"vriendengroep"

30-07-2014 23:05 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_119186 wijzigde dit bericht op 05-04-2016 08:21
Reden: IVM herkenbaarheid verwijdert
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou permanent afscheid nemen van die hele groep, me focussen op mijn werk, rechtszaak en een nieuw leven opbouwen. Je wilt terug naar de groep waar al je problemen zijn begonnen? Je bent niet helemaal goed wijs. In plaats van je leven weer in eigen handen te nemen, ga je bedelen om begrip en dat je er weer bij mag? Doe even een prioriteitencheck.
Alle reacties Link kopieren
JIJ regelde de drugs

JIJ wil/mag hem niet zien



En waarom wil je dat je vrienden dan alleen maar rekening houden met jou? Zij zijn niet boos op hem zo te horen, en wat hem betreft zijn jullie op dezelfde gelegenheden als ik het zo lees.



JIJ bent degene die moeilijk doet



Dit zijn slechts de consequenties van het risico dat je nam.
Onredelijk of niet weet ik niet. Maar het is wel duidelijk waar de loyaliteit in je vriendengroep ligt. En dat is helaas niet bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Zijn dat je vrienden dan nog wel? Ik snap nooit zo goed het concept vriendengroep maar je kunt toch ook gewoon 1 op 1 met iemand afspreken? Dan omzeil je die knul.
Alle reacties Link kopieren
In het kader van jouw lopende rechtzaak zou ik niet naar dat feest gaan als hij er ook is. Dat kan jouw zaak flink berokkenen.



Het lijkt me zaak om je voorlopig koest te houden totdat je rechtzaak achter de rug is.



Van je vrienden kan je niet verwachten dat ze partij gaan kiezen.
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 23:10:

Ik zou permanent afscheid nemen van die hele groep, me focussen op mijn werk, rechtszaak en een nieuw leven opbouwen. Je wilt terug naar de groep waar al je problemen zijn begonnen? Je bent niet helemaal goed wijs. In plaats van je leven weer in eigen handen te nemen, ga je bedelen om begrip en dat je er weer bij mag? Doe even een prioriteitencheck.



Dit. Zoek andere vrienden. Wordt volwassen.



Wel rot voor je
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de heldere reacties dames, zeker die van jou Sensy.



Ik ga zeker niet naar dat feest en mijd hem ook echt, ik ben me erg bewust van de negatieve impact die het kan hebben op mijn zaak. Focus ligt sowieso op mijn werk, sporten en opbouwen van nieuwe hobby's etc. T zou alleen fijn zijn een paar vrienden te hebben die hierin support zijn.



T is een harde les maar zeker wel verdiend. Erg zuur dat de volgende les dan ook is dat mijn vrienden blijkbaar mijn vrienden niet zijn.
Oh, eigenlijk eens met post van Nemesis. Je wens is wel onredelijk. Inderdaad, jij bent degene die nu last heeft (en daarvoor juist profijt trouwens). Waarom zou de maat daarvoor moeten boeten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, Sensy, die reactie van jou komt echt wel binnen
Alle reacties Link kopieren
Die maat en ik deden dit samen, we waren beiden net zo erg. Hij heeft mij echt hard genaaid om het even plat te zeggen, dit ziet de hele groep ook zo..... Misschien moet ik wat duidelijker zijn daarover: het was volledig onnodig wat hij deed. Hij ziet dat zelf ook zo (heb ik uiteraard niet uit zijn mond gehoord).



Mja, time to move on is het zeker. Dat was al wel duidelijk. Baal gewoon dat de vriendinnen die k had nu op deze wijze handelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spasz schreef op 30 juli 2014 @ 23:17:

Dank voor de heldere reacties dames, zeker die van jou Sensy.



Ik ga zeker niet naar dat feest en mijd hem ook echt, ik ben me erg bewust van de negatieve impact die het kan hebben op mijn zaak. Focus ligt sowieso op mijn werk, sporten en opbouwen van nieuwe hobby's etc. T zou alleen fijn zijn een paar vrienden te hebben die hierin support zijn.



T is een harde les maar zeker wel verdiend. Erg zuur dat de volgende les dan ook is dat mijn vrienden blijkbaar mijn vrienden niet zijn.Het is een harde les, maar je bent echt helemaal niks van waarde verloren. Ik zou bijna zeggen dat je iets van waarde hebt gewonnen: de kans om opnieuw te beginnen en dat wereldje achter je te laten. Haal je support maar even tijdelijk ergens anders tot je weer volledig uit deze bende bent. Desnoods gebruik je dit forum tot je er bovenop gekomen bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 30 juli 2014 @ 23:17:

Oh, eigenlijk eens met post van Nemesis. Je wens is wel onredelijk. Inderdaad, jij bent degene die nu last heeft (en daarvoor juist profijt trouwens). Waarom zou de maat daarvoor moeten boeten?



Hij heeft haar verraden bij de politie. Kom op, dat is één van de laagste dingen die je als vriend kunt doen. Zij heeft straks misschien een strafblad, geen baan etc.



@TO: Is het slim om dit op een bekend forum te zetten i.v.m. je rechtszaak?
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zeggen ze dan ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 30 juli 2014 @ 23:23:

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zeggen ze dan ook wel.Amen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik over nagedacht en ik zie hier geen schadelijke gevolgen van in. Het kwaad is al geschied.



Dit gaat ook meer over de vriendschappelijke relaties en moeilijkheden die ik daarmee heb dan de zaak zelf. Mijn advocate gaf aan dat ik het daad wel over mag hebben. Of dit handig is weet ik nog niet 100%, misschien haal ik het later weg daarom.
Alle reacties Link kopieren
T doet me iig erg goed jullie reacties te lezen, ik heb er veel aan.



@meivogel, dat was idd ook mijn eerste reactie t.o.v. hem. K had niet verwacht dat het van toepassing zou zijn op de hele groep....
Alle reacties Link kopieren
Vrienden leer je pas kennen als er echt stront aan de knikker is. Zolang het lang leve de lol is, heb je niet in de gaten wie die zogenaamde vrienden zijn.



Ik ben door de jaren heen in de meest klote situaties nét die mensen kwijtgeraakt waarvan ik naïef had gedacht dat het vrienden waren. De werkelijke vrienden stonden op en die zag ik juist altijd als saaie kennissen. Het heeft mijn perceptie op mezelf, mensen en vriendschappen veranderd. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor.



Ik wens jou hetzelfde toe: dat je leert wat echte vriendschap is en als dat betekent dat je even niemand hebt in de tussentijd dan is ook dat goed. Kun je tenminste ongestoord aan jezelf werken zonder de afleiding van mensen die helemaal niets aan je leven toevoegen behalve ellende.
Alle reacties Link kopieren
quote:spasz schreef op 30 juli 2014 @ 23:24:

Heb ik over nagedacht en ik zie hier geen schadelijke gevolgen van in. Het kwaad is al geschied.



Dit gaat ook meer over de vriendschappelijke relaties en moeilijkheden die ik daarmee heb dan de zaak zelf. Mijn advocate gaf aan dat ik het daad wel over mag hebben. Of dit handig is weet ik nog niet 100%, misschien haal ik het later weg daarom.Wat ik heb begrepen is dat jouw "vriend" bij de politie heeft verklaard dat jij drugs dealt. Aangezien je dit, zeker bij gebrek aan overtuigend bewijs, kunt ontkennen als je voor de rechter moet verschijnen, weet ik niet of het slim is om hier toe te geven dat je inderdaad je vrienden regelmatig van drugs hebt voorzien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 23:31:

Vrienden leer je pas kennen als er echt stront aan de knikker is. Zolang het lang leve de lol is, heb je niet in de gaten wie die zogenaamde vrienden zijn.



Ik ben door de jaren heen in de meest klote situaties nét die mensen kwijtgeraakt waarvan ik naïef had gedacht dat het vrienden waren. De werkelijke vrienden stonden op en die zag ik juist altijd als saaie kennissen. Het heeft mijn perceptie op mezelf, mensen en vriendschappen veranderd. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor.



Ik wens jou hetzelfde toe: dat je leert wat echte vriendschap is en als dat betekent dat je even niemand hebt in de tussentijd dan is ook dat goed. Kun je tenminste ongestoord aan jezelf werken zonder de afleiding van mensen die helemaal niets aan je leven toevoegen behalve ellende.



Zeer wijze woorden. Diep respect.



Ik heb precies dezelfde ervaringen. Juist mensen van wie ik het niet had verwacht bleken trouwe bondgenoten toen ik het even zwaar had en mensen die ik echt als vriend zag lieten me als een baksteen vallen. Pijnlijk, maar ik ben dankbaar dat ik het mee heb mogen maken.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie Sensy, makes sense ;)

Je perceptie helpt me wel, t schetst ook perspectief voor de toekomst.



K heb idd ook al flink gesnoeid en ben ook mensen kwijt geraakt afgelopen tijd. Veelal denk ik:"op deze manier liever kwijt dan rijk". D'r is een handvol die ik graag wil behouden en waar k moeite voor wil doen. En tegelijkertijd is het nu juist het moment om aan mezelf te werken, ik merk dat ik daar veel behoefte aan heb.



En ik heb dit idd eerder gedaan, met schone lei beginnen (maar nooit zo letterlijk als nu). Moet eerlijk zeggen dat de situatie me harder raakt dan ik van te voren gedacht zou hebben.



@nikonlover, ik wil je graag een pb sturen, mag dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:spasz schreef op 30 juli 2014 @ 23:53:

@nikonlover, ik wil je graag een pb sturen, mag dat?Natuurlijk, ga je gang.
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 23:31:

Vrienden leer je pas kennen als er echt stront aan de knikker is. Zolang het lang leve de lol is, heb je niet in de gaten wie die zogenaamde vrienden zijn.



Ik ben door de jaren heen in de meest klote situaties nét die mensen kwijtgeraakt waarvan ik naïef had gedacht dat het vrienden waren. De werkelijke vrienden stonden op en die zag ik juist altijd als saaie kennissen. Het heeft mijn perceptie op mezelf, mensen en vriendschappen veranderd. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor.



Ik wens jou hetzelfde toe: dat je leert wat echte vriendschap is en als dat betekent dat je even niemand hebt in de tussentijd dan is ook dat goed. Kun je tenminste ongestoord aan jezelf werken zonder de afleiding van mensen die helemaal niets aan je leven toevoegen behalve ellende.+1.000.000

Eens, dekt het ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikonlover schreef op 30 juli 2014 @ 23:54:

[...]





Natuurlijk, ga je gang. Kan het kloppen dat je dat 'uit' hebt staan in je profiel of begrijp ik het forum gewoon nog niet zo goed ?
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 23:10:

Ik zou permanent afscheid nemen van die hele groep, me focussen op mijn werk, rechtszaak en een nieuw leven opbouwen. Je wilt terug naar de groep waar al je problemen zijn begonnen? Je bent niet helemaal goed wijs. In plaats van je leven weer in eigen handen te nemen, ga je bedelen om begrip en dat je er weer bij mag? Doe even een prioriteitencheck.



Dit.



Ik vind je wens overigens niet onredelijk. Ik heb het niet zo op klikkers. Maar het lijkt me voor jou uberhaupt beter om verder te kijken dan deze groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven