De aticonceptiepil

14-08-2014 17:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, nou ik had een vaagje ik ben 18 en dit is mijn eerste week aan de pil, ik heb opeens echt last van mijn bovenbenen hebben jullie dit ook ooit meegemaakt?



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar lees even de bijsluiter. Misschien staat het daarin als mogelijke bijwerking
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Heb de hele bijsluiter gelezen voordat ik aan de pil begon kan helemaal niks vinden, ik dacht aan vochtvasthou,

Maar heb ook gelezen over iets ergers trombosebeen..
Een trombosebeen komt in principe niet dubbelzijdig voor, maar enkelzijdig. Trombose kan in je lies, knie of kuit zitten. Dan heb je doorgaans geen pijn in je bovenbenen.



Hou het in de gaten en bij twijfel kan je altijd de huisarts raadplegen.
Dat is niet best! Terug naar de dokter lijkt mij. Als je been 'zwaar' aanvoelt onmiddellijk stoppen.



Er zijn vrouwen dood gegaan nav pilgebruik.
Ik kan vanaf hier niet zien of je een trombosebeen hebt natuurlijk. Weet je wat de symptomen van een trombosebeen zijn?
Ik lees nu pas dat je last hebt van beide benen. Vreemd! Wat Sebas zegt
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen en mogen geen diagnoses stellen

Bel de huisarts, die kan en mag dat wel
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Jaa is echt vreemd soms meer last van mijn rechterbeen heel raar ze voelen als spierpijn maar heb helemaal niet gesport of mijn spieren belast..



zal ik gewoon stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat mensen my een diagnose kunnen stellen ik vraag gewoon of mensen het hebben meegemaakt van ik maak me zorgen, heb trouwen mijn HA + Apotheek gebeld en die zeiden dat ze der geen verband in kunnen vinden,daarom heb ik hier gevraagd
Als de HA en apotheek niet denken dat er een verband is, lijkt me dat voor nu het beste om vanuit te gaan. Het klinkt (mede doordat je over beide benen en in je bovenbeen praat) niet als een trombosebeen.
Ja want wij hier weten het natuurlijk beter dan de HA en de apotheek



Een trombosebeen kan zich op vele manieren uiten, maar er is een aantal kernelementen:



een vrij snel optredende zwelling van één been

een zwaar gevoel of pijn in het been

een rode tot blauwachtige verkleuring van het been



Daarnaast kan er bijvoorbeeld ook sprake zijn van:



een lichte temperatuursverhoging

een strakgespannen huid van het been (rood en glanzend met gestuwde oppervlakkige aderen)

https://www.trombosestich ... jnselen-trombosebeen.html



Spierpijnklachten in beide bovenbenen zijn geen trombosekenmerken.

Heb je afgelopen week niet iets anders gedaan dan anders? Meer gesport, bergwandeling gemaakt, lang in een bepaalde houding gezeten zoals je anders nooit zit, dat soort dingen?



Ik zou gewoon doorgaan, klachten gaan vanzelf over, en zo niet dan bel je over 2 weken de huisarts weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat jullie het beter weten ik vroeg gewoon og er iemand dit ooit had meegemaakt misschien kon zij my wel helpen.

Zoals al genoemd heb helemaal niks gedaan en opeens had k ontzettend veel pijn aan me benen die al 2 dagen niet verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
quote:portugeesx schreef op 14 augustus 2014 @ 17:49:

Ik zeg niet dat mensen my een diagnose kunnen stellen ik vraag gewoon of mensen het hebben meegemaakt van ik maak me zorgen, heb trouwen mijn HA + Apotheek gebeld en die zeiden dat ze der geen verband in kunnen vinden,daarom heb ik hier gevraagdEn je denkt dat men hier een huisarts of apotheker durft tegen te spreken?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Sorry kan je niet verder helpen wat betreft je benen.

Ben jaren aan de pil geweest. Voel me al jaren honderdduizend keer beter sinds ik gestopt ben.

Vroeger gingen veel vrouwen standaard aan de pil. Steeds meer vrouwen zie ik er van af stappen omdat ze klachten hebben.

We mogen geen vlees eten waar hormonen in zitten maar stoppen het nog steeds vrijwillig middels een pil in onze mond. Voor mij nooit meer.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Raad je my een koperspiraal?
Alle reacties Link kopieren
Ik raad vooral condooms aan tegen SOA's.

Voor aanvullende anticonceptie zou ik me goed inlezen op internet en daar heel veel ervaringsverhalen lezen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven