vriendschappen opbouwen in dorp?

16-09-2014 11:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken veel mensen in een dorp in Twente, maar echte vriendschappen krijg je niet. De mensen die er zijn geboren en getogen hebben hun eigen vriendengroepen en daar kom je onmogelijk tussen. Je blijft import. Na een beetje rondvraag blijf je zelfs import naar 30, 22, 12 jaar! Je komt er niet tussen. Het overkomt mij en andere import zelfs, als je in gesprek bent met een persoon, dat ze zonder wat te zeggen van je weglopen en gaan praten met iemand die van oorsprong uit het dorp komt. Ongelofelijk. Wie herkent dit, en wat doe je ermee?
Wat een onzin..

Ik ben ook import en woon sinds 6 jaar hier, heb een fijne vriendengroep (mensen die met elkaar opgegroeid zijn en elkaar >40 jaar kennen)

En ja dat zijn echte vrienden en ik hoor er volledig bij.



Hiervoor woonde ik een kleiner dorp en ja daar was ik ook import en ja dat werd ook na 20 jaar nog steeds zo genoemd maar ook daar had (en heb) ik fijne vrienden.



Ben bang dat je toch ook eens bij jezelf te rade moet gaan.
Je moet ook niet willen ombouwen hé Opbouwen lijkt me beter.
Ik ben van het ene dorp ( waar ik ben opgeroeid) in Twente naar het andere dorp verhuisd, waar ik, behalve mijn vriend + een aantal van zijn vrienden, niemand ken(de). In mijn geboortedorp had ik geen vriendschappen na de basisschool, ik had vriendinnen in de steden om het dorp heen. Dat beviel prima. Was een relatief groot dorp, waar de sociale controle nihil was/is.



Nooit gemerkt dat ik er niet bij hoor in mijn nieuwe woonplaats, niet tussen kom. Komt denk ik ook doordat ik niet zo 'sociaal' ben ingesteld en niet direct op zoek ben naar vriendschappen hier. Ik heb vriendinnen door het hele land wonen, die mij dierbaar zijn. Als het komt, dan komt het. Wel merk ik dat, doordat mijn vriend hier al zijn hele leven woont, ik makkelijker in contact kom met andere meiden, die hem weer kennen via hun partner. En zijn sport speelt ook een rol daarin, eens in de zoveel tijd sta ik aan de zijlijn van het voetbalveld en word ik betrokken in gesprekken.



Hoe groot is de plaats waar je nu woont? Ik denk dat het heel erg van het dorp afhangt waar je woont. Dorp waar ik ben groot geworden telde ruim 20.000 inwoners, het dorp waar ik nu woon idem.
Alle reacties Link kopieren
Niet onmogelijk maar ik merk wel dat mensen het lastig vinden mij niet te kunnen plaatsen. "Van wie ben jij er eentje" hoor ik dan. Maar ik vind dat juist wel grappig.



Toen ik vanuit de randstad naar het oosten verhuisde heb ik me aangesloten bij allerlei clubs, de ouderraad van school en ging ik op veel uitnodigingen in. Zelfs die voor een tupperware party :-)



Ik denk dat je niet teveel van anderen moet verwachten en zelf veel initiatief moet nemen.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet jij je opener opstellen en minder bezig houden met buitengesloten voelen. Je zou het zomaar mis kunnen hebben dat je er niet bij hoort of welkom wordt geheten. Dat je daardoor, op voorhand, jezelf al uit je nieuwe vriendengroep duwt.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan het dorp, aan de mensen en aan jezelf.



In het dorp waar ik ben opgegroeid is het ook ons kent ons maar kom je er wel tussen als je wil. Ik niet maar dat komt omdat ik heel anders ben en gewoon niks met deze mensen heb. Heb me er nooit thuis gevoeld. Maar vriendin woont er komt uit "het verre westen" van oorsprong en voelt zich helemaal thuis in dit dorp.



In het dorp waar mijn ex vandaan komt ben ik al die jaren "de vriendin van" geweest. Kwam er nooit tussen. Want ik kwam niet uut t dorp.



Woon nu in een middengrote stad. Heerlijk. Wel beetje ons kent ons maar niet heel erg. Je hoort er gewoon bij.



Dit allemaal in Twente.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Het dorp waar ik gewoond heb is ook heel erg van de vriendengroepen vanaf de basisschool, sommige nieuwelingen komen er wel makkelijk tussen anderen weer niet.. ligt heel erg aan hoe jij bent en hoe jij je inzet. Ik heb wel het idee dat het bij de mannen in het dorp makkelijker ligt dan bij de vrouwen..veel groepjes zijn ook "compleet" de dynamiek is goed en een nieuweling kan daar verstoring in aan brengen...
Alle reacties Link kopieren
Veel rondjes geven in de kroeg, zal je wel zien...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds een jaartje of 2 in een klein dorpje, en hoewel ik ook duidelijk import ben, vind ik dat helemaal niet vervelend. Tuurlijk zijn er allerlei groepen en kom je daar niet tussen. Maar de mensen uit deze groepen hebben bij ons ook nog zeker interesse in nieuwe mensen. En ik wil zelf ook niet tussen zo'n groepje komen, ik heb mijn eigen 'groepjes', alleen wonen wij niet op een paar vierkante kilometers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven