voeding 'snobs'

26-08-2014 15:09 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Even een vraag. Ik heb om mij heen veel mensen die met voeding bezig zijn. Nu vind ik het zelf belangrijk dat mijn kinderen en ook ikzelf gezond eten. Maar of en toe mogen ze wel een flesje fristi en op vakantie heeft mijn zoon van 8 voor het eerst een glaasje cola gehad (thuis nu weer water en na school een glas ranja). Prima vind ik zelf. Maar het valt me op dat er tegenwoordig mensen zijn die de boodschap zo uitdragen. Vorige week mijn schoonzus te eten, we hadden ben and jerry's als toetje, maar dat was 'vergif'. Een vriendin van me kwam laatst gescholt naar me toe dat mijn zon fristi wilde bestellen, alof het bier was. nogmaals, wij eten echt prima, groenten fruit, matig met tussendoortjes, totaal geen overgewicht. Ik vind de bemoeizucht, het fanatisme van anderen irritant. Eigenlijk vind ik het nogal aanmatigend dat mensen anderen zo ongevraagd een expose geven over gezonde voeding. Jullie?
Met 8 jaar voor het eerst een glaasje cola,op vakantie een flesje fristi en verder water vind ik al behoorlijk fanatiek en overdreven eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook zwaar irritant en ook nog eens zwaar overdreven.



Als het zo door gaat bestaat er over 20 jaar alleen nog macrobiotische voeding wat nergens naar smaakt want dan is sla zelfs al vergif.
Ik betrapte mezelf er vorige week op, midden in een verhandeling met mijn zusje die als bijvoeding nu 'olvarit' wil geven en ik die haar aan het vertellen was hoe je de worteltjes dan met een beetje boter het beste kan pureren en hoe je dat dan moet voeren en bewaren in de vriezer en.... Ik geloof dat ik dus zo iemand ben als die jij beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 26 augustus 2014 @ 15:13:

Met 8 jaar voor het eerst een glaasje cola,op vakantie een flesje fristi en verder water vind ik al behoorlijk fanatiek en overdreven eigenlijk..ik vind dat eigenlijk ook niet heel buitensporig ;)
Lijkt me ook strontvervelend. Zolang jij en jouw kinderen gezond zijn en een gezond gewicht hebben doe je niet veel fout denk ik zo. En om Ben & Jerry's nou vergif te noemen.. Daar is het veel te lekker voor
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2014 @ 15:14:

Ik betrapte mezelf er vorige week op, midden in een verhandeling met mijn zusje die als bijvoeding nu 'olvarit' wil geven en ik die haar aan het vertellen was hoe je de worteltjes dan met een beetje boter het beste kan pureren en hoe je dat dan moet voeren en bewaren in de vriezer en.... Ik geloof dat ik dus zo iemand ben als die jij beschrijft. potjes zelf nooit gedaan. ik had ook een vriendin die dat wel altijd deed, maar zou dan nooit advies geven. ik vind dat echt een persoonlijke keuze
Toen ik de topictitel las dacht ik trouwens dat het ging om mensen die alleen de beste wijn drinken, per se Calvé-pindakaas willen en brood van de ambachtelijke bakker
moet er vooral om lachen als het het zoveelste dieet van iemand is en die mij denkt te les te kunnen lezen...



ik ben ook met voeding bezig, maar vooral op zo'n manier dat ik naast die 80% gezonde voeding ik lekker los kan gaan met alcohol en lekkere hapjes zonder er dik van te worden of ongezond te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook schijtirritant. Het gezeur over potjes ook trouwens (heb zowel potjes als vers gegeven).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Voedselsnobs snoer ik heel snel de mond. Pleur op, ik bepaal zelf wel wat ik eet en ik zit niet te wachten op ongevraagd "advies".
quote:Scamp schreef op 26 augustus 2014 @ 15:13:

Ik vind het ook zwaar irritant en ook nog eens zwaar overdreven.



Als het zo door gaat bestaat er over 20 jaar alleen nog macrobiotische voeding wat nergens naar smaakt want dan is sla zelfs al vergif.Nou idd zolang de kinderen voldoende groente en fruit eten mogen ze daarnaast best cola drinken en snaaien..
Alle reacties Link kopieren
Wij eten ook erg gezond. Maar eten ook wel eens ongezond. Dus een ijsje, patatje, chocokoek of chocola.



Ik ken ze ook wel, die mensen die wit brood al vergif vinden, die helemaal uit hun vel springen bij een traktatie van een snoepje op het KDV.



Erg overdreven vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook vervelend, omdat vooral veel mensen denken dat zij het beter weten doordat ze een of ander boek hebben gelezen. Dan is dat de waarheid en niks anders.



Ik doe zelf de opleiding tot diëtiste en ben erachter gekomen dat het echt voor iedereen verschillend is wat gezond is. Af en toe wat ongezonds kan best, maar voor iedereen is het weer anders hoe slecht het voor je is. Het gaat vooral om de totale levensstijl, dus ik denk dat TO het prima doet!
Ik ken ook zo iemand. Als baby kregen ze geitenmelk want ja allergie. Daarna allerlei homeopatische poedertjes voor van alles. Alleen maar spelt pannenkoeken en oersuiker en normale thee drinken ze ook al niet... Ik kreeg vroeger alleen water als kind, prima ga ik waarschijnlijk ook doen in het begin maar doe gewoon een beetje normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 26 augustus 2014 @ 15:20:

Wij eten ook erg gezond. Maar eten ook wel eens ongezond. Dus een ijsje, patatje, chocokoek of chocola.



Ik ken ze ook wel, die mensen die wit brood al vergif vinden, die helemaal uit hun vel springen bij een traktatie van een snoepje op het KDV.



Erg overdreven vind ik.Dit dus, en op tilt slaan als er bij een hockeykamp suikerspinnen uitgedeeld worden.
quote:diamond-gloss schreef op 26 augustus 2014 @ 15:13:

Met 8 jaar voor het eerst een glaasje cola,op vakantie een flesje fristi en verder water vind ik al behoorlijk fanatiek en overdreven eigenlijk..



Dit dacht ik eerlijk gezegd ook.

De wijze waarop jij schrijft over Fristie en Cola vind ik echt ver gaan. Cola tot daar aan toe, want prik is gewoon echt niet goed voor oa tanden. Maar Fristie drinkt mijn peuter graag als we ergens een drankje doen.
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2014 @ 15:14:

Ik betrapte mezelf er vorige week op, midden in een verhandeling met mijn zusje die als bijvoeding nu 'olvarit' wil geven en ik die haar aan het vertellen was hoe je de worteltjes dan met een beetje boter het beste kan pureren en hoe je dat dan moet voeren en bewaren in de vriezer en.... Ik geloof dat ik dus zo iemand ben als die jij beschrijft.



Volgens mij doe jij dat niet. Ik begrijp uit OP dat de bemoeienis met eetgewoonten die ongezond zouden zijn niet gewenst is. Jij geeft tips over maken en bewaren.



Ik heb een vriendin die zelfs geen echt fruithapje geeft, alleen de knijpfruitverpakking van Aldi. Ik zou daar nooit en te nimmer een opmerking over maken. Haar kind, haar keuze. Deels bepaald door wat volgens haar kind wel en niet eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een voedselsnob wat anders trouwens, wat jij beschrijft is een gezondheidsfreak. Het kann best dat iemand beide is, Maar het hoeft niet.

Ik eet nooit in onze Kantine omdat ik Snob ben, niet omdat ik eht perse te ongezong vind, Maar omdat ik het zelf veel beter kann klaarmaken en dat dus ook doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het veel beter is om jezelf maar vooral je kinderen te leren dat je met mate prima kunt genieten van "slecht" eten.



Als je kinderen overdag fruit als tussendoortje eten, 's avonds een gezonde maaltijd eten dan zou ik echt niet vallen over een boterham met hagelslag tussen de middag en een koekje 's avonds.



Zo heb ik een vriendin die vanuit altijd gezond moest eten en drinken. Toen ze op kamers ging kwam ze binnen een jaar 20 kilo aan omdat ze eindelijk kon snoepen en eten en drinken wat ze wilde.



Je kinderen de balans tussen gezond en een keertje snoepen leren lijkt me veel belangrijker.
Roodkapje, wat ben jij een lekker hapje.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruikte de term snob nu omdat ik eigenlijk vooral last heb van de hautaine toon waarop mensen over de voeding van anderen praten, niet helemaal goed gekozen.idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:grotebozewolf schreef op 26 augustus 2014 @ 15:27:

Ik denk dat het veel beter is om jezelf maar vooral je kinderen te leren dat je met mate prima kunt genieten van "slecht" eten.



Als je kinderen overdag fruit als tussendoortje eten, 's avonds een gezonde maaltijd eten dan zou ik echt niet vallen over een boterham met hagelslag tussen de middag en een koekje 's avonds.



Zo heb ik een vriendin die vanuit altijd gezond moest eten en drinken. Toen ze op kamers ging kwam ze binnen een jaar 20 kilo aan omdat ze eindelijk kon snoepen en eten en drinken wat ze wilde.



Je kinderen de balans tussen gezond en een keertje snoepen leren lijkt me veel belangrijker.Het zoontje van mijn vriendin die thuis dus geen snoep krijgt duikt bij mij altijd de kast in op zoek naar snoep. Ik heb nog nooit een kind geziien dat daar zo op gebrand is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nou eenmaal mensen voor wie geen middenweg bestaat. Als je normaal en gezond eet ga je niet dood van een enkel colaatje of een zak friet. Ik ben wel tegen babyvoeding in potjes omdat dat allemaal te vlak van smaak is, laat ze maar zo snel mogelijk met de (gepureerde of geprakte) pot mee-eten tenzij je gewend bent aan vies veel zout. Anders krijg je peuters die als enige "groente" appelmoes eten.
verba volant, scripta manent.
quote:troelalaaaatje schreef op 26 augustus 2014 @ 15:26:

[...]





Volgens mij doe jij dat niet. Ik begrijp uit OP dat de bemoeienis met eetgewoonten die ongezond zouden zijn niet gewenst is. Jij geeft tips over maken en bewaren.



Ik heb een vriendin die zelfs geen echt fruithapje geeft, alleen de knijpfruitverpakking van Aldi. Ik zou daar nooit en te nimmer een opmerking over maken. Haar kind, haar keuze. Deels bepaald door wat volgens haar kind wel en niet eet.Ja, ik was wel degelijk ongevraagd bezig haar van de Olvarit af te praten en te zorgen voor zelfgemaakt, niets toegevoegd eten.
Alle reacties Link kopieren
Ach, gewoon alles een beetje binnen de perken... Het is lastig om de 'boze' consumptie wereld zo ver mogelijk van je kind af te houden. Ik snap ook wel dat mensen daar wat fanatiek in door kunnen slaan. Trek je niks aan van te veel goed bedoelde opmerkingen. Dat doen moeders nou eenmaal naar elkaar... bedenk je gewoon: "die andere moeders doen ook maar wat..." (las ik ergens eens...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven