Lieve Mrieke
Jeetje meid, wat een groot verdriet moet jij hebben en wat onnoemlijk wreed om zo je ouders te moeten verliezen.
Wat mij helpt bij verdriet, verlies en pijn is het uiten: erover praten, erover schrijven en huilen! Véél huilen!
Eigenlijk doet het er niet zo toe hoe je het uit, àls je het maar uit!
In jouw geval denk ik dat je met een heleboel emoties zit, waar je (nog) geen weg voor weet. Denk dat je -buiten het verdriet- ook een hoop woede voelt en dat er veel 'waarom'-vragen in je hoofd rondspoken.
Dat moet allemaal nog een plek hebben en die verwerking kost veel tijd.
Je zult vast af en toe het gevoel hebben, overspoelt te worden door allerlei emoties en daardoor de weg even kwijt te raken. Ik begrijp dat je heel graag een leidraad en houvast wilt hebben.
Krijg je begeleiding in je rouwverwerking? Dat lijkt me sowieso heel zinvol voor jou. Iemand waar je af en toe eens je hart kunt luchten en die met je meedenkt. Is een lotgenotengroep voor jou niet wat? Ik weet dat zulke groepen zijn voor rouwbegeleiding, wellicht kun je daar mensen ontmoeten waar je je ervaringen mee kan delen en die je tot steun kunnen zijn.
Op deze website vind je vast meer info:
http://www.verliesverwerken.nl/
Mrieke, ik hoop dat je iets kunt met dit bescheiden adviesje.
In elk geval wens ik jou heel veel sterkte en hoop dat jij en je broers steun en troost bij elkaar kunnen vinden.
Een welgemeende *; voor jou!!
liefs Reina