Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies

03-11-2009 21:41 886 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren, ook op gebied van seks.



Enkele wat meer bijzondere voorkeuren:

- BDSM

- anaal

- trio's

- groepssex

- parenclubs

- swingers

- open relaties

- plassex

en zo zijn er nog wel 100-en te bedenken.



De beoefenaars en/of geïnteresseerden hebben over sommige van die voorkeuren een eigen topic hier. Uiteraard kun je daar ook met je vragen terecht.



Dit topic is bedoeld voor vragen en opmerkingen als:"Hoe kun je zoiets nou dóen? Dat is toch vies? Ik vind dat zó immoreel! Dan hou je toch niet van je partner als je dàt wil? Ik snap die mensen niet want..."

Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden wegblijven uit die specifiekere topics.



Mensen met ervaring zullen proberen je vragen te beantwoorden. Iedereen mag inspringen met vragen èn antwoorden.



Pittige discussies zullen niet geschuwd worden.



Máár! Mensen nemen de moeite je vragen te beantwoorden, je vooroordeel misschien weg te nemen, en er zijn ook mensen die dus de moeite nemen (en misschien wel al hun durf bij elkaar moeten rapen) om hun vraag te stellen en op die manier de kans bieden misverstanden en vooroordelen uit de weg te ruimen.

Laat elkaar dan ook in waarde, geen bashen, beledigen of provoceren.
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Maar wie zijn kennissenkring heb je dan doorgenomen? Ik ben bang dat ik je eerste bericht erover niet zo goed snap.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, sorry, is ook een beetje ingewikkeld om uit te leggen. Wij stonden laatst in de kroeg te praten met de organisator, hij vertelde heel open, geen vraag was te gek. En daar voegden zich steeds meer mensen (ook swingers) bij. En daar waren we vandaag over aan het napraten (lees; niet roddelen)
Alle reacties Link kopieren
quote:CakeCup schreef op 11 november 2009 @ 00:15:

Floor, BDSM kan inderdaad een levensstijl zijn. Maar dan nog is dit een levensstijl binnen de relatie. Waarom zou dat volgens jou niet de bedoeling zijn? (Serieuze vraag hoor, ben ik benieuwd naar hoe jij dat dan ziet.)



Misschien een beetje ongelukkige woordkeuze voor iets wat ik niet begrijp. In plaats van 'niet de bedoeling' , bedoel ik ' Ik begrijp het niet, hoe doe je dat en waarom wil je dat?'



Ik denk dat het komt door mijn persoonlijke levensomstandigheden. Ik hecht heel veel waarde aan mijn gelijkwaardige relatie.

Ik moet er niet aan denken om buiten een seksueel spel onderdanigheid te willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 november 2009 @ 00:15:

[...]





Ligt vast aan mij.

Ik moet echt naar bed. Morgen gebroken dienst!



Kun je nog een poging wagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 11 november 2009 @ 00:37:

[...]



Ik moet echt naar bed. Morgen gebroken dienst!



Kun je nog een poging wagen?Ik durf niet meer
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 11 november 2009 @ 00:34:

[...]

Ik hecht heel veel waarde aan mijn gelijkwaardige relatie.

Ik moet er niet aan denken om buiten een seksueel spel onderdanigheid te willen.Misschien is het een héél lang voorspel ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Floor, duidelijk, en kan ik heel goed begrijpen hoor. Ik kan soms ook het idee hebben dat 24/7 voor mij verstikkend zou werken (juist op momenten als ik met een Dom hierover in gesprek ben, die daar wel naar streeft, maar misschien is dat dan juist uit wantrouwen naar die Dom...). Hoewel ik weer geen moeite zou hebben met een enkele regel, denk ik...

Slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 november 2009 @ 00:39:

[...]





Misschien is het een héél lang voorspel ?



Já! Spijker op z'n kop!!!



Goh... ben zelf altijd zo langdradig en hiermee vat je voor mij in ieder geval heel kort samen wat voor mij de drive is om BDSM een grotere rol in m'n relatie te laten spelen. Eén groot voorspel!!!



Ghe... ik kan je wel zoenen BGB



En wat bedtijd betreft: ik had er ook al làng in moeten liggen... levert me nu alleen een preek op want hij's grieperig
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Tsss... ik haal bij de Dildo's van alles door elkaar!



Slaap lekker allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Babsjuh schreef op 11 november 2009 @ 00:44:

[...]





Já! Spijker op z'n kop!!!



Is wel typisch dat ik al een paar keer kennelijk iets raaks heb gezegd over iets waar ik niet op die manier iets mee heb . Kennelijk maakt het niet zo gek veel uit waar je " afwijking " dan uit bestaat ; er zijn heel veel raakvlakken.







Ghe... ik kan je wel zoenen BGB



Als je niet kwijlt....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zou het zijn dat er heel veel raakvlakken zijn BGB, of dat je een bepaalde houding richting wellicht minder gebruikelijke seksuele voorkeuren hebt, je zelf bezig bent met je eigen 'minder gebruikelijke' voorkeur en je daardoor makkelijker in de anderen met andere voorkeuren kan verplaatsen?



(Sorry, ben ik nog te volgen???)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 november 2009 @ 23:47:

[...]





Lees nog even de openingstekst van dit topic ; het draait niet om BDSM alleen.Je hebt helemaal gelijk, BGB, ik vergeet het soms een beetje... omdat het toch vnl om bdsm gaat....
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 11 november 2009 @ 00:58:

[...]



Je hebt helemaal gelijk, BGB, ik vergeet het soms een beetje... omdat het toch vnl om bdsm gaat....kennelijk een hot item.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:CakeCup schreef op 11 november 2009 @ 00:56:

Zou het zijn dat er heel veel raakvlakken zijn BGB, of dat je een bepaalde houding richting wellicht minder gebruikelijke seksuele voorkeuren hebt, je zelf bezig bent met je eigen 'minder gebruikelijke' voorkeur en je daardoor makkelijker in de anderen met andere voorkeuren kan verplaatsen?



(Sorry, ben ik nog te volgen???)

ja, je bent te volgen.

het schuingedrukte, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 11 november 2009 @ 00:34:

[...]





Misschien een beetje ongelukkige woordkeuze voor iets wat ik niet begrijp. In plaats van 'niet de bedoeling' , bedoel ik ' Ik begrijp het niet, hoe doe je dat en waarom wil je dat?'



Ik denk dat het komt door mijn persoonlijke levensomstandigheden. Ik hecht heel veel waarde aan mijn gelijkwaardige relatie.

Ik moet er niet aan denken om buiten een seksueel spel onderdanigheid te willen.



Dat is voor mij dus wel zeker het geval, mijn (soft) BDSM relatie is wel degelijk gelijkwaardig.





In het dagelijks leven ben ik uber-dominant. De oudste van een gemengde tweeling, speelde altijd al de baas over mijn broer. Heb een leidinggevende functie in de IT. Door mijn IT achtergrond weet ik meer over internet/computers dan mijn vriend, daar heeft hij geen enkele moeite mee. Hij is geboren in het buitenland, en hoewel hij accentloos Nederlands spreekt is dat te merken aan zijn schrijven. Voor een vriend maakt hij nog weleens flyers op de computer, hij vraagt mijn hulp daarbij. Geeft hij ook zo toe aan zijn (moslim) vriend, geen moeite voor hem om mij daarin als zijn "meerdere" te erkennen.



Juist doordat ik mijn hele leven voor mezelf heb moeten zorgen, carriere gericht ben en ook zeker daar mijn territorium "moet" bewaken, is het fijn 1 terrein te hebben waarin dingen voor je worden bepaald.



De gelijkwaardigheid zit voor mij in: IK geef daarbij de grenzen aan: ik hou niet van pijn dus dat gaat het niet worden. Maar binnen die grenzen bepaalt Hij wat en wanneer, en soms ook met wie (wij zijn swingers). En dat alleen maar omdat IK hem de toestemming daarvoor heb gegeven. Goedbeschouwd zou je dus zelfs kunnen stellen dat het de onderdanige is die "meer" waard is, de grens mag namelijk nooit worden overschreden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprankelend schreef op 10 november 2009 @ 22:49:

[...]





Ik dacht dat het je heel veel moeite zou kosten. En ik denk dat je daarin je antwoord vindt op de vraag of het niet haaks staat op een sterke vrouw zijn .

Het kost me ook moeite. In zoverre dat ik het gewoon niet doe, ik zou niet eens weten hoe, gesteld dat ik al zou willen Zo zit ik niet in elkaar, ik wil ook geen man die zich volledig overgeeft.

Natuurlijk gaan we 'los' als we sex hebben en laten we ons helemaal gaan, maar dat is denk ik niet wat je bedoelt

En om het door te trekken naar de rest van m'n leven, brrrrrr. Ik las iets over 'hij bemoeit zich niet met wat ik hier schrijf maar hij weet dat ik me aan de regels hou', dan vraag ik me echt af of je dan zo sterk bent.

Zoiets doet mij dan weer denken aan iemand die heel veel structuur en duidelijkheid nodig heeft om het leven een beetje te kunnen handelen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 november 2009 @ 00:11:

[...]





zal ik eens kijken of ik voor Domina in de wieg gelegd ben ?



Floor! Kijk me aan!

In mijn ogen kijken.

Kniel.

Kijk me aan heb ik gezegd.

En op je knieën de kamer door, - ogen op de grond gericht houden - de trap op en naar de slaapkamer.

Heb je me begrepen?

Ja, Meesteres BGB zeg je dan.

goed zo.

Ga nu maar.





En ? Huilen van de lach ? dan ben ik of een verrot slechte Domina of jij een verrekt slechte sub.Je zou van mij een dikke middelvinger krijgen en je koffers bij de voordeur vinden (zonder je kleren uiteraard, die had je in de tuin bij elkaar mogen zoeken
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
(dat ik mijn dag nog eens zou beginnen op de S-pijler, wie had dat gedacht )
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 november 2009 @ 06:53:

(dat ik mijn dag nog eens zou beginnen op de S-pijler, wie had dat gedacht )Hoe ouder hoe gekker.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB...en de andere swingers natuurlijk:

Hoe begin je daar aan? Begint het als een gemis waar je met elkaar over gaat praten, moet je eerst door een dal om die piek te zoeken of is het er zomaar ineens?? Maw.. hoe word je op een dag van een monogaam stel swingers?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 11 november 2009 @ 10:38:

BGB...en de andere swingers natuurlijk:

Hoe begin je daar aan? Begint het als een gemis waar je met elkaar over gaat praten, moet je eerst door een dal om die piek te zoeken of is het er zomaar ineens?? Maw.. hoe word je op een dag van een monogaam stel swingers?



Ik kan alleen maar voor mezelf ( onszelf ) spreken.

Nee, geen gemis. En ook geen dal. Een fantasie .En een " waarom ook eigenlijk niet " insteek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Naomi_Mara schreef op 11 november 2009 @ 02:02:

[...]

. Goedbeschouwd zou je dus zelfs kunnen stellen dat het de onderdanige is die "meer" waard is, de grens mag namelijk nooit worden overschreden.



Kan ik daar bijna uit concluderen dat de Dom in dienst staat van de sub? (ja, ik heb geen moeite met die woorden dus ik gebruik ze maar gewoon) Dat Dom in de relatie is om sub te bevredigen..op alle fronten?? En dat hij daar plezier uit mag halen en dat dat een soort van mazzeltje is?

Dat Dom eigenlijk al blij mag zijn als hij een sub vind die hem oppermachtig laat voelen?

Of sla ik de plank nu compleet mis.

Dit alles met alle respect...dat snappen jullie ondertussen wel hè?
Alle reacties Link kopieren
Roos, net zoals in een " gewone " liefdesrelatie staat de een wat sex betreft toch niet in dienst van de ander? Je pleziert elkaar en je haalt je genot zowel uit het ontvangen als uit het geven en uit het zien dat de ander geniet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 november 2009 @ 10:40:

[...]





Ik kan alleen maar voor mezelf ( onszelf ) spreken.

Nee, geen gemis. En ook geen dal. Een fantasie .En een " waarom ook eigenlijk niet " insteek.

Gewoon een gesprekje zondagochtend bij de koffie, van joh, dat lijkt me nu wel eens wat..nou mij ook, kom op we gaan op zoek..



Of meer in de vorm van: eeh ik keek laatst eens op een site en daar zag ik.... en toen dacht ik....Of heb je altijd van elkaar geweten dat daar een interesse lag?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 november 2009 @ 10:45:

Roos, net zoals in een " gewone " liefdesrelatie staat de een wat sex betreft toch niet in dienst van de ander? Je pleziert elkaar en je haalt je genot zowel uit het ontvangen als uit het geven en uit het zien dat de ander geniet.

Ik begrijp dat iedereen alleen voor zichzelf kan spreken.

UIt de post van Naomi_mara leek ik te halen dat het eigenlijk helemaal niet zo gelijkwaardig is.

En dat we allemaal denken dat de Dom de touwen letterlijk in handen heeft.... maar dat -als het puntje bij paaltje komt- de sub de hoofd touwen in handen lijkt te hebben..... ach, misschien ligt daar juist weer die gelijkwaardigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven