veranderen. Maar veel belangrijker. Hoe vind je het idee om dit de komende 75 jaar mee te blijven maken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Lieve geeninspiratie.



Even hele korte reactie van mij. Fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt, en je hart kunt luchten. Ik denk dat je het jezelf niet kunt kwalijk nemen dat je niet zo veel van autisme verwante stoornissen afweet. Er zijn zo veel 'varianten' op dat gebied… Uiteindelijk is ieder mens uniek, ook je vriend. En jij ook!

Wat belangrijker is, is de vraag of jij met vriend kunt omgaan, met zijn positieve en minder positieve kwaliteiten en houding.

Er is een zin die me trof: Mijn partner was in het begin ook anders, maar ik weet zeker dat het oprecht was etc... En toch zijn er dingen veranderd waar je ook de oorzaken nog van weet.



Dat laatste heb ik ook ervaren bij ex-vriend. Daarbij heb ik mijn grenzen verlegd en daarmee mijn zelfrespect om zeep geholpen.

Door mijn loyaliteit aan hem, mijn liefde voor hem en mijn hoop en verlangen dat we 'in balans' zouden komen, heb ik alles laten gebeuren… tot bij mij 'de rek eruit was' en ik niet anders kon dan weggaan, om mezelf weer terug te vinden.



En dat valt niet mee, ik heb soortgelijke ervaringen als jij, en ik kon/wilde er gewoon niet meer mee omgaan. En ik ben echt niet iemand die snel opgeeft! Zelfstandig en, net als jij, empathisch en zorgzaam.



Daarom wens ik je veel inspiratie, kracht en succes om er achter te komen wat JIJ met je leven wilt. Of jij de zorgen om en met je vriend aankan en vol kunt/wilt houden. En als je keuzes moet (gaan) maken, doe dat dan vanuit je eigen gevoel, je buikgevoel of intuïtie.

Als je niemand hebt om mee te praten IRL ga dan naar je huisarts of zoek contact met een hulpverlener die samen met jou een weg kan vinden hoe je verder kunt gaan met je/jullie leven.



Veel liefs

Ernani
-
anoniem_196427 wijzigde dit bericht op 14-03-2014 16:48
Reden: verwijderd wegens te weinig reactie en privacy
% gewijzigd
quote:itsme1973 schreef op 28 november 2013 @ 16:59:

als je geen aanleiding hebt te denken dat het beter wordt en jij er zó onder lijdt zou ik er mee stoppenNuf said.
Alle reacties Link kopieren
up up up met liefs en de hamvraag: HOE GAAT HET MET JULLIE?

ben benieuwd.....



X X Mies
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@Misia

Het ging best goed en ik was mezelf weer terug aan het vinden.



Totdat ik ex ontmoette om nog een paar laatste dingen uit te wisselen. Ik zag een kwaaie kop, geen woord ter begroeting en geen antwoord op mijn vragen. Op de parkeerplaats speelde zich het laatste drama af. Ik voelde me ter plekke zo vernederd en alweer zo respectloos behandeld. Uiteindelijk geprobeerd te communiceren maar dat liep uit op een fiasco. Hij ging in de auto zitten en nam niet eens de moeite om er uit te komen en fatsoenlijk te luisteren, Ik kreeg weer verwijten naar mijn hoofd geslingerd. Het was afschuwelijk.



Ik ben in mijn auto gestapt, ben weggereden en ben in de auto ontzettend tekeer gegaan. Gelukkig veilig thuis gekomen. Van ellende 2 uur op bed liggen janken. Toen wat rustiger geworden en met vriendin gebeld om dit verhaal van me af te praten.

Ik ben er nu helemaal klaar mee en ik wil nooit meer iets van hem horen of zien. Hoe heb ik in Godsnaam met hem samen kunnen gaan wonen en oud willen worden.



Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven, ik veeg de scherven bij elkaar en ga alleen verder, het komt wel weer goed met mij. Ik heb veel geleerd, the hard way, dat wel. Maar ik kan het alleen, echt wel. Morgen is er weer een nieuwe dag.



Liefs

Ernani
Heel goed dat je boven hem staat, ernani! Veel succes nog verder!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ernani,

Wat een nare ontmoeting! Begrijp je verdriet en emoties en stuur je een grote lieve knuffel, met veel kracht.

♡♡
Alle reacties Link kopieren
@Ernani: het zoveelste bewijs.. meer hoef je niet te weten. Misschien mag je "blij" zijn dat ie deze kant liet zien, nu weet je iig dat je de juiste beslissing gemaakt hebt, geen twijfel mogelijk. Stel dat ie poeslief was geweest, dan had je misschien weer verlangd naar zijn fijne kant, fijne tijden, gemis gevoeld.. Hoe naar ook, nu is het gewoon overduidelijk en ik denk dat dit het makkelijker maakt voor je om echt los te kunnen laten.



Veel succes, ik hoop dat je uit deze bevestiging juist je kracht uit kan halen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@All: wens jullie een fijne, zonnige zondag. Ik ben ff drukbezet (oa hele weekend opleiding), maar denk aan jullie en ik hoop dat jullie allemaal je sterkte en kracht vinden en houden!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
En weer up up up, hoe gaat het dames?



@Ernani, wat een shit ontmoeting, maar ik ben het met Suzy eens. Je bent weer bevestigd in je juiste keuze.



Het latten met vriend gaat bij mij nog steeds goed. Heel af en toe is er een verstoring in het contact, maar dat hersteld zich heel erg snel. Toch zie ik wel dat hij nog een flinke weg te gaan heeft. Hij is en blijft beschadigd. De therapie doet hem goed. Waar het heengaat tussen ons dat weet ik niet, maar voor nu voelt dit goed.



@Mies hoe gaat het? En met de rest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven