Leven starten met minnaar? hellup! advies

13-07-2014 23:21 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, even advies nodig. Zit in n relatie, 10 jaar. Waarbij ik t gevoel heb dat deze relatie niet gelijkwaardig is/was. Ik heb t gevoel nooit iets goed te kunnen doen, in t verleden ook fysiek geweld geweest. Nu niet meer, wel dreiging tot. Onze sex was nooit lekker voor mij, hij doet geen moeite voor mijn genot. Ik heb alles al meerdere keren bespreekbaar gemaakt. Zonder resultaat helaas. Nu leven we ongeveer n paar maanden als broer/zus. En ik merk dat ik me afsluit voor hem. Afin, voor mij was de koek n beetje op met de liefde. Ik was ontevreden en (ik weet t, fout) op zoek gegaan naar n minnaar om mijn in behoeften te voorzien.



Nu ben ik dus hotel de botel van hem en t is wederzijds! We willen allebei samen verder met elkaar, maar ik heb wat twijfels. Niet om nr2, maar om t volgende:

-zal ik spijt krijgen van m'n beslissing om nr1 te verlaten? Maw, kan t nog goed komen met nr1?



Graag ervaringsverhalen, geen verwijten. Ik ben nu in deze positie en kan niet ongedaan maken maar ik ga kapot onder deze twijfels en situatie. Ik wil n goed besluit nemen en niet hierop hoeven terug te komen.

X
Alle reacties Link kopieren
quote:jamadi52 schreef op zondag 13 juli 2014 23:38 Ga ervoor!

Als ik het zo lees is er geen liefde meer voor nr1,waarom dan blijven.

Geniet van je minnaar,gun jezelf de liefde die je dan krijgt.

Tuurlijk krijg je ellende maar het zijn maar( eenvoudig gezegd) spullen,liefde is veel belangrijker!

Wel oppassen voor nr 1,als hij eerder geweld gebruikt heeft kan hij het wie weet weer gaan doen.

Ik wens je alle geluk toe. Dank je
quote:jenny0412 schreef op 13 juli 2014 @ 23:53:

[...]





Ja vast zit ik ook nog lijkt t soms. Hangt van t moment af. Komt ook door zijn wissel vallige buien.

Dit is natuurlijk onzin. Hij is zoals hij is en dat is voor jou leefbaar of niet. Hoezo hangt jouw stay or go af van zijn wisselvalligheid? Ben jij zelf zo labiel?

Mag ik je even herinneren aan het feit dat jij zelf aan een minnaar bent begonnen?

Is dat zijn schuld?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op zondag 13 juli 2014 23:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jenny0412 in "Leven starten met minnaar? hellup! advies"" class="messagelink">jenny0412 schreef op 13 juli 2014 @ 23:53</a>:</b>

[...]





Ja vast zit ik ook nog lijkt t soms. Hangt van t moment af. Komt ook door zijn wissel vallige buien.</div></blockquote>

Dit is natuurlijk onzin. Hij is zoals hij is en dat is voor jou leefbaar of niet. Hoezo hangt jouw stay or go af van zijn wisselvalligheid? Ben jij zelf zo labiel?

Mag ik je even herinneren aan het feit dat jij zelf aan een minnaar bent begonnen?

Is dat zijn schuld? Geen idee, goede vraag trouwens. Labiel ben ik niet maar hij maakt me wel onzeker doordat ik nooit iets goed kan doen in zijn ogen.
Als hij je fysiek iets aangedaan heeft en nu dreigt. Hoe durf jij dan zoiets te doen als vreemdgaan met een ander? Ik heb daar erg moeite mee, dit te begrijpen. Hij wil namelijk met zijn acties de macht over je hebben. Je doen geloven dat hij de enige is die je wil, je zelfvertrouwen kapot maken.



Dat jij dan doodleuk iets mega engs gaat doen zoals vreemdgaan, dat zou jou moeten doen beven met alles wat je maar kan laten beven. Want je wil hem absoluut niet boos maken of tegen de haren in strijken. Je loopt op eieren in een relatie waarin fysiek geweld te pas komt.



Mijn advies: kap met allebei. Ga in een eigen woning en wordt weer jezelf. Kijk helder de wereld in, niet met deze vertroebelde blik die je nu hebt.
Eens met Doreia. Ik denk dan ook dat je verliefd bent geworden als gevolg van de nare manier waarop je behandelt bent. Je minnaar was je reddingsboei, je vlucht. Heel logisch maar ik vrees dat het niet gaat werken. Je mag je zelfs afvragen of je echt verliefd bent.



Waarom is hij bij zijn partner vandaan gegaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op maandag 14 juli 2014 00:04 Als hij je fysiek iets aangedaan heeft en nu dreigt. Hoe durf jij dan zoiets te doen als vreemdgaan met een ander? Ik heb daar erg moeite mee, dit te begrijpen. Hij wil namelijk met zijn acties de macht over je hebben. Je doen geloven dat hij de enige is die je wil, je zelfvertrouwen kapot maken.



Dat jij dan doodleuk iets mega engs gaat doen zoals vreemdgaan, dat zou jou moeten doen beven met alles wat je maar kan laten beven. Want je wil hem absoluut niet boos maken of tegen de haren in strijken. Je loopt op eieren in een relatie waarin fysiek geweld te pas komt.



Mijn advies: kap met allebei. Ga in een eigen woning en wordt weer jezelf. Kijk helder de wereld in, niet met deze vertroebelde blik die je nu hebt.



Tja, spanning waar je naar op zoek bent. Ik praat t niet goed maar had n bevestiging nodig denk ik.



Ik vrees ook dat nr2 niet m'n toekomst is, maar mss wel m'n redding nu op dit moment.
Spanning waar je naar op zoek bent? Er is toch al meer dan voldoende spanning in een relatie waarin huiselijk geweld en dreiging tot huiselijk geweld aan de orde zijn?



Bevestiging nodig? Waarom? Je vriend is toch de enige die van je houdt? En die jij begrijpt en andersom? De hele reden waarom jij zijn gedrag pikt?
Of ben jij degene die het fysieke geweld heeft gepleegd en nu de dreiging veroorzaakt? Want dán kan ik het me opeens weer voorstellen, dat jij nu een minnaar zoekt....
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde natuurlijk sex spanning, me weer bemint voelen. Dat mis ik nu allemaal.

Maar ik sluit me steeds meer af voor nr1. Ik wil niet meer gekwetst worden door zijn gedrag.





Nr 2 is weggegaan omdat hij al jaren als b/x leefde. Hij is los van mijn keuze weggegaan bij zijn vrouw. Moeilijke keuze voor hem ivm kids. Ik heb echt bewondering voor hem en zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op maandag 14 juli 2014 00:15 Of ben jij degene die het fysieke geweld heeft gepleegd en nu de dreiging veroorzaakt? Want dán kan ik het me opeens weer voorstellen, dat jij nu een minnaar zoekt....

Nee, hij heeft geweld toegepast. En als ik niet "luister" dreigt hij. Ik mag geen weerwoord hebben. Scheve verhouding .



T zit in zijn karakter, die dominantie. Dus hij zal of rigoureus moeten veranderen of ik moet hem verlaten. Dat zijn de enige opties. De optie accepteren laat ik niet meer toe, zoals ik t eerder altijd heb gedaan.
In elk geval zie je in dat het redding is, niet per definitie ware liefde. Ik hoop echt dat je je eigen huisje gaat zoeken. Dan kan je vanaf daar in alle rust werken aan jezelf en kijken of het evt wat zou kunnen worden met 2.

Want jezelf jarenlang laten bedreigen en erger.. dat is niet oké.
Ga bij beide mannen weg. Verder neem ik (als ervaringsdeskundige) je fysieke geweld en je dreiging daarmee, met een berg zout.
Ik denk dat je spijt krijgt wanneer je bij nummer 1 blijft en hij krijgt hier lucht van. Een verleden van huiselijk geweld?



Ik was al lang weg, maar dat is vanaf de zijlijn makkelijk praten natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
quote:Dystania schreef op maandag 14 juli 2014 01:06 Ik denk dat je spijt krijgt wanneer je bij nummer 1 blijft en hij krijgt hier lucht van. Een verleden van huiselijk geweld?



Ik was al lang weg, maar dat is vanaf de zijlijn makkelijk praten natuurlijk.. Het gaat geleidelijk aan, je vergeeft t. En t gaat van kwaad tot erger tot je jezelf niet meer herkent. Hij ziet t ook in dat hij fout is
Alle reacties Link kopieren
Maar hijkan t gedrag tot nu toe niet veranderen voorgoed
Alle reacties Link kopieren
het kan niet "doorgaans leuk" zijn met een vent die je in het verleden heeft mishandeld en met wie er nu dreiging is tot geweld.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
en logisch dat je je afsluit voor iemand die je zo behandeld, dat lijkt me een gezonde reactie op een ongezonde situatie.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Dus vreemdgaan tijdens mishandeling verleden is opeens oke????

Sorry hoor... Maar blijft vies en fout!!! En maakt je geen haar beter door je tikken

Je moet weg gaan om zijn gedrag en niet omdat je met een ander neukt

Snap sowieso niet als jij 'zogenaamd' bang bent voor zijn losse handen...

Je vreemd durft te gaan

Vreemd Gaan is hoe dan ook smerig

Net zoals zijn losse handen
Alle reacties Link kopieren
En ja ik heb ervaring met mannen met losse handen ! En erger nog

En ook met vreemd gaan ( vanaf de andere kant)

Dus ik spreek wel uit ervaring
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik begrijp dat TO zich afsluit en zich toekeert naar iemand die haar een beter gevoel geeft over haarzelf.



Me voor die mishandeling, dat negeren en geen-weerwoord-dulden afsluiten lijkt mij een gezonde en normale reactie op een zieke gast.

En me toekeren naar mensen die wel positief en liefdevol zijn, ook.

Maar ja, vreemdgaan is 'slecht', zo heet dat dan.



TO, de vraag is -LOS van je minnaar: wat houdt je nog bij je man?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny0412 schreef op 14 juli 2014 @ 00:10:

[...]





Tja, spanning waar je naar op zoek bent. Ik praat t niet goed maar had n bevestiging nodig denk ik.



Ik vrees ook dat nr2 niet m'n toekomst is, maar mss wel m'n redding nu op dit moment.





Hoe eng ook: je kunt alleen nu op jezelf vertrouwen en daar zul je ook je kracht voor de toekomst uit krijgen.



En dat zal best eng, confronterend, niet leuk etc zijn. Maar je geluk afhankelijk van een ander laten zijn gaat niet werken
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt me nog bij mijn man?



Makkelijk leven zo, financieel erg ruim, koophuis, mooi huis ook dat ik nooit meer zou kunnen hebben. Zijn familie waar ik op gesteld ben, het gedoe bij n scheiding waar ik geen zin in heb om t alleen te doen (niemand die me zou helpen of mijn kant zou kiezen)



Allemaal praktische zaken..... Ik heb t lef gewoon niet concludeer ik. Ik moet uit mijn comfort zone zoals al eerder werd gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je weggaan na tien jaar ziet als falen. Ik zie het niet hebben van een ruggengraat als falen. En dan heb ik het niet over je vreemdgaan, maar over je motivatie om te blijven.
Waarom meteen in de armen van een ander man vallen? Hierdoor voed je onbewust het gevoel dat je niet alleen kan zijn, dat maakt je kwetsbaar. Kwetsbaar voor weer een ongelijkwaardige of niet leuke relatie. Ik zou eerst op eigen benen staan , je oude relatie verwerken , jezelf leren gelukkig je maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je per se moet kappen met nummer 2. Ik zou alleen wel eerst netjes de relatie met nummer 1 afhandelen en niet te hard van stapel lopen, dus niet meteen bij een ander intrekken of dag en nacht samen zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven