Man vaker zin dan ik

30-06-2014 11:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Mijn man en ik zijn 10 jaar samen, waarvan 7 jaar getrouwd. We hebben 2 kindjes, 1 van 4 en 1 van 1.

Mijn man heeft altijd al meer zin in sex gehad dan ik, maar momenteel ervaar ik het echt een beetje als 'must' om sex te hebben.

We hebben dagelijks sex, eigenlijk altijd standaard voordat we naar bed gaan. Doordat ik moe ben en we dagelijks sex hebben, heb ik hier niet altijd even veel zin in.

Misschien ook doordat mijn man wel altijd klaar komt en ik zelf zelden. Als ik klaar kom, moet mijn man er veel moeite voor doen en ik moet me echt kunnen ontspannen en concentreren, wat niet vaak lukt. Op zich wil mijn man die moeite wel doen hoor, dat is het probleem niet.

Mijn man klaagt er wel eens over dat ik nooit het initiatief neem, maar als het een standaard is dat we iedere dag sex hebben, dan hoeft dat toch ook niet? Dan heb ik die aandrang ook niet om het initiatief te nemen.

Mijn man is echt gek op me, hij zegt ook vaak dat ik het toch fijn moet vinden dat hij nog iedere dag zo geil van me wordt.

ik hou ook erg veel van hem, maar ik zou soms liever gewoon even willen knuffelen en meer niet. Maar als ik dat een keer 'afdwing' door de sex echt af te houden, reageert mijn man zo teleurgesteld/gekwetst, dat ik óf alsnog toegeef of de volgende dag 'dan maar weer' toe geef.... Ik ben ook bang dat mijn man niet tevreden met onze relatie zou zijn als ik echt zou zeggen niet iedere dag sex...



Heeft iemand tips?



Groetjes, maggie82
Alle reacties Link kopieren
Ik hou echt van seks maar elke dag zou ik echt gek van worden.. Dan is het toch niet meer leuk?! Dan zou ik ook geen iniatief nemen denk ik, terwijl ik dat normaal wel doe.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik lees is er weinig spontaans meer aan: Elke avond "verplicht" seks.



Ik zou het belangrijker vinden (voor mij part 3 x per week of 2 x) dan het spontaan is, dan da ik verplicht elke dag zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
Man laten kiezen voor kwaliteit of kwantiteit en als meneer niet kan kiezen dan week om week. Bij kwaliteit spetterende sex wanneer jij wil en het initiatief neemt en bij kwantiteit elke dag als hij het initiatief neemt.



En je hebt liever dat je man niet tevreden is over jullie relatie als jullie elke dag geen sex hebben maar je neemt het voor lief dat jij niet tevreden bent omdat jullie dat wel hebben. Dat klinkt ook niet goed.
Laat hem dit lezen. Je kan het hier zo goed verwoorden, waarom niet tegen je man?
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag seks zou mij ook tegenstaan, hoe dol ik ook ben op mijn man. Als het een soort van verplichting is zou het mij helemaal tegen staan. Vind jij het überhaupt oké om iedere dag seks te hebben? Want zoals ik het lees vind je dat niet. Dat mag je best aangeven. Dan kun je ook eerlijk aangeven dat wanneer je iedere dag verplicht moet het spontane er wel af gaat.
Duidelijker communiceren dan je nu al doet dus, TO. En niet in bed, niet voordat hij wil gaan seksen, maar gewoon op de bank met een kopje thee. Jij voelt je niet fijn in je relatie omdat hij iets van je verwacht waar jij je niet lekker bij voelt. Maak dat eens aan hem duidelijk. Hij houdt toch van je? Dat wil hij toch ook niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 30 juni 2014 @ 12:12:

Man laten kiezen voor kwaliteit of kwantiteit en als meneer niet kan kiezen dan week om week. Bij kwaliteit spetterende sex wanneer jij wil en het initiatief neemt en bij kwantiteit elke dag als hij het initiatief neemt.





Dit.



Ik vind seks ook superbelangrijk in mijn relatie. En dan vooral dat we hier beiden veel plezier aan beleven. Zodra het een 'moeten' wordt is dat wat mij betreft niet het geval.



Kwantiteit zegt wel iets, maar de kwaliteit geeft de doorslag.
Today is a good day
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks sex ?

Hoewel ik -als man zijnde- er wel pap van lust zou ik hier ook niet aan moeten denken !!
One life, live it !
Ieder dag seks? Jeetje!



Als het nou wederzijds was zou ik zeggen geniet ervan! Maar als ik jullie was zou ik echt snel minderen, anders gaat het je op de lange termijn nog meer tegenstaan dan het nu al doet. Seks moet toch ook leuk zijn voor jou? Hallo! Ik vind je man heel akelig egoïstisch klinken dat hij zijn behoeftes zo vooropstelt. Maar jij geeft dus ook geen grenzen aan.



En wat is er mis met je man zijn handjes?



Ook als net bevallen bent, als je ziek bent, ongesteld bent? Ik neem toch aan dat ie zich wel redt met minder?
Elke dag seks is vrij fors. Kan wel hoor, maar snap dat je er niet elke dag zin in hebt.



Kunnen jullie het niet om de dag doen? Of in het weekend elke dag en dan doordeweeks nog 1 keer?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag is het gewoon niet voor jou. Voor jou is het bevredigend als je de tijd krijgt zodat jij eventueel klaarkomt. Met elke dag gaat dat niet lukken. Want dat is even voor het slapengaan. Vertel je man dat. Dat als het zo doorgaat jullie seksleven steeds slechter wordt.

Mij zou het ook tegenstaan om elke dag te doen. Vooral omdat hij wel maar jij niet tot een hoogte punt komt. Het zou eens andersom zijn! Liever paar keer per week 90 min dan dagelijks om hem te plezieren.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag op die manier seks..dat wordt toch saai en standaard na een tijdje? een verplicht nummer. Ik ben gek op seks, maar zou ervoor bedanken als het zo gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:maggie82 schreef op 30 juni 2014 @ 11:22:momenteel ervaar ik het echt een beetje als 'must' om sex te hebben. We hebben dagelijks sex, eigenlijk altijd standaard voordat we naar bed gaan. [..] ik zou soms liever gewoon even willen knuffelen en meer niet. Maar als ik dat een keer 'afdwing' door de sex echt af te houden, reageert mijn man zo teleurgesteld/gekwetst, dat ik óf alsnog toegeef of de volgende dag 'dan maar weer' toe geef.... Ik ben ook bang dat mijn man niet tevreden met onze relatie zou zijn als ik echt zou zeggen niet iedere dag sex. Hij is teleurgesteld als jij niet elke dag klaar ligt voor seks?

Jij laat jezelf chanteren?

Heeft hij persé seks.nodig om in slaap te kunnen komen?

Hij kan toch wel rekening (gaan) houden met wat jij wilt?

Om en om oid?

De ene dag knuffelen en de andere dag de daad?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:maggie82 schreef op 30 juni 2014 @ 11:22:

Doordat ik moe benDaar zou ik wat aan doen. Zoek de reden hiervoor op. En zorg dat je even een rustpunt hebt zodat je samen wel die tijd hebt voor intimiteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 juni 2014 @ 12:17:

Duidelijker communiceren dan je nu al doet dus, TO. En niet in bed, niet voordat hij wil gaan seksen, maar gewoon op de bank met een kopje thee. Jij voelt je niet fijn in je relatie omdat hij iets van je verwacht waar jij je niet lekker bij voelt. Maak dat eens aan hem duidelijk. Hij houdt toch van je? Dat wil hij toch ook niet?+1
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 30 juni 2014 @ 12:32:

[...]

Hij is teleurgesteld als jij niet elke dag klaar ligt voor seks?

Jij laat jezelf chanteren?

Heeft hij persé seks.nodig om in slaap te kunnen komen?

Hij kan toch wel rekening (gaan) houden met wat jij wilt?

Om en om oid?

De ene dag knuffelen en de andere dag de daad?En dit.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie dan als je ongesteld bent?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Als ik ongesteld ben hebben we geen sex omdat ik dat echt weiger. Ook heb ik minimaal 1x per week een slaapdienst op mijn werk, dus inmijn mans ogen hebben we niet dagelijks sex...

Ik moet idd mijn moed bij elkaar rapenen het gesprek eens aan gaan...
Alle reacties Link kopieren
Is toch niet normaal!

Voor hem lekker makkelijk. Een nummertje van 10 min. en hij gaat bevredigd slapen. Daar is voor jou toch geen ene moer aan?!!! Vrouwen worden over het algemeen pas opgewonden na 10 min.

Hij is echt heel egoïstisch bezig. Liever 1 keer per maand goed dan dit elke dag. Bah. En dan jou nog onder druk zetten om het vooral dagelijks te blijven doen omdat JIJ anders JULLIE seksleven de nek omdraait. PFF moet niet gekker worden.

Als hij spetterende seks wil zal hij toch zeker ook met jou behoeftes rekening moeten houden en moeten leren dat het niet alleen IK IK IK is.

Het is geven en nemen en hij neemt alleen maar...
Alle reacties Link kopieren
Dus als je ongesteld bent gebeurt er verder ook niks? En dat mijn man opgewonden van me raakt is inderdaad opwindend, maar als ik geen zin heb en hij wel heb ik het nooit een probleem gevonden hem dan b.v. oraal te verwennen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Het is de kunst om het met elkaar te bespreken en te komen tot een oplossing. Want is het probleem verplichte sex? Of het daar met elkaar over hebben en dus aangeven wat je prettig vind in je relatie.



Ik heb ook een goede blog over dit onderwerp gevonden te vinden via:

[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2014 23:06
Reden: Spam
% gewijzigd
Gemiddeld 5 dagen per week, 52 weken per jaar en dat 10 jaar lang. Is 2500 keer, bijna achter elkaar met diezelfde vent en jij hebt ook nog eens bijna nooit een orgasme. Als dat geen libidokiller is. Ik zou wel heel veel van iemand moeten houden..
Alle reacties Link kopieren
Idd een gesprek met hem aangeeft waarin je hem vertelt wat je in de OP zegt. Maak hem duidelijke dat doordat jullie het standaard dagelijks doen de spontaniteit eraf is, en dat jij daardoor geen initiatief neemt + dat jij daardoor eigenlijk geen tijd krijgt om echt weer zin te krijgen in seks.



Misschien kunnen jullie een compromis sluiten, zoals idd al eerder gezegd om de dag. En dan misschien een dag afspreken (in het weekend?) waarop alle focus op jou ligt zodat je iig af en toe echt bevredigende seks hebt wat je libido hopelijk goed doet!



Hij moet snappen dat de seks vanzelf beter wordt als jij er ook zin in hebt/het ook fijn vind.
Ik heb ook 5 a 6 keer pw sex met mijn man.Je moet het zelf leuk maken en houden. Er zijn zoveel verschillende dingen die je op sexueel gebied kan uitproberen en beide plezier aan kan hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven