Logo: Vrouwen met een mening
  • Blog
    • Vandaag
    • Bloggers
    • Kortingscode
    • Testpanel
    • Winnen
    • Boekenclub
    • Volg ons
    • Archief
  • Forum
    • Start
    • Vandaag
    • Viva zoekt
    • Mededelingen
    • FAQ
    • Huisregels
  • Games
  • Mijn Viva
    • Mijn Viva
    • Leden vinden
    • Profiel wijzigen
    • Mijn laatste
    • Fotobeheer
    • Mijn vrienden
  • Magazine
    • Nu in Viva
    • Aanbiedingen
    • Deal van de week
    • Losse nummers
    • iPad
  • Abonneren
  • Viva Mama
Viva
  • Registreer
  • Actieve onderwerpen
  • Zoeken
  • Vragen?
Ga naar een onderdeel
Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. verdriet

Welkom.
Je laatste bezoek was vrijdag 24 mei 2013 02:26.
Dit onderwerp heeft 542 reacties, en bestaat uit 22 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2013 16:10.

Relatiesverdriet - Pagina 12

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
Vorige 1 2 3 … 10 11 12 13 14 … 20 21 22 Laatste Volgende
  1. 19-05-2006, 22:33
    Bericht verborgen Toon bericht
    Herstel
    Afbeelding van Herstel
    • Profiel
    • 9245 berichten
    19-05-2006, 22:33

heej meiden,

ik wil zeker niet zielig doen of overkomen maar moest heel even me verhaal kwijt,

ik ben in november me beide ouders verloren door ongeluk, ze waren op vakantie en aangereden door een dronken man.
    Op 1 klap sta je dan op eigen benen en is er niemand die je zegt van dat moet je anders doen of je even moed in spreekt en dit heb je zeker wel nodig op je 20e. gelukkig heb ik nog 2 oudere broers waarvan er nog 1 thuis woont en nog een jonger broertje. Maar het is heel moeilijk om elke dag in het huis thuis te komen waar ook je ouders gewoont en geleefd hebben,

nou was me vraag hoe geven jullie verdriet een plekje?

alvast bedantk voor het lezen van me verhaal

1. 12-10-2006, 23:35
    mylenevalerie
    Afbeelding van mylenevalerie
    12-10-2006, 23:35

Hey RA *;,

Hoop dat met jou ook alles goed is? Op je vraag van de sterfdag van mijn vader...... meestal leg ik op een plek met herinneringen bloemen neer. Nu woon ik aan het water wat naar zee gaat waar de as van mijn vader is uitgestrooid. Dus denk dat ik zaterdag bloemen hier in het water leg. Ik heb veel nare dagen rond deze tijd maar probeer er niet zo bij stil te staan. Op 21 november zou mijn broer jarig zijn. Ik probeer er niet zo aan te denken. Alleen met kerst heb ik het echt altijd moeilijk. Echt iedereen zit dan bij zijn familie en dan komt het hard aan dat je geen familie meer hebt. Ik heb nog een moeder maar die heb ik al 20 jaar niet meer met kerst gezien. En familie van beiden ouders heb ik niet meer, tenminste, ze bestaan nog wel maar ik ken ze niet helaas. Dus kerst en oud en nieuw mogen van mij afgeschaft worden. Daar word ik erg depri van. Iedereen gezellig bij de kerstboom, kadootjes, familie, etentjes. Het liefst word ik pas 2 januari weer wakker. Ik zie er nu al tegenop. Maar goed, het is nog niet zo ver, hier heeft vandaag nog lekker het zonnetje geschenen, oh dat was jij zeker Reina?
    Veel liefs, x

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

2. 13-10-2006, 00:23
    ReinaAzura
    Afbeelding van ReinaAzura
    • Profiel
    • 819 berichten
    13-10-2006, 00:23

Hi M'leen
    Goh meis, lees net op het andere topic dat je lichamelijk ook al in de lappenmand zit. Zorg wel goed voor jezelf hè?

Het 'kerstsyndroom', ja dat ken ik ook. Dat zijn juist de momenten dat je je zo verdomd eenzaam kunt voelen. Dat je de geborgenheid en de warmte van familie mist.
    Ik worstel mij ook altijd door die tijd heen. Ben al een eens met kerst mijn huis aan het verven geweest. Gewoon, net doen alsof het normale dagen zijn.
    Of anders probeer ik wat te plannen met andere -single- vriendinnen. Samen er beste van maken met lekkernijen, filmpje en veel wijn (ofzo..;))
    Maar het blijven rotdagen en ik voel me ook altijd opgelucht als weer januari is.

Mensen die niet weten hoe het is om je alleen staande te moeten houden in het leven, kunnen zich maar moeilijk indenken hoe dat is.
    Dat je overal alleen voor staat, elke dag bij het opstaan maar weer de motivatie op moet zien te brengen om er weer wat van te maken, er niemand is die een keertje voor je kookt, je zere rug masseert, de kattebak verschoont of gewoon je even vasthoudt en zegt dat het allemaal wel goed komt. (............om wat maar te noemen)

Heb je wel andere mensen in de nabijheid Mylene, die jouw gemis aan familie een beetje kunnen compenseren? Goeie vriendinnen bijvoorbeeld? Die jou goed kennen en waar je jezelf kan zijn?

Met mij gaat het deze dagen een beetje op en af. 'k Heb elk jaar veel moeite met de komst van de herfst. Het verval van de natuur, het korter worden van de dagen, dat grijze, druilerige....brrr!
    Nou is gelukkig nog mooi nazomerweer (ik doe errug m'n best om de zon maar vast te houden:D), maar ik voel me toch wat melancholisch.
    Een goeie vriendin is helemaal in love en dat contrast met mijn situatie (precies een jaar geleden ging mijn relatie uit en ik mis hem soms nog) vind ik ook maar moeilijk. Maar ik doe m'n best om positief te blijven. 

Lieve, dappere M'leen, ik wens je heel veel sterkte en dat de zon je nog maar even mag verwarmen. Take care!

*;Reina

3. 13-10-2006, 00:34
    mylenevalerie
    13-10-2006, 00:34

Ja schat, ik herken het. De buitenwereld merkt niets aan mij hoor. Ik blijf de vrolijke MV. Maar ik zou ook wel weer zondags naast iemand willen wakker worden en lekker ontbijten (nee ik doe niet aan ONS). En ik vind het heel fijn mensen om mij heen te hebben. Maar niet zo fijn dat ik maar een relatie aanga om maar iemand te hebben. Wat dat betreft snap ik niet dat ik zo kritisch ben. Ik heb gelukkig hele lieve vriendinnen. Een paar die ik ken van het forum en een paar die ik al vanaf mijn 16e ken. Maar iedereen heeft zijn eigen gezin en familie en dat voelt vaak rot met kerst. Maar dit jaar komen we er ook weer doorheen. Hoe weet ik nog niet maar dat komt wel. Heb jij ook wat steun RA? Is je relatie vervelend uitgegaan? Het lijkt wel of ik nog pijn in je woorden lees of is het boek voor jou gesloten?

4. 13-10-2006, 01:11
    ReinaAzura
    • Profiel
    • 819 berichten
    13-10-2006, 01:11

Opmerkzaam van je dat je mijn pijnlijke plekje tussen regels doorleest...
    M'n relatie is niet vervelend uitgegaan, maar dat ik de relatie moest verbreken was wèl een verdrietig proces.
    Mijn ex kon mij niet bieden wat ik nodig heb in een relatie (voert hier wat tever om alle details te bespreken) en er was sprake van een verslaving van zijn kant waar ik niet mee kan leven.
    Maar ik durf wel te zeggen dat ik nog steeds van hem hou. Af en toe zie ik hem nog en dan doet het me nog pijn dat onze relatie niet 'mocht zijn'.
    Ik weet wel dat het beter is zo, maar neemt niet weg dat ik hem soms nog mis en al het goeds wat we hadden.
    'k Heb zowiezo al niet zoveel geluk gehad in de liefde, ben ook geen mens voor een ONS of een relatie 'omdat ik zonodig moet'.
    Merk ook dat ik -naarmate ik ouder word- niet meer zo snel verliefd word en dat maakt me weleens moedeloos.

Net als jij doe ik ook m'n best om het dan maar weer leuk te hebben met mezelf (en m'n katjes....jij ook hè?)
    Ben naar buiten toe ook zoveel mogelijk de vrolijke en gezellige Reina, maar het gemis dringt zich af en toe wel op. Dat gemis dat misschien ook wel groter is door het gebrek aan een warme familieband.
    Mijn handjevol goeie vriendinnen is wat dat betreft, mijn redding. Zou niet weten wat ik zonder die meiden moest. De meeste zijn (op dit moment) ook single en dat is (ook al gunnen we elkaar alle geluk) in elk geval een stukje 'gedeelde smart' wat heel fijn kan zijn.
    Gelukkig heb jij ook fijne vriendinnen, maar ik begrijp dat het soms lastig is dat zij wel een relatie of gezin hebben. Juist op de dagen dat jij heel hard gezelschap nodig hebt, zullen zij misschien 'bezet'  zijn.
    Gek genoeg kan een forum als dit, op dat soort momenten, dan toch weer iets toevoegen, merk ik. Al gaat er natuurlijk niks boven RL contact...

Laten we elkaar er maar een beetje 'doorslepen' M'leen. In woorden, met een lief gebaar en oprechte betrokkenheid. Da's wat we tenminste voor elkaar kunnen doen.

Hier....dwars door je beeldscherm.....een dikke pakkerd van mij!

5. 13-10-2006, 01:30
    mylenevalerie
    13-10-2006, 01:30

Veel liefs voor jullie allemaal .... *;

6. 15-10-2006, 15:00
    __mrieke__
    Afbeelding van __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    15-10-2006, 15:00

heej allemaal

mylenevalerie en heb je zaterdag een beetje door kunnen komen? was moeilijk dag voor je las ik. hoplelijk heb je het een beetje gered

hier alles goed, gisteren wezen stappen was weer leuk en in november het weekend dat me ouders om zijn gekomen gaan we met mij broers en aanhang naar eurodisney.We wilde daar eigenlijk al we langer naar toe en vonden dit eigenlijk wel een heel mooi weekend want het is zeker moeilijk weekend maar zo zijn we wel bij elkaar

fijne zondag allemaal he

7. 16-10-2006, 11:57
    mylenevalerie
    16-10-2006, 11:57

Wat een goed nieuws Mrieke. Wat een fijn gevoel om met dat weekend met elkaar wat te gaan doen. Lekker je familie om je heen. Elkaar kunnen steunen indien mogelijk. En toch ook een beetje genieten want ik weet zeker dat jullie ouders dat gewild zouden hebben. Ik hoop dat het jullie dicht bij elkaar brengt. Maar goed initiatief, alleen is ook maar alleen.

Ja ik ben de dag weer doorgekomen. Heb op Overig bij "ik brand een kaarsje voor....." een kaarsje gebrand voor mijn vader en een gedicht geplaatst. In november zou mijn broertje jarig geweest zijn dus dan zal ik voor hem nog een kaarsje branden. Verder gaat het goed, ik zie alleen tegen kerst op. Maar dat overleef ik ook wel weer.

Meis ik hoop dat je mooi weer hebt het weekend en maak er een weekend van waar je fijne herinneringen aan hebt.

Liefs mv

8. 16-10-2006, 22:10
    __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    16-10-2006, 22:10

ik voel me zo rot nu, vannacht kreeg ik om half 3 telefoontje van marco dat hij nu naar me toe kwam maar ik mocht niet schrikken. Dus ik vertrouwde het al niet en marco kwam helemaal met dikke huil ogen binnen ik denk wat is er nu weer aan de hand ging het allemaal net een beetje lekker.
    heeft een hele goede vriend van mij maar ondertussen ook zijn maatje zelfmoord gepleegd. zaterdag was hij nog bij het stappen zo gezellig zo leuk en nu weg is hij
    hij heeft nog wel lief brief achtergelaten voor mij en voor marco voor zijn ouders en al zijn vrienden een heel boekwerk

ik wil ook niet meer leven nu

9. 16-10-2006, 22:27
    __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    16-10-2006, 22:27

lief miesje, jouw hart heeft al zoveel meegmaakt en nu zal dit voor jouw weer een hele grote klap zijn, afgelopen zaterdag bij het liedje ik kan niet leven zonder jouw stonden we daar met ons groep hand in hand,.Maar lieve kleintje ( kleintje zo noemde ik je altijd maar je was niet klein maar je voelde je soms wel heel klein en dat is nergens goed voor ) ga door het ging zo goed met jouw de laatste tijd en ik doe je ouders daarboven zeker de groeten en ga ze dan vertellen hoe geweldige meid jij bent en marietje weet 1 ding heel de dorp is trots op jouw meid ga door en ik mis je nu al
    en beloof me aub 1 ding maak geen ruizi met marco meer want jullie horen bij elkaar zoek ook nu steun want nu hebben jullie het samen moeilijk 

ik ga je missen

geschreven op 14 oktober om 5.15
    Tom

dit is de brief afschuwelijk toch

10. 16-10-2006, 22:32
    mylenevalerie
    16-10-2006, 22:32

Ohhh mrieke wat verschrikkelijk. Is Marco nog bij jou? Wil je er hier op het topic over praten of liever op msn? Of liever er niet over spreken.

11. 16-10-2006, 22:39
    mylenevalerie
    16-10-2006, 22:39

Lieve Mrieke,

Mail mij op mylenevalerie@hotmail.com , dan geef ik je mijn echte emailadres/msn. Schat ik begrijp dat je er nu doorheen zit, maar denk niet dat jezelf niet meer wilt leven. Net als voor je vriend geldt, is het ook dat er mensen niet zonder jou kunnen. Liefs, X

12. 16-10-2006, 22:51
    mamzelle
    Afbeelding van mamzelle
    • Profiel
    • 27589 berichten
    16-10-2006, 22:51

*;

13. 16-10-2006, 23:03
    mylenevalerie
    16-10-2006, 23:03

Mrieke, ik krijg hier kippevel van. Laat je aub nog ff wat op het forum of op mijn emailadres weten? Liefs.

14. 17-10-2006, 00:24
    mylenevalerie
    17-10-2006, 00:24

Mrieke, laat je morgen nog wat horen? Oke?

15. 17-10-2006, 09:56
    dasleuk
    Afbeelding van dasleuk
    • Profiel
    • 211 berichten
    17-10-2006, 09:56

Lieve mrieke,
    ik weet niet wat ik moet zeggen... zit hier ook met kippevel. Ik begrijp dat je het niet meer ziet zitten nu, maar niet weggaan! Hier (in je omgeving en op het forum) zijn mensen die jou niet kwijt willen. Bijf hier, de zon gaat ooit weer schijnen...
    Praat veel met Marco en met je broers en met iedereen die je kent. Laat je maar even vallen, je wordt opgevangen door de mensen die van je houden.

Dikke

16. 17-10-2006, 10:07
    shining
    Afbeelding van shining
    • Profiel
    • 16324 berichten
    17-10-2006, 10:07

He lieve Mrieke,

Ook ik heb je post gelezen en ben erg geschrokken.....
    Ging het net weer een beetje beter met je......
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu niet meer ziet zitten. Zo veel ellende lijk je niet te kunnen verdragen. Maar, je bent heel sterk mrieke, ook dit kun je aan. Zoek troost bij je vriend, bij je broers, bij je huisarts. Huil zoveel als je kunt. Maar ga door mrieke, geef niet op. Er zijn zoveel mensen in jouw omgeving die achter jou staan, lees eens goed,het hele dorp vind je sterk en dat ben je ook! Er zijn op dit forum ook zo veel mensen die je willen steunen, maar ook hier op het forum.

Wat een verlies maak je nu weer mee. Iedereen schrikt er dan ook van om dit te lezen van jou. Ik hoop zo dat je doorgaat mrieke en dat we vanmiddag of morgen weer van je horen. Intens verdrietig, maar je gaat door hè.....

Lieve mrieke, we willen je steunen. Lees ook de berichten van de rest.

Kom op.

17. 17-10-2006, 10:51
    vlindertje1980
    Afbeelding van vlindertje1980
    • Profiel
    • 448 berichten
    17-10-2006, 10:51

Lieve allemaal,

Ik heb in een keer alle pagina's gelezen, en de tranen biggelen me over de wangen......wat een verdriet en ellende. Allemaal wat jullie stuk voor stuk niet verdienen.... dikke knuf voor iedereen *;.

Mrieke geef het niet op! Het leven is echt nog te mooi om afscheid te nemen.  Je komt er wel weer bovenop, dat zal niet morgen zijn, of volgende week maar ooit een keer dan denk je, ik ben blij dat ik het niet heb gedaan!!!

Veel liefs Marieke

18. 17-10-2006, 11:38
    mylenevalerie
    17-10-2006, 11:38

Moge Mrieke, ben je de nacht een beetje doorgekomen? Doe rustig aan en je kan mij bereiken mocht je daar behoefte aan hebben. Ik hoop dat je er veel met Marco over kunt praten. Mocht je het aankunnen, zoek dan een mooi gedicht op internet en geef dat aan de nabestaanden op een mooie kaart. Of als je het aankunt dat je het voorleest op de begravenis of crematie. Ik heb evt. nog wel een mooi gedicht voor je, wat met een kleine aanpassing heel geschikt zou zijn. liefs *;

19. 17-10-2006, 12:02
    mylenevalerie
    17-10-2006, 12:02

Deze picture voor jou en Marco. (Met dank aan Mamzelle)

20. 17-10-2006, 12:19
    dasleuk
    Afbeelding van dasleuk
    • Profiel
    • 211 berichten
    17-10-2006, 12:19

Lieve mrieke, klaprozen vond mijn vader erg mooi... bij deze eentje voor jou.
    Een klaproos is heel teer en fragiel, een zuchtje wind doet haar bewegen en je zou bang kunnen zijn dat ze breekt. Maar, ze breekt niet! Ze beweegt mee op de wind, kan alles aan en blijft fier rechtop staan als de wind even gaat liggen.
    Meis, je krijgt harde klappen te verwerken, maar ook jij blijft rechtop staan, ookal buig je soms flink naar links of naar rechts. De wind gaat ook voor jou weer liggen en dan kun je stralen naar de zon en naar alles en iedereen.
    Lieve meid, je mag heel erg verdrietig zijn nu, en boos en je machteloos voelen... maar dat gaat over... en op een dag zie je weer licht en ruimte.
    dikke kus.

21. 17-10-2006, 12:25
    mylenevalerie
    17-10-2006, 12:25

Lief vlindertje, erg attent en lief je berichtje.

22. 17-10-2006, 12:34
    __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    17-10-2006, 12:34

hallo 

kei lief joh jullie reacties heb maar weinig tijd want moest vandaag gewoon werken dus heb nu even pauze

gaat hier rot en slecht, schijf vanavond wel weer verder

23. 17-10-2006, 12:45
    mylenevalerie
    17-10-2006, 12:45

Doe rustig aan, we "spreken" je vanavond. X

24. 17-10-2006, 21:01
    ReinaAzura
    • Profiel
    • 819 berichten
    17-10-2006, 21:01

Lieve Marieke
    Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en ach lieverd, ik lees nu pas wat voor afschuwelijk nieuws je hebt gekregen.
    Meis, ik kan de woorden even niet vinden om uit te drukken hoe verschrikkelijk ik dit voor je vind. Juist jij, die zó hard moet knokken om haar plaatsje in het leven weer terug te vinden, moet dit ook nog overkomen. Ik begrijp dat dit een hele grote slag voor je is en dat je eerste reactie dan ook is om zelf ook niet meer verder te willen.

Maar lieverd, je doet zó ontzettend je best en ook Tom was zo trots op jou.
    Er zijn zoveel mensen om je heen die van je van je houden en die jou nu zullen ondersteunen, nu jij het zelf niet weet hoe het verder moet.
    Ik sluit me aan bij de woorden van de lieve schrijfsters hiervoor: hou vol en geef je maar even over de steun van de mensen om je heen. Je hoeft nu niet sterk te zijn. Zoek troost en warmte bij Marco (hopelijk hebben jullie nu veel aan elkaar) en je broers.
    Schrijf hier van je af en praat me je huisarts.
    En lieverd, je mag me altijd mailen op lieveheersbeestje6@hotmail.com !

Ik brand een kaarsje voor Tom, voor jou en Marco en iedereen om je heen.
    Ik denk aan jullie!
     Alle sterkte en liefs van Reina *;

25. 17-10-2006, 21:03
    __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    17-10-2006, 21:03

vandaag gewoon gewerkt en wezen trainen van het voetbal even alles vergeten en dat was ook wel nodig hoor. En niet bang zijn dat ik gekke dingen ga doen want dat doe ik echt niet was gewoon mijn eerste reactie van nu wil ik ook niet meer

marco en ik heel veel met elkaar gepraat en gisteren met de vriendengroep bij elkaar geweest nog even en alle mooie herrinringen opgeschreven en ik ga ze voorlezen in de begrafenis dienst ben benieuwd. Wil aan hem laten zien dat we hem nooit zullen vergeten

het is wel moielijk maar van de andere kant zegt iets in me hoofd misshcien heel hard hij heeft het zelf zo gewild en hij is misshcien gelukkig nu

Pagina's:
  1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. verdriet

Welkom.
Je laatste bezoek was vrijdag 24 mei 2013 02:26.
Dit onderwerp heeft 542 reacties, en bestaat uit 22 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2013 16:10.

Relatiesverdriet - Pagina 12

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
Snel zoeken