Ik wil gewoon eens genomen worden

11-10-2014 22:21 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, de topictitel liegt er niet om. Helaas krijg ik toch regelmatig heel ander soort dingen te horen:

Rustig aan doen. Heb eens een paar maanden geen seks. Zorg voor een goede en fijne sfeer. Zet kaarsjes neer. Neem de tijd. Doe het voorzichtig. Jij bepaalt het tempo. Doe niets wat je niet wil. Pijn betekent stoppen.



Zomaar een aantal uitspraken van mijn seksuologe en bekkenbodemfysiotherapeute. Ik ben daar namelijk in behandeling voor mijn focale vulvitis/vestibulair vulvitis syndroom/vulvitis. Om het maar in gewone mensentaal te zeggen: ik heb een chronisch ontstoken vagina. Of althans, een gedeelte is ontstoken. En dat zorgt voor pijn, veel pijn, wanneer er iets in mijn vagina komt (tampon, vinger, vibrator, pik)



De uitspraken van de therapeuten zijn goed bedoeld hoor, maar ik zit er totaal niet op te wachten. Ik wil niet gestreeld en geaaid worden. Ik hoef geen romantisch samenzijn met kaarsjes, of een romantisch diner vooraf. Ik kom er de laatste jaren steeds meer achter dat ik niet van vanilleseks houd, hooguit af en toe. Doe mij maar wat ruigere seks. Ik houd van blauwe plekken op mijn billen, mijn keel die zachtjes (of wat harder) dichtgeknepen wordt, een man die me dwingt te doen wat hij wil. En dat gaat helaas niet zo makkelijk samen met mijn, ja wat noem je het eigenlijk? Een ziekte is het niet, aandoending? probleem?



Uitermate frusterend in elk geval. Ik word niet geil van wat gefriemel en daarna zachtjes proberen of penetratie mogelijk is. Ik wil gewoon hard genomen worden. Dit probeer ik soms wel uit te spreken tegenover mijn seksuologe, uiteraard in nette termen en iets minder gedetailleerd maar zij praat daar een beetje over heen.

Om seks te kunnen hebben, moet ik extreem opgewonden zijn. Laat ik dat nu net niet worden van vanilleseks en voorzichtig proberen. Wel van een man die me stevig vastpakt en van alles met me doet. In mijn hoofd althans, want als hij het echt uit zou proberen, zou ik het uitschreeuwen van de pijn. Seks moet voorzichtig gebeuren, met veel voorspel, veel glijmiddel, veel gestreel, minstens een orgasme voor we over gaan op het echte werk en dan, als ik geluk heb, kunnen we na ongeveer tien minuten toch wel seks hebben. Maar meestal hebben we pech, en moeten we het staken. Dan maak ik het af met een geile pijpbeurt. Of op een andere manier, waar me maar zin in hebben. Maar god, wat is dat soms frustrerend. Ik lees hier graag de verhalen van jullie (jaja dit is een ander account, toch bang om herkend te worden) en dan denk ik: verdomme, dat wil ik ook. Genomen worden. Gewoon een normaal en goed seksleven. Helaas zit dat er voor mij wellicht nooit in. En dat is moeilijk te verkroppen. We zijn wel aan het experimenteren op gebied van seks. Steeds meer de kant van de (lichte) sm op aan het gaan. Proeven hoe ver we kunnen gaan met dominantie in het seksspel. En ja, we zijn creatief in bed, maar toch mist er zo'n groot deel.



Ja, ik ben blij dat ik gezond ben. Geen enge ziektes. Ouders die nog gezond zijn. Ik heb een goed stel hersens, een fijne relatie. Maar er ontbreekt toch wel iets heel belangrijks in die relatie. Ons seksleven is zeker niet slecht te noemen, maar ja, het voelt niet als echt. En ik weet dat ik het moet accepteren, maar dat kan ik nog niet, wil ik ook nog niet. De kans dat het goed komt, is klein, heel klein. Ik heb al verschillende therapieën, crèmes en oefeningen geprobeerd.



Ik weet dat jullie mij niet kunnen helpen. Ik weet ook niet wat ik hiermee wil. Wellicht wat steun, troost.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee,weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen maar wat ontzettend naar en oneerlijk.
Wat akelig en vervelend voor je.

Ik heb zelf geen ervaring met die aandoening, maar wat ik er van hoor helpen de standaardadviezen meestal niet afdoende. Een vriendin van me heeft heel wat aangeklooid met oefeningen, maar zonder resultaat. Maar hoe het dan wel moet weet ik ook niet
Alle reacties Link kopieren
poeh....dat moet vreselijk moeilijk zijn.

en geen onderwerp waar je makkelijk over praat, lijkt mij.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Heel fijn, wat begrip. Ik praat er wel makkelijk over, mijn vriendinnen weten het bijvoorbeeld allemaal. Ook mensen die ik minder goed ken, weten het vaak wel. Alleen, mensen begrijpen het niet. Het dringt niet tot hen door, ze denken: oh wat vervelend en klaar. En dat is soms moeilijk. Vriendinnen vertellen alsnog over hun geweldige avonturen, dat vind ik soms erg moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
ook niet als je het hun heel duidelijk en beeldend uitlegt zoals hierboven?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Daar nemen mensen de tijd niet voor helaas. Het is net als met de vraag ' hoe is het met je '? Je kunt daar wel op antwoorden dat het niet goed gaat, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Mensen vragen het puur om de beleefdheid.



En ik wil ook niet overkomen als een klager. Plus: wat kunnen mijn vriendinnen er aan veranderen. Helaas niets :(
En ehm, misschien raar, maar heb je weleens overwogen om het ruige werk anaal "op te pakken". Soort van uitbesteden van de heftigste interactie?
Alle reacties Link kopieren
Als je seksuologe van onderwerp verandert als je dingen probeert uit te spreken die voor jou essentieel zijn, is het dan geen tijd om over te stappen naar een andere?
Alle reacties Link kopieren
Wardijntje, helaas is het niet zo dat er in elke stad tig van seksuologen zitten en dit is al niet de eerste waar ik zit...
Pfoeh.



Ik dacht ook eerst; misschien anaal (al moet ik er zelf niet aan denken, maar goed, ik ben dan ook meer van de vanille afdeling).



Glijmiddel? Condoom met glibberspul? Seks combineren met olie? Extreem opgewonden betekent grof gezegd toch gewoon dat je nat genoeg bent? Dat is toch ook op andere manieren te regelen dan.
Alle reacties Link kopieren
Spreek je seksuoloog er op aan dat ze erover heen praat. Elk zijn meug dat zou zij zeker moeten weten! Nu krijg je advies om van de drup in de regen te komen, maar daar zit je maar deels op te wachten. Misschien is het (voor nu) te hoog gegrepen om wilde seks te kunnen hebben, maar misschien kun je wel woest voorspel doen om sneller (erg) opgewonden te worden? Sterkte in ieder geval, lijkt me behoorlijk vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Flora, daar had ik niet bij stilgestaan. Dacht er misschien te makkelijk over.



Je schrijft dat je seksleven niet als echt voelt, dat je een normaal en goed seksleven wilt.

Maar wat is 'echt' 'normaal' en 'goed' voor jou?

Een sexleven zonder penis-in-vagina sex hoeft toch niet per definitie nep, abnormaal of slecht te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Exces, ik heb denk ik wel 10 soorten glijmiddel geprobeerd, maar dat is niet de oplossing. Het helpt natuurlijk wel een beetje, maar goed. Extreem opgewonden betekent overigens meer dan alleen nat zijn, je moet je ook kunnen ontspannen daar beneden, bloed gaat daar stromen etc. Als ik niet heel erg opgewonden ben, blijven mijn spieren gespannen. Dan is seks ook niet mogelijk.



Anaal wil ik nog wel eens proberen, maar mijn vriend lijkt daar niet zoveel zin in te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn dat er eens echt met me wordt meegedacht
Alle reacties Link kopieren
tantra seks?



lijkt me een heel gedoe om te leren, maar aan die gezapige tips van je seksuoloog heb je ook niks.
wij slapen nooit.
quote:flora871 schreef op 11 oktober 2014 @ 23:31:



Anaal wil ik nog wel eens proberen, maar mijn vriend lijkt daar niet zoveel zin in te hebben.Hoezo niet? Voor hem heeft het ook zijn prettige kanten hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben anti-zweef, lijkt me werkelijk verschrikkelijk. Maar hij is wel origineel, die heb ik nog niet eerder gehoord
Alle reacties Link kopieren
quote:knoefelbeer schreef op 11 oktober 2014 @ 23:40:

[...]





Hoezo niet? Voor hem heeft het ook zijn prettige kanten hoor ;)

Ik wil het in stapjes opbouwen. We hebben nog nooit iets met dat gedeelte gedaan, dus in een keer een pik erin is wat voortvarend haha. Maar het trekt hem helemaal niet. Hij wil best eens anale seks, maar het idee dat er dan van tevoren ook eens wat anders in moet, zoals een vinger, vindt hij maar niets.



Ik sta er zelf ook niet om te springen, juist omdat vaginaal pijn doet, ben ik bang dat anaal ook pijnlijk kan zijn, maar ik sta wel open voor alle oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gedacht aan alternatieve behandelingen van je aandoening. Bijv. shiatsu?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Anaal kan, na wat oefening, voorbereiding en op elkaar ingespeeld raken, volledig pijnloos zijn, en voor sommigen bijzonder opwindend.
Alle reacties Link kopieren
quote:knoefelbeer schreef op 11 oktober 2014 @ 23:44:

Anaal kan, na wat oefening, voorbereiding en op elkaar ingespeeld raken, volledig pijnloos zijn, en voor sommigen bijzonder opwindend.

En laat hij daar nu net geen zin in hebben, of geen behoefte aan, dat is het meer.



Kurritsj: ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe een Oosterse massage een stuk ontstoken huid zou moeten herstellen. Sorry, nee, ik geloof daar niet zo in.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik iets soorgelijks als wat jij hebt opgelost met de gynaecologe in Alkmaar, een zalfje, het heet lanette creme, ik meen voor aambeien, intern inbrengen. Daarna hielp het, Speciaal ingelogd, omdat ik het toevallig las.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie, dat is hoopgevend! Ik smeer al twee maal per dag Lanettecrème. Welke gebruikte jij? En hoe lang heb je het moeten gebruiken voor je er geen last meer van had?
chronisch ontstoken vagina?



even voor mijn beleving hoor.... maar kun je dat niet oplossen met antibiotica of zoiets?



een sexuoloog lijkt mij meer iets voor het psychologische aspect.



of zeg ik nou hele rare dingen?



klote probleem dit zeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven