Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:48.
Dit onderwerp heeft 31 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 24-11-2010 01:30.
- Dus wat is nu het probleem?
We wonen ongeveer een jaar samen. We zijn gek op elkaar, maar onze levens lopen niet synchroon. Ik heb een baan van 40 uur in de week, zij heeft chronische vermoeidheid. We gaan ’s avonds altijd tegelijkertijd naar bed, meestal om een uur of elf. Ik ben dan kapot, ik moet meestal echt niet denken aan sex op dat moment. Ik heb al eens voorgesteld om geen tv meer te kijken en ’s avonds twee uur eerder naar bed te gaan, maar ja, dat komt neer op na het eten gelijk naar bed.
‘s Ochtends ben ik wakker om 7 uur, zij om 11 uur. Als ik werk zie ik haar dus niet. En op mijn vrije dagen moet ze eerst een ontbijtritueel van zo’n anderhalf uur door, anders speelt haar bloedsuikerspiegel op.
M.a.w: ochtend- of avondsex komt er vaak niet van.
Dan overdag:
In het begin van ons samenwonen probeerden we natuurlijk van alles: op de bank, op de tafel, het aanrecht. Ik vond het lekker, zij vond het leuk maar te weinig comfortabel om klaar te kunnen komen. Dan blijft dus het bed over. Nu houd ik er niet van om out of the blue te vragen: “Ga je mee naar boven”? Maar als we beneden beginnen, dan weet ik dat op een gegeven moment de trap beklommen moet worden. Dat is in mijn hoofd wel een drempel. Het speelse/spontane is er op die manier van af, dat idee: “Van het een komt het ander”.
Nog twee bijkomende punten:
Tot nog toe hield ik er regelmatig rekening mee dat ze misschien moe is, of dat ze een infectie heeft en daarom waarschijnlijk niet wil. Daar hebben we pas over gesproken, en ze heeft me aangegeven dat ik me daar echt niet druk om moet maken. Die knop kan ik wel omzetten.
Ze wil graag dat ik vaker initiatief neem, als zij dat te vaak moet doen dan voelt ze zich niet begeerd.
Hoop dat het verhaal niet te lang was. Bedankt vast voor jullie suggesties!beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
- Ik dacht wel te lezen dat vriendin alleen klaar komt in bed dus dat is natuurlijk ook wel zo leuk voor haar.Ik wou dat ik kon vliegen, Je kon opzoeken in de lucht. Ik wou dat ik kon liegen, En zeggen dat ik je niet mis. Ik wou dat ik kon dromen, En samen weer met jou zijn. Ik wou dat ik kon lachen, En weer genieten van het leven.
Misschien een comfortabelere bank kopen dan...quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 07 november 2010 @ 11:37:
Ik dacht wel te lezen dat vriendin alleen klaar komt in bed dus dat is natuurlijk ook wel zo leuk voor haar.
LEEF!- Best lastig als je niet allebei in hetzelfde ritme zit.
Is het een idee om seks te "plannen"?
Ik weet het... spontane seks is vaak goede seks maar seks plannen, en ernaar uitkijken, kan toch ook goede seks zijn?
Of een comfortabele bank aanschaffen..
Of lekker los gaan in het weekend, meer tijd en gelegenheid? - Ik denk dat het probleem van de trap m zit in het feit dat de vriendin in dit verhaal chronische vermoeidheid heeft. Waarschijnlijk is die van dermate aard dat ze er na 1 trap een tijdje over doet om daarvan bij te komen???
- nou dan is de oplossing toch simpel, ga elke dag een half uur eerder naar bed en niet rekken totdat je omvalt van de slaap.
- Ontbijt op bed brengen bij haar. En lekker een hele dag in bed blijven.
En waarom zijn jullie pas om 9 uur klaar met eten? Werkt zij ook 40 uur? Een keer lekker in het weekend alvast wat maken voor een dag in de week zodat je al om 7 uur klaar bent. Een keer wat halen bij de chinees of iets anders makkelijks, pizza enz. Of een videorecorder kopen als jullie geen programma willen missen. Je kan het zo makkelijk of moeilijk maken als je wilt.Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven. - Prioriteiten stellen en er tijd voor maken, vluggertjes, en uitgebreid als er meer ruimte is in jullie drukke schema's.How much money makes you rich?
- Sowieso lekker, maar ook handig tegen de vermoeidheid:
Maak na het eten even een ommetje buiten.
Samen of alleen.
Even relaxt frisse lucht happen, kwartiertje of half uurtje wandelen met je verstand op 0, blik op oneindig.
Je laat de stress van de dag los, en dat kan veel vermoeidheid schelen.The sun does not compare or judge. It shines for all life. - Ik vrees dat dat bij CVS niet zo werkt. Dan is iedere inspanning een aanslag op je lijf.
- En kan zij dan dat ontbijtritueel van 1.5 uur niet een uur eerder inplannen, zodat ze om 10 uur uit dr bed is en dat je dan een uurtje fijn samen bent?
Hoe dan ook: iemand moet ergens tijd op inleveren
(al vind ik het heel wat, dat je in die hele 24 uur, geen uurtje kunt vrijmaken om es lekker te vrijen....) - quote:Jolie205 schreef op 07 november 2010 @ 15:31:
Ik vrees dat dat bij CVS niet zo werkt. Dan is iedere inspanning een aanslag op je lijf.
Ik kan me goed voorstellen dat het met CVS anders werkt.
Mijn tip was meer voor Hercke zelf.
Als je om 11 uur 's avonds standaard zo kapot bent, dan kan af en toe een wandeling een heerlijke opfrisser zijn.The sun does not compare or judge. It shines for all life. - Aha, okay. Ja, daar heb je gelijk in.
- quote:Hercke schreef op 07 november 2010 @ 11:05:
We gaan 's avonds altijd tegelijkertijd naar bed, meestal om een uur of elf. Ik ben dan kapot, ik moet meestal echt niet denken aan sex op dat moment. Ik heb al eens voorgesteld om geen tv meer te kijken en 's avonds twee uur eerder naar bed te gaan, maar ja, dat komt neer op na het eten gelijk naar bed.
En dat is erg omdat...?
Seks lijkt me - zeker als je het allebei wil - een stuk ontspannender en leuker dan tv-kijken. - als ik moe ben verleidt mn vriend me wel eens met een massage. (werkt niet altijd/succes niet gegarandeerd)
wat voor dingen doet ze eigenlijk om van de CVS proberen af te komen?How much money makes you rich? - quote:Hercke schreef op 07 november 2010 @ 11:05:
Nu houd ik er niet van om out of the blue te vragen: “Ga je mee naar boven”? Maar als we beneden beginnen, dan weet ik dat op een gegeven moment de trap beklommen moet worden. Dat is in mijn hoofd wel een drempel. Het speelse/spontane is er op die manier van af, dat idee
Hebben jullie geen vies bed? *hint hint*
"Schat, kan je even helpen het bed opmaken?*
Kan je haar spontaan, dicht bij het bed overvallen :-) - @krisia: Leuk, zal ik zeker gebruiken.
@tijgermeisje: wat ze aan haar CVS doet? Alles! Op dit moment hypnotherapie, op vaste tijden een wandeling, speciaal dieet, nlp etc.
Massage is zeker prettig, om te doen ook.
@christiane: Ja zit wat in. Misschien zet ik boven wel een tv, half uurtje kijken, blijven er nog zeeen van tijd over.
@hhhh: ja wandelen is lekker, maar ik heb ook gewoon m'n 8 uur slaap nodig.
Ivm haar dieet gaat er veel tijd in het eten maken zitten.
In plaats van een comfortabelere bank heb ik vandaag een stevigere tafel geregeld
Het idee van vooruit plannen laat ik even op me inwerken. Het heeft iets 'burgerlijks', maar misschien is het ook wel grappig.
Ik zal het er met haar over hebben (ontkom ik sowieso niet aan, ze leest hier mee).beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan. - Bedankt voor alle tips, ik ga er zeker een paar van proberen.
Van ontbijt op bed brengen krijg ik het altijd nogal op mijn heupen. Moet ze eerst nog weer een kop thee :-)beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan. - Hey Hercke,
Jij drukke baan, zij vermoeidheid en bloedsuikerspiegel. Weet je zeker dat jij niet met mijn vrouw getrouwd bent?
Men andere woorden: ik ken het probleem.
Een probleem dat wij thuis nog niet helemaal hebben opgelost, maar wel heb ik er genoeg ervaring mee om je wat tips te kunnen geven.
Eerst even dat ontbijt op bed. Dat heb ik nou nog nooooit gedaan. Het lijkt me niet dat de seks daar spontaner van wordt. Jij moet eerst dat ontbijt maken, je brengt het naar boven, zij eet het op... alles met de Grote Bedoeling. Resultaat: veel gewicht op de vrijpartij, en dat betekent weinig spontaniteit en bovendien performance anxiety aan beide kanten.
De sleutel is om plekken in de dag te creëren waar je spontaan zou kúnnen gaan seksen - dus niet waar het moet, maar waar het kan.
Je hebt zelf al een heel goed idee: minder tv kijken. Probleem daarbij is natuurlijk dat je dan al met de Grote Bedoeling naar bed gaat. Dat schakel je uit door niet naar bed te gaan om te neuken, maar tegen elkaar uit te spreken dat je gewoon gezellig naar bed gaat om intiem tijd aan elkaar te besteden. Je kunt een boekje lezen (elkaar voorlezen werkt goed!), elkaar een beetje masseren, knuffelen. Je kunt zelfs TV kijken, als je de tv maar meeneemt naar bed! Dan ben je samen, in de gelegenheid om misschien seks te hebben. Je bent al intiemer dan wanneer je ligt uit te buiken op de bank, dus de stap wordt kleiner.
Ik heb ook het idee dat het probleem niet alleen maar met de vermoeidheid/drukke baan-problematiek te maken heeft. Je schreef ook dat jullie het vroeger op tafel, op het aanrecht, etc. deden, en dat jullie daar allebei genot aan beleefden, zij het zij niet in de vorm van orgasmes. Daar is een erg eenvoudige oplossing voor. Neem haar op het aanrecht. Geniet. Sleep haar daarna mee naar bed en geef haar daar een superorgasme. Seks hoeft niet te eindigen met de neukpartij. En je kunt een dildo gebruiken!
Daarin ligt een derde tip besloten. Je kunt haar ook - zonder tegenprestatie - een superorgasme bezorgen. En zij kan dat op gezette tijden ook bij jou doen. Dat maakt dat seks niet altijd de hele complete operatie hoeft te zijn van uitgebreid voorspel tot een veelzijdige neukpartij. Zeker voor iemand die veel moe is, is dat soms te veel gevraagd - maar dat wil niet zeggen dat er dan helemaal geen geilheid is waar iets mee gedaan kan worden.
Veel succes,
Shepherd - Allereerst kan ik me heel goed voorstellen dat je overal beren op de weg gaat zien, als je zo gericht moet zijn op haar beperkingen of beperkingen van praktische aard. Maar er zijn er ook een paar die voortkomen uit overtuigingen.
1. Misschien omdat je graag na de seks in slaap wil vallen, of wakker worden, maar seks kan tijdens de hele dag, zeker in het weekend.
2. Grappig is dat je "seks op afspraak" associeert met burgerlijk, dat heb ik nou juist helemaal niet! Het zijn vooral stellen met een druk leven (2verdieners) en minnaars die dat doen. En die laatsten hebben meestal een florissant seksleven. Het kan eea juist extra spannend maken. Voor mij werkt het perfect. Zij kan er rekening mee houden ivm koken/iets eten, lekker een douche nemen, haar fantasie vooraf erover laten gaan om alvast in de stemming te komen, zich sexy kleden en al dat soort dingen dragen (voor mij) alvast bij aan de leuke spanning.
Je kan dit bijv aanwakkeren door haar overdag al smsjes te sturen (wat je met haar van plan bent bijv, of wat je wil dat ze aantrekt), er een leuke uitdaging van maken dus, zorgen dat jullie er allebei enorme zin in hebben. Dan sms je bijv ook dat je graag wil dat ze je in bed opwacht of bij de deur verwelkomt Nieuwe rituelen verzinnen dus. Wees creatief!
Enne, op afspraak betekent niet "elke vrijdag om 7 uur, kan elke week een andere dag zijn, of weer in het weekend, maar je kan dit bijv 's ochtends al laten weten voor die avond. En dan kan zij een extra dutje doen of haar maatregelen nemen. Vrouwen zoals ik vinden het fijn als je dan doortastende/dirtytaal gebruikt in de zin van: "ik wil dat je, ik ga vanavond, ik heb zin om". Minnaars fokken elkaar zo de hele week op en zo kan de nadruk op een bepaald moment (dat het allebei uitkomt) juist een heel spannende lading geven ipv "verplicht nummertje".
3. Weet niet hoe laat je doordeweeks thuis bent, maar stel dat is om 6 uur, dan kan zij toch iets kleins eten en doen jullie het voor het koken. Of vlak na het eten. Je hoeft dan niet meteen in bed te blijven om te slapen, kan daarna nog ff tv kijken?
4. Wil je het toch "spontaan" houden, dan moet je iig buiten de bedtijden gaan denken. Ben zelf jaren geleden gestopt met tv kijken. Tv vergt energie van je, ook al weet je niet beter als je elke dag kijkt. Het is nl passief, ik blijf het onvoorstelbaar vinden hoe gehecht mensen zijn om vaste prik automatisch elke avond achter de buis kruipen en afwachten wat er voor "leuks" wordt voorgeschoteld. Over burgerlijk gesproken, dat zijn pas patronen die killing zijn voor de aandacht voor elkaar!
Je mist echt niks door 1 avondje pw over te slaan. Of een romantische komedie op dvd te kijken (of een seksfilm) en ondertussen al tegen elkaar aan te hangen, beetje langzaam opwarmen, eea in haar oor fluisteren, in de stemming brengen.. het is (in mijn ogen) juist zo standaard om te beginnen met een aanraking en dan binnen 10 minuten over te gaan op seks. Doe het lekker slow en relaxt.Neem de tijd voor elkaars hele lichaam, en dat kan ook tussen 21 en 23 uur! Beter eens per week kwaliteit en echte aandacht, en dan niet heel gefocussed op seks, of juist wel en dat extra spannend maken, ff douchen en scheren van tevoren, lekker geurtje op, maar dan moet je dus voor wat voorpret zorgen (het voorstellingsvermogen op gang brengen, de zin in seks).
5) zoals hierboven al is gezegd: je kan het hele weekend in bed blijven als je wil. Uitslapen, gezellig samen ontbijten in pyjama, terug in bed, al dan niet met de krant, langzaam wakker worden, enz. Seks kan op elk tijdstip, na een dutje van haar, of jij gaat de boodschappen doen en laat haar vooraf weten dat je daarna wel zin hebt.
Ik heb zelf ook een ziekte gehad waarbij ik heel moe was en juist "inplannen" hielp enorm, dan kon ik er rekening mee houden en hoefde ik niet de hele week me "schuldig te voelen" dat ik nooit zin had, als hij dat had. De rest vd week is dan onbeladen en zelf zorgde ik dan ook dat ik al zin erin had, door tijdens dat dutje er al over te fantaseren, iets leuks/gemakkelijks aan te trekken enz. Maar ja, ik ben iemand die het opwindend vindt als partner vanaf een borrel of werk smst: "ben over een uur thuis, zorg dat je er klaar voor bent" (niet iedereen stelt dat op prijs, dus dat zou je kunnen checken). Of de afspraak dat je haar zoent en in haar oor zegt: ga ff lekker in bad/douchen/het bed opwarmen, schat (als hint).
Maar de romantici onder ons hebben vast nog wel andere tips om het niet zo beladen te maken, maar bijv samen in bad en kaarsjes aan, een leuk nachthemdje voor haar kopen waar ze niks onderaan mag, lekker geurende massage-olie kopen, samen speeltjes uitzoeken, fantasieen uitwisselen, luchtige filmpjes kijken, grappige sekstips lezen (boeken a la Goedele Liekens als cadeautje meenemen), boekjes met fantasieen kopen (Nancy Friday bijv), passages die je weleens zou willen proberen geel maken, elkaar laten lezen, wat dan ook. Misschien eens om de beurt elkaar vastbinden om de ander te verwennen, zodat je ff niks terug hoeft te doen, alleen maar voelen/ontvangen (als voorafje) en daarna pas De Daad?
Seks kan je ook als een groot spel benaderen. Met wat fantasie en veel variatie hoeft het helemaal geen voorspelbaar of burgerlijk nummertje te worden. Neem de tijd, moeite, als spel is het een leuke moeite om erin te steken! Vooral als je denkt: waarmee kan ik de ander een plezier doen (en niet: wat krijg ik)? Maar ja, ik houd juist niet van "spontane seks", dat iemand al aan me zit te frutten terwijl ik nog niet in die stemming ben..
Tv uit mijn leven bannen is een van de beste dingen die ik gedaan heb, ik ben zelden 's avonds nog zo moe als toen ik de hele avond op de bank doorbracht, ongeacht of er iets leuks was of niet.. als ik kijk, is het vaak iets om te lachen, zoals Comedy Central of South Park oid. Of een documentaire. Maar als ik tv kijk, heb ik nooit meer zin om overeind te komen en nog iets te gaan doen, behalve slapen..
Succes! - Ik zie eigenlijk niet zo het probleem in plannen. Wij hebben een volwassen zoon in huis wonen en daar moet je ook beetje omheen plannen. Als hij bij zijn vriendin slaapt ,is het bij ons feest. En ja, dan plan ik dat. Zet kaarsjes neer, doe wat leuks aan voor als mijn man thuis komt. En dan beginnen we gewoon alvast voor het eten. Dan wat eten en daarna nog heerlijk uitgebreid in bed liggen. Dat zijn voor ons hele fijne dagen. Ik zie daar juist niks burgerlijk aan.
- als het toch werkt/goed bevalt zou ik me niet druk maken of iets al dan niet burgelijk is. Meer seks is iig al meer 'rock n roll' dan minder, zo kan je het ook zien

fijn dat je vriendin er zo mee aan de slag is om beter te worden!How much money makes you rich? - Sabotteer de tv eens voor een week. Zul je zien heoveel tijd voor seks je overhoudt

- Idd, hier vrij druk, leven langs elkaar heen (dag/nacht werk) maar tijd is altijd gemaakt,
Hij houdt niet van ochtend sex, ik wel, dan maar wat later naar t werk en mezelf laten verrassen in bed, ik ochtend sex, hij niet....heerlijk, tijd maken is t sleutelwoord... - ja idd tv uit, computer uit, telefoon uit, spelletje Partnerlink of iets dergelijks erbij...?How much money makes you rich?
- Bedankt mensen, het gaat al stukken beter!

We nemen meer tijd voor elkaar, en dan nog eens die tafel erbij...
Ik ga ook eens proberen: haar bellen, ik hoef straks geen eten, als jij maar warm bent (is dit erg corny? Ik ben een beetje uit mijn doen:).
Raar genoeg is iets doen met De Grote Bedoeling voor mijn vriendin geen enkel probleem. Ben ik niet zo gewend, eerdere vriendinnen vonden dat altijd "niet romantisch". Goed dat ik het nu van haar weet, dat biedt perspectieven.beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.