zus gaat trouwen: 2 maanden voor ons huwelijk

01-09-2014 12:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 01 september 2014 @ 13:29:

Is mij overkomen met iemand uit de familie. En dan in dezelfde maand. Ik snap je gevoel. Mijn zusje omschreef het als: she is stealing your thunder. Dat vond ik het precies.



Maar weet je? Op haar trouwerij (waar ik niet naartoe ben gegaan) sprak iedereen alleen maar over: nou eens kijken hoe Doreia haar bruiloft word. Hoe ga jij daar naartoe? Hoe laat? Nou tot over 2 weekenden he!Waarom ben je niet gegaan eigenlijk??
Alle reacties Link kopieren
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 13:29:

@paleviolet. Ja, andersom had ik dat dus wel gedaan ja.Nou, als mijn broer zoiets idioots zou doen zou ik hem een schop onder zijn kont geven (nou ben ik helemaal niet van plan om te trouwen, dus hij heeft vrij spel ), en ik vind het heel raar dat je verwacht dat anderen hun leven zo aan jouw aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook wel hoor. Mijn zusje en ik kunnen ook niet echt door 1 deur. Ze moest vroeger al met van alles laten blijken dat ze beter leuker mooier en liever was en dat doet ze nog steeds.ik denk dat het gewoon hele erge onzekerheid is. Dat juist zij naar bevestiging zoekt.



Vroeger moest iedereen weten dat zij naar het Vwo ging en ik naar de mavo. En dat ze meer vriendinnen had dan ik, en beter in sport dan ik enz. Nu hoor ik vooral in dingen als dat ik een dikkere kont heb dan zij (door bijv te zeggen mijn broek pas jij echt niet hoor), en opmerkingen als nou je dochter heeft het balgevoel zeker van jou? Door aan iedereen te verkondigen daat haar kind eerder kruipt, loopt dan de mijne. En ze laat het merken door mij en mijn man na te doen. Wij kopen een huis in bepaalde stijl, zij een paar maanden later ook. Ze laten precies dezelfde keuken plaatsen, kopen zelfde interieur, zelfde behangetjes etc. Als ik met vriendinnen zit te kletsen zit zij dr altijd direct met dr snufferd tussen en neemt ze het hele gesprek over.



Het is niet leuk en soms als het me echt heel hoog zit zeg ik er ook wat van. Meestal probeer ik de lieve vrede te bewaren voor mijn ouders en houd ik me voor dat anderen ook wel zien dat ze nogal sneu doet. Al met al heb ik zoiets van het is familie en ik zou nooit ruzie om zoiets willen maar ik hoef ook niet veel contact met haar.



Laat haar gewoon niet merken dat je het niet leuk vindt. Misschien is het haar juist daarom om te doen.
quote:Anthonius schreef op 01 september 2014 @ 13:34:

[...]





Waarom ben je niet gegaan eigenlijk??Lang verhaal kort: omdat zij eerst verzuchtte dat zij graag wilde trouwen en ik toch maar een fijne vriend had die mij had gevraagd. Ze wilde alles weten over de jurk, de make up, de fotograaf en waar we zouden trouwen. Ik vertelde het haar, om haar er iets in te betrekken. En op de dag dat wij het definitief hadden gemaakt, de locatie hadden aanbetaald en ik haar dit blij had verteld.... is zij de volgende dag naar het stadhuis gegaan en heeft een datum geprikt waarna ze haar vriend heeft gebeld en gezegd: schat, we gaan trouwen, ik wacht niet langer tot je me vraagt. Dan en dan is de dag!
Doreia
Alle reacties Link kopieren
Wow Doreia, dat is echt een rotstreek! Het is dan ook wel overduidelijk dat ze je wilde overtreffen. Zag jouw familie dat zelf ook?
Je gaat ook echt dood aan een bruiloft van je broer/zus eerder dan jouw dag. Het is MAAR een bruiloft hoor, geen dag om te beslissen of je de Drion pil gaat nemen, het is slechts een bruiloft, zo'n dag die dus niet definitief je geluk bepaald maar slechts een overdreven dagje is voor beloven van eeuwige trouw met traantjes in de ogen en veel gedoe waar meestal toch geen enkele reet van overblijft. Halloooooooo.

Kom op, zo belangrijk is het allemaal niet.
Nou potverdorie! Schiet ik toch nog zomaar vol van jullie reacties! En dat terwijl ik weet hoe de tendens hier is, dus ik heb het gepost met zweterige handjes. De familie weet dit niet. Ik heb mijn ouders gezegd te gaan en te zeggen dat wij het te druk hadden om te verschijnen. En op onze bruiloft zijn ze niet echt gemist, of althans is er niet om hen gevraagd.
quote:Doreia schreef op 01 september 2014 @ 13:38:

[...]



Lang verhaal kort: omdat zij eerst verzuchtte dat zij graag wilde trouwen en ik toch maar een fijne vriend had die mij had gevraagd. Ze wilde alles weten over de jurk, de make up, de fotograaf en waar we zouden trouwen. Ik vertelde het haar, om haar er iets in te betrekken. En op de dag dat wij het definitief hadden gemaakt, de locatie hadden aanbetaald en ik haar dit blij had verteld.... is zij de volgende dag naar het stadhuis gegaan en heeft een datum geprikt waarna ze haar vriend heeft gebeld en gezegd: schat, we gaan trouwen, ik wacht niet langer tot je me vraagt. Dan en dan is de dag!Het zal wel aan mij liggen maar ik zou dat dus heel leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij wel voorstellen dat je baalt.

Tuurlijk zijn er ergere dingen in het leven, maar ik zou het ook niet leuk vinden. Het voelt alsof het heel erg expres is gedaan.

Ik zou het toch zoveel mogelijk van je afzetten. Kijk bij haar hoe het niet moet en zorg dat jouw bruiloft je mooiste dag ooit word
She needed a hero. So that's what she became.
quote:Doreia schreef op 01 september 2014 @ 13:42:

Nou potverdorie! Schiet ik toch nog zomaar vol van jullie reacties! En dat terwijl ik weet hoe de tendens hier is, dus ik heb het gepost met zweterige handjes. De familie weet dit niet. Ik heb mijn ouders gezegd te gaan en te zeggen dat wij het te druk hadden om te verschijnen. En op onze bruiloft zijn ze niet echt gemist, of althans is er niet om hen gevraagd.





Joh, als jij maar uiteindelijk gelukkig bent, wat kan de rest je bommen. Het is niet hun leven maar jouw leven, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ongelofelijk dat zoveel reacties dit aanstellerij vinden, ik vind het echt stompzinnig dat haar zus dit doet! En het verhaal van Doreia, daar lusten de honden helemaal geen brood van.

Dit is echt exact "stealing your thunder" en op z'n minst zou je wat overleg verwachten.

De vergelijking met het krijgen van kinderen, scheidingen en ziektes slaat al helemaal nergens op, want dat plan je niet en dit beslist wel.

Ergo: je stelt je niet aan, maar moet er wel vrede mee zien te krijgen, lijkt me best lastig maar je idee om eens met iemand te gaan babbelen is denk ik een hele goeie. En alvast een hele mooie en romantische bruiloft gewenst!
Ik ben benieuwd wanneer TO gaat trouwen. Als dat pas volgend jaar is snap ik namelijk best dat zusje daar niet op gaat zitten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga proberen er niet meer aan te denken en gewoon te genieten!
quote:slekire schreef op 01 september 2014 @ 13:49:

Ik vind het ongelofelijk dat zoveel reacties dit aanstellerij vinden, ik vind het echt stompzinnig dat haar zus dit doet! En het verhaal van Doreia, daar lusten de honden helemaal geen brood van.

Dit is echt exact "stealing your thunder" en op z'n minst zou je wat overleg verwachten.

De vergelijking met het krijgen van kinderen, scheidingen en ziektes slaat al helemaal nergens op, want dat plan je niet en dit beslist wel.

Ergo: je stelt je niet aan, maar moet er wel vrede mee zien te krijgen, lijkt me best lastig maar je idee om eens met iemand te gaan babbelen is denk ik een hele goeie. En alvast een hele mooie en romantische bruiloft gewenst!Waarom zou je met een ander dan met je verloofde overleggen. Ik vind het inderdaad aanstellerij. En van het verhaal van Doreia snap ik al helemaal niks. Stealing your thunder... O nee, je staat wat minder in de schijnwerpers dan je zou willen!!! Boehoe! Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat toch om samen met je geliefde afspraken maken met de staat. Ik snap niks van die bezitterigheid en het misgunnen van een bruiloft alleen omdat de datum te dicht bij de jouwe ligt. En dan ook nog niet naar de bruiloft gaan alleen omdat die mensen graag trouwen op de datum waarop ze dat willen
Alle reacties Link kopieren
Als ze ineens op dezelfde dag als die van jou zou trouwen...dan zou er een reden zijn voor verdriet.

Je zus zal zo haar eigen redenen hebben om te trouwen op de dag die zij hebben uitgekozen. Bijvoorbeeld grotere kans op mooi weer, een voor hen hele bijzondere datum, zwanger zijn en niet met een dikke buik willen trouwen, een voor hen belangrijk persoon die ziek is en ze er graag nog bij willen hebben, de locatie waar ze persé willen trouwen heeft alleen dan nog plek, omdat ze dat jaargetijde zo mooi vinden, of gewoon omdat die datum in hun hoofd opkwam ...en zo zijn er nog honderden redenen te bedenken. Ik denk niet dat ze als reden twee maanden voor jou trouwt omdat ze dan als 1e in het huwelijksbootje zal stappen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Te laat met je OP verwijderen, Google strikes again.



Google op topic titel, bij eerste resultaat klik op groene pijltje en klik op "cached".
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je de OP verwijderd? Slaat echt helemaal nergens op en bovendien kun je uit de reacties gewoon prima opmaken wat het issue is dus herkenbaar ben je dan toch wel.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ha allemaal,

Mijn zus gaat trouwen. Ik vind het ontzettend leuk voor haar. Ze heeft een ontzettend lieve en leuke vriend en ze passen goed bij elkaar.

Echter, mijn vriend en ik hebben ongeveer een jaar geleden bekend gemaakt te gaan trouwen. Afgelopen week dus het nieuws dat ook zij gaan trouwen, X maanden voor ons huwelijk. Ik merk dat ik hier best verdrietig om voel, omdat ik het heel leuk had gevonden de eerste te zijn die trouwt. Ook begrijp ik niet zo goed waarom zij nu perse vlak voor ons wil trouwen en niet bijvoorbeeld twee maanden na ons? Ik vind het nogal lomp.



Maar goed, verdrietig zijn is niet constructief. Hebben jullie tips om mijn verdriet om te zetten in het gevoel dat het er tenslotte niet toe doet wanneer je trouwt en dat het om de liefde gaat?



Groetjes Anna





Aangezien het de OP niet meer is mag ik dit hier plaatsen. Ik heb het aantal maanden veranderd ivm herkenbaarheid.
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 13:52:

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga proberen er niet meer aan te denken en gewoon te genieten!



Kijk, en dat is nou de enige juiste reactie, denk maar zo, als je zus jou had willen overtroeven had ze haar dag later dan die van jou geplanned, niet eerder.

Gun haar nou gewoon haar geluk, ga stralen als trotse zus op haar bruiloft en wees de stralende bruid op jouw dag.

Het is niet moeilijker dan dat en geloof me, als je je hier al zo druk om maakt zul je het nog veel vaker moeilijk krijgen want wat als je zus eerder zwanger is, open je dan weer een topic dat het oneerlijk is?

Kom op, kin omhoog, schouders eronder en doorgaan. Maar als jij je OP weghaalt zegt mij dat al iets meer, je bent dus gewoon zwaar jaloers. Niet doen.

(OP's verwijderen zou strafbaar gesteld moeten worden )
Annelaure, ik ben blij dat jij daar helemaal geen problemen mee zou hebben. Toch is het niet alleen de dag zelf, maar ook de hele aanloop ernaar toe die gelijk op gaat. Maar goed, ik heb geen zin om mij te verdedigen. Ik snap TO heel goed en ik weet dat ik er heel erg veel verdriet van heb gehad. Als mijn familielid had gezegd: ik ga naar het gemeentehuis, want ik wil ook graag trouwen. Of als er enig ander overleg zou hebben plaatsgevonden, niet zijnde toestemming van mij, maar een beetje minder koud op mijn dak, dan was het al heel anders geweest. Dit was een koude douche van jewelste welke ik niet vind te hebben verdiend. Ik ben de laatste waar je zulke acties tegen hoeft uit te halen namelijk.
quote:monsterpinguin schreef op 01 september 2014 @ 13:55:

Te laat met je OP verwijderen, Google strikes again.



Google op topic titel, bij eerste resultaat klik op groene pijltje en klik op "cached".En dat
Ik ga op mijn gemakje nog wachten op een topic dat zus eerder zwanger is en later vooral dat zus later gaat scheiden, mijn hemel, echt, waar kunnen mensen zich druk over maken
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp (ik heb niet alles teruggelezen) moet iemand vóór het vaststellen van een datum eerst aan alle familieleden en misschien overige bekenden vragen of iemand zich gepasseerd voelt omdat die toevallig een paar maanden later trouwt? Tsjonge, wat een wereldprobleem.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verhaal van Doreia echt een geval van iemand die de schijnwerpers steelt. Ik snap hoe dat steekt.



Maar in het geval van TO snap ik dat minder. Twee maanden is best een groot tijdverschil. En niet iedereen wil twee jaar wachten met trouwen na de aankondiging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven