wat stelt dit gedrag voor? Verwarrend...

23-09-2014 21:01 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel werd ik als schoonmaakster overdag. Onlangs moest ik vorige week invallen op een andere locatie. ik zag daar eerst wel tegen op omdat ik toch altijd wel benieuwd ben hoe het daar zijn. Maar het was gelijk een chaos toen ik daar kwam, werd mij weinig uitgelegd en moest maar met iemand meelopen.. en diegene zonder dat ik wist dat hij daar was, kende ik al een beetje.



Ik heb een melding gemaakt dat ik graag wil weten wat ik moet doen zodat ik mezelf kan redden... En de volgende dag gaat het beter en opeens vond ik het daar wel leuk.. Iedereen is vriendelijk, meegaand en begripvol.. Afgelopen vrijdag heb ik met iemand gepraat die daar wat leiding geeft, dat ze echt blij zijn dat ik er ben en dat ze mij daar mogen en dat ik daar vaker mag invallen... Ik zie het werd dat werd en was zelfstandig.. dat deed mij goed om te horen. En voelde mij gelijk op mij gemak daar. Ik kan goed met diegene opschieten en krijg af en toe een schouderklopje, knipoog en af toe tikt hij mij aan..



En ook vraagt hij regelmatig of het wel goed met mij gaat, ik zeg altijd vanzelfsprekend ja, het gaat goed, en dan blijft hij mij aankijken waarop ik zeg, het gaat echt goed hoor, hoezo dat? Als er wat was kan ik altijd bij hem terecht ook als ik wil praten..



Vandaag had ik een soort dip... En ik ben niet iemand die over dat soort dingen praten als ik ergens mee zit. Ik heb twijfels over mijn relatie en zie dat niet meer zitten waar ik over zit te piekeren.. Omdat hij niet de ware is, ik niks voor hem voel en hem niet leuk meer vindt... We hebben nog maar 4 maand, maar wil ook niemand pijn doen..



Hij vroeg vandaag weer van gaat het wel goed met jouw? Waarop ik antwoorde ja en nee.. Maar geen zin om er over te hebben. zegt hij bij mij kan je alles kwijt.. ik zo van ja dat weet ik, waarop hij antwoorde ik meen het serieus, mocht je willen praten kun je mij vinden in mijn kantoor..



Ik was gewoon aan het werk, en hij bracht zoals elke dag de post daar rond, en hij zag gewoon dat er was met mij... Komt hij bij mij en zegt ik zie dat er wat is, wil je het echt niet kwijt? Dat lucht op. Ik zo nja ik weet niet. Kom maar zei die en heb hem toch maar alles verteld waar ik mee zat en dat luchtte idd op...



Het was een fijn gesprek en hij toonde begrip..ik was een leuke dame en moest niet aan mezelf twijfelen.. Maar toen we klaar waren stonden we allebei op, hij pakte met zijn twee handen mijn voorhoofd en gag daar een kus op, waar ik zelf een beetje van schrok..En toen op de gang sloeg hij even een arm om mijn schouder heen.. Maar vond dat best verwarrend..



Maar zijn er meer mensen die dit soortgelijks hebben meegemaakt? Of is het wel een beetje normaal dat iemand zo doet als we een fijn gesprek hebben gehad? Zit de hele tijd te denken waarom hij dat deed, zou dat een betekenis hebben? Of gewoon iets van dat hij het fijn vond dat ik mijn verhaal heb verteld
Alle reacties Link kopieren
Is het jouw leidinggevende?

Hoe oud is hij? En jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal je vertellen wat dit is: foute boel. Hij ziet je zwakte en probeert daar een slaatje uit te slaan. Nu is het een kus op je voorhoofd en aangezien hij daar kennelijk mee weg kwam, zal hij meer gaan proberen. Aan jou wat je daarmee wilt, maar ga niet huilie huilie doen als je verliefd wordt op hem en hij eigenlijk alleen maar seks wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is een soort van leidinggevende. Ik ben 26 jaar en hij 46
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een relatie.. En ik hoef alleen deze week nog op die locatie in te vallen.. Aankomende maandag ben ik weer op mijn oude plek terug
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad als foute boel. In het vervolg niet meer op ingaan dus, bewaar een zakelijke afstandelijkheid. Geen persoonlijke dingen meer bespreken, geen grapjes, geen hart uitstorten.

Gewoon alleen het hoogst noodzakelijke zeggen, verder afkappen!
Is hij veel ouder? Ben jij nog jong? Het gezicht vastpakken en je voorhoofd kussen is een (oud) gebaar van geruststelling. Maar ga je nu geen dingen in je hoofd halen, focus je op je beginnende relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 september 2014 @ 21:10:

Is hij veel ouder? Ben jij nog jong? Het gezicht vastpakken en je voorhoofd kussen is een (oud) gebaar van geruststelling. Maar ga je nu geen dingen in je hoofd halen, focus je op je beginnende relatie.Huh? Afgezien dat ik ook denk dat dit niet zuiver is...waarom moet ze zich focussen op haar beginnende relatie. Lijkt mij juist een heel moment om daar ook mee te stoppen want dat wordt niks met al die twijfels, nu al.
quote:Doreia schreef op 23 september 2014 @ 21:10:

Is hij veel ouder? Ben jij nog jong? Het gezicht vastpakken en je voorhoofd kussen is een (oud) gebaar van geruststelling. Maar ga je nu geen dingen in je hoofd halen, focus je op je beginnende relatie.Oud gebaar??? Ongepaste sexuele intimidatie noem ik het eerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit te ver gaan voor een leidinggevende, maar het kan onschuldig zijn.



Geef zeker jouw grenzen aan als hij ongewenst gedrag vertoont!
Life is short. Eat dessert first.
Iemand die je net kent, die zit te "vissen" naar je privéleven en je een kus op je voorhoofd geeft? Dat is zeker niet normaal! Hoe fijn het gesprek ook was, hij heeft van je af te blijven.



Ik zou vanaf nu zoveel mogelijk afstand bewaren en niks meer over je privéleven aan hem vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij mijn therapeut geweest en idd hij zegt hetzelfde wat jullie zeggen. Dat is ongewenste intimiteit en was waarschijnlijk op seks uit... Maar ik zei tegen de therapeut dat kan ik haast niet geloven, hij is in de 40 en getrouwd...



Maar ben ik weer bijna ingetrapt en dit komt allemaal uit mijn verleden en nu is de taak aan mij dat ik vroegtijdig moet afkappen als iemand zo aan mij zit en op seks uit is..



Maar gelukkig ben ik daar niet meer aan het werk en werk ik weer op mijn eigen plek en hoop dan daar ook niet meer heen te hoeven...
quote:zonvakantie schreef op 03 oktober 2014 @ 19:34:

Vandaag bij mijn therapeut geweest en idd hij zegt hetzelfde wat jullie zeggen. Dat is ongewenste intimiteit en was waarschijnlijk op seks uit... Maar ik zei tegen de therapeut dat kan ik haast niet geloven, hij is in de 40 en getrouwd...



Maar ben ik weer bijna ingetrapt en dit komt allemaal uit mijn verleden en nu is de taak aan mij dat ik vroegtijdig moet afkappen als iemand zo aan mij zit en op seks uit is..



Maar gelukkig ben ik daar niet meer aan het werk en werk ik weer op mijn eigen plek en hoop dan daar ook niet meer heen te hoeven...Geloof het maar liever wel want hij is in de 40 en getrouwd...Hij overschrijdt in zijn (leidinggevende) positie een grens en maakt zo te lezen misbruik van jouw kwetsbaarheid. Twijfel niet aan je intuïtie en neem ter harte wat hier en door je therapeut gezegd wordt. Het is jouw lichaam, jouw leven en jij bepaalt je grenzen TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat een opmerkelijke conclusie van een therapeut die er niet eens bij geweest is. Als je alleen de info geeft die je geeft in de OP aan je therapeut vind ik het een erg voorbarige conclusie om te uiten dat hij waarschijnlijk op seks uit was. Voor het zelfde geld was het wat Doreia zei.



Dat je alert bent op het voorkomen van het belanden in situaties waar je niet in wil zitten omdat dit voor jou lastig is wil niet zeggen dat alle handelingen van anderen gericht zijn op seks of men op seks uit is.



Als iemand te dicht in jouw comfortzone komt dan mag je dat inderdaad gewoon aangeven. Iedereen heeft zijn eigen comfortzone en een ander heeft dat maar te accepteren. Die ruimte kan voor jou heel klein zijn waardoor je meer afstand nodig hebt tussen jou en anderen. Dit is prima. Voor iemand anders kan die ruimte weer veel groter zijn en kunnen veel lichamelijker ingesteld zijn naar anderen. Dit kan dan voor jou ongemakkelijk zijn en daarin dien je jouw grenzen te kennen en die te leren en durven uiten.



Maar stellen dat iemand anders waarschijnlijk uit is op seks wanneer die lichamelijk is, is wel een erg zwart/witte gedachte. Het kan ook een vriendschappelijke benadering geweest zijn.



Dus het is niet alleen jouw taak om het vroegtijdig af te kappen als iemand aan je zit en op seks uit is. Je legt daarbij een focus op één aspect van jouw moeite met afstand en nabijheid. Het is juist de bedoeling dat jij je eigen ruimte leert kennen in sociale situaties en leert waar je wel en niet in kunt mee bewegen en daarnaast hoe je jouw grenzen kan uiten waardoor jijzelf weet in hoeverre je iemand wel of niet persoonlijk en fysiek dichtbij laat.
Ik begrijp geen f*ck van je laatste alinea Romyro.



Verder gaat het hier totaal niet om vriendschap noch comfortzone. Het is een werksituatie. En TO en leidinggevende kennen elkaar nauwelijks.

Hij overschrijdt een grens, simpel. Of hij nou uit is op seks of niet, hij moet niet eens een dergelijke situatie (met bijbehorende verwarring) willen creëren.
Alle reacties Link kopieren
Geen fuck nog wel...



Begrijp je het grammaticaal (ik schrijf soms te lange zinnen die voor mij heel logisch klinken als ik ze lees, terwijl anderen zich er door heen moet worstelen) of inhoudelijk niet?
Laat ik het zo zeggen: denk jij, die alinea herlezend, dat het voor de gemiddelde lezer helder is wat je de TO wilt "meegeven"?



En behalve de f-word ben je het verder eens met mijn post begrijp ik.
het feit dat je in verwarring bent zegt genoeg.

gewoon niet meer zoveel met hem delen.

Ikzelf vind het gebaar niet zo heel gek, soort van vaderlijk maar misschien zie ik dat niet goed.

Wij hebben hier een collega die dat vooral vaak bij zijn mannelijke collega's doet om de 1 of andere reden. Dus misschien dat ik het daardoor niet zo zwaar zie.
Alle reacties Link kopieren
Uit je wedervraag op mijn vraag concludeer ik dat het grammaticaal te lastig geschreven is. Wat ik dus ook al aangaf omdat ik weet dat mijn zinsopbouw soms in mijn hoofd logischer klinkt dan voor de lezer.



Verder vind ik het niet nodig om te reageren op de rest van je post, vind je manier van communiceren vrij onsympathiek en heb daardoor dus ook niet de behoefte om te reageren op jouw visie.
Eens, ik communiceer niet sympathiek. Maar ik kan me dan ook behoorlijk ergeren aan zulke leidinggevenden. Er is om te beginnen al geen sprake van gelijkwaardigheid. Een werknemer komt om te werken en is voor zijn of haar beoordeling afhankelijk van de baas. Die zich van die afhankelijkheid zeer bewust zou moeten zijn en daar zorgvuldig mee om dient gaan. Maar de praktijk laat vaak anders zien. Helaas.



Werk is werk en privé is privé. Mocht een werknemer uit zichzelf zijn of haar hart willen uitstorten bij de baas: soit. Maar zelfs dan moet die baas niet fysiek worden.

En in dit geval zoekt hij haar kwetsbaarheid keer op keer op?! En jij, romyro, legt voornamelijk de verantwoordelijkheid bij haar (in wollige taal ja, sorry).

Niks mis met mensen wijzen op eigen verantwoordelijkheid, maar hier ligt die toch echt (vooral) bij de leidinggevende.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonvakantie schreef op 03 oktober 2014 @ 19:34:

Vandaag bij mijn therapeut geweest en idd hij zegt hetzelfde wat jullie zeggen. Dat is ongewenste intimiteit en was waarschijnlijk op seks uit... Maar ik zei tegen de therapeut dat kan ik haast niet geloven, hij is in de 40 en getrouwd...



Maar ben ik weer bijna ingetrapt en dit komt allemaal uit mijn verleden en nu is de taak aan mij dat ik vroegtijdig moet afkappen als iemand zo aan mij zit en op seks uit is..



Maar gelukkig ben ik daar niet meer aan het werk en werk ik weer op mijn eigen plek en hoop dan daar ook niet meer heen te hoeven...Ouder dan 40 en nog getrouwd ook? Nou dan wil hij zeker geen seks. Boven de 40 hebben mensen geen seks meer en als men eenmaal getrouwd is ook niet....
Alle reacties Link kopieren
quote:romyro schreef op 03 oktober 2014 @ 20:04:

Wat een opmerkelijke conclusie van een therapeut die er niet eens bij geweest is. Als je alleen de info geeft die je geeft in de OP aan je therapeut vind ik het een erg voorbarige conclusie om te uiten dat hij waarschijnlijk op seks uit was. Voor het zelfde geld was het wat Doreia zei.



Dat je alert bent op het voorkomen van het belanden in situaties waar je niet in wil zitten omdat dit voor jou lastig is wil niet zeggen dat alle handelingen van anderen gericht zijn op seks of men op seks uit is.



Als iemand te dicht in jouw comfortzone komt dan mag je dat inderdaad gewoon aangeven. Iedereen heeft zijn eigen comfortzone en een ander heeft dat maar te accepteren. Die ruimte kan voor jou heel klein zijn waardoor je meer afstand nodig hebt tussen jou en anderen. Dit is prima. Voor iemand anders kan die ruimte weer veel groter zijn en kunnen veel lichamelijker ingesteld zijn naar anderen. Dit kan dan voor jou ongemakkelijk zijn en daarin dien je jouw grenzen te kennen en die te leren en durven uiten.



Maar stellen dat iemand anders waarschijnlijk uit is op seks wanneer die lichamelijk is, is wel een erg zwart/witte gedachte. Het kan ook een vriendschappelijke benadering geweest zijn.



Dus het is niet alleen jouw taak om het vroegtijdig af te kappen als iemand aan je zit en op seks uit is. Je legt daarbij een focus op één aspect van jouw moeite met afstand en nabijheid. Het is juist de bedoeling dat jij je eigen ruimte leert kennen in sociale situaties en leert waar je wel en niet in kunt mee bewegen en daarnaast hoe je jouw grenzen kan uiten waardoor jijzelf weet in hoeverre je iemand wel of niet persoonlijk en fysiek dichtbij laat.

Wat een geblaat zeg.



Verder, een leidinggevende hoort een ondergeschikte niet te zoenen. Gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:romyro schreef op 03 oktober 2014 @ 20:55:

Uit je wedervraag op mijn vraag concludeer ik dat het grammaticaal te lastig geschreven is. Wat ik dus ook al aangaf omdat ik weet dat mijn zinsopbouw soms in mijn hoofd logischer klinkt dan voor de lezer.



Verder vind ik het niet nodig om te reageren op de rest van je post, vind je manier van communiceren vrij onsympathiek en heb daardoor dus ook niet de behoefte om te reageren op jouw visie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan mijn therapeut meer verteld dan ik hier daadwerkelijk heb geschreven... Ik schrok er toen ook van, toen ik mijn verhaal vertelde, dat we daarna opstonden en hij opeens mijn hoofd tussen zijn handen vasthield en een zoen op mijn voorhoofd gaf, daarna vervolgens op de gang een arm om mij heen sloeg, en in die dagen die volgde, raakte hij mij soms aan, zoals wanneer ik ergens stond om de kar te vullen etc, sloeg hij bijvoorbeeld met z'n hand op mijn kont of gaf een schouderklopje... En af en toe ook een knipoog en meer van die fratsen..



Ik hoop dat ik daar niet meer heen hoef in te vallen
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je bij een therapeut loopt. Je komt heel kwetsbaar en naief over.... Tegelijkertijd snak je naar aandacht en liefde krijg ik het gevoel.



Ik hoop dat je snel wat zelfverzekerder wordt.



Dit soort lui zoeken altijd meiden als jij op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven