verliefd op mijn moeders neef(je)

18-04-2014 14:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



ik zit met een dilemma.

zoals de titel al zegt ik ben verliefd op het neefje van mijn moeder, mijn achteroom dus. Ik vroeg mij af wat de buitenwereld ervan zou vinden als dit uit zou komen?
Alle reacties Link kopieren
Het neefje van jouw moeder is niet je achteroom maar achterneef.

Familie dus. Dus nee, kan niet!!



Is dit een grap?
Alle reacties Link kopieren
Is hij ook verliefd op jou?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:suikerklontje1989 schreef op 18 april 2014 @ 14:06:

Het neefje van jouw moeder is niet je achterom maar achterneef.

Familie dus. Dus nee, kan niet!!

hahaha pardon? DUS nee kan niet? Wat een onzin zeg... een achterneef hebben we het over, het gebeurt meer dan je denkt hoor.



Niet dat ik iets met een achterneef zou beginnen, denk ik maar dat 'kan niet of mag niet' vind ik overdreven. In welke wet staat dat? misschien heb ik dat gemist, kan hoor.
.
Ze heeft het over neefje. Hoe oud is ie? 10?
Alle reacties Link kopieren
neef is 32 en ik ben 27. is wederzijds ja
Alle reacties Link kopieren
Weet waar je aan begint.

Waarom spreek je over een neefje? Is hij erg klein van lengte?
Nou, geen probleem toch.

Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:suikerklontje1989 schreef op 18 april 2014 @ 14:06:

Het neefje van jouw moeder is niet je achteroom maar achterneef.

Familie dus. Dus nee, kan niet!!



Is dit een grap?



bah wat een kortzichtig antwoord!



Quote:



Er bestaan verschillen qua strafbaarheid voor huwelijken tussen bloedverwanten (consanguïene huwelijken genoemd). Maar een huwelijk tussen neef en nicht is zowel in Nederland als in België niet strafbaar. Alleen trouwen met een broer of zus is in Nederland verboden, tenzij dit een broer of zus door adoptie is. Tijdens de invoering van het Nieuwe Burgerlijke Wetboek in 1970 is het verbod op huwelijken tussen aanverwanten en bloedverwanten in de derde graad (dus oom-nicht en tante-neef) opgeheven.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:aarbeithee schreef op 18 april 2014 @ 14:10:

neef is 32 en ik ben 27. is wederzijds jaNou, dan gelukkig worden met elkaar.
.
Alle reacties Link kopieren
WAt doet mijn mening er toe? Ik ken je niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij echt een worst wezen in hoeverre men familie van elkaar is.



Zelfs Neef/Nicht zou dus in principe mogen en snap niet zo goed waarom de buitenwereld daar iets van zou moeten vinden. Daar hebben ze gewoon niets mee te maken.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Tja ik zou t niet kunnen. Het blijft familie, het feit dat je er een topic over opent betekent dat je t eigenlijk wel een beetje raar vindt, maar als jij er gelukkig van wordt dan wens ik jullie veel geluk toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de buitenwereld op dezelfde manier reageert als hier,dus verschillende meningen.. Denk alleen dat meningen van je vrienden en familie harder aan zullen komen dan de meningen van de voor jou onbekende forummers.
Alle reacties Link kopieren
wij zagen elkaar tot voor kort nooit zo vaak, kon zomaar een paar jaar tussen zitten vroeger. maar onze ouders zagen elkaar wel vaker daarom zou het voor hun misschien wel raar zijn om te horen. Voor mij was hij dus een achterneef op papier niet voor mijn gevoel.
Volgens mij mag je sinds kort niet meer met volle neven/nichten trouwen. Een situatie als bij TO zou ik niet heel erg gek vinden. Voordat je aan kinderen begint zou ik wel een erfelijkheidsonderzoek laten doen.
Vind het niet zo gek hoor. Inderdaad met het krijgen van kinderen onderzoek laten doen.
Alle reacties Link kopieren
ja dat zowieso
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben beiden meer dan 30 neven en nichten en ik ken ze geen van allen. Als ik er nu 1 zou tegenkomen en verliefd zou worden, dan is dat voor mij geen probleem.

Neef van je moeder is toch een zoon van een broer/zus van je opa/oma?
Alle reacties Link kopieren
ja klopt kerstklok
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zoveel achterneven/nichten die ik niet ken. In theorie zou ik er één kunnen ontmoeten, niet van elkaar weten dat we familie zijn en iets samen beginnen. Geen probleem toch? Als zelfs volle neven/nichten met elkaar kunnen trouwen, dan achterneven/nichten al helemaal. In andere culturen is dat zelfs heel normaal.



Daarnaast, behalve jullie familie hoeft de rest van de wereld toch niet te weten dat jullie in de verte verwant zijn aan elkaar?
Boeiend. Als jullie allebei gek op elkaar zijn, dan moet je er voor gaan!

Hij is dus een kind van een zus of broer van één van je ouders? Dus een volle neef?
Met een volle neef zou ik het wel raar vinden denk ik. Of is hij een kind van een oom/tante van één van je ouders?
quote:clubmedfan schreef op 18 april 2014 @ 14:37:

Boeiend. Als jullie allebei gek op elkaar zijn, dan moet je er voor gaan!

Hij is dus een kind van een zus of broer van één van je ouders? Dus een volle neef?volgens mij zijn moeder en neef cousins, opa's/oma's zijn (waren) broers/zussen
Alle reacties Link kopieren
Het is je achterneef dus als het wederzijds is, gewoon er voor gaan hoor.

Het mag, het kan. Geniet van je leven

Er zijn altijd wel mensen die tegen je relatie zijn, of het nu een achterneef is of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven