Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:35.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. verliefd maar toch sex met een ander

Dit onderwerp heeft 36 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 03-11-2010 12:48.

[ verliefd maar toch sex met een ander - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Het volgende vraag ik mij af;
    Als je echt verliefd ben, kun je dan sex hebben met een ander?

De situatie is zo, dat een man zegt verliefd te zijn op iemand. Het is een beginnende wederzijdse liefde, met elkaar veel zien ( nog geen sex) en vlinders.
    Daarnaast heeft deze man wel sex met een andere vrouw, dan waar hij verliefd op is.

Wat ik mij afvraag, zonder te willen generaliseren, is dit iets wat mannen makkelijker kunnen scheiden?

1. anoniem5648513
    Afbeelding van anoniem5648513
    02-11-2010, 20:50

Sommige vrouwen kunnen dat ook maar ik persoonljik niet, als ik verliefd ben op mijn partner zou ik nooit met een ander naar bed willen.

2. anoniem318608308
    Afbeelding van anoniem318608308
    02-11-2010, 20:52

...Wel eens van polyamorie gehoord?

Ik moet er niet aan denken,maar het komt veelvuldig voor.

3. anoniem185186168
    Afbeelding van anoniem185186168
    02-11-2010, 20:53

quote:
    Rogue_22 schreef op 02 november 2010 @ 20:50:
    Sommige vrouwen kunnen dat ook maar ik persoonljik niet, als ik verliefd ben op mijn partner zou ik nooit met een ander naar bed willen.
    En als je niet verliefd bent op je partner?

4. anoniem185186168
    02-11-2010, 20:54

quote:
    BrightMind schreef op 02 november 2010 @ 20:52:
    ...Wel eens van polyamorie gehoord?

Ik moet er niet aan denken,maar het komt veelvuldig voor.
    Dat is dus gewoon van meer mensen houden, op het zelfde moment. Lijkt me vrij normaal eigenlijk....

5. anoniem318608308
    02-11-2010, 20:54

Hhaha Zamirah...die is scherp! ;-)

6. quote:
    Rogue_22 schreef op 02 november 2010 @ 20:50:

Dat bedoel ik, als ik echt hoteldebotel ben wil ik niet denken aan met iemand anders seks hebben. Dat bedoel ik ook met opbouwen, anders is het gewoon een ander waanzinnig leuk vinden. Ik oordeel verder niet, hoor, vroeger ging ik met heren naar bed die ik erg aantrekkelijk en erg aardig vond maar meer ook niet. Nu alleen niet meer.

Voor hem hoeft het niets te betekenen, trouwens, maar misschien betekent het iets voor jou. En als jij niet prettig idee vind dat hij net seks heeft gehad met iemand en daarna met jou gaat daten, dan is dat ook jouw goed recht

7. Ben jij 'die andere vrouw'? of 'iemand'?

Het ligt er maar aan wat 'die andere vrouw' of 'iemand' accepteert. En dat is voor iedereen verschillend.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje.

8. hmm vraag me af of hij echt verliefd is of dat hij niet weet hoe het is om echt verliefd te zijn

Dit zou trouwens een hele grote afknapper voor me zijn.

Als je begrijpt wat ik bedoel?

9. anoniem318608308
    02-11-2010, 20:59

Zamirah....
    Je kunt inderdaad van meerdere mensen tegelijk houden,zij het op een andere manier dan van je partner.
    ...Bij polyamorie gaat dit wel wat verder.

10. anoniem5648513
    Afbeelding van anoniem5648513
    02-11-2010, 21:00

quote:
    Zamirah schreef op 02 november 2010 @ 20:53:
    [...]

En als je niet verliefd bent op je partner?
    Wat doe ik dan nog bij mijn partner? Als ik geen gevoel meer voor mijn partner zou hebben, dan is het voor mij klaar.

11. anoniem185186168
    02-11-2010, 21:02

quote:
    BrightMind schreef op 02 november 2010 @ 20:59:
    Zamirah....
    Je kunt inderdaad van meerdere mensen tegelijk houden,zij het op een andere manier dan van je partner.
    ...Bij polyamorie gaat dit wel wat verder.

Mensen zijn niet elkaars bezit. :lampje: als je echt van iemand houdt gun je diegene alles, dus ook sex met een ander.

Duss.

12. Neukt ie zijn vrouw nog?

13. quote:
    peruaansmutsje schreef op 02 november 2010 @ 20:27:
    Het volgende vraag ik mij af;

Als ik verliefd ben en het is niet wederzijds, dan zou ik seks kunnen hebben met een ander. Maar niet als het wederzijds is.

De situatie die je hier beschrijft, komt overigens heel veel voor: hoeveel vrouwen hier op de viva schrijven niet dat ze vlinders hebben / hoteldebotel zijn van een ander dan hun eigen partner, maar er niets mee doen omdat ze getrouwd zijn en netjes met hun eigen man seks hebben?
    Dat is dan toch ook verliefd zijn maar seks hebben met een ander?

14. Nou toen ik heel erg verliefd was op mijn vriend en ik niet wist of het wederzijds was heb ik ook sex met een ander gehad, zelfs dat voelde niet goed omdat ik zo verliefd was. Op het moment dat ik wist dat het wederzijds was en we echt gingen daten, zonder sex, zonder zoenen, moest ik er zelf persoonlijk niet aan denken, maar goed, hoop mensen zouden dat best kunnen scheiden denk ik...

Some people just need a high five.... in the face.... with a chair...

15. oeh, goeie reiger!

16. We denken er kennelijk hetzelfde over, mirrimpie :-P
    (Ik bedoel: het verschil tussen als het wederzijds is of niet.)

Reiger100 wijzigde dit bericht op 02-11-2010 21:08 met 38%

17. hihi dat blijkt maar weer!

18. quote:
    peruaansmutsje schreef op 02 november 2010 @ 20:27:

Volgens mij is een van de symptomen van verliefd zijn
    juist dat je geen oog meer hebt voor anderen maar
    alleen voor die ene man of vrouw.

Persoonlijk kan ik het niet, als ik verliefd ben
    moet ik er zelfs niet aan denken om met een
    ander seks te hebben.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

19. Vroeger dacht ik dat seks alleen bestond in een relatie of in een huwelijk. Ik vond het zelfs vreemd om te zoenen met meisjes en vrouwen, zonder met hen een relatie te hebben. Ik weet pas enkele jaren dat je seks kunt hebben zonder een relatie, buiten de prostitutie om.

Nu is het zo dat verliefdheid geen voorwaarde voor seks hoeft te zijn, en ik spreek alleen voor mezelf. Dat hoeft bij anderen niet zo te zijn. Ik denk wel dat de persoon in kwestie enigszins aantrekkelijk is in gedrag en/of uiterlijk. En seks vooraf hoeft bij mij niet per se te leiden tot verliefdheid.

Ik ben Ikbenik niet.

20. [quote]peruaansmutsje schreef op 02 november 2010 @ 20:27:

Alleen als ik met mijn rug tegen de muur sta.

21. quote:
    wrikkelgat schreef op 02 november 2010 @ 20:39:
    wat een lulhannes.

'Ja schatje, toen ik je net kon en we nog niks hadden, heb ik nog wel wekelijks met Bep geneukt, ook al waren wij iets aan het opbouwen. vind je vast niet erg. toch?'

bah wat een nare instelling.
    Helemaal mee eens en ik denk daarbij: wanneer je ECHT gevoelens voor iemand hebt, wil je eigenlijk niet noikuh met iemand anders toch?

22. Ik denk niet dat het hier gaat om of je sex kunt hebben met iemand op wie je niet verliefd bent maar hoe je je opstelt als je iemand ontmoet waarop je verliefd zou kunnen worden of misschien al bent.

Mijn insteek is dat als ik zo iemand ontmoet ik ieder contact dat een mogelijke relatie (er vanuit gaande dat mijn gevoel en mijn verstand zegt dat het heel serieus relatiemateriaal is) in de
    weg zou kunnen staan, verbreek of (tijdelijk) op een laag pitje zet afhankelijk om wat voor
    contact het gaat natuurlijk.

Ik ben erg van de scheiding van liefde en sex
    maar niet als ik vermoed dat ik mijn droomman wel eens aan de haak zou kunnen slaan. Dan wordt ik ineens heel conservatief. Dan ga ik
    101% voor de liefde en moet het genot maar even wachten om het maar zo te zeggen.

Can you hear me in the back?

23. anoniem185186168
    03-11-2010, 11:50

quote:
    Kier_V schreef op 03 november 2010 @ 10:49:
    [...]

Helemaal mee eens en ik denk daarbij: wanneer je ECHT gevoelens voor iemand hebt, wil je eigenlijk niet noikuh met iemand anders toch?
    En als je nou een partner hebt, en heimelijk verliefd bent op een ander?

24. quote:
    Zamirah schreef op 03 november 2010 @ 11:50:
    [...]

Inderdaad, je bent meestal niet ééuwig verliefd op je partner.... al hou je nog zo veel van hem/haar, dat is een onderscheiden gevoel.
    En zoals je hierboven al zei, daar ben ik het mee eens, niemand is elkaars bezit.

Het is me echt wel eens overkomen, heimelijk verliefd zijn op een ander. Tot nu toe heb ik dat ook heimelijk gehouden, en er niets mee gedaan. Ook niet "opbiechten" of zo, dat vind ik eigenlijk gewoon iemand zinloos ongerust maken, en, ja, misschien ouderwets, ook niet hoffelijk. Geen idee of ik het ooit een keer tè verleidelijk zal vinden.... kan het me nu niet voorstellen maar je weet nooit.

25. quote:
    Zamirah schreef op 03 november 2010 @ 11:50:
    [...]

Dan doe je toch niets met die verliefdheid, druk je het de kop in, voor de verlangens komen... tenminste dat denk ik. Ik ben nog niet binnen een relatie verliefd geworden op iemand anders... Tenminste niet in die mate dat ik verlangens krijg...