Condooms mee?

11-10-2014 08:30 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon bijna16 gaat vanmiddag voor een week naar Toscane. Hij is nog niet echt met meisjes bezig volgens mij. Maar dat zegt natuurlijk niets. Zouden jullie voorstellen om condooms mee te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het los koppelen van de vakantie.

Mijn moeder gaf je op een gegeven moment een condoom voor in mijn portemonnee over het mom van 'beter mee verlegen dan om verlegen'.

Ik had die dus altijd mee.

Hoef je niet per situatie met je moeder te gaan inschatten hoe groot de kans op sex is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Geef hem er eentje mee en zeg dat hij het in een zijvakje van zijn tas wegstopt. Altijd handig, misschien voor een vriend? Zelf heb ik altijd een maandverbandje mee in mijn tas, hoe vaak ik dat wel niet aan iemand anders heb gegeven in gevallen van nood...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het besproken, geef hem er zowiezo een voor in z'n portomonnee. Mocht het er dan ooit van komen is hij voorbereid.



En ehmm ik wil niet beweren dat je zoon sex heeft, totaal niet. Maar mijn ouders dachten dat ik vast wel lesbisch zou zijn toen ik op m'n 18e nog geen sex had. Wisten zij veel dat ik dat écht wel deed.
Condooms niet in de portemonnee, dan kunnen ze stuk gaan en werken ze dus niet meer.
Het zou niet in me opkomen om een 15-jarige condooms mee te geven. Zeker als hij zelf zegt dat het niet nodig is. Ik zou daarop vertrouwen en op mijn voorlichting.
quote:Broedkippetje schreef op 11 oktober 2014 @ 09:21:

Ik zou het los koppelen van de vakantie.

Mijn moeder gaf je op een gegeven moment een condoom voor in mijn portemonnee over het mom van 'beter mee verlegen dan om verlegen'.

Ik had die dus altijd mee.

Hoef je niet per situatie met je moeder te gaan inschatten hoe groot de kans op sex is.Ja dat. Als je een condoom meegeeft met de mededeling dat hij 'best een leuk meisje tegen zou kunnen komen in Toscane' stuit je alleen maar op weerstand (Gatverdamme mam, wat denk je wel niet?!)
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 11 oktober 2014 @ 08:38:

Je kan het hem gewoon vragen maar ik denk dat hij ze zelf allang gekocht heeft

Durven jongens van 16 dat?



Misschien in een stad 200 km verderop...
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:renate73 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 09:08 Ik heb het hem gevraagd, hij had zo iets van "Mam het is met school, die heb ik echt niet nodig" ik nog gezegd, maar daar kan je toch ook een leuk meisje tegen komen. Maar hij bleef er stellig in.



Zouden jullie ze toch in zijn tas doen? Wil het ook niet opdringen.



Laat zo en zo zijn pa nog even man tot man met hem praten. Nee, ik zou het niet doen. Je hebt het er met hem over gehad. Klaar. De kans dat hij thuis/op school/op een feestje etc. seks heeft is er toch net zo goed? Als hij nou een week met vrienden naar Ibiza ging, dan denk ik; ja. Maar voor school? Nee, hoor. Zou het niet doen. Klinkt bijna opdringerig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dropdrop schreef op 11 oktober 2014 @ 09:18:

Ik zou het niet doen. Hij zegt zelf dat het niet nodig is, dus vertrouw hem daarin.



Er zijn sowieso continue leraren en andere leerlingen om hem heen, dus echt gelegenheid is er ook niet.



Op een gewone vakantie zou ik wel condooms mee geven, maar op werkweek werd echt nul gesekst. En zeker niet stiekem in zijn tas doen! Als ze er per ongeluk uitvallen is hij de hele week de pisang.Helemaal eens
Don't worry be happy
Hij weet waar de condooms liggen en dat hij ze mag pakken, goed gedaan!



Je hebt een gesprekje met hem gehad om uit te leggen dat hij ze misschien beter mee kan nemen op vakantie. Ook prima.



Hij geeft duidelijk aan dat hij dat niet wil, respecteer dat. Wat denk je er mee te bereiken om hem te verplichten ze mee te nemen, of ze stiekem in zijn tas te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:haarklover schreef op 11 oktober 2014 @ 10:02:

[...]



Durven jongens van 16 dat?



Misschien in een stad 200 km verderop...





Gaat tegenwoordig toch anders, hoor.

Plus dat ze nu overal en nergens te koop zijn; drogist, benzinepomp, supermarkt, trekautomaat in de herentoiletten,...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 11 oktober 2014 @ 09:14:

[...]



Ik denk dat jullie zoon er inderdaad nog helemaal niet mee bezig is als ik zo je reacties lees. Is het dan "gewoon" tegenwoordig dat als een jongen een leuk meisje ontmoet , dat hij er dan direct op duikt? Dat vond ik vroeger al onbegrijpelijk zodra ik dit hoorde en nu ben ik ouder en vind het nog steeds idioot. Als moeder vind jij het blijkbaar ook gewoon , anders zou je hier niet zo mee zitten of vergis ik me nu??Nee ik vind het niet gewoon, was zelf 20 en zijn vader nog ouder, maaris dat een reden om net te doen of het niet gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Hebben het er nog even met hem over gehad, dat hij er beter mee dan om verlegen kan zitten. En dat als hij besluit ze toch mee te willen nemen, dat hij ze gewoon kan pakken. Ik laat het nu aan hem over.
Klinkt helemaal prima!
Alle reacties Link kopieren
Precies en leg na zijn trip de condooms anders gewoon vrij om te pakken in een lade van de badkamer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 11 oktober 2014 @ 11:38:

Precies en leg na zijn trip de condooms anders gewoon vrij om te pakken in een lade van de badkamer.

Dit.

En stop ze maar gewoon in zijn tas.

Nu zegt hij wel dat hij er geen wil maar je weet nooit. Beter wel bij hebben dan spijt en toch maar onveilige seks hebben.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:biekoe schreef op 11 oktober 2014 @ 08:33:

Vraag het hem, stel het voor. Hij hoeft ze niet gebruiken. Beter voorkomen dan genezen, zou ik zeggen.



Ik vind eigenlijk dat een knul van die leeftijd ze sowieso bij zich hoort te hebben op die leeftijd.

Meisje ook trouwens.
quote:honingbijtje schreef op zaterdag 11 oktober 2014 09:25 Condooms niet in de portemonnee, dan kunnen ze stuk gaan en werken ze dus niet meer.Kans is anders groter dat hij zijn portemonnee bij zich heeft als het zover is, dan bijv. een toilettas. En als je een beetje uitkijkt waar je hem opbergt is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zie condooms in huis hebben eerlijk gezegd net als tandpasta in huis hebben die ook voor gebruik klaar ligt. Het enige verschil voor mij tussen die twee is geld. Maar ja, de prijs die jongvolwassenen/pubers/mijn kinderen moeten betalen omdat zij besluiten om het geld er niet aan uit willen geven, is mij als hun moeder echt veel te hoog.



Dus ik betaal

Tot hun frontale kwab tot wasdom is gekomen.

Bij sommigen kan dat best lang duren heb ik begrepen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:betjebig schreef op 11 oktober 2014 @ 09:32:

Het zou niet in me opkomen om een 15-jarige condooms mee te geven.Beetje naief wel.
quote:O.L.L.A schreef op zaterdag 11 oktober 2014 11:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Enn in "Condooms mee?"" class="messagelink">

En stop ze maar gewoon in zijn tas.

Nu zegt hij wel dat hij er geen wil maar je weet nooit. Beter wel bij hebben dan spijt en toch maar onveilige seks hebben. Mijn dochter zou zich op die leeftijd trouwens zwaar beledigd hebben gevoeld als ik dat had gedaan. Je kunt het er toch gewoon over hebben. Dat is gebeurd en zoon geeft aan dat het niet nodig is. Klaar toch?
Zoon van ongeveer dezelfde leeftijd vertrekt hier ook binnenkort, met school, naar buitenland.



Even ter sprake gebracht, en, zoals ik verwacht had, het is ongeveer het laatste wat hij van belang vindt. Hij heeft vooral een beetje medelijden met de kinderen die door hun ouders benaderd worden alsof seks zo vanzelfsprekend is op die leeftijd.



Grappig genoeg, ik herken dat gevoel van de tijd toen ik zelf die leeftijd had. Volwassenen die zichzelf wijs maken dat kinderen van 15, 16 zich al neukend door het leven slaan, het is wat ongemakkelijk als je daar helemaal niet mee bezig bent.
quote:zas schreef op 11 oktober 2014 @ 11:53:

[...]



Mijn dochter zou zich op die leeftijd trouwens zwaar beledigd hebben gevoeld als ik dat had gedaan. Je kunt het er toch gewoon over hebben. Dat is gebeurd en zoon geeft aan dat het niet nodig is. Klaar toch?Precies. Openheid is gezond. Opdringen is gênant, en een teken dat je je kind volstrekt niet serieus neemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 11 oktober 2014 @ 11:59:

[...]



Precies. Openheid is gezond. Opdringen is gênant, en een teken dat je je kind volstrekt niet serieus neemt.Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou ze niet meegeven als hij zelf aangeeft dat dat niet nodig is. Wel zou ik hem er een paar geven om, zodra hij daaraan toe is, te kunnen oefenen.

Dan zit hij op het moment supreme niet te stuntelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven