Logo: Vrouwen met een mening
  • Blog
    • Vandaag
    • Bloggers
    • Kortingscode
    • Testpanel
    • Winnen
    • Boekenclub
    • Volg ons
    • Archief
  • Forum
    • Start
    • Vandaag
    • Viva zoekt
    • Mededelingen
    • FAQ
    • Huisregels
  • Games
  • Mijn Viva
    • Mijn Viva
    • Leden vinden
    • Profiel wijzigen
    • Mijn laatste
    • Fotobeheer
    • Mijn vrienden
  • Magazine
    • Nu in Viva
    • Aanbiedingen
    • Deal van de week
    • Losse nummers
    • iPad
  • Abonneren
  • Viva Mama
Viva
  • Registreer
  • Actieve onderwerpen
  • Zoeken
  • Vragen?
Ga naar een onderdeel
Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. verdriet

Welkom.
Je laatste bezoek was zaterdag 25 mei 2013 13:57.
Dit onderwerp heeft 542 reacties, en bestaat uit 22 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2013 16:10.

Relatiesverdriet - Pagina 3

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
Vorige 1 2 3 4 5 … 10 11 12 … 20 21 22 Laatste Volgende
  1. 19-05-2006, 22:33
    Bericht verborgen Toon bericht
    Herstel
    Afbeelding van Herstel
    • Profiel
    • 9245 berichten
    19-05-2006, 22:33

heej meiden,

ik wil zeker niet zielig doen of overkomen maar moest heel even me verhaal kwijt,

ik ben in november me beide ouders verloren door ongeluk, ze waren op vakantie en aangereden door een dronken man.
    Op 1 klap sta je dan op eigen benen en is er niemand die je zegt van dat moet je anders doen of je even moed in spreekt en dit heb je zeker wel nodig op je 20e. gelukkig heb ik nog 2 oudere broers waarvan er nog 1 thuis woont en nog een jonger broertje. Maar het is heel moeilijk om elke dag in het huis thuis te komen waar ook je ouders gewoont en geleefd hebben,

nou was me vraag hoe geven jullie verdriet een plekje?

alvast bedantk voor het lezen van me verhaal

1. 06-06-2006, 18:03
    shining
    Afbeelding van shining
    • Profiel
    • 16324 berichten
    06-06-2006, 18:03

quote:
    mrieke, ik heb vanochtend voor je geduimd toen je bij de dokter zat. Ik hoop dat het misschien wel een beetje geholpen heeft........

Is het gesprek goed gegaan en heb je een beetje kunnen vertellen wat je wilde? Heeft de dokter goed naar je geluisterd en had hij/zij advies of verwijzingen waar jij wat mee kunt?

Heel goed gedaan hoor meis, je papa en mama zouden trots zijn op hun dappere dochter die zo goed voor zichzelf opkomt!

Laat je ons ook nog even weten hoe het was?
    *;

2. 06-06-2006, 18:17
    mylenevalerie
    Afbeelding van mylenevalerie
    06-06-2006, 18:17

quote:

Helaas moet je daar in Nederland zelf je weg in vinden en als je dan wat bescheiden van aard bent als mrieke, dan is dat best wel een grote en enge stap, dat begrijp ik heel goed. Een beetje support, als is het maar van 'vreemden' op een forum, kan dan misschien een steuntje in de rug zijn.

Precies dat is ook zo. Het valt niet mee als beide ouders zo onverwachts uit je leven worden gerukt. Dat is voor een ieder bijna ondraaglijk verlies. Ze moet kijken waar zij met haar verdriet terecht kan maar gelukkig heeft ze dit forum ook gevonden en ze wordt gelukkig door iedereen met open armen ontvangen. Velen hebben ook ouders verloren maar ook forummers die het kunnen begrijpen hoe verdrietig dit is. Het zal voor mrieke denk ik een zeer emotionele dag zijn geweest en voor haar al een overwinning om haar verdriet te uiten bij de huisarts. Mrieke, als je er aan toe bent dan horen we weer graag van je. Liefs X

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

3. 06-06-2006, 19:43
    __mrieke__
    Afbeelding van __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    06-06-2006, 19:43

heej meiden

ik voel jullie steun echt via het forum, als ik zie hoeveel mensen hier reageren op mijn topic echt zo fijn dank jullie

hoe was het bij de huisarts, moeilijk en zwaar veel herrineringen. Ik heb een lieve huisarts die er met de dood ook bij was omdat het dorp is en daar leeft de huisarts heel erg mee met je. Hij had me zelfs al eerder verwacht dus dat was wel fijn

moet nu volgende week terug komen en dan kijken we verder, maar heb er een goed gevoel over maar dat komt ook zeker door jullie omdat jullie laten zien dat dit een goede beslissing heb genomen

was na het gesprek zo onder de indruk van alles ben even langs kerkhof gegaan daar heb ik gezeten en nagedacht

4. 06-06-2006, 19:50
    shining
    Afbeelding van shining
    • Profiel
    • 16324 berichten
    06-06-2006, 19:50

quote:

heej meiden

ik voel jullie steun echt via het forum, als ik zie hoeveel mensen hier reageren op mijn topic echt zo fijn dank jullie

hoe was het bij de huisarts, moeilijk en zwaar veel herrineringen. Ik heb een lieve huisarts die er met de dood ook bij was omdat het dorp is en daar leeft de huisarts heel erg mee met je. Hij had me zelfs al eerder verwacht dus dat was wel fijn

moet nu volgende week terug komen en dan kijken we verder, maar heb er een goed gevoel over maar dat komt ook zeker door jullie omdat jullie laten zien dat dit een goede beslissing heb genomen

was na het gesprek zo onder de indruk van alles ben even langs kerkhof gegaan daar heb ik gezeten en nagedacht

Echt goed gedaan hoor!!! Ben blij dat het je toch is ''meegevallen'' ook al klinkt dat misschien raar.
    Wat lief ook van jouw huisarts dat hij heeft gezegd dat hij je eerder had verwacht. Zo zie je maar dat je je absoluut niet aanstelt!!!. Ik geloof best dat het heel moeilijk is geweest, je hebt het in ieder geval goed gedaan. Ook goed van jouw huisarts dat je volgende week terug kunt komen, je zult zien dat het dan wat makkelijker is. Kun je er intussen even over nadenken.
    Ben blij dat het goed is gegaan, heb echt aan je gedacht de laatste dagen.

5. 06-06-2006, 20:12
    ReinaAzura
    Afbeelding van ReinaAzura
    • Profiel
    • 819 berichten
    06-06-2006, 20:12

Lieve mrieke
    Fijn meis, dat het goed ging bij je huisarts. Goed ook dat hij op de hoogte is van je situatie (de voordelen van een dorp, dat is waar) en dat hij je zelfs eerder had verwacht. Zie je dat je arts ook een beetje bescheiden is? Hij had je al eerder verwacht, maar heeft je er niet mee lastig willen vallen.
    Goed dat jullie een gesprek gehad hebben en ook heel goed dat je volgende week weer gaat. En gewoon eerlijk zijn hč, daar heb je het meest aan...

Kan me zo goed voorstellen dat je dat dat gesprek heel veel bij je opgeroepen heeft. Kon je een beetje rust vinden op het kerkhof? Heb je nog even aan je ouders 'voorgelegd' hoe het verlopen is? Mooi dat je een plekje hebt om even te overdenken en tot jezelf te komen.

Ik moest vandaag steeds aan je denken en hoopte zo dat het goed afgelopen is. Ben echt blij dat er nu hulp voor jou onderweg is en dat je er niet zo alleen voorstaat. En het forum is er ook voor jou Mrieke! We laten je niet vallen hoor, dus als jij wilt, dan mag je hier alles voorleggen wat jij wilt.

Maar nu eerst een flink compliment en een dikke *; voor jou!
    liefs van Reina

6. 06-06-2006, 20:20
    mylenevalerie
    06-06-2006, 20:20

Ik kan het niet mooier verwoorden dan mijn voorgangers. Maar ben blij dat het gelukt is en die stap hebt genomen. Zie je dat je niemand tot last bent en dat iedereen begrijpt in wat voor moeilijke situatie je zit. Overdenk alles en ga van de week denken wat JIJ wilt. Vindt je het prettig om het voorlopig wekelijks met  iemand dit te bespreken? Is vandaag nog ff te vers maar ga na waar jij je prettig bij zou voelen. Misschien voorlopig alleen bij je huisarts, klinkt als een aardige begrijpende dokter die je begrijpt. Nou schat, doe rustig aan he! liefs.

7. 06-06-2006, 20:44
    mylenevalerie
    06-06-2006, 20:44

Kreeg net deze link van een vriendin, moet nog ff kijken of het was is maar kijk maar of het wat is.
    www.zonderouders.nl/ervaringenvananderen.html

8. 06-06-2006, 21:48
    __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    06-06-2006, 21:48

ben ook blij dat ik inderdaad de stap gezet heb na vandaag voel ik dat het goed is

mijn arts is ook heel begrijpelijk en meot volgende keer een foto en lievelingslied van me ouders mee nemen dus ben benieuwd, hij gaat me het leren een plekje te geven en ben blij dat er zoveel mensen mee leven 

naderhand op het kerkhof heb ik alleen maar kunnen huilen en schelden, waarom wij en waarom hun en geen crimineel of die man die ze aangereden heeft die heeft er gewoon nisk aan over gehouden. alleen een taakstraf en wij hebben voor osn leven een litteken een hele diepe die nog wel wat wegtrekt maar er voor altijd blijft zitten, ook mijn jongste broertje heeft heel moeilijk en ziet het soms niet meer zitten en dat maakt het zo zwaar allemaal, wil hem ook voorstellen om naar huisarts te gaan

voor me broertje en ons moeilijke momenten ook zo zijn verjaardag en hij moet op voor izjn rijbewijs, en het wk mijn vader keek elke voetbalwedstrijd dus ook wel moeilijk. wij zitten namelijk ook op voetbal en de eerste wedstrijden waren ook moeilijk toen we weer mee deden, mijn eerste doelpunt wat ik weer scoorde zonder me vader die kwam altijd kijken en als ik scoorde stak hij zijn duim op en nu was er niemand, ben huilend van het veld gegaaan

ik mag ook me huisarts zelfs s'nachts bellen als ik het even niet zie zitten hij was namelijk soort vriend van me ouders en daarom vond ik juist ook wel moeilijk om er heen te gaan,  heb ik het idee zie je wel we redden het niet en we moeten dat bewijzen aan me ouders dat we het wel kunnen.
    dit is verkeerd dat ik zo denk heb ik vandaag geleerd dus gaat nu anders 
    bedankt iedereen

9. 06-06-2006, 22:04
    Festen
    Afbeelding van Festen
    06-06-2006, 22:04

lieve Mrieke, ik ben heel trots op jou lieverd, zo trots dat je je hart lucht hier, alleen stromen de tranen over mijn gezicht, alles wat je hier neerzet, van je broertje bv met dat voetballen, dat je papa daar stond om hem te supporten op het veld, en nu er niemand meer staat, ik voel zo met jullie mee en tegelijker tijd voel ik me zo nutteloos, ik zal zo graag willen dat jullie gelukkig waren op dit moment en dat het allemaal niet gebeurt was, sorry meis, ik kan dit niet opbrengen, het verdriet is zo enorm groot van jou en je broertje, ik zou je het liefst in huis willen nemen, ik ben een    doos, ik weet het:(

10. 06-06-2006, 22:05
    shining
    Afbeelding van shining
    • Profiel
    • 16324 berichten
    06-06-2006, 22:05

quote:

ben ook blij dat ik inderdaad de stap gezet heb na vandaag voel ik dat het goed is

mijn arts is ook heel begrijpelijk en meot volgende keer een foto en lievelingslied van me ouders mee nemen dus ben benieuwd, hij gaat me het leren een plekje te geven en ben blij dat er zoveel mensen mee leven 

naderhand op het kerkhof heb ik alleen maar kunnen huilen en schelden, waarom wij en waarom hun en geen crimineel of die man die ze aangereden heeft die heeft er gewoon nisk aan over gehouden. alleen een taakstraf en wij hebben voor osn leven een litteken een hele diepe die nog wel wat wegtrekt maar er voor altijd blijft zitten, ook mijn jongste broertje heeft heel moeilijk en ziet het soms niet meer zitten en dat maakt het zo zwaar allemaal, wil hem ook voorstellen om naar huisarts te gaan

voor me broertje en ons moeilijke momenten ook zo zijn verjaardag en hij moet op voor izjn rijbewijs, en het wk mijn vader keek elke voetbalwedstrijd dus ook wel moeilijk. wij zitten namelijk ook op voetbal en de eerste wedstrijden waren ook moeilijk toen we weer mee deden, mijn eerste doelpunt wat ik weer scoorde zonder me vader die kwam altijd kijken en als ik scoorde stak hij zijn duim op en nu was er niemand, ben huilend van het veld gegaaan

ik mag ook me huisarts zelfs s'nachts bellen als ik het even niet zie zitten hij was namelijk soort vriend van me ouders en daarom vond ik juist ook wel moeilijk om er heen te gaan,  heb ik het idee zie je wel we redden het niet en we moeten dat bewijzen aan me ouders dat we het wel kunnen.
    dit is verkeerd dat ik zo denk heb ik vandaag geleerd dus gaat nu anders 
    bedankt iedereen

Ik kan me zo voorstellen dat je WOEDEND op die KLOOTZAK bent. Het leven is jammergenoeg ook niet eerlijk altijd. Zoals iemand hier al schreef, jouw ouders kunnen trots op je zijn!!!  Het zou ook goed zijn dat je broertje eens met de huisarts zou praten. Al is het alleen maar om zijn verhaal te vertellen.
    Ik hoop zo dat het goedzal gaan met jullie en ik weet niet of ik dit mag zeggen want ik weet niet of je het op prijs stelt, maar God zal bij jullie zijn.
    Ook al lijkt het nu of dat niet zo is.

Mrieke, ik hoop dat je je hier blijft komen. Want weet je? Dat is zo fijn van dit forum. Je kunt gewoon alles zeggen. Wij kennen je niet, je hoeft je NERGENS voor te schamen dus krop je verdriet niet op alsjeblieft. Je kunt het altijd hier vertellen, onthoud dat goed!!! En je broertje natuurlijk ook.

11. 06-06-2006, 22:06
    Festen
    Afbeelding van Festen
    06-06-2006, 22:06

en wat een lieve huisarts heb je Mrieke,   en bel hem alsjeblieft als jullie hem nodig hebben!*;

12. 07-06-2006, 08:32
    dasleuk
    Afbeelding van dasleuk
    • Profiel
    • 211 berichten
    07-06-2006, 08:32

Fantastisch meis! Ben echt trots op je. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd voordat ik hulp vroeg... Je bent heel erg sterk! Juist door je kwetsbaar op te stellen laat je zien wat een sterke vrouw je bent! Dingen wegstoppen is echt makkelijker dan eerlijk je gevoel laten spreken.

Als je broertje wil, is het mss ook echt een goed idee dat hij naar de huisarts gaat. Hij kan alleen, of met jou mee. Wat goed voelt, moet je doen, volg je hart.
    Nog een *; en ik hoop ook dat je hier blijft schrijven. Je kan alles zeggen, we luisteren!

13. 07-06-2006, 15:15
    Diamond.Jewel
    Afbeelding van Diamond.Jewel
    • Profiel
    • 40 berichten
    07-06-2006, 15:15

hoi mrieke.....meisje wat moet jij je verdrietig voelen*;

heel goed van je dat je hulp hebt gezocht,ik ben helaas 2 maanden geleden mijn zus verloren,ze is vermoord.....nu...nu ben ik nog steeds verdooft....
    Mijn hart gaat uit naar jou en je broers...

14. 07-06-2006, 16:59
    shining
    Afbeelding van shining
    • Profiel
    • 16324 berichten
    07-06-2006, 16:59

quote:

hoi mrieke.....meisje wat moet jij je verdrietig voelen*;

heel goed van je dat je hulp hebt gezocht,ik ben helaas 2 maanden geleden mijn zus verloren,ze is vermoord.....nu...nu ben ik nog steeds verdooft....
    Mijn hart gaat uit naar jou en je broers...

Wat verschrikkelijk diamond jewel....  echt verschrikkelijk......
    Jij moet je echt heel verdrietig voelen. Ik kan me voorstellen datje nog helemaal verdoofd bent. Ook jij mag hier je verhaal kwijt, misschien dat we je een klein beetje kunnen helpen.Wqat erg.  Ging je veel met je zus om? Woonden jullie nog 'thuis' of zijn jullie volwassen? Had ze kinderen?
    Ik hoop dat je je hart kunt luchten hier. Heel veel sterkte.:R
    Je kunt altijd hier terecht, altijd!!!

15. 07-06-2006, 17:25
    mylenevalerie
    07-06-2006, 17:25

DJ het is een ondraaglijk verdriet, eerst je moeder en nu je zus. En met je zus dat je het niet eens met anderen mag delen van de politie. Wat ik al op het andere topic tegen je zei, ga praten met de huisarts of riagg, die hebben geheimplicht. Mrieke heeft die stap ook gezet en dat is niet makkelijk maar kan wel verlichting geven je hart te luchten. Wat je wel kan en wilt en mag vertellen kan je hier ook kwijt als je daar behoefte aan hebt. Sterkte he!!!

16. 07-06-2006, 18:44
    __mrieke__
    • Profiel
    • 94 berichten
    07-06-2006, 18:44

dj ik snap je verdriet maar al te goed maar je kunt hier inderdaad je hart luchten ze geven je hier echt zo goed en fijn gevoel

ga praten dat helpt jouw misshcien ook wel
    sterkte

17. 07-06-2006, 19:34
    Festen
    Afbeelding van Festen
    07-06-2006, 19:34

Ach DJ, wat een leed, waarom toch allemaal? Zit wederom te snikken hier, ik hoop ook dat je hier je ei kwijt kunt, ach kind toch*;

18. 08-06-2006, 20:45
    colaatjelight
    Afbeelding van colaatjelight
    • Profiel
    • 10 berichten
    08-06-2006, 20:45

Tjee zeg Mrieke. Weet niet eens goed hoe ik het moet omschrijven. Het komt voor mij het dichtst bij; wat moet jij een verdriet hebben. Wat een worst-case-scenario. En wat goed, dat je je toevlucht hebt gezocht naar deze site! Je hebt hier heel lieve mensen getroffen bij je je hart kunt luchten. Blijf dat ook alsjeblieft doen! En top, dat je de stap naar je huisarts hebt gezet!

Zoals velen al gezegd hebben; blijf die hulp zoeken en vragen meid. Het is nogal wat. Hč bah, ik kom niet uit m'n woorden.

Anyway, heel veel sterkte en succes met alles.*;

19. 08-06-2006, 20:48
    colaatjelight
    • Profiel
    • 10 berichten
    08-06-2006, 20:48

ReinaAzura en Vesten. Ik vind jullie top; zoals jullie Mrieke bijstaan! Jullie ook allebei een *;*;!

20. 08-06-2006, 20:50
    colaatjelight
    • Profiel
    • 10 berichten
    08-06-2006, 20:50

Grrrr...Daimond Jewel. Ook jij onwijs veel sterkte. Verschrikkelijk zeg. Dit zijn écht zaken waar ik met mijn pet niet bij kan en het is niet eens mij overkomen. Weer zou ik de goede woorden niet weten, maar ik wilde ook jou een hart onder de riem steken.*;

21. 08-06-2006, 21:13
    Festen
    Afbeelding van Festen
    08-06-2006, 21:13

Das lief van je Colaatjelight maar eigenlijk moet ik altijd slikken, en ik moet steeds aan hun denken, dat is op zich geen hulp, liever zou ik de klok een paar jaar vooruit zetten, dan is het verdriet er nog steeds maar hopenlijk iets milder. Omdat ik zelf een dochter hebt van de zelfde leeftijd als, Mrieke, voel ik bijna het verdriet wat die meid en haar broertje moeten doorstaan, die 2 kunnen wel voorzich zelf zorgen maar de liefde van hun ouders is weg, en dat vind ik zo verdrietig, zo oneerlijk:(

Lieve Mrieke en DJ, hoe gaat het vandaag?

22. 08-06-2006, 21:20
    Festen
    Afbeelding van Festen
    08-06-2006, 21:20

Reina Azura ik zie dat jij ook genomineerd bent? Jij    bent ook keigoed! Wat gaaf*;

23. 08-06-2006, 22:15
    ReinaAzura
    • Profiel
    • 819 berichten
    08-06-2006, 22:15

Lieve meiden, mrieke en DJ, hoe gaat het?
    Ik had gisteren tot twee keer toe een heel verhaal getyped, maar ik kreeg het maar niet geplaatst. Vandaag dan maar een nieuwe poging...

Net als Vesten, moet ik ook steeds aan jullie denken. En dan ben tegelijk verdrietig maar ook trots op deze onbekende maar o zo dappere meiden.
    Want jullie hebben het ontzettend zwaar, maar toch slaan jullie je er zo moedig doorheen!

Mrieke, schaam je niet om hulp te vragen hoor. Het is juist heel moedig om
    te durven zeggen dat je het alleen niet goed redt of dat het je eventje niet meer weet. En mensen helpen graag, dat zie je aan je lieve huisarts.
    Er is een liedje dat gaat: "we zijn op de wereld om elkaar te helpen nietwaar?" En zo is het ook! Samen zijn we sterker en we hebben elkaar soms hard nodig. Ik zou het ook niet redden zonder mijn vrienden.

Jullie hebben allebei nog heel veel tijd nodig om alle verdriet en woede een plekje te geven, maar ik hoop voor jullie dat je in dat proces veel mensen om je heen zult hebben, die de pijn een beetje verzachten. Die er liefde en troost tegenover stellen, zodat jullie niet zullen vergeten dat het leven meer is dan alleen maar wreed en medogeloos.

Hier op het forum zijn we er voor jullie. Schroom niet om er gebruik van te maken. En het leuke is, er zijn hier zoveel vrouwen (en mannen!) met warm kloppende harten. En zoveel verschillende...jong of wat ouder...moeders en meiden...met lef of knikkende kniėen....met veel of weinig 'bagage'....tranen en een gulle lach...maar allemaal met een uitgestoken hand en stevige schouder!

Samen kunnen we er wat van maken. Ook al 'kennen' we elkaar niet, we kunnen er toch voor elkaar zijn. Want samen zijn we sterker, toch?

Liefs Reina
    *;

24. 08-06-2006, 22:15
    dasleuk
    Afbeelding van dasleuk
    • Profiel
    • 211 berichten
    08-06-2006, 22:15

Ik heb net mijn een na laatste rouwgroepbijeenkomst gehad. Pffffoehhhh... Zwaar, maar het is goed. Mrieke ik ben echt trots op je dat je ook die stap zet. Het is niet makkelijk, maar het lucht erg op om erover te praten.
    Sorry, kan ff verder niks schrijven, ben ff stuk...

25. 08-06-2006, 22:19
    ReinaAzura
    • Profiel
    • 819 berichten
    08-06-2006, 22:19

quote:

Ik heb net mijn een na laatste rouwgroepbijeenkomst gehad. Pffffoehhhh... Zwaar, maar het is goed. Mrieke ik ben echt trots op je dat je ook die stap zet. Het is niet makkelijk, maar het lucht erg op om erover te praten.
    Sorry, kan ff verder niks schrijven, ben ff stuk...

Ook voor jou alle moed en sterkte meid!!
    *;

Pagina's:
  1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. verdriet

Welkom.
Je laatste bezoek was zaterdag 25 mei 2013 13:57.
Dit onderwerp heeft 542 reacties, en bestaat uit 22 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2013 16:10.

Relatiesverdriet - Pagina 3

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
Snel zoeken