vriendje op de kma

18-08-2014 19:58 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriendje zit op de kma in opleiding voor officier voor de luchtmacht. Hij is nu begonnen aan de amo, en is op bivak. Ik weet alleen totaal niet tot hoelang en dat vind ik echt heel lastig. Zijn er toevallig meiden met ervaring en heeft iemand enig idee hoe lang de introductiebivak duurt?



Liefs!
7 maanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 18 augustus 2014 @ 20:18:

7 maanden.
Alle reacties Link kopieren
En jouw vriendje wist van tevoren niet waar hij aan begon zodat hij het aan jou kon vertellen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Na het bivak gaat hij regelmatig op oefeningen en kan uitgezonden worden.



Ik heb de indruk dat jij daar niet tegen gaat kunnen.

Daar is niets mis mee.

Maar hou daar wel rekening mee.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Mijn introbivak duurde volgens mij van woensdag tot vrijdag een week later? Maar meteen de dag dat ik opkwam, kregen wij de planning te zien. Dus ik kon mijn vriend voor die tijd gewoon vertellen hoe lang ik weg was.



@Bellatrix, hangt wel een beetje van je functie af of je zoveel weg bent. Zelf ben ik alleen op de KMA op oefening geweest. Wel ongeveer één keer per maand (heb er een jaar gezeten), maar sommige oefeningen waren gewoon van maandag tot vrijdag en dan was ik sowieso 'binnen'. Maar na mijn opleiding nooit meer op oefening geweest en dat gaat binnen mijn vakgebied ook niet gebeuren. Uitzendingen kunnen natuurlijk altijd voorkomen, maar ook de frequentie daarvan verschilt heel erg per vakgebied. Ken genoeg mensen die al jaren in dienst zitten en nog nooit op uitzending zijn geweest.

Maar ik weet natuurlijk niet waarvoor TO's vriend is opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er wel tegen.. onze relatie is 2 jaar en ik ga zijn droom niet in de weg staan, ik vraag me alleen af hoe lang een introbivak duurt ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 18 augustus 2014 @ 20:21:

En jouw vriendje wist van tevoren niet waar hij aan begon zodat hij het aan jou kon vertellen?Eehm hij heeft me zoveel mogelijk voorbereid op wat komen gaat? Het is een kei van een jongen en ik ben mega trots op hem, maar dat is toch niet zo raar dat ik dan hem mis omdat je geen contact hebt? Binnen de defensie is het niet zo dat alles je van te voren wordt verteld. Veel mag niet eens verteld worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Dus hij weet nu niet hoe lang hij wegblijft? Geheime ontgroeningsmissie?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Maartje, dat geheimhouden is als hij in functie is en bezig met een opdracht. Hij is nu op bivak. Das lang niet zo spannend hoor :-)



Als je hem nu al mist dan is het misschien een idee om te gaan bedenken hoe je in de toekomst de tijd alleen door gaat brengen...
Alle reacties Link kopieren
quote:maartje18 schreef op maandag 18 augustus 2014 20:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "vriendje op de kma"" class="messagelink">Fame schreef op 18 augustus 2014 @ 20:21</a>:</b>

En jouw vriendje wist van tevoren niet waar hij aan begon zodat hij het aan jou kon vertellen?</div></blockquote>Eehm hij heeft me zoveel mogelijk voorbereid op wat komen gaat? Het is een kei van een jongen en ik ben mega trots op hem, maar dat is toch niet zo raar dat ik dan hem mis omdat je geen contact hebt? Binnen de defensie is het niet zo dat alles je van te voren wordt verteld. Veel mag niet eens verteld worden ;) Jaa joh dat is top secret! Een introbivak! Ik heb daarom dus ook geen idee hoe lang het duurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op 18 augustus 2014 @ 20:49:

Maartje, dat geheimhouden is als hij in functie is en bezig met een opdracht. Hij is nu op bivak. Das lang niet zo spannend hoor :-)



Als je hem nu al mist dan is het misschien een idee om te gaan bedenken hoe je in de toekomst de tijd alleen door gaat brengen...Haha, ik mis hem niet zo vreselijk enorm, het is alleen zo dat ik me afvraag hoe lang die introbivak duurt. Het is de aller eerste keer, ik moet gewoon wennen aan de situatie. Dat is vrij gezond. Het zou wel raar zijn he, als ik hem niet een beetje zou missen ;)
Alle reacties Link kopieren
En trouwens mensen met een beetje ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Dames dames, er valt niet altijd iets te lezen tussen de regels hoor



Maartje, ik weet het niet.
Je bent zelf een theepot
Maartje, tuurlijk mag je hem missen.
quote:SuzanneSuus schreef op 18 augustus 2014 @ 21:06:

Dames dames, er valt niet altijd iets te lezen tussen de regels hoor



Maartje, ik weet het niet.Nou, als ik even loep.....
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dus geen ervaring met een vriendje op de KMA, maar heb er zelf gezeten.

Maar ik denk dat m'n berichtje je is ontschoten. Bij mij duurde introbivak dus zo'n 10 dagen, maar ik ging op woensdag weg en jouw vriend op vrijdag, dus het zou best kunnen zijn dat er in de afgelopen jaren iets is veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil trouwens bij de luchtmacht.
Alle reacties Link kopieren
En IP-bivak is inderdaad niet zo geheim dat dat niet verteld mag worden. Geen enkele oefening op de KMA is zo geheim bij mijn weten.

Hij gaat alleen ook nog een introductieperiode (soort ontgroening) krijgen binnenkort en daarvan wordt het wel op prijs gesteld als je daar niet uitgebreid over gaat vertellen aan nieuwe cadetten, omdat ze vinden dat het effect groter is als je niet precies weet wat je te wachten staat. Maar goed, zelfs daarvoor zul je niet gestraft worden als je dingen doorverteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirps schreef op 18 augustus 2014 @ 21:08:

Nou ja, dus geen ervaring met een vriendje op de KMA, maar heb er zelf gezeten.

Maar ik denk dat m'n berichtje je is ontschoten. Bij mij duurde introbivak dus zo'n 10 dagen, maar ik ging op woensdag weg en jouw vriend op vrijdag, dus het zou best kunnen zijn dat er in de afgelopen jaren iets is veranderd.Is me even ontschoten inderdaad, haha.. het is volgens mij veranderd naar 8 dagen. Ik weet het niet zeker.. aangezien er wordt gezegd dat ze in het weekend thuis zitten. Wanneer heb je die introbivak gedaan? Welk jaar?
Apart dat hij een intro niet van te voren weet.
Alle reacties Link kopieren
Februari 2010
Alle reacties Link kopieren
Oke, dat is inderdaad een tijd geleden.. misschien is dat inmiddels wel veranderd. ;)
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten duurt die bivak idd een kleine twee weken.

Ik zie me nog roeren in een pan kokend water met een baret erin die wat te groot was, haha
Alle reacties Link kopieren
Haha. Ik hoop in ieder geval dat hij het daar een beetje goed heeft. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven