zus gaat trouwen: 2 maanden voor ons huwelijk

01-09-2014 12:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezegend mens ben je, als dat al een groot verdriet in je leven is
Ik vind dat je je aanstelt. Je zus heeft net zo goed recht om ook te trouwen. Zij neemt alleen minder voorbereidingstijd in acht. Soit.



Niet in blijven hangen, maar gewoon genieten en blij zijn voor je zus.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je zegt het eigenlijk zelf al: er tenslotte niet toe doet wanneer je trouwt en dat het om de liefde gaat?



Het is je zús. Waarom wil je per sé de eerste zijn? Het is toch geen wedstrijd? Jouw bruiloft wordt er niet minder leuk op.



En als je het dan toch als een wedstrijd beschouwt, dan kun je lekker bij haar afkijken wat je wel en niet leuk vindt en jouw bruiloft nog beter maken.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik niet, echt niet.



Ik zou eerst maar eens nagaan waarom je zo verdrietig bent hierom. Denk dat dat al een hoop vragen beantwoord.



Twee maanden ervoor is lomp, maar twee maanden erna is perfect. Ook een beetje lomp van jou om zo te denken dan.
Alle reacties Link kopieren
Beetje een deja vu gevoel met dit topic. Schreef je hier een half jaar geleden ook niet over?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ai, niet leuk!



Snap het best. Het is een speciaal iets een huwelijksdag en nu wordt jij voor je gevoel een beetje opzij geschoven.



Maar.. uiteindelijk gaat het om het huwelijk en niet om die ene dag.



Nogmaals, ik snap het wel hoor.
Wat maak je je druk.



Verder eens met waf hiervoor gezegd is.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat vroeg je niet:



Bel je zus, ga samen jullie bruiloften plannen, jurken uitzoeken, lijstjes maken etc. Lekker samen genieten van het feit dat jullie beiden gelukkig zijn.

Het lijkt mij alleen maar iets heel leuks om te delen met je zus, in plaats van je druk te maken wie het eerste recht op een bruiloft heeft.
Alle reacties Link kopieren
Kan je afkijken, hoe het niet moet
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk vindt je zus het ook leuk om de eerste te zijn die trouwt.
quote:Galadriel schreef op maandag 01 september 2014 12:38 Kan je afkijken, hoe het niet moetDit! Plus jou huwelijk zal uiteindelijk het verst in het geheugen zitten!
Alle reacties Link kopieren
Je zus trouwt twee maanden voordat jij gaat trouwen. Dat is toch juist leuk? Dan kun je samen jurken gaan bekijken en ideeën uitwisselen. En als zij eerst trouwt weet je zeker dat ze jouw bruiloft niet zal overtreffen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Maar dit soort dingen gaan nog wel meer gebeuren.

Ze wordt misschien sneller zwanger.



Ze koopt misschien net een nieuwe auto terwijl jullie gaan kijken. Of een huis.. of ..



Zo gaat dat in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Is als eerste trouwen soms een wedstrijd? En wat win je dan? Je moet die kerel mee naar huis nemen, vergeet dat niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dat heeft mijn schoonzus ook gedaan, precies zo. Ze zei er ook nog bij dat zij de oudste in het gezin is DUS dat zij het eerst moest gaan trouwen.



Maar goed... We hebben ons er niet druk om gemaakt en inderdaad afgekeken hoe het niet moest
Alle reacties Link kopieren
Maakt het jouw dag minder speciaal als je niet de eerste bent? Nee toch? Jullie trouwen allebei met de man van jullie dromen en dat is waar het om moet gaan. Niet om een wedstrijdje wie er eerst was en wie tweede. Dat werpt voor jullie allebei een schaduw over jullie dagen en dat is het toch niet waard?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn broer hadden dit ook, maar we vonden het juist leuk! Waren ook elkaars getuige, en het was leuk zo.
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 12:30:

Ik merk dat ik hier best verdrietig om voel, omdat ik het heel leuk had gevonden de eerste te zijn die trouwt. Dan had je geen jaar voor de voorbereidingen moeten uittrekken, dan was je nu al lang en breed getrouwd geweest.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je opzij geschoven voelen? Je gaat allebei trouwen, hebt een grote liefde gevonden én een leuke periode van voorbereiding voor de boeg. En als kers op de taart kun je het nog samen delen ook nog!
Alle reacties Link kopieren
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 12:40:

Ik heb er moeite mee omdat ik bijzonder onzeker ben en mij constant minderwaardig voel ten opzichte van mijn zus. Waarom is dat? Geeft ze daar aanleiding toe?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Nou, ik snap het wel een beetje, hoor. Ik zou misschien ook wel even balen. Maar joh, straks is ze getrouwd en dan ben jij aan de beurt. Dan ben je dit alweer vergeten, hoor. En inderdaad, je kunt bij haar dingen ontdekken waar je zelf niet aan gedacht hebt of die je achteraf anders gaat doen. Komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Dus je voelt je minder minderwaardig als je als eerste trouwt? Dat is toch raar?



Je kan beter stoppen met jezelf vergelijken met je zus, jij bent jij en zij is zij. En blijkbaar heb jij ook iemand gevonden die jou de moeite waard vindt om zijn leven mee te delen. Jullie trouwen nu alleen ineens twee maanden later, that's it.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven