Leven starten met minnaar? hellup! advies

13-07-2014 23:21 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, even advies nodig. Zit in n relatie, 10 jaar. Waarbij ik t gevoel heb dat deze relatie niet gelijkwaardig is/was. Ik heb t gevoel nooit iets goed te kunnen doen, in t verleden ook fysiek geweld geweest. Nu niet meer, wel dreiging tot. Onze sex was nooit lekker voor mij, hij doet geen moeite voor mijn genot. Ik heb alles al meerdere keren bespreekbaar gemaakt. Zonder resultaat helaas. Nu leven we ongeveer n paar maanden als broer/zus. En ik merk dat ik me afsluit voor hem. Afin, voor mij was de koek n beetje op met de liefde. Ik was ontevreden en (ik weet t, fout) op zoek gegaan naar n minnaar om mijn in behoeften te voorzien.



Nu ben ik dus hotel de botel van hem en t is wederzijds! We willen allebei samen verder met elkaar, maar ik heb wat twijfels. Niet om nr2, maar om t volgende:

-zal ik spijt krijgen van m'n beslissing om nr1 te verlaten? Maw, kan t nog goed komen met nr1?



Graag ervaringsverhalen, geen verwijten. Ik ben nu in deze positie en kan niet ongedaan maken maar ik ga kapot onder deze twijfels en situatie. Ik wil n goed besluit nemen en niet hierop hoeven terug te komen.

X
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niets positiefs over nummer 1 dus waarom zou je spijt krijgen?
Klinkt alsof nr 1 nooit leuk is geweest en alsof het geen gek idee is om eerst op eigen benen te leren staan voor je nr 2 gaat overwegen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben t doorgaans wel leuk, als broer n zus dan. Ik vraag me af of m'n gevoel terug zou komen na n tijdje, dat t nu n bevlieging is.
Alle reacties Link kopieren
Stop eerst met nummer 1. Er is fysiek geweld geweest en nog steeds dreiging tot. Hoe leuk je het ook hebt (als broer en zus en ongelijkwaardig..), dit is niet de man die jou gelukkig maakt.



En ga daarna ontdekken of nummer 2 dat wel is, of dat het vooral een uitvlucht van nr 1 is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als jij het al meerdere keren bespreekbaar hebt gemaakt en hij wil geen moeite doen, waarom zou het dan nog goed komen? En waarom zou je dat willen met iemand waar dreiging tot geweld is?
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen? Gaaaaaan dan!
Alle reacties Link kopieren
En ik haal me ook n hoop ellende over me heen als ik kap. Koophuis, boedelverdeling etc. T hoort erbij, ik weet t. Maar heb ook eigenlijk geen zin in die zure appel. M'n minnaar stelt me nu nog niet voor de keuze maar blijft natuurlijk niet eeuwig wachten. Hij is nu bijna op eigen benen. Dus vrij
Alle reacties Link kopieren
Kappen met allebei, een tijdje alleen gaan wonen en dan uitzoeken wat je wil.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als iets over is tussen geliefden komt dat meestal niet terug.
verba volant, scripta manent.
Die ellende, en misschien wel meer, heb je ook als nr 1 er achter komt dat je het met nr 2 doet.
Hoe moeten wij nou weten of je spijt krijgt?



Ga eerst eens lekker alleen verder, ga latten met je nr 2 en kijken waar het schip strandt.

Ik ben niet van het relatiehoppen, doe even een pas op de plaats.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch nog hoop dat t goed komt? 10 jaar weggooien voelt als falen
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar is t normaal dat ik die stap bang ben om te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt reëel. Dat is ook mijn gedachte de halve dag. De andere helft is nog gevuld met hoop dat t goed komt.
Alle reacties Link kopieren
ja natuurlijk is dat eng.
Alle reacties Link kopieren
Hij is soms ook wel lief, beetje Dr Jekyll en mr hyde verhaal....
Alle reacties Link kopieren
Uhm ja? Angst voor het onbekende. Kan alleen beter worden buiten je 'comfortzone'. Oftewel je zal 'iets' moeten veranderen. Of dat nu praten met je nr 1 is of verder met je nr 2 is aan jou om te bepalen...
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Alle reacties Link kopieren
Ga ervoor!

Als ik het zo lees is er geen liefde meer voor nr1,waarom dan blijven.

Geniet van je minnaar,gun jezelf de liefde die je dan krijgt.

Tuurlijk krijg je ellende maar het zijn maar( eenvoudig gezegd) spullen,liefde is veel belangrijker!

Wel oppassen voor nr 1,als hij eerder geweld gebruikt heeft kan hij het wie weet weer gaan doen.

Ik wens je alle geluk toe.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Geen Kids, ik zou ze mss wel willen maar niet met hem.
Alle reacties Link kopieren
Goed advies maar nr 1 heeft al gezegd dat ik nooit meer terug hoef te komen als ik wil uitzoeken wat ik wil n voor hem voel. Dus t is n point of no return!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Soms hoor je echter ook verhalen dat t sterker word na n diep dal....
quote:jenny0412 schreef op 13 juli 2014 @ 23:35:

Misschien toch nog hoop dat t goed komt? 10 jaar weggooien voelt als falen

Als je denkt dat het goed zou kunnen komen is het natuurlijk een zeer onverstandig moment om weg te gaan. Schijnbaar ben je nog niet helemaal klaar, niet emotioneel los. Is er nog iets dat je zou kunnen doen om óf je relatie nieuw leven in te blazen óf duidelijkheid kunt krijgen over welke keuze je zou moeten nemen?



En weggegooid? Onzin! Tijd gooi je niet weg, ook niet als je met de "verkeerde" man was.

In die 10 jaar heb je liefgehad, geleerd, ben je groot en (hopelijk) sterk en wijs geworden.

Gelul vind ik dat, weggegooide tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:summernights schreef op zondag 13 juli 2014 23:38 Uhm ja? Angst voor het onbekende. Kan alleen beter worden buiten je 'comfortzone'. Oftewel je zal 'iets' moeten veranderen. Of dat nu praten met je nr 1 is of verder met je nr 2 is aan jou om te bepalen...Je hebt gelijk, buiten m'n comfort zone... Maar dat is best eng al zeg ik t zelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op zondag 13 juli 2014 23:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jenny0412 in "Leven starten met minnaar? hellup! advies"" class="messagelink">jenny0412 schreef op 13 juli 2014 @ 23:35</a>:</b>

Misschien toch nog hoop dat t goed komt? 10 jaar weggooien voelt als falen</div></blockquote>

Als je denkt dat het goed zou kunnen komen is het natuurlijk een zeer onverstandig moment om weg te gaan. Schijnbaar ben je nog niet helemaal klaar, niet emotioneel los. Is er nog iets dat je zou kunnen doen om óf je relatie nieuw leven in te blazen óf duidelijkheid kunt krijgen over welke keuze je zou moeten nemen?



En weggegooid? Onzin! Tijd gooi je niet weg, ook niet als je met de "verkeerde" man was.

In die 10 jaar heb je liefgehad, geleerd, ben je groot en (hopelijk) sterk en wijs geworden.

Gelul vind ik dat, weggegooide tijd. Ja vast zit ik ook nog lijkt t soms. Hangt van t moment af. Komt ook door zijn wissel vallige buien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven