zus gaat trouwen: 2 maanden voor ons huwelijk

01-09-2014 12:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
quote:Doreia schreef op 01 september 2014 @ 14:00:

Annelaure, ik ben blij dat jij daar helemaal geen problemen mee zou hebben. Toch is het niet alleen de dag zelf, maar ook de hele aanloop ernaar toe die gelijk op gaat. Maar goed, ik heb geen zin om mij te verdedigen. Ik snap TO heel goed en ik weet dat ik er heel erg veel verdriet van heb gehad. Als mijn familielid had gezegd: ik ga naar het gemeentehuis, want ik wil ook graag trouwen. Of als er enig ander overleg zou hebben plaatsgevonden, niet zijnde toestemming van mij, maar een beetje minder koud op mijn dak, dan was het al heel anders geweest. Dit was een koude douche van jewelste welke ik niet vind te hebben verdiend. Ik ben de laatste waar je zulke acties tegen hoeft uit te halen namelijk.Jij hebt het steeds over een "familielid" dus het was niet je broer of je zus. Ik snap je wel maar toch weer niet, wat boeit het nou allemaal voor die hele ene overrated dag? Tuurlijk was het zwaar kut en tuurlijk verdiende jij het niet maar joh, uiteneindelijk win je het wel, is het niet link- dan wel rechtsom, het is maar net hoe je er zelf in staat, hoe triest ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 01 september 2014 @ 13:42:

Nou potverdorie! Schiet ik toch nog zomaar vol van jullie reacties! En dat terwijl ik weet hoe de tendens hier is, dus ik heb het gepost met zweterige handjes. De familie weet dit niet. Ik heb mijn ouders gezegd te gaan en te zeggen dat wij het te druk hadden om te verschijnen. En op onze bruiloft zijn ze niet echt gemist, of althans is er niet om hen gevraagd.

Gevoelens zijn rare dingen.

Maar de vriendschap is over?

Was dat het waard?
Alle reacties Link kopieren
Wat vals die laatste paar reacties. Stoer hoor. Waarom zou ik jaloers zijn? Dat heeft er niets mee te maken.
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 14:09:

Wat vals die laatste paar reacties. Stoer hoor. Waarom zou ik jaloers zijn? Dat heeft er niets mee te maken.Omdat je dat bepaald uitstraalt en ook omdat je je OP hebt weggehaald
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 01 september 2014 @ 12:41:

Maar dit soort dingen gaan nog wel meer gebeuren.

Ze wordt misschien sneller zwanger.



Ze koopt misschien net een nieuwe auto terwijl jullie gaan kijken. Of een huis.. of ..



Zo gaat dat in het leven.Ze gaat misschien wel eerder scheiden ook
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@thaorchid. Ik snap dat het wellicht zo overkomt. Ik heb mijn OP verwijderd omdat ik niet herkend wil worden. @annelaure zou je misschien je quote willen verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat de OP over
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 14:16:

@thaorchid. Ik snap dat het wellicht zo overkomt. Ik heb mijn OP verwijderd omdat ik niet herkend wil worden. @annelaure zou je misschien je quote willen verwijderen?Waar zouden ze je dan aan moeten herkennen? Jij bent niet de enige die trouwt.
Alle reacties Link kopieren
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 14:16:

@thaorchid. Ik snap dat het wellicht zo overkomt. Ik heb mijn OP verwijderd omdat ik niet herkend wil worden. @annelaure zou je misschien je quote willen verwijderen?Heb je vaker last van deze lichte hysterie? Sorry als dat onaardig klinkt, maar volgens mij heb je best issues waar je iets mee moet doen. Je trekt je heel veel aan van wat anderen zeggen en doen en dat is toch niet leefbaar? Wat kan het jou nou schelen wat je familie zegt en wat je zus doet? Leef je eigen leven en geniet ervan. Het is al veel te kort.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 13:52:

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga proberen er niet meer aan te denken en gewoon te genieten!



Ik weet niet of je nog meeleest, mijn rl kwam er even tussen . Of je nu naar een psycholoog moet gaan weet ik niet. Midden twintig is nog niet zo heel oud hoor, zeker niet om dat 'oud zeer' een plekje te geven. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dingen echt letterlijk zijn gezegd (of hoe dingen zijn gezegd die jij anders hebt opgevat/positieve dingen niet hebt opgeslagen). Het is echt geen schande hoor, om te voelen wat je voelt. Je weet volgens mij heel goed wat er wringt en wat je kunt doen ertegen. Het is een kwestie van uitvoeren, de een zal 'gedwongen' zijn om dat op jonge leeftijd te doen de ander wat later.



Ik was geloof ik 24 toen ik echt dacht "ik wil dit niet meer, dat zoeken naar spijkers op laag water". In mijn hoofd was er een strijd, toen ik die strijd niet meer voerde bleek deze ook niet te bestaan. Ik had mijzelf wat dingen aangepraat. Daarna kon ik ook gewoon denken bij goed nieuws "Good for you" in plaats van "Waarom kom ik niet op zo'n idee, stomme/suffe/slome doos die je bent". Ik denk echt dat ik er een leuker mens op ben geworden, vooral voor mijzelf beter te genieten
Nee heb je, ja kun je krijgen
Je wordt aan alle kanten gequote dus al je reacties zijn gewoon nog te lezen. Herkenbaarheid moet je aan denken voordat je een topic opent. En een openbaar forum is niet bedoeld zoals jij het gebruikt. En dat vind ik bloedirritant.



Lekker off-topic maar er is geen topic dus kan het ook niet off zijn.
quote:Annelaure schreef op 01 september 2014 @ 13:57:

Ik heb het aantal maanden veranderd ivm herkenbaarheid.quote:annanananas schreef op 01 september 2014 @ 14:09:

Waarom zou ik jaloers zijn?

Volgens eigen zeggen omdat je zus haar hele leven al beter, mooier, slimmer, sneller, etc. is dan jij, toch? Alleen snap ik inderdaad ook niet waarom je jaloers zou zijn als zij eerder trouwt dan zij. Alleen dan misschien omdat zij sneller een bruiloft kan regelen dan jij.



Verder vind ik het grote onzin dat je met je trouwdatum rekening zou moeten houden met wanneer iemand anders trouwt. Zeker als diegene er jaren over doet om het te regelen. Je prikt zelf een datum over een x-aantal jaar, en dan zou niemand in de familie mogen trouwen in de tussenliggende tijd? Kom op zeg, ik snap dat het niet handig is als je op dezelfde dag als je zus trouwt (al was het alleen maar omdat dat niet handig is voor de gasten), maar je hebt echt geen alleenrecht op alle dagen tot je eigen bruiloft hoor. Als je dan zo nodig als eerste wilt trouwen had je niet zo'n lange voorbereidingstijd moeten nemen.
(Waarschijnlijk heel erg mosterd)



To, in je OP schreef je:

Echter, mijn vriend en ik hebben ongeveer een jaar geleden bekend gemaakt te gaan trouwen. Afgelopen week dus het nieuws dat ook zij gaan trouwen, X maanden voor ons huwelijk.



Jij en je vriend hebben een jaar geleden bekend gemaakt te trouwen. Je zus geeft afgelopen week aan ook te gaan trouwen, en dat een aantal maanden voor jullie huwelijk. Hoe lang zat er tussen jullie aankondiging en jullie trouwdatum? Als jij in 2013 aangeeft te gaan trouwen in 2015, kan je echt niet boos zijn dat je zusje eerder trouwt.



Als ik zeg dat ik als eerste wil trouwen, maar dat we pas gaan trouwen in 2020, dus dat iedereen moet wachten tot na dat jaar om ook in het huwelijksbootje te stappen, zouden mijn schoonzussen me in mijn gezicht uitlachen. En geef ze eens ongelijk.
Wat Ismene zegt dus.
quote:Galadriel schreef op 01 september 2014 @ 14:08:

[...]



Gevoelens zijn rare dingen.

Maar de vriendschap is over?

Was dat het waard?Dat moet je haar vragen. Ik heb haar uiteraard gevraagd waarom het op deze manier moest en kreeg daar een 'ik had ook de mogelijkheid om op jouw datum te kunnen trouwen, maar dat heb ik maar niet gedaan' als antwoord terug. Zij vind niet dat zij iets verkeerds heeft gedaan en vind niet dat ze mij niet netjes heeft behandeld. Iemand die dat vind, is niet (langer) aan mij besteed. Maar dit is niet mijn topic en ik heb er verder vrede mee dat het zo gaat en is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 01 september 2014 @ 13:55:

Google op topic titel, bij eerste resultaat klik op groene pijltje en klik op "cached".Nooit geweten dat dat kon, bedankt! (niet perse voor dit topic want dat interesseert me weinig, maar in het algemeen)
Alle reacties Link kopieren
En als je nare/ flauwe reacties krijgt dat je zus je voor is zeg je gewoon: Ja ze wilde eerst want ze is bang dat ze anders niet meer durft.

Je grijnst een keer zodat niemand kan zeggen dat je het gemeen bedoelt, en je gaat over tot de orde van de dag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op niet gelezen want is al weggehaald. wil wel even zeggen dat toen wij onverwachts een eerdere datum (en daardoor middenin de zomer ipv eind herfst) aangeboden kregen van lokatie eerst contact hebben opgenomen met beste vrienden, die dan ook 2 maanden na ons zouden gaan trouwen.

Wij hebben hun toen netjes gevraagd of ze er problemen mee hadden als wij 'eerst' gingen. (zo ja, dan waren we bij oude datum gebleven) Dat hadden ze niet, kwamen toch weinig dezelfde mensen, zagen het als generale repetitie maar waardeerden het heel erg dat we hen gevraagd hadden.



Trouwen is niet niets, er wordt veel geld aan uitgegeven, veel organisatie en een grote dag die je normaal gesproken maar 1x gaat meemaken. Ik vind het merkwaardig dat er zo weinig het eens zijn met to: ik kan me voorstellen dat ze zich op de 2e plaats voelt gezet, iedereen die op zus bruiloft komt, viert nog wat na op die van haar. Als bruid hoor je die dag het stralende middelpunt te zijn. Als er een half jaar tussenzit of langer dan niet moeilijk doen, maar vind het erg kort op elkaar en zus had daar best rekening mee kunnen houden of desnoods eerst overleggen.
quote:redchili schreef op 01 september 2014 @ 15:47:

Als bruid hoor je die dag het stralende middelpunt te zijn.

Alleen als bruid? De bruidegom doet er verder niet toe?

En dan nog; kun je alleen het stralende middelpunt zijn als in de maanden of jaren ervoor niemand uit je familie- of vriendenkring is getrouwd? Dan heb je wel een érg groot ego hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 01 september 2014 @ 16:06:

[...]



Alleen als bruid? De bruidegom doet er verder niet toe?

En dan nog; kun je alleen het stralende middelpunt zijn als in de maanden of jaren ervoor niemand uit je familie- of vriendenkring is getrouwd? Dan heb je wel een érg groot ego hoor.



Jezus mens, we hebben het in dit geval toch over de bruid en hoe zij zich voelt. Mijn man voelde zich wel degelijk bijzonder maar of je het er mee eens bent of niet, er wordt meer aandacht aan de bruid besteedt wat betreft jurk, haar, make-up. Wij stonden als paar in het middelpunt, zo goed?



En dat laatste wat je schrijft slaat nergens op, als je mijn post goed had gelezen dan staat er ook keurig dat er enige afstand tussen de huwelijken zouden moeten zitten en niet jaaaaren waar jij over spreekt. Dit niet vw mijn geweldig grote ego, maar gewoon uit respect omdat iedereen zou moeten en mogen genieten van een zeer bijzondere dag en niet overal hoort fluisteren: gosh vorige week was het gezelliger (bijvoorbeeld)
Ik snap echt het weghalen van de OP niet, al zou je herkenbaar zijn, wat dan nog? Ik blijf er bij, jij bent echt overduidelijk stikjaloers op je zus wat totaal nergens op slaat, zij trouwt eerder dan jij (en o, o, hoe erg is dat toch) dus hoef jij niet bang te zijn dat zij heel jouw waarschijnlijk kijk-mij-eens-even-een-bruiloft-hebben-enorme bombarie afloert.

Ik ben pro zus, die loert niks af maar trouwt lekker op haar eigen manier juist zonder het risico te nemen haar zusje de loef af te steken.
(en ik snap na 28 jaar gelukkig huwelijk ook echt niet waarom de bruid nou zo belangrijker is dan de bruidegom) puur vanwege die fucking jurk tegenwoordig, die 13 in een dozijn? Nou fijn, geef je 8000 euro uit aan dé jurk en mag je die na 4 jaar weer jankend verkopen op MP want scheiding

Tjeses, het is maar 1 hele dag hoor, een beetje liefde en zo maar niet zaligmakend. Gun je zus ook haar dag en jank niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 01 september 2014 @ 14:00:

Annelaure, ik ben blij dat jij daar helemaal geen problemen mee zou hebben. Toch is het niet alleen de dag zelf, maar ook de hele aanloop ernaar toe die gelijk op gaat. Maar goed, ik heb geen zin om mij te verdedigen. Ik snap TO heel goed en ik weet dat ik er heel erg veel verdriet van heb gehad. Als mijn familielid had gezegd: ik ga naar het gemeentehuis, want ik wil ook graag trouwen. Of als er enig ander overleg zou hebben plaatsgevonden, niet zijnde toestemming van mij, maar een beetje minder koud op mijn dak, dan was het al heel anders geweest. Dit was een koude douche van jewelste welke ik niet vind te hebben verdiend. Ik ben de laatste waar je zulke acties tegen hoeft uit te halen namelijk.

Ik vind de situatie van TO en jou echt niet te vergelijken. Die van jou is belachelijk, echt nadoen en proberen te overtreffen.

Dat van TO....het kan gewoon beter uitkomen en wat al genoemd werd TO heeft er zelf voor gekozen om zo lang te doen over de voorbereidingen. Kans is zeer aanwezig dat zus een eenvoudige jurk draagt en het een simpele bruiloft is.

2 maanden vind ik ook geen onoverkomelijke dichtopelkaarheid eigenlijk. Een week is wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Btw misschien is de eenvoud en het lagere budget misschien wel DE reden van zus om het eerder te doen Zodat haar bruiloft ook nog leuk is en niet totaal in het niet valt bij die van TO. Bombarie ná de eenvoud en niet andersom.

Overleg had wel leuk geweest maar misschien kent zus TO wel goed genoeg om te weten dat dat ruzie had opgeleverd.
Ik had (ja had) zo'n vriendin die vond dat we voor onze beurt aan kinderen gingen beginnen. Ik haat dit soort mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven