zus gaat trouwen: 2 maanden voor ons huwelijk

01-09-2014 12:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 01 september 2014 @ 13:01:

Ik snap het ook hoor. She is stealing your thunder..



Net als een nieuwe outfit die je vriendin ineens ook heeft.. Of een verre reis waarvan je vrienden hem eerder blijken te maken.

Dat heeft niets te maken met "als dat alles is waar je je druk om hoeft te maken.." Maar met het feit dat je op zo'n gegeven trots bent en je het leuk vindt om daar wat exclusiever in te zijn..

Een bruiloft is toch niet exclusief?

Dat is zo'n beetje het meest burgelijke, afgezaagde standaard ding wat je kunt doen.

Heel fijn voor jou als je trouwt, maar de rest van de wereld zal dat toch gewoon worst wezen?

Voor de meeste mensen is de bruiloft van een ander hooguit een leuk (en meestal een beetje saai) feestje.

Wie er eerst is doet er voor een ander echt niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je het een beetje stom vindt, maar ik neem aan dat je familie al weet dat je gaat trouwen en dat jij in feite dus eerder was met de trouwplannen, ik zou het dan niet zo zien dat zij vlotter is. Zij heeft het later gepland, later aangekondigd, ze heeft alleen een eerdere datum gekozen.



En nee, ik weet dat het geen wedstrijd is, maar ik snap ergens wel dat het niet leuk is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 13:01:

Gatti, inderdaad. Het probleem zit in mij. Het zit er al lang en het zit diep. Dit is de spreekwoordelijke druppel zeg maar. Zou ik hiermee bij een psycholoog terecht kunnen? Het gaat mij naarmate ik ouder word steeds meer belemmeren in mijn dagelijkse functioneren.Welnee lieverd. Jij hebt geen probleem; zij hebben een probleem. Ze hebben kritiek op je en nemen je niet zoals je bent. Maar bedenk dat hun oordeel niets zegt over jou als persoon. Een mening is geen waarheid, het is slechts een mening. Je gaat nu je eigen leven opbouwen. Richt je op vrienden en mensen die je wél waarderen.
quote:paleviolet schreef op 01 september 2014 @ 13:10:

[...]



Een bruiloft is toch niet exclusief?

Dat is zo'n beetje het meest burgelijke, afgezaagde standaard ding wat je kunt doen.

Heel fijn voor jou als je trouwd, maar de rest van de wereld zal dat toch gewoon worst wezen?

Voor de meeste mensen is de bruiloft van een ander hooguit een leuk (en meestal een beetje saai) feestje.

Wie er eerst is doet er voor een ander echt niet toe.Nou, dat is pas een aardige reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 01 september 2014 @ 13:12:

[...]





Nou, dat is pas een aardige reactie.

Het staat er een beetje bot misschien, maar in principe trouw je vooral voor jezelf toch?

Dat hele bridezilla-gedoe van ge grootste jurk en het grootste feest en per se de eerste en de mooiste enzo willen zijn, dat doe je heus niet voor een ander.

De famillie zal het best leuk vinden als er iemand trouwt, maar het is alleen voor de bruid en gom de belangrijkste dag van hun leven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat zij jonger is. Nu snap ik al helemaal niet dat zij per se eerder wilt trouwen.... Nogal lomp van haar.



Ik moet zeggen, sommige mensen zijn heel competitief ingesteld. Dat is gewoon "hun ding". Terwijl anderen dat wat minder hebben. Zo heb ik een vriendin die graag slanker wilt zijn dan mij en had ik een vriendin die per se vóór mij wou afstuderen (beiden niet gelukt overigens). Ik denk dat zulke mensen heel onzeker zijn. Mij boeit het niet hoeveel een ander weegt en wanneer een ander wat doet. Ik leef voor mezelf, blijkbaar zien sommige mensen dat anders. Het lijkt mij heel frustrerend als je het gevoel hebt steeds anderen te moeten aftroeven. En ja, soms hebben deze mensen een koekje van eigen deeg nodig....
No love without lost
Maar wil zus ook per se de eerste zijn? Of is er een andere reden? Gewoon geen zin om zo lang te wachten? Daarna op huwelijksreis willen wat 4 maanden later niet handig uit komt?
Alle reacties Link kopieren
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 13:01:

Gatti, inderdaad. Het probleem zit in mij. Het zit er al lang en het zit diep. Dit is de spreekwoordelijke druppel zeg maar. Zou ik hiermee bij een psycholoog terecht kunnen? Het gaat mij naarmate ik ouder word steeds meer belemmeren in mijn dagelijkse functioneren.

Ja zeker, juist als het je belemmerd in je doen en laten.

Want je snapt ook dat het in jou zit.



Geef jezelf een mooi huwelijkscadeau: een goed gesprek bij de psycholoog of waar jij je goed bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
In snap in eerste instantie eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit in vredesnaam een probleem zou moeten zijn, maar als ik het topic zo verder lees begrijp ik de achtergrond ervan wel. Jammer dat dit soort zaken zo liggen in de familie en dat je voortdurend hebt moeten horen hoeveel sneller, beter en vlotter de ander is... Vermoeiend hoor, dat soort gedrag. Laat je niets wijsmaken, en geniet van de beide trouwdagen omdat het gewoon leuk is, precies zoals het bedoeld is!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Jouw bruiloft wordt super, dat wordt jullie dag. En ik hoop die van je zus ook. Familie komt vast graag twee keer, gezellig toch? Ik snap dat het even rauw op je dak valt nu, maar hee: het gaat om het huwelijk dat volgt, niet om je trouwdag. Heb er al een hoop gehad, meer dan de helft heeft geen relatie meer. Gewoon gaan genieten, laat je bvoorpret niet bederven. Misschien is dit wel iets dat jou en zus een hele leuke tijd samen kan opleveren! Ik was gelijk zwanger met mijn zus, was ook erg bijzonder. Dit valt voor mij in dezelfde categorie!
Alle reacties Link kopieren
Ja, of is ze zwanger?



Mijn zus en ik hebben de zaken heel strikt verdeeld: ik getrouwd, zij een kind, ik een eigen zaak, zij een grote verhuizing. Zo hebben we allebei onze unieke shine-momenten.

Het kost alleen nog wat moeite om de dodelijke ziekte en de scheiding te verdelen...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Matroesjka, nee, volgens mij wil zij niet perse de eerste zijn. Hoe gek het ook klinkt, ik ook niet. Als zij eerder had aangekondigd te gaan trouwen dan ik had ik er totaal geen probleem mee gehad. Maar nu ik het al lang en breed bekend heb gemaakt en zij er dus net voor is gepiept vind ik het toch niet zo tof. Ik bedoel: er zitten 365 dagen in een jaar, er zijn nog heel wat jaren te gaan en toch wil zij net voor mij.



Als ik in haar schoenen had gestaan had het niet eens in mij opgekomen vlak voor mijn zus te willen trouwen als ik haar datum al lang had geweten. Daarom vind ik het lomp.
Wanneer ga jij trouwen dan?
Handig, alles wat bij je zus verkeerd gaat kunnen jullie beter doen

Mijn zus gaat mij waarschijnlijk nooit inhalen op huwelijksgebied. Bijna 37 en nog niet getrouwd. En ik al twee keer Dat vindt zij dan overigens weer een opsteker voor zichzelf want zij heeft wel in een keer de juiste man gekozen (helaas dan wel eentje die niet wil trouwen).

Als ik TO was zou ik wel keihard aan het werk gaan om in ieder geval de eerste te zijn die een kleinkind binnen de familie brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leergierig schreef op 01 september 2014 @ 12:54:

[...]





Ik herken het wel een beetje. Heb een jongere broer die knapper en intelligenter is. Het vergelijken was af en toe echt irritant en naar.



Ik ben niet getrouwd, mijn broer wel, maar als dit bij ons zou spelen, denk ik dat mijn broer dit ook zou doen en bewust.



Als je het echt heel vervelend vindt, kan je zorgen dat je nu zelf zo snel mogelijk trouwt.





Waarom denk je dat hij dit bewust zou doen?



Ik bedoel, naar jouw woorden, is hij al knapper en intelligenter, waarom je dan nog zo de loef af willen steken??
Wat maakt het uit of zij eerder trouwt dan jij? Misschien heeft zij niks met een overdreven bombariebruiloft zoals misschien die van jou met alles aan overdreven zooi er bij en zil zij het simpel doen en kan het daarom sneller regelen zonder allerlei trallalla? Leven en laten leven, wees blij voor je zus, jij hebt niet het alleenrecht op een bruiloft. Zij heeft net zo veel recht op haar dag en als je van haar houdt gun je haar dat.

Zeg eens eerlijk, ben je jaloers?

(waarom vráág ik dat eigenlijk nog, je zit je op te vreten dus ben je stikjaloers. Heeft zij een leukere man ook nog? )
Alle reacties Link kopieren
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 13:24:

Matroesjka, nee, volgens mij wil zij niet perse de eerste zijn. Hoe gek het ook klinkt, ik ook niet. Als zij eerder had aangekondigd te gaan trouwen dan ik had ik er totaal geen probleem mee gehad. Maar nu ik het al lang en breed bekend heb gemaakt en zij er dus net voor is gepiept vind ik het toch niet zo tof. Ik bedoel: er zitten 365 dagen in een jaar, er zijn nog heel wat jaren te gaan en toch wil zij net voor mij.



Als ik in haar schoenen had gestaan had het niet eens in mij opgekomen vlak voor mijn zus te willen trouwen als ik haar datum al lang had geweten. Daarom vind ik het lomp.

Maar je kunt toch niet verwachten dat zij haar leven in de wacht zet vanwege jouw bruiloft?

Waarschijnlijk kwam dit gewoon goed uit voor haar, had je dan serieus van haar verwacht dat ze de bruiloft een half jaar zou uitstellen?

En zou je dat omgekeerd ook gedaan hebben trouwens?
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsmevrouw schreef op 01 september 2014 @ 12:54:

Eerlijk gezegd zou ik het zelf ook helemaal niet leuk vinden.

Moet wel zeggen dat er tussen mijn zus en mij ook veel rivaliteit is en zij mij ook weleens dit soort dingetjes "flikte".

Je doet er helemaal niks aan natuurlijk. Gewoon van balen en daarnaast toch genieten van je dag.



En vooral: vooral genieten van je aanstaande man. Want dat is waar het om draait. De liefde tussen jullie!Wat voor dingen zou je dan aan moeten denken??
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 01 september 2014 @ 13:25:

Handig, alles wat bij je zus verkeerd gaat kunnen jullie beter doen

Mijn zus gaat mij waarschijnlijk nooit inhalen op huwelijksgebied. Bijna 37 en nog niet getrouwd. En ik al twee keer Dat vindt zij dan overigens weer een opsteker voor zichzelf want zij heeft wel in een keer de juiste man gekozen (helaas dan wel eentje die niet wil trouwen).

Als ik TO was zou ik wel keihard aan het werk gaan om in ieder geval de eerste te zijn die een kleinkind binnen de familie brengt.Ah, maar misschien is de zus wel al zwanger, en trouwen ze daarom zo snel
Is mij overkomen met iemand uit de familie. En dan in dezelfde maand. Ik snap je gevoel. Mijn zusje omschreef het als: she is stealing your thunder. Dat vond ik het precies.



Maar weet je? Op haar trouwerij (waar ik niet naartoe ben gegaan) sprak iedereen alleen maar over: nou eens kijken hoe Doreia haar bruiloft word. Hoe ga jij daar naartoe? Hoe laat? Nou tot over 2 weekenden he!
Alle reacties Link kopieren
@paleviolet. Ja, andersom had ik dat dus wel gedaan ja.
Stel je niet aan en ga heerlijk samen bezig met alle voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ligt 't ook aan de mensen om T.O. heen die haar altijd hebben gezegd dat ze dingen minder goed doet.

Maar 't probleem ligt ook bij T.O. dat ze zich dit zo aantrekt.



hartstikke goed dat je dat van jezelf weet. Natuurlijk moet je daar iets mee doen want dat gevoel van minderwaardig zijn is vast niet nodig. Maar ik denk dat je daar ook overheen kunt groeien. Je hebt een fijne relatie, neem ik aan als je gaat trouwen, met een leuke vent. Probeer in te zien dat je je niet minderwaardig hoeft te voeln.



Ga naar de bruiloft van je zus met een enorme glimlach en als iemand zeurt dat jij weer later bent dan zeg je gewoon stralend: Ja, leuk he, kan ik er nog twee maanden naartoe leven. Draai je om en dan denk je gewoon in jezelf, zak in de stront. Of je zegt dat natuurlijk, maar dat is dan misschien el wat minder chique.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 01 september 2014 @ 13:26:



Ik bedoel, naar jouw woorden, is hij al knapper en intelligenter, waarom je dan nog zo de loef af willen steken??Dat vroeg ik me ook al af.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het is ook een wereldprobleem overigens want hoe meer bombarie. des te sneller de scheiding, de statistieken zeggen genoeg. Wees dus blij voor je zus dat haar huwelijk jouw huwelijk gaat overleven, is elk geval 1 drama minder in de familie op termijn

(en ja, geintje maar hemel aan toe, waar je je druk om kunt maken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven