Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?

17-03-2013 19:15 2437 berichten
Hallo allemaal,



Hier is iedereen welkom om te praten over het (langdurig) lage of afwezige libido van je partner.

Dit probleem kan een groot issue zijn binnen de relatie.

Waar loop je tegenaan? Hoe ga je ermee om? Wil je ervaringen delen, van je af huilen of even lekker "zeuren"?

Schrijf het hier van je af!



Dit topic is een vervolg op Depressief door laag libido vriend



Dat topic heeft inmiddels de 3000 postings bereikt.

Er valt blijkbaar zoveel over te schrijven dat dit deel niet specifiek over één persoon gaat, maar over iedereen die hier tegenaan loopt.



Voor iedereen die het eerste topic nog niet heeft gelezen:

Ik heb zelf niet meer met het probleem te maken, maar schrijf hier wel mee om mijn ervaringen te delen. Er is behoefte aan een deel twee, dus bij deze heb ik deze geopend.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op 15 april 2013 @ 18:33:

[...]





Ik schrijf een paar dagen mee en alle 'veteranen' haken af... Toeval of moet ik me aangesproken voelen? Zou je willen aangeven wat je bedoelt met 'de toon'? Ik heb zelf steun gehad aan het meelezen hier en wil het voor niemand bederven.



Er worden hier soms harde noten gekraakt, denk aan de botte bijl van Mopsie en ik kan er zelf ook wat van.

Maar nooit zonder het respect te verliezen, wél om een spiegel voor te houden.

En als er dan een nieuweling bij komt die denkt te kunnen zeggen dat degene die wél alleen verder zijn gegaan , haar kut achterna loopt tja dan hebben we het niet meer over respect naar elkaar toe en al helemaal niet meer over beschaafd communiceren.



En dat wordt simpelweg niet gepikt.



En als mensen stukjes quoten en daar heel gebolgen op reageren en verder niet lezen, dus posts persoonlijk gaan opvatten ( welke niet vooor hen bedoelt waren) en dus daarmee een "koude oorlog" aangaan, rechtlijnig denken tja .



Als er dan vervolgens voor de zoveelste keer gezegd wordt doe wat je goed vindt, maar toch door gaat jammeren....dan kán ik niet meer aardig zijn.



Dus ja er is een toon gezet, Mopsie zei het al:" wat wil je dan , dat we ach en wee gaan roepen"?

Tja voor "ach en wee" zit je hier niet goed, althans naast "ach en wee" is een spiegel ook weleens goed.



Zachte heelmeesters stinken wonden zoiets.



En dat je hier tot scheiden aangezet wordt, laat me net lachen.....
Alle reacties Link kopieren
[quote]vivace schreef op 15 april 2013 @ 18:45:

Ik weet ook niet goed of en hoe ik hier nog iets wil zeggen; het venijn spreekt me niet zo aan. Maar ik doe het dus wel even . De nieuwe titel 'hoe ga ik daarmee om' spreekt me -nogmaals- wel aan. Dat impliceert dat er een zoeken is naar wat je doet als je partner een laag libido heeft. Dat kan zijn dat je weggaat. (Heb je gelijk ook geen partner met een laag libido meer; hele topic welhaast overbodig..;)) Maar het kan ook zijn dat je een modus vindt. Of wilt vinden.

En dan kan het gaan over: in hoeverre kies je voor platonisch, je kinderen, je goedlopende gezin. Hoe handel je frustratie, hoe voorkom je dat die tussen het goede sijpelt. Daar zoek ik naar. Weggaan wil ik niet, voor de kinderen en daarmee voor mezelf. Maar daar werkelijk 'vrede' mee hebben lukt me ook niet elke dag. En daar zoek ik steun , herkenning, tips, hulp voor.

Ik veroordeel weggaan niet, absoluut niet. Ik denk alleen dat er meer mogelijkheden zijn.[/quote]



En die mogelijkheden waren bij mij na 6 jr uitgeput.

Eigenlijk al eerder, maar je geeft zomaar niet op, je wilt geen scheiding,je wilt seks en intimiteit met je eigen partner.

Voor mij was seks buiten de deur geen optie, voor een ander wel, helemaal prima.



Hoe om te gaan met de situatie?

Ik heb er geen zinnig antwoord op, als ik dat wist had ik wellicht bij mijn ex gebleven?



En om niet ten onder te gaan aan het gemis van seks/intimiteit heb ik besloten om te stoppen.

Ik maar dat ben ik, ik zag geen andere mogelijkheid en het is al eerder gezegd, of je accepteert het of je vertrekt , ermee omgaan is mi je gemis frustraties parkeren want oplossen doe je het niet.
Alle reacties Link kopieren
Het venijn overigens is ontstaan doordat iemand met vuil ging gooien.



In dit maar ook in het vorige topic werd regelmatig met de botte bijl gehakt.
Alle reacties Link kopieren
De 'botte bijl' van Mopsie wordt anders wel vaak gebruikt de laatste tijd. En dat maakt dat ik hier ook niet zo een zin heb om mee te posten.

Ik wil niet horen dat de enige optie uit elkaar gaan is.

Daar ben ik helemaal niet aan toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 15 april 2013 @ 18:37:

[...]



Had jij dat in eerdere relaties ook ? combineren liefde/lust bedoel ik?

Help me even herinneren, is het jouw partner die liever " anonieme "seks verkiest?



Klopt, van die anonieme seks.

En ik had geen eerdere relaties. (Behalve een relatie van iets meer dan een jaar toen ik 23 was en waarin ík nooit zin had in seks.) Ook ik heb alleen maar one night stands en scharrels gehad voor deze relatie. Net als hij dus. We verschillen daarin dus niet zo heel erg.



@ikbeneruit, blijf alsjeblieft! Ik vind jouw verhaal juist heel verfrissend. Ik denk namelijk ook nog steeds dat er meer smaken zijn dan accepteren of weggaan. Of tenminste... ik hoop het
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ook. En ik zou dolgraag meer horen van Ikbeneruit. Dank trouwens voor jouw eerdere antwoord op mijn vragen. Ben meteen mijn directe omgeving gaan scannen op potentiële minnaars . Tenslotte is wat je zoekt vaak vlakbij, toch? (Nog geen concrete kandidaat gevonden trouwens.)

Ik heb een ontzettend leuk leven, en daarom vraag ik me vaak af waarom ik bij vlagen in staat ben dat overboord te gooien voor seks. Is dat omdat het echt zó'n essentiële behoefte (voor mij) is? Is dat omdat me aangeleerd is dat dat hoort bij een relatie? In mijn vorige relatie was ik wel klaar met de seks, ik baalde dat dat steeds 'moest' dus ik weet ook hoe dat kan zijn. Of nam ik het toen teveel for granted? (Want genoot er vaak ook van; tot ik de relatie niet meer wilde.) En nu is het precies andersom. Das toch op zijn minst vreemd en zet me aan het denken. Zoek ik niet eigenlijk iets anders?

Dat maakt dan weer dat ik probeer te bedenken wat seks voor mij betekent. Als ik dat weet kan ik ook kijken waar ik dat dan kennelijk uithaal dat ik nog steeds in deze relatie ben. En dan kan ik meer grip op die frustratie krijgen misschien??

-Volgt u mij nog ?- (Ikzelf amper, haha.) maar toch zit daar een crux volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Dank u, dank u, ik blijf dan graag nog even Uit de woorden van Lilith begreep ik ook al dat het niet zozeer mijn toon was die verkeerd aankwam. Spiegelen met respect, prettig met elkaar omgaan, ja, daar doe ik graag aan mee. Ervaringen uitwisselen om zo een nieuwe blik te krijgen, daar heb ik zelf ook veel aan gehad.



Dat is allemaal vrij normaal lijkt me, en daarnaast hebben we hier te maken met een onderwerp dat als 'bijwerking' heeft dat je er erg onzeker van kunt worden. Dus dat is nog iets extra's om rekening mee te houden. Het ligt allemaal heel gevoelig, schaamte kan meespelen, we voelen ons misschien mislukt (heb ik zeker last van gehad, dat we het mooie plaatje dat ik bij een huwelijk had niet waar konden maken) en kwetsbaar op een heel belangrijk levensgebied, namelijk de liefde.



Dat is meteen de reden dat we niet op moeten geven, want liefde geeft zo veel plezier en energie, dat hebben we allemaal nodig.
Alle reacties Link kopieren
Vivace , in je vorige relatie kreeg je seks, en wilde je het op een gegeven moment niet meer.

was dit wederzijds?

Ontstond dit gevoel toen je wellicht al een beetje klaar was met de relatie?



In je huidige relatie blijkt seks niet een constante factor, en nu wil je het juist graag.



Interessante overpeinzing.



Mijn 1e ex , daar wilde ik op den duur ook geen seks meer mee.

Hij overigens wel ( agressie speelde een rol vandaar dat ik er klaar mee was)

Mijn 2e ex daar wilde ik juist wel graag mee.



2 relaties die qua seks en intimiteit lijnrecht tegenover elkaar staan.



Je zou bijna gaan denken, wat ik niet heb wil ik graag.



Hoewel andere factoren binnen een relatie natuurlijk ook een ( doorslaggevende) rol spelen.





Maar de relatie met ex 1 was ongelijkwaardig, dus ik vindt het in mijn geval moeilijk om daar in vergelijking met ex 2 een bepaalde conclusie uit te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik lees nu een paar dagen mee. Het klinkt haast of jullie elkaar allemaal kennen. Best een beetje gek om daar middenin te vallen. Maar ik en mijn man hebben dus ook vrijwel nooit seks. We zijn allebei in de 30 en we hebben 3 kinderen. Ik weet niet of we ooit nog een bevredigend seksleven gaan hebben, ik denk het niet eigenlijk. Maar het is een heel verhaal, voor nu wilde ik mij alleen maar even voorstellen. Zal later mijn verhaal doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw zelfonderzoek heel interessant en denk graag met je mee!quote:vivace schreef op 15 april 2013 @ 20:59:

Ik hoop dat ook. En ik zou dolgraag meer horen van Ikbeneruit. Dank trouwens voor jouw eerdere antwoord op mijn vragen.



Graag gedaan :-)



Ben meteen mijn directe omgeving gaan scannen op potentiële minnaars . Tenslotte is wat je zoekt vaak vlakbij, toch? (Nog geen concrete kandidaat gevonden trouwens.)



Het hoeft niet fysiek dichtbij te zijn, kan ook iemand uit je verleden zijn om iemand die op een andere manier nabij je staat. Voor mij was dit een volledige verrassing.



Ik heb een ontzettend leuk leven, en daarom vraag ik me vaak af waarom ik bij vlagen in staat ben dat overboord te gooien voor seks. Is dat omdat het echt zó'n essentiële behoefte (voor mij) is?



Heb ik ook veel over nagedacht, het was nooit iets wat zo bij mijn zelfbeeld hoorde. Maar toch kwijnde ik weg zonder. En dan heb ik het dus weer niet alleen over seks, maar ook over het bredere gevoel (hartstocht) wat daar voor mij bij hoort. Ik kon wel leven, maar het was niet zo leuk en op den duur werd ik er heel ongelukkig van. Ja, ik weet dat er mensen zijn die zeggen dat ze het niet nodig hebben, zoals mijn man. Eerlijk gezegd geloof ik hem niet, ik denk dat hem iets in de weg zit, waardoor zijn gevoel als het ware niet kan stromen. Niet dat dat iets uitmaakt, dat ik dat denk



Is dat omdat me aangeleerd is dat dat hoort bij een relatie?



Zoals ik al eens zei had ik wel eens soort ideaalplaatje in mijn hoofd, en daar hoorde dat wel bij. Maar verder ben ik niet zo enorm conventioneel, dus dat zou geen reden genoeg geweest zijn om het dan te willen. Ik denk dat het voor mij meer was: ik heb die behoefte en ik had de verwachting dat die in mijn huwelijk vervuld zou worden, dat ik daarvoor terecht zou kunnen, begrijp je het verschil? Dus niet dat de behoefte is aangeleerd, wel waar je zoekt naar vervulling. Want een aangeleerde behoefte is nog wel af te leren lijkt me zo. Daar ga je niet je hele leven voor ondersteboven gooien, en een scheiding overwegen (wat ik vaak heb gedaan).



In mijn vorige relatie was ik wel klaar met de seks, ik baalde dat dat steeds 'moest' dus ik weet ook hoe dat kan zijn. Of nam ik het toen teveel for granted? (Want genoot er vaak ook van; tot ik de relatie niet meer wilde.) En nu is het precies andersom. Das toch op zijn minst vreemd en zet me aan het denken. Zoek ik niet eigenlijk iets anders?



Ik heb voor dit huwelijk ook wel relaties gehad waarin ik nou niet echt kapot was van de seks en er maar vanuit ging dat dit het was en dat ik daar blijkbaar niet zo dol op was. Daar had ik ook wel vrede mee, al waren die relaties dan ook weer niet zo geweldig dat ze zijn blijven bestaan. Maar misschien heeft het wel met je eigen ontwikkeling te maken, dat je rijper bent, of gewoon ouder en denkt: dit kan niet alles zijn wat er inzit.



Hoe zit het voor jou met seks vs. passie, de 'kleur' of 'temperatuur' van de liefde voor je partner? Bij mij is dat heel lauw, broer/zus-gevoel. Dus daar miste ik veel.



Dat maakt dan weer dat ik probeer te bedenken wat seks voor mij betekent. Als ik dat weet kan ik ook kijken waar ik dat dan kennelijk uithaal dat ik nog steeds in deze relatie ben. En dan kan ik meer grip op die frustratie krijgen misschien??



Wat betekent seks voor je, interessante vraag! Genot geven en ontvangen, warmte, begeerd worden en begeren, je kunnen overgeven en door de ander ook vertrouwd worden... Zulke dingen komen in me op, en dan is er natuurlijk nog dat hele hormonale samenspel waardoor seks je aan elkaar bindt. Perfect tegengif voor frustratie, en heel gezond bovendien.



-Volgt u mij nog ?- (Ikzelf amper, haha.) maar toch zit daar een crux volgens mij.



Inderdaad best cruciaal



Alle reacties Link kopieren
Ikbeneruit,



Je laatste alinea , mooi verwoord beide miste ik in mijn vorige relaties , welliswaar ook beide met een ander gevoel en een andere emotie.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwiebie schreef op 15 april 2013 @ 21:48:

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik lees nu een paar dagen mee. Het klinkt haast of jullie elkaar allemaal kennen. Best een beetje gek om daar middenin te vallen. Maar ik en mijn man hebben dus ook vrijwel nooit seks. We zijn allebei in de 30 en we hebben 3 kinderen. Ik weet niet of we ooit nog een bevredigend seksleven gaan hebben, ik denk het niet eigenlijk. Maar het is een heel verhaal, voor nu wilde ik mij alleen maar even voorstellen. Zal later mijn verhaal doen!Hoi, welkom hier, ik ben ook hartstikke nieuw hoor! Dus hou je niet in en kom met je verhaal als je er klaar voor bent. Het lucht op om het er eens uit te gooien, dat is al fijn, en de meesten hier kennen jouw schuitje uit eigen ervaring, dus misschien krijg je goede tips.
Alle reacties Link kopieren
Kwiebie , welkom.



Ik ben een veteraan, en hak soms met de botte bijl , maar respect daar gaan we hier hoe dan ook van uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja Lilith, ik wilde de seks in m'n vorige relatie niet meer, omdat ik me in de relatie niet veilig (emotioneel) voelde. Ondanks dat ik toen ook een kind had wist ik heel zeker dat ik daar wegmoest, en heb dat dus ook gedaan. nooit een seconde spijt van gehad.Nu voel ik me wel veilig en toch is er een enorm gebrek aan seks, passie, intimiteit. Juist de dingen waarmee ik de veiligheid en geborgenheid wil bevestigen/vieren.

En ja dan denk ik dus ook vaak dat ik rupsje nooitgenoeg ben; kennelijk vind ik overal wel een probleem...terwijl ik juist zo zoek naar verbondenheid .



Mijn man zegt hetzelfde als de jouwe Ikbeneruit. Hij voelt de behoefte maar zelden, en bovendien lijkt het alsof die behoefte bij hem los staat van de relatie met mij. Hij beleeft intimiteit meer zelf, zeg maar. Moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat ik hem na 12 jaar wel zo ongeveer snap, hoewel ik het niet echt begrijp.



Dat tegengif dat jij noemt: dat heb ik ook. Ik wil en kan me verliezen in seks, knuffels, zoenen.

Bevestigt voor mij iets wezenlijks dat ik wil delen. En dat werkt bij hem zo dus niet.

Voor hem is gewoon de dagelijkse dingen delen minstens zo intiem, terwijl ik dan weleens roep dattie net zo goed met de eerste de beste willekeurige voorbijgangster kan gaan leven.

En dan realiseer ik me dat ik dus ook bevestiging zoek, voor dat ik speciaal ben.

Daar zit een koe van een waarheid hoor, die bevestiging daarin zoeken. Daar is iets mee.



Dat van dat verliezen dat ik wil, maakt ook dat ik een minnaar niet 123 van straat kan/wil plukken. Ik had er ooit 1, die vond ik ook echt heel speciaal, dat werkte. Maar zo iemand tref ik tot nu toe maar zelden.
Alle reacties Link kopieren
Vivace wij hebben meer gemeen dan we denken.



Ex 1 dito

Ex 2 dito



Alleen ik kon er geen genoegen mee nemen, en daar heb ik vrede mee.

Wel vind ik het heel erg dat het niet anders was, hij ook, maar zo is het .

Maar het maakt het niet minder pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel pijnlijk Lilith. Ik wens je zo ontzettend een beter vervolg toe. 3 x is scheepsrecht misschien?
quote:Femme77 schreef op 15 april 2013 @ 15:41:



Merle, ik herken jouw situatie wel. Zo was het bij ons ook. Eenmaal per week of eenmaal per twee weken haalden we wel. Maar altijd op mijn initiatief. Het was eigenlijk niet eens de frequentie waar ik moeite mee had, wel dat het steeds van mij uitkwam. Toen stopte ik met initiatief nemen. Een heel bewuste keuze. Ik wachtte tot hij mij zou benaderen. Dat gebeurde niet. En zo heb ik uiteindelijk eigenhandig het laatste restje seksleven om zeep geholpen. Nu heb ik daar spijt van, maar er lijkt geen weg meer terug.@Femme, ja jij begrijpt me. Het is echt geen ramp als we 1x per week of 1x per 2 weken seks hebben. Het is niet heel weinig en ik hoef ook niet elke dag. Maar als ik altijd degene moet zijn die moet beginnen dan ga ik twijfelen aan zijn begeerte naar mij toe. Ik ga nu ook geen initiatief meer nemen om te kijken wat hij gaat ondernemen. Ik heb het al eens geprobeerd maar ik kon dat moelijk volhouden. Ik heb een natuurlijke behoefte aan seks en het kost moeite het te onderdrukken. Ik ga het toch maar weer proberen, anders kom ik er niet achter of ik me aanstel of dat er echt iets goed fout zit op dat gebied. Want wat heb je aan een beeldschone man als hij niet eens uit zichzelf met je naar bed wil? Hij gaf laatst toe dat hij seks met me had om ruzie te voorkomen. Hij vond het lekker hoor, daar niet van, maar hij had liever z'n tijd aan iets anders besteed. Dat doet pijn en ik voelde me echt voor lul staan dan. Wil ik hier genoegen mee nemen of niet. Wat vind ik dit moeilijk zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:vivace schreef op 15 april 2013 @ 23:04:

Heel pijnlijk Lilith. Ik wens je zo ontzettend een beter vervolg toe. 3 x is scheepsrecht misschien?



Tja 3 x scheepsrecht, moet zeggen dat ik wel open sta voor mijn scharrel, maar ergens ook voorzichtig ben, het is immers 2 x eerder misgegaan.



Overigens niet alleen op het gebrek aan passie en intimiteit hoor bij ex 2.

Er speelde meer , maar het gebrek aan, is wél de hoofdrede geworden , en daarom heb ik er nu nog veel moeite mee , zo jammer dat die man zich zo verstopte voor seks.

Maar de afwijzingen en het gevoel van voor lul staan in je sexy outfit het verstijven als ik wilde vrijen, ik trok het simpelweg niet meer.



Voor mij geldt ook dat seks en intimiteit een bepaalde bevestiging is binnen een liefdes realtie, datgene wat je alleen deelt met je partner.Want een voordeur delen en een huishouden runnen kun je met iedereen in feite.





Pedroso hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ben nieuw hier.. wil graag even mijn gevoelens uiten.

Mijn man en ik zijn bijna 4 jaar getrouwd, hebben 2 prachtige kindjes.

Een van 2,5 een van 4maanden.

Op het moment dat we erachter kwamen dat ik zwanger was van de eerste is de seks gestopt.

Dat is inmiddels dus al ruim 3 jaar.

Hiervoor was het ook niet geweldig.. maar wel regelmatig.

Mijn man is nogal van vlugvlug klaar.

Nu dus ruim 3 jaar niks (jongste kindje is verwekt dmv IUI)

ik heb het regelmatig geprobeerd zonder resultaat, hij reageerd er gewoon niet op.

Heb het regelmatig besproken.. hij geeft aan mij na de zwangerschap minder aantrekkelijk te vinden.

te dik heeft hij zelfs welleens gezegd..

1.70cm en 73 kilo (2 kinderen gebaard)

voor de zwangerschappen was het 69kilo. (maargoed het is pas 4mdn geleden, de laatste bevalling)

Bang dat hij vreemdgaat ben ik absoluut niet. ik weet dat hij sowieso weinig behoefte heeft.

Het punt nu alleen is dat ik na vanalles te hebben geprobeerd nu ook niet meer wil met hem..

Op dit gebied zijn we uit elkaar gegroeid.

Maar ik heb wel behoefte..

Toch wil ik hem natuurlijk niet bedriegen of scheiden.

Vind dit een erg lastige situatie.

Oja mijn man is 32, ik net 22..

De rest van mijn leven geen seks... moeilijk...



Sorry voor het lange verhaal.. maar het lucht wel even op.
Alle reacties Link kopieren
quote:merle78 schreef op 15 april 2013 @ 23:20:

Hij vond het lekker hoor, daar niet van, maar hij had liever z'n tijd aan iets anders besteed. Dat doet pijn en ik voelde me echt voor lul staan dan. Wil ik hier genoegen mee nemen of niet. Wat vind ik dit moeilijk zeg!Is je man een adhd tiepje dat ieder moment van de dag druk bezig is met van alles en nog wat, of besteed ie zn tijd liever aan gamen, internetten, bankhangen en gapen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 16 april 2013 @ 09:06:Pedroso hoe is het met je?



Best hoor ;)



Misschien raar, maar ik ben wel iemand die snel weer z'n draai vind. Ik heb het gevoel dat ik binnen een paar weken, als de praticaliteiten ook achter de rug zijn ik klaar ben voor een nieuwe start.



Het zonnetje helpt uiteraard ook
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees met belangstelling alle reacties en goede tips om het libido van je man weer op te krikken.

Behalve praten en begrip hebben voor elkaar kun je ook eens kijken wat er voor middeltjes in de handel zijn om het libido weer omhoog te krijgen. Libidopower, Erectakraft of Libido Extreme verschijnen gelijk bovenaan in Google als je zoekt op libido verhogen.

Je hebt toch ook middeltjes als spaansevlieg en nog wat meer.

Het probleem van een laag libido is niet uniek hoor. Iedereen loopt hier wel eens tegen aan.

Probeer gewoon eens wat. Er is echt wel meer onder de zon dan alleen een goed gesprek. Mannen gaan toch ook met zijn allen naar de hoeren als ze een avondje zijn wezen stappen. Dat zal wel door de drank komen. Dus drank is ook libido verhogend tot een zekere mate natuurlijk. Als hij te dronken is wil hij misschien wel maar lukt het weer niet. Haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:pedroso schreef op 16 april 2013 @ 11:52:

[...]





Best hoor ;)



Misschien raar, maar ik ben wel iemand die snel weer z'n draai vind. Ik heb het gevoel dat ik binnen een paar weken, als de praticaliteiten ook achter de rug zijn ik klaar ben voor een nieuwe start.



Het zonnetje helpt uiteraard ook



Klopt het zonnetje brengt weer extra energie



Fijn te horen dat het iig niet zwaar kl*te met je gaat.

En het is goed dat je snel je draai weer kan vinden.



Gun je alle geluk van de wereld!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit forum het feest der herkenning!



Ook ik 'kon' in mijn eerste relatie geen sex meer hebben. Wilde het niet, voelde me niet vertrouwd, niet geliefd etc. Ging gewoon niet meer. Huidige relatie is echt fantastisch maar ik krijg af en toe het gevoel alsof ik mijn man probeer aan te randen.........Bah.



@Tamara2703: ook jouw verhaal matcht grotendeels met dat van mij. Qua postuur zouden we dezelfde kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar daar kwam ik niet voor. Ondertussen ben ik er achter gekomen dat mijn man mogelijk toch vreemd gaat. Of in ieder geval druk bezig is met de voorbereiding hiertoe.....Ik weet het niet zeker, ga hem vanavond met mijn vermoedens confronteren.



Ik begrijp er geen f*ck van. Mijn toont zich zo blij en gelukkig met de thuissituatie en nu lijkt het er op dat hij bezig is dit allemaal op het spel te zetten. Ik weet het (nog) niet zeker, maar ik weet wel dat mijn intuitie wel te vertrouwen is!



Update volgt zo snel mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven