vriend heeft vrouwelijke huisgenoot

30-07-2014 11:37 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met iets en ik weet niet wat ik er mee moet. Ik wil graag mijn verhaal delen, misschien dat jullie iets hebben waar ik wat aan heb.



Ik heb nu zo`n anderhalf jaar een relatie met een man. Tot aan mei ging het goed. Toen kwam hij met het verhaal dat een vriendin van hem in de schulden zat en onderdak nodig had. Aangezien hij een groot huis heeft met 3 slaapkamers en er alleen woont heeft hij ruimte genoeg dus zou ze bij hem een kamer gaan huren.

Hier zou zijn 200 euro in de maand voor gaan betalen. Met deze constructie houd zij genoeg geld over in de maand om haar schulden af te betalen. Dit was een tijdelijke oplossing. Ik ben hier vanaf dag 1 niet blij mee geweest, we hebben hier veel ruzie over gehad en uiteindelijk heb ik gezegd tijdelijk Oke, maar ik vind tijdelijk wel max 6 maanden. Hij heeft dit ook niet met mij overlegd maar gewoon medegedeeld dat dit ging gebeuren.



Uiteindelijk zijn zij samen tot een tijdsduur gekomen van max 15 maand. Dat houd dus in tot aan augustus 2015. Ook hier hebben we weer ruzie over gehad want ik noem bijna anderhalf jaar niet tijdelijk meer. Dit was voor haar de enige optie om compleet uit de schulden te komen, ze had aan een paar maand niks. Familie kan ze niet heen want heeft ze geen contact mee en vrienden heeft ze niet veel.

Ik heb vanaf het begin al aangegeven dat dit veel invloed heeft op onze relatie.. Wij zien elkaar alleen sweekends i.v.m. werk maar de ene keer was ik bij hem en de andere keer hij bij mij.



Ik kom bijna niet meer bij hem over de vloer, dit ook omdat de huurster 2 katten daar in huis heeft rond lopen en ik behoorlijk allergisch ben voor die beesten.



afgelopen weekend ben ik 1 keer daar 2 uurtjes geweest, zodra ik daar de tuin al in kom zie ik al dat ze behoorlijk veel veranderd heeft aan de tuin en de inrichting in huis.. leuk tuinsetje in de tuin, zwembadje in de tuin, ligbedje in de tuin. andere plantjes voor de ramen, allerlei anders accessoires in huis veranderd, En dat steekt mij enorm! Normaal gesproken kwam ik daar over de vloer en als er nieuwe plantjes moesten komen regelde ik dat voor hem.. Ik weet niet waarom ik dat gevoel zo heb maar wordt hier echt niet blij van..





Ik heb een paar week geleden aangegeven dat ik hier heel moeilijk mee om kan gaan, en dat ik het niet zie zitten om dit nog tot augustus 2015 vol te gaan houden, en dat ik niet weet of ik dit wel wil. hij werd toen kwaad en voelde zich voor een ultimatum gesteld.



Ik wil wel weer met hem het gesprek aan gaan maar ben bang dat het allemaal weinig zin heeft. Hij snapt niet waarom ik alles zo als een bedreiging zie.



Hij ziet het zo: Het is zijn huis en hij beslist of hij daar iemand laat wonen en niet ik.



Ik heb op internet kamerverhuur gevonden met ongeveer dezelfde prijzen, de links daarvan heb ik naar hem gestuurd met de vraag of hij daar met haar over kan hebben. Als ik wilde dat ze er uit ging moest ik daar zelf maar met haar contact over zoeken. sorry hierin voel ik mij dus niet serieus genomen.. Ik heb al zo vaak aangegeven dat ik hier mee zit en mij hier niet gelukkig onder voel en er wordt vanaf zijn kant niks mee gedaan.. Het enige wat ik te horen krijg ik dat ze niet weg kan want ze blijkt nog dikker in de shit te zitten als dat we dachten.





lk weet het niet meer..
Het huis is groot genoeg voor een huisgenoot en je vriend weet er een vriendin mee te helpen. Mooi toch? Ik zie het probleem niet. Stop met ruziemaken, dat gaat hij snel zat worden.
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet het zo: Het is zijn huis en hij beslist of hij daar iemand laat wonen en niet ik.



Klopt, daar heeft hij gelijk in. Voor jou is het een keuze maken; accepteren of weg gaan. Al komt dit niet op tijdelijk op mij over, maar dat ze het redelijk gezellig hebben. Ik zou ermee kappen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt t jezelf moeilijk. Jou probleem is niet die inwonende vriendin maar je jaloezie.

Eens met je vriend dat het zijn huis en hij bepaald.



Waar ben je bang voor? Ik vind je moeilijk doen. Je jaagd hem weg
Alle reacties Link kopieren
Jij komt jaloers over, waar komt dit vandaan?



Het is zoals je vriend zegt, zijn huis, zijn keuzes. Jij maakt jezelf niet aantrekkelijk voor je vriend. Dat zij wat terugdoet in de vorm van wat plantjes en een zwembadje is toch juist leuk?



Dat van die katten had je vriend wel over mogen nadenken, verder maak jij er wel veel drama van. Probeer het eens te benaderen met een positieve insteek. Kost je minder energie en je vriend zal het waarderen.
Straaltjezon, het zijn vrienden. Dan is het toch niet meer dan normaal dat ze het "redelijk gezellig" hebben? Zolang ze geen gevoelens voor elkaar hebben en niet bij elkaar in bed kruipen zie ik geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja meid in je vorige topic schreef ik ook dat je je grenzen aan moet geven, ik geef je groot gelijk dat je hier niet gelukkig van wordt. Maar dit had je toch wel op je vingers na kunnen tellen dat dit ging gebeuren.



De keuze ligt bij jou of je accepteert het of je verbreekt de relatie meer smaken zijn er niet.
Kende jij die vriendin al voordat ze bij hem in huis ging wonen?

Ik vind het aan de ene kant mooi dat hij iemand zo uit de brand wil helpen, maar 15 maanden is wel erg lang. Ik zou er denk ik ook niet blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, wat een jaloezie. In plaats van je vriend af te vallen zou je hem ook kunnen prijzen omdat hij zijn goede vriendin zo uit de brand helpt. Ze heeft een klote tijd achter de rug en doet haar best er weer boven op te komen, zonder familie, zonder veel vrienden. Dankzij jou vriend kan ze dr leven weer opbouwen. Dat is toch fantastisch van je vriend, of zie ik dat verkeerd? Als ze gewoon ergens een kamer had kunnen huren dan had ze dat wel gedaan, echter, als je zo diep in de schulden zit, kan je nergens een huurovereenkomst tekenen. Iets met bkr check..



Waar heb je het nou precies moeilijk mee? Dat zij kleine aanpassingen maakt in het huis waar ze woont, of ben je bang dat er iets tussen jou vriend en haar speelt? Heb je daar aanwijzingen voor?

Heb je er wel eens fatsoenlijk met hem over gepraat of heb je alleen maar verwijten gemaakt en boos geworden?
Alle reacties Link kopieren
Hij wil zijn vriendin helpen en het is zijn huis. Ik snap niet dat je dan aankomt met links over kamerverhuur en met de vraag of hij het daar eens met haar over kan hebben. Hij is toch duidelijk?

Als je het niet kunt accepteren, kun je beter de relatie verbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:yolcu schreef op 30 juli 2014 @ 11:45:

Straaltjezon, het zijn vrienden. Dan is het toch niet meer dan normaal dat ze het "redelijk gezellig" hebben? Zolang ze geen gevoelens voor elkaar hebben en niet bij elkaar in bed kruipen zie ik geen enkel probleem.



Klopt. Maar er zit een verschil tussen gezellig, en dingen in huis veranderen/aanpassen om het nog gezelliger te maken. Het zou tijdelijk zijn, maar zie dit niet als tijdelijk. En als je een toekomst op wil bouwen met je vriend, zou ik hier persoonlijk ook geen zin in hebben als iemand langer dan een jaar in zijn huis leeft omdat zij er financieel een rotzooi van gemaakt heeft.



Maar goed, zoals ik al zei; het is accepteren of gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik vind helemaal niet dat ik moeilijk doe. Ik heb hem het voordeel van te twijfel gegeven. hij zou zoveel mogelijk buiten zijn werk om bij mij zijn. Hij komt hier in t weekend alleen savonds, overdag zit ie met haar thuis. Hij zit 3 x per week gezellig met haar te eten ipv met mij.

En dat moet ik leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
t zijn geen kleine aanpassingen meer. ze heeft zelfs het halve huis al geschilderd. het huis is voor 90% verandert qua inrichting en dergelijke
Dan is het probleem dus eigenlijk dat hij niet zoveel tijd met je doorbrengt als hij beloofd heeft? Dan moet je daar dus met hem over praten.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden en nu huisgenoten. Niet meer dan logisch dat zij dan de boel opleukt, zij woont nu bij hem.



En net wat de rest zegt... wees voorzichtig hoe je je vriend benaderd! Door jezelf zo jaloers op te stellen jaag je hem alleen maar weg.
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Alle reacties Link kopieren
quote:nienke88 schreef op 30 juli 2014 @ 11:53:

ik vind helemaal niet dat ik moeilijk doe. Ik heb hem het voordeel van te twijfel gegeven. hij zou zoveel mogelijk buiten zijn werk om bij mij zijn. Hij komt hier in t weekend alleen savonds, overdag zit ie met haar thuis. Hij zit 3 x per week gezellig met haar te eten ipv met mij.

En dat moet ik leuk vinden?Nee hoor. Maar wat wilde je eraan doen? Wil je haar eruit laten zetten? Wil je dat hij niet met haar eet? Wil je niet dat zij aanpassingen doet aan het huis zodat zij voor dat jaar ook een gezellig thuis heeft? Kennelijk wil hij dat allemaal wel.
quote:nienke88 schreef op 30 juli 2014 @ 11:53:

ik vind helemaal niet dat ik moeilijk doe. Ik heb hem het voordeel van te twijfel gegeven. hij zou zoveel mogelijk buiten zijn werk om bij mij zijn. Hij komt hier in t weekend alleen savonds, overdag zit ie met haar thuis. Hij zit 3 x per week gezellig met haar te eten ipv met mij.

En dat moet ik leuk vinden?Ik zou het ook niet leuk vinden nee, maar ik zou niet nog een jaar lang ruzie maken en jaloers doen. Dan liever de relatie verbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 30 juli 2014 @ 11:57:

[...]



Nee hoor. Maar wat wilde je eraan doen? Wil je haar eruit laten zetten? Wil je dat hij niet met haar eet? Wil je niet dat zij aanpassingen doet aan het huis zodat zij voor dat jaar ook een gezellig thuis heeft? Kennelijk wil hij dat allemaal wel.Precies. Praat en maak een keuze, meer kan je niet doen.
Dus ze heeft schulden en daarom moet ze 15 maanden voor een magere 200 euro bij hem wonen, maar ze kan wel een tuinset, een zwembad, nieuwe plantjes, verf en weet ik veel wat kopen?



Klinkt niet helemaal oké hoor. Of ze zit helemaal niet zo diep in de schulden, betaalt haar schulden niet of ze is zo manipulatief dat jouw vriend alles voor haar koopt.



Ik zou dit echt niet acceptabel vinden. Fijn dat hij een vriendin uit de brand wil helpen en als het daarbij blijft dan is het prima, maar het klinkt alsof ze fijn profiteert van hem. Het is waar dat het zijn huis is en hij mag doen wat hij wil, maar hij mag ook aan jou denken. Ik wed dat ze er eind 2015 nog zit.
Tja als hij niet doet wat jij zegt, dan zul jij daar de consequenties aan moeten verbinden.



Jij komt terug op jullie afspraak van augustus 2015. Niet hij. Had je niet akkoord moeten gaan om te beginnen.



Het is zijn huis, zijn leven, zijn hulp. Jammer dat jij je zo bedreigd en onzeker voelt. Jammer dat jij door je eigen jaloezie en gedrag nu je relatie om zeep helpt. Ik zou daar iets aan gaan doen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
quote:nienke88 schreef op 30 juli 2014 @ 11:55:

t zijn geen kleine aanpassingen meer. ze heeft zelfs het halve huis al geschilderd. het huis is voor 90% verandert qua inrichting en dergelijkeWaarom heb je het daar moeilijk mee? Het is je vriend zn huis toch..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je er niet blij mee bent. Je kan daar niet eens meer komen vanwege die katten. Je vriend heeft geen seconde nagedacht over jou. Je voelt je gepasseerd nu zij er is. Dat snap ik ook.

Ga eens een gesprek aan met haar. Dat je het vervelend vindt dat ze schulden heeft en alles, maar laat ook die huizen zien. Leer haar wat beter kennen. Misschien is ze wel heel erg aardig.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:nienke88 schreef op 30 juli 2014 @ 11:55:

t zijn geen kleine aanpassingen meer. ze heeft zelfs het halve huis al geschilderd. het huis is voor 90% verandert qua inrichting en dergelijkeKoopt ze die spulletjes van haar eigen geld?
Alle reacties Link kopieren
Goh, ook toevallig. Ik heb ooit een scheidende vriend aan woonruimte geholpen, maar dan zonder jaloers vriendje. Natuurlijk was het wel eens wennen aan de veranderde privacy, maar uiteindelijk regelden we het zó dat we om beurten een weekeinde weg waren. Dan ging ik naar mijn vriend of hij naar zijn vriendin. Ik heb het een erg leuke, gezellige tijd gevonden en mijn vriendje (inmiddels man) ook.



Wees blij dat je zo'n toffe vent hebt!
Alle reacties Link kopieren
ik heb het er meerdere keren met hem overgehad, dat ik het niet leuk vind zoals het nu gaat. ook op een rustige manier.

Ik heb hem niet voor de keuze gezet zij weg of ik. Maar zolangzamer hand begin ik daar wel serieus over na te denken.



Voor dat ze er kwam wonen hebben we er uitgebreid over gepraat en toen maakte hij nog de opmerking dat mocht onze relatie er onder lijden dat ze zouden gaan zoeken naar andere oplossingen voor woonruimte voor haar. En nu ineens zijn er geen andere oplossingen meer omdat ze dikker in de schulden zit als dat wij dachten.



Ook nog zo`n raar punt, toen ze er kwam wonen had ze maar 1 kat.. maar dat vond ze zielig dus nam ze er een tweede bij.



sorry maar iemand die in de schulden zit en er uit wil komen schaft naar mijn idee geen 2e huisdier aan. Dat betekend ook extra voer en extra dierenartskosten als er wat is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven