vriendin ziet mij niet meer staan

17-04-2014 18:31 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden....ik heb sinds 4 jaar een vriendin, een hele leuke meid....ze is hier ong. 4 jaar geleden komen wonen en ze stond alleen op het schoolplein, ik zag dat ze nieuw was en maakte een praatje...na een paar maanden was het sintmaarten en ik vroeg aan haar of we samen zouden gaan, haar dochter is net zo oud als mijn dochter....dat vond ze heel erg leuk en ik ook!!! we werden vriendinnen....we gingen bij elkaar om een bakkie en na een jaar was ze zwanger van haar 2e kind. toen zij is geboren was ik natuurlijk de eerste die bij haar kwam met een kado....ze woonde dus nog niet zo lang in onze stad en ze had alleen mij als vriendin, je weet wel hoe dat gaat, je bent veel alleen enzo....haar man was maanden van huis voor zijn werk en wij gingen 1 á 2 keer per week gezellig een bakkie bij elkaar doen....mooie tijd , ik had echt een topvriendschap met haar!!! Nu zijn we 2 jaar verder en heel langzaam heeft ze er een paar vriendinnen bij gekregen, heel erg leuk voor haar natuurlijk....nu is het zo dat 1 meid constant bij haar over de vloer komt en ze delen dezelfde intresses.....mijn vriendin heeft het geregeld over haar wat voor leuke vriendin ze er nu bij heeft....ik zie ze vaak samen op het schoolplein kletsen....ik sta er wel bij natuurlijk, maar ze hebben de grootste lol!!! en nu komt het: ik ben stikjaloers!!! ik ben bang haar kwijt te raken en dat heb ik haar ook gezegt.....ik heb ook gezegt dat haar nieuwe vriendin een leuke meid is maar ik voel me aan de kant gezet......we zien elkaar nu veel minder en ik voel me er erg rot bij, wat moet ik nou doen?
Alle reacties Link kopieren
Niets!

Vriendschappen hebben nu eenmaal geen levenslange garantie

Soms bloed het een beetje dood, en dat lijkt nu het geval
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
over een paar maanden gaat ze trouwen en in juli is haar vrijgezellenfeest.....ik weet niet zo goed wat ik moet doen, iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het haar zou ik zeggen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend, maar hier kun je niets aan doen..



Vriendschappen zijn net relaties, en als je niet meer 'verliefd' bent, of beter bij een ander blijkt te passen... tja dan bloed het soms een beetje dood. Dat is niemands schuld, maar ik snap wel dat je het rot vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:joppiefan schreef op 17 april 2014 @ 18:36:

over een paar maanden gaat ze trouwen en in juli is haar vrijgezellenfeest.....ik weet niet zo goed wat ik moet doen, iemand tips?Of jij degene moet zijn die het gaat organiseren, bedoel je dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou ook niets doen. Jij hebt gezegd dat je bang bent haar kwijt te raken als vriendin en als vriendin hier niets mee doet dan weet je gewoon waar je aan toe bent. Hoe hard en lullig het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Dat je meer vriendinnen krijgt wil niet automatisch zeggen dat je je oudste vriendin niet meer lief vindt. Met iedere vriendin deel je wat anders: met de een kun je beter lachen dan met de ander, met de ander winkel je weer het liefst , etc.

Heb jij zelf alleen maar haar?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
nee dat niet hoor, alles wordt geregeld door de buurvrouw, maar of ik moet gaan of niet? heb al wel mails gehad en gezegt dat ik kom

in januari heeft ze een hele moeilijke tijd gehad, ze dacht dat haar man vreemd was gegaan , ik vond het moeilijk haar zo verdrietig te zien , heb weken lang haar getroost en met haar gepraat
Alle reacties Link kopieren
Als je wordt uitgenodigd en je hebt al gezegd te gaan, waarom zou je dan nu ineens niet gaan?

Ik snap het geloof ik niet zo goed

Je hebt geen ruzie, je ziet elkaar even wat minder en dus is gelijk de vriendschap over?



Zoiets?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, ik heb nog 2 vriendinnen, ééntje zelf al 14 jaar, die zie ik 1 x in de 2 weken, soms elke week....mijn vriendin werkt niet en ik werk 36 uur per week
Alle reacties Link kopieren
Wat zit je nou eigenlijk te sippen? Heeft ze nooit meer tijd voor je? Komt ze nooit meer langs? Verstopt ze zich onder de eettafel als ze weet dat je aan de deur staat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
nee, natuurlijk is de vriendschap niet gelijk over....wil mezelf beschermen denk ik ofzo....ik wil haar niet kwijt maar ben bang dat dat wel gaat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in hemelsnaam niet naar haar vrijgezellenfeest gaan?
Alle reacties Link kopieren
Beschermen?

Waartegen?

En hoe bescherm je jezelf nu precies dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
wat ik nu zit te sippen? ik zie haar nu veel minder en ze heeft veel lol met haar (zie ik ook op facebook) en dat steekt
Juist door dat krampachtige gedoe vergroot je die kans. ALs jij je anders gaat gedragen heeft dat waarschijnlijk ook geen goede invloed. Wees gewoon jezelf en doe normaal tegen haar, doe mee, lach mee, ook als die andere vriendin erbij staat. Ga er niet voor spek en bonen bij staan te mokken.
Alle reacties Link kopieren
heb veel meegemaakt in mijn jeugd, ben te vaak gekwetst, daarom wil ik niet meer dat mij pijn wordt aangedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:joppiefan schreef op 17 april 2014 @ 18:51:

wat ik nu zit te sippen? ik zie haar nu veel minder en ze heeft veel lol met haar (zie ik ook op facebook) en dat steektNiksgunner.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus ze mag alleen maar lol hebben met jou?

Of moet ze jou betrekken bij alles waar ze lol in heeft?



Dat gaat toch niet?

Soms zie je mensen ene bepaalde periode heel erg veel, dan komt er iemand anders waar je op dat moment even een hele erge klik mee hebt en trek je automatisch even meer daar die persoon toe



Ik heb een aantal vriendinnen maar ik geloof niet dan 1 van de dames zich gepasseerd voelt als ik dingen waar ik met een ander lol in heb op facebook zet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoe reageerde ze erop toen je aangaf dat je het gevoel had dat de vriendschap minder was geworden?



En waarom zou je niet naar het vrijgezellenfeest gaan? Je bent toch een vriendin? Hoe vaak zie en spreek je haar nog?
Je doet me een beetje denken aan een oude vriendin van mij, die was ook jaloers dat ik met een andere vriendin en met mijn zus een hele hechte band heb. Elke keer gaf ze mij een rot gevoel, alsof ik haar achter stelde, alsof ik haar moedwillig buitensloot als ik met een van hen een grapje had of iets. Ze was jaloers, net als jij. Vaak worden mensen daar niet leuker van. Ik ben daar in elk geval heel erg op afgeknapt destijds. Ik heb haar nooit anders behandeld maar door haar eigen gedrag ben ik afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:joppiefan schreef op 17 april 2014 @ 18:52:

heb veel meegemaakt in mijn jeugd, ben te vaak gekwetst, daarom wil ik niet meer dat mij pijn wordt aangedaan

Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen en nooit meer vriendschappen aangaan

Je hebt nou eenmaal geen alleenrecht op mensen en mensen kunnen gewoon ook wel eens klaar met je zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Jij mag wel meerdere vriendinnen hebben maar dat zij er nu een bij heeft is het toppunt van verraad? Ben jij eerst aan je oude vriendinnen gaan vragen of je er een nieuwe bij mocht waar je twee keer per week een bakkie mee wilde gaan doen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:joppiefan schreef op 17 april 2014 @ 18:51:

wat ik nu zit te sippen? ik zie haar nu veel minder en ze heeft veel lol met haar (zie ik ook op facebook) en dat steektHe bah. TO wat gedraag je je negatief. Je hebt grote kans dat je je afgunst uitstraalt en hierdoor je vriendin straks helemaal geen zin meer heeft in je gezeur. Heb jij geen andere vriendinnen dan?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven