vrouwelijke intuitie/onderbuik gevoel... Wat moetje hier mee

13-04-2008 10:29 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je met je (vrouwelijke) intuitie doen?

Daar altijd maar vanuit gaan? Is die altijd iets waar je op kunt vertrouwen? Of kun je jezelf ook bepaalde angsten aanpraten waardoor je een enorm vervelend onderbuik gevoel creeert.

En zijn intuitie en onderbuikgevoelens wel t zelfde?



Kun je jezelf angsten binnen een relatie aanpraten en daardoor een vreemdgevoel krijgen?

Of zegt dat vreemde gevoel misschien toch ook nog wel wat anders?



Wat is jullie mening daarover?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt mijn onderbuikgevoel uitstekend. Het heeft me nog nooit bedrogen. Altijd als het me iets zei, dan kwam dat ook uit, bleek dat waarheid. Ook als het iets zei wat ik niet wilde horen....
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met muis. Je intuïtie is je eerste gevoel in een situatie en heeft, in mijn geval, altijd gelijk.



XX
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me helemaal aan bij Muis66....zodra je dat gevoel krijgt dan is het tijd om die trance coat en je vergrootglas tevoorschijn te halen girlfriend. "" Fool me once shame on YOU....Fool me twice shame on MEEEEEEE!!!!!!""
Alle reacties Link kopieren
Kan je je onderbuik gevoel laten beinvloeden door je gedachtes?

Kun je jezelf een dusdanig gevoel aanpraten?



Ik heb nml nu zoiets van dat ik me compleet kan laten opvreten omdat ik niets gehoord heb van mn (ex)vriend. We zijn nog aan t kijken wat we er precies mee willen met de definitie relatie enzo (maar dat terzijde).

Maar gisteren kreeg bijv. niemand hem te pakken. Telefoon stond uit, msn stond uit, nergens een reactie op te krijgen.

En normaal is die niet zo. Is hij altijd bereikbaar. Of zn telefoon gaat iig over enzo.

Maar kun je dan jezelf dingen aanpraten en een vervelend onderbuik gevoel creeeren of zit er misschien toch een kern van waarheid in?



Ik merk nml zelf als ik t in t perspectief plaats van late stapavond, telefoon leeg en voor pampus op bed dat ik me helemaal niet zo naar voel als dat ik denk van, Hij zal wel een meid opgepikt hebben, daar de hele dag mee liggen fozen en wil niet gestoord worden.



Dus kun je je ook iets aanpraten waardoor dat gevoel heftiger opspeelt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn intuitie heeft ervoor gezorgd dat ik er achter kwam dat mijn ex vreemd ging. Het was zo'n sterk gevoel in me dat zei dat er iets niet klopte. Er waren natuurlijk van die vage aanwijzingen die mijn vriend gaf, echt hele kleine dingetjes. Iets wat ik opmerkte en voelde dat er wat was.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik denk dat iedereen wel weet waar ik het over heb. Op de een of ander manier voel je het aan.

Het was pas anderhalve week aan de gang, maar doordat ik mijn intuitie volgde en er naar luisterde, ben ik er heel snel achter gekomen. Gelukkig maar...

Het was zo dat het gevoel op een avond echt de overhand nam en ik heb toen, tegen al mijn principes in, zijn mailbox gekraakt. Daar was het bewijs...

Dezelfde avond heb 'm het huis uitgeschopt.

Hierdoor besef ik wel dat ik op mijn gvoel en intuitie kan vertrouwen. Het is natuurlijk niet zo dat je er helemaal door moet leiden. Want ik geloof ook dat je jezelf van alles kan aanpraten. Maar dat weet je zelf ook.

Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die een ervaring hebben waarop ze puur door hun intuitie gestuurd zijn.



Succes en sterkte...

XX
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je gevoel over zijn onbereikbaarheid? Heb je het idee dat hij 'bloedend in de greppel ligt' of dat hij hem uitzet omdat hij kennelijk wil nadenken over jullie relatie? Het is wel zo dat jij je nu wat onzekerder voelt omdat ook jullie relatie ter discussie staat. Dat kan je onderbuikgevoel beinvloeden. Maar trek dat eens los, wat voel je? Telefoon leeg? Ziek? Of toch dat hij wil nadenken?
Alle reacties Link kopieren
Suzzie, je gevoel (intuitie) komt eerst en daarna kun je er op alle mogelijke manieren over nadenken en vervolgens blijkt je gevoel juist te zijn (naar gevoel, niet de letterlijke invulling die je erbij bedenkt).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nml nog helemaal geen aanwijzingen dat hij contacten met andere vrouwen er op na hield.

Wij hebben goed gesproken over onze relatie en willen graag porberen toch samen verder te gaan. Mara wel op een rustige manier en langzaam weer opbouwen.



Ik kan me ook niet voorstellen dat hij echt direct dan met iemand anders zou flikflooien enzo.

Hij is 1x door de mand gevallen bij mij door mn onderbuik gevoel. Daar heb ik hem mee geconfronteerd en hij beweerd tot op de dag van vandaag dat er nooit wat gebeurd is en kan steeds hetzelfde verhaal ophangen.

En dat onderbuik gevoel was 100x erger dan wat ik nu heb/mezelf nu aanpraat.



Vandaar dat ik wel eens wat ervaringen wilden weten en hoe jullie er mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat onderbuikgevoel, je eerste echte gevoel, dat is het juiste gevoel. Door erover na te denken en er alles verstandelijk bij te halen. Vertroebel je dat onderbuikgevoel en ga je aan jezelf twijfelen.



Ook ik heb nu geleerd om naar dat gevoel te luisteren. Keer op keer werd nl. bewezen dat dat gevoel altijd goed zat.

Nu volg ik mijn gevoel en geeft me dat heel veel rust, ook als de situatie niet loopt zoals je wilt. Als je luistert naar je gevoel, en je op basis daarvan keuzes maakt, dan blijf je in ieder geval dicht bij jezelf.....
Alle reacties Link kopieren
Nou kijk, hij zet nooit zn telefoon uit.

Echt nog nooit gedaan (alleen s nachts deed hij dat). Hij is iemand die dat ding graag bij zich heeft, vandaar.

Maar waarom gisteren dan wel?



Ikzelf heb niet eens contact met hem gezocht, vrienden van hem wel. Want we zouden lekker stappen met een groepje van 6+. En sindsdien maak ik me eigenlijk een beetje zorgen. Niet direct dat ie half dood in huis ligt, maar gewoon beetje ongerust gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zegt je intuitie nou precies. Heb je het gevoel dat er iets niets klopt (intuitie) of is het je eigen angst en onrust omdat hij momenteel niet wil communiceren?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voornamelijk een angst is.



Dat hij niet altijd direct wilt communiceren heb ik me bij neergelegd. Dat doet hij ook niet met vrienden als hij dr geen zin in heeft.



Ik denk dan idd eerder een angat die ik mezelf nog eens extra aanpraat ofzo...

Ik weet t niet eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Sja mannen hé



Maar ik denk dat intuitie meer een gevoel is dat je niet met je verstand kunt verklaren, maar later wel juist blijkt te zijn. Soms veel later.



Leuk lijkt het me ook niet voor je!



XX
Alle reacties Link kopieren
En het gekke is als ik nu heel erg aan hem denk en dat doe ik dagelijks voel ik t nu ook. Met in mn achterhoofd wetende (voor 99,9%) dat er niets gaande is nu en dat hij lief ligt te slapen.



Tis gewoon een stukje onzekerheid. Alleen nu vraag ik me dus af of ik nu niet alles goed aan t praten ben.



Ik heb dit gevoel wel vaker bij hem gehad. Beejte onrustig opgefokt gevoel ten tijde van ruzies en dat we helemaal niet met elkaar praatte.

En als ik daar dan weer geweest was of mocht blijven slapen had ik steeds weer zoiets, mens waar maak je je druk om.



Condooms tel ik soms wel eens :-$. Maar hij zegt zelf dat als hij iemand anders zou hebben hij me wel op de hoogte gesteld zou hebben want dat vindt hij dat dat zo hoort!

En dan toch steeds dat gevoel en dan steeds als je daar komt weet en zie je dat er niks is... En ik vraag t hem ook wel eens op de man af.

Maar dan baal ik gewoon dat hij niks laat horen, dat niemand hem te pakken krijgt. etc.



Ik vind t maar een rot gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Ja het geeft ook een rotgevoel zoiets, man die ophoudt met communiceren.



Ik heb wel eens in een man-vrouw verschillen boek gelezen dat er 3 redenen kunnen zijn waarom een man niet belt:



Hij denkt erover na of is met iets anders bezig en belt alsnog.



idem maar besluit niet meer te bellen



Hij is niet van plan om nog iets te laten horen maar wil geen 'gedoe'



Vinden ze het nog gek dat wij vrouwen onzeker zijn.



Begrijp uit jouw verhaal dat dit vaker gebeurd en het telkens weer goed komt, toch?



XX
Alle reacties Link kopieren
ja dat begrijp je goed poezeke.



En we hebben juist afgesproken dat we elkaar los laten, en niet te veel druk uitoefenen.



En dat is allemaal leuk en aardig en vind ik prima.



Maar gewoon geen teken van leven, ook niet richting je vrienden vind ik wel een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik goed voorstellen Suzzie. Het is blijkbaar zijn (mannelijke) interpretatie ervan.



Blijft de vraag wat hij met loslaten bedoeld. Betekent niets meer dan dat je de controle over de situatie aan hem overlaat. Is erg moeilijk!



XX
Alle reacties Link kopieren
we hebben afgesproken elkaar meer ruite te geven.

Ik heb afgesproken niet te pusherig over te komen als hij niet reageert/communiceert en gewoon afwacht. Maar hij zou dus zn best doen te reageren.



Ik weet dat hij zn telefoon uit had staan van vrienden want die hebben em geprobeerd te bellen, ikzelf niet. Want ik zou mij wat minder pusherig over proberen te komen.



Maar ja dan nog... Mijn onderbuik gevoel kan van t ene op t andere moment gewoon van iets vervelends naar iets rustigs overslaan en weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het eerder onzekerheid is. Weet er alles van, ook hoe moeilijk loslaten is.



Hij weet ook wel dat je het van vrienden hoort, denk je niet?



Mannen hebben ook intuitie ;-(
Alle reacties Link kopieren
En als ik dan denk: "misschien ligt ze daar wel gewoon in bed"

dan krijg ik dat klote gevoel weer



En als ik denk: "hij ligt lief te slapen" dan is alles weer goed.





Misschien maar even van me af zetten en hem vragen hoe zijn weekend was en wat voor leuks hij gedaan heeft alvorens conclusies te trekken.

Alleen je blijft zo piekeren over alles!



Zal misschien met een stukje jaloezie te maken hebben en een stukje onzekerheid over een relatiedip.



Naja, even van me afschrijven helpt een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Van je afschrijven is ook goed. Zoals ik het lees krijgt hij het een beetje benauwd van je. Ervaart te weinig vrijheid en komt vanzelf weer terug.



Zo gaat dat met mannen en wij ons maar druk maken om niks :-O
Alle reacties Link kopieren
Ik denk t ook poezeke



En in t begin is de onzekerheid t grootst.

En nu ik hier t een en ander weggetypt heb kan ik t allemaal wat beter relativeren en op een plekje geven.



Ik zie em wrs dinsdag weer!

En ga nu gewoon en wat voor mezelf doen en aan wat leuks denken van ons samen!

En dat ook al zitten we in een dipje hij me voorlopig toch niet wilt inruilen anders waren we nu niet meer bij elkaar gekomen toch :P
Alle reacties Link kopieren
Nou psies Poezeke.

Vandaar ook dat we wat afstand van elkaar nemen.

Ben weer lekker mn eigen ding aan t doen. En leuke dingen te ondernemen.



En denk dat dat wel veel scheelt.

Het is voor mij alleen wel even een omslag van relatiebehoeftes zeg maar. Aanpassen aan iets anders terwijl je iets anders zo gewend bent. En dat valt wel lastig, maar merk wel dat ik hem er niet mee lastig val! En dat is nu wel ff goed denk ik.

En geeft mij ook tijd en stof tot nadenken he :-)



Thnx voor t luisteren Poezeke en anderen voor jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Nee precies, blij reageren als je hem ziet. Anders is ie weer zo vertrokken.



Wel grappig, ik zie hem waarschijnlijk ook weer dinsdag :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven