Mijn vrouw heeft geen zin meer in seks

18-08-2014 16:32 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen op Viva.



Ik zit met een vervelend iets. Mijn vrouw heeft vrijwel geen zin in seks. (1 x in de 3 maanden) We hebben een prima relatie, bijna 10 jaar getrouwd, kids, gezond, leuk huis, vinden elkaar aantrekkelijk, geen geldzorgen eigenlijk alles prima. Ik houd ook echt van mijn vrouw.



Helaas heeft ze dus vrijwel geen zin in seks en mocht het ervan komen, dan is het hooguit 5 min, zelfde positie en dat was het dan. Ik probeer al jaren mijn best te doen door onder de lakens wat meer variëteit te brengen door haar lekker oraal te bevredigen en met mijn hand haar clitoris aan te raken. Ze komt ook niet klaar.



Alhoewel het een erg lastig onderwerp is om aan te snijden, hebben we het vaker erover gehad om er wat aan te doen, maar dan komt er onenigheid vanuit haar kant daarover.



De optie sexuoloog zit er ook niet in. Ze is daarin nogal terughoudend. Ik heb ook het gevoel dat alles vanuit mij moet komen, op seksueel gebied dan.



Nu ben ik een paar jaar geleden uit frustratie vreemd gegaan met een kennis, dat was werkelijk fantastisch. We wisten dat dit een one-time iets zou zijn omdat er teveel belangen in het spel zouden zijn. Inmiddels heb ik ook al jaren geen contact meer met haar. (en ook geen behoefte daaraan). Zij gaf mij ook de bevestiging dat seks met mij enorm fijn was, dus wetende dat het in ieder geval niet aan mij zou liggen op seksueel gebied is dan ook fijn om te weten.

Afgezien van mij enorm schuldig voelen, vinden dat ik een hufter ben omdat ik vreemd gegaan ben, heb ik toch weer de behoefte om het nog eens te doen. Een open relatie vind mijn vrouw niets, dat heeft ook al eens de revue gepasseerd in een gesprek.



Wellicht dat iemand van jullie vrouwen mij raad en daad kan geven.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een heel stuk van je verhaal. Er iets is wat je niet vertelt. Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja precies allemaal wat suzyqfive zegt,je wilt sex voor sex.Maar zo werkt het niet!!!Ze is geen hoer,vermaak haar met leuke avonden,concerten,zelf koken en op een leuke plek opeten.zonder meteen te laten merken er iets voor terug te moeten krijgen.



En waarom reageer ik eigenlijk iemand die vreemd gaat.Die is niks waard,zwak en een losser.Je doet iemand anders(je geliefde) er bewust pijn,en verdriet mee.En waarom???Ja voor mijn eigen sexplezier,SUKKEL!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:bonjour11 schreef op 18 augustus 2014 @ 16:53:

[...]





Ze vindt het kennelijk wel goed zo. Ze weet niet dat ik vreemd gegaan ben, maar ze is er wel erg bang voor.

Ons seksleven was in het eerste jaar wel oke. Niet zo bijzonders, maar ik hoopte dat dit wel beter zou worden doordat ze misschien wat onervaren zou zijn, maar helaas.



Ik heb ook twee vrienden, die zeggen dat hun vriendin nooit wil seksen, in het prille begin ging het allemaal nog wel goed maar daarna wilde hun vriendin vrijwel niet meer. De ene gaat zo vaak vreemd dat ik het niet meer bij kan houden, de andere zou dat wel willen maar durft niet haha.



Tjaa, ik kan ze alleen maar adviseren dat het echt nooit beter gaat worden in de toekomst, alleen maar nog slechter. Grappig dat mannen dan toch niet snel op durven stappen ondanks dat hun relatie (nu al) niet zo fantastisch is en daar (straks) gewoon kinderen mee krijgen..
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze seksueel op je uitgekeken is maar het leven verder met je wel heel aangenaam vindt.
Je kan ook gewoon zeggen tegen haar ik vind het te weinig dus of wij gaan er wat aan doen. Of ik zoek het buiten de deur. Ik zou geen scheiding voorstellen als je dat zelf niet wil. Dat mag zij doen als ze het er niet mee eens is.

Heel naar monogamie zonder sex, tegen je zin in....
Alle reacties Link kopieren
stoppen met de pil, en dan kijken of de lust terug komt. Wedden!
Alle reacties Link kopieren
quote:noordholland80 schreef op 18 augustus 2014 @ 17:00:

Ja precies allemaal wat suzyqfive zegt,je wilt sex voor sex.Maar zo werkt het niet!!!Ze is geen hoer,vermaak haar met leuke avonden,concerten,zelf koken en op een leuke plek opeten.zonder meteen te laten merken er iets voor terug te moeten krijgen.



En waarom reageer ik eigenlijk iemand die vreemd gaat.Die is niks waard,zwak en een losser.Je doet iemand anders(je geliefde) er bewust pijn,en verdriet mee.En waarom???Ja voor mijn eigen sexplezier,SUKKEL!!!!!Je kunt het plaatje ook omdraaien natuurlijk, je vent al jaren niet echt 100% gelukkig laten zijn omdat je zelf niet eens de moeite wil nemen om te kijken of je elkaar seksueel tegemoet kunt komen... Das toch ook gemeen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Rrrrrrr sexy 'en toen raakte hij met zijn hand mijn clitoris aan - en begon ik te kronkelen van genot



Afgezien van sex willen, wat doe jij nog meer om je vrouw elke dag een goed gevoel te geven, dat je bijvoorbeeld van haar houdt, haar mooi vindt, haar de beste moeder ooit te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Doet ze wel aan zelfbevrediging, pijpt ze?
die ik wilde bestaat al...
quote:Fame schreef op 18 augustus 2014 @ 16:41:





Ga scheiden. Lul.Inderdaad. Wat nou gelukkig huwelijk? Je vrouw heeft duidelijk geen gelukkig huwelijk met jou. Jammer dat ze dat alleen zelf nog niet door heeft. Bah.
Ja jongen, de vrouwen hier weten al wat er niet deugt: Jij.

Stuur dat kreng van je naar een dokter man, er is iets mee.
Heb je wel eens gevraagd hoe ze vond dat jij het deed? Of je iets kon doen om het te verbeteren?
Hoe dan ook je lost het uiteindelijke probleem toch niet op door hem ergens anders in te hangen?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met die zure wijven?!

Niet willen dat je kerel vreemdgaat, maar zelf je benen gekruist houden?



In een relatie is seks onderdeel van de basis. Het zorgt voor geluksstofjes en saamhorigheid en nog veel meer....

Weiger je seks met je vent, dan is dat ongezond en moet je er wat aan doen.

Daar allemaal geen zin in? Laat je kerel dan los en laat hem lekker wél leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:charliechacha schreef op 18 augustus 2014 @ 17:18:

Wat is dat toch met die zure wijven?!

Niet willen dat je kerel vreemdgaat, maar zelf je benen gekruist houden?



In een relatie is seks onderdeel van de basis. Het zorgt voor geluksstofjes en saamhorigheid en nog veel meer....

Weiger je seks met je vent, dan is dat ongezond en moet je er wat aan doen.

Daar allemaal geen zin in? Laat je kerel dan los en laat hem lekker wél leven.en het aandeel van de kerel zelf?
quote:LieveSophie schreef op 18 augustus 2014 @ 17:03:

Je kan ook gewoon zeggen tegen haar ik vind het te weinig dus of wij gaan er wat aan doen. Of ik zoek het buiten de deur. Ik zou geen scheiding voorstellen als je dat zelf niet wil. Dat mag zij doen als ze het er niet mee eens is.

Heel naar monogamie zonder sex, tegen je zin in....



Dit.



Jij kan haar niet dwingen om sex tegen haar zin te hebben en zij kan jou niet dwingen om seksloos te gaan leven.

Als zij verder niets wilt, seksuloog bv, zou ik haar hiermee confronteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die adviezen nooit zo hoor. Geef haar meer aandacht, zeg dat ze een goede moeder is, masseren. Het is toch geen ruilhandel? Je gaat toch voor elkaar ook in bed? Ik heb geen advies. Maar ik snap dat je het buiten de deur zoekt. Ik vind dat je vrouwen die hun partner seks ontzeggen net zoveel kunt verwijten als een vreemdganger. Je weet dat wat je doet niet klopt maar je kijkt het aan zolang je ermee wegkomt
Alle reacties Link kopieren
Als TO een vrouw zou zijn geweest zouden de reacties een stuk minder extreem zijn, maar dit is het VIVA-forum, het hol van de leeuw. Hoe dan ook vind ik het verhaal van TO best dapper en hij verdient het niet om zo afgezeken te worden.



Anyway.



Ik kan me voorstellen dat wanneer een zo belangrijke behoefte niet vervuld wordt in een relatie, je het erbuiten gaat zoeken. Echt handig is dit niet natuurlijk. In jouw plaats zou ik alles op alles zetten om het probleem binnen de relatie op te lossen: met elkaar praten, afstemmen, individuele- en/of relatietherapie, nieuwe impulsen, weet ik veel wat. Ik zou zelf van haar verwachten dat ze over haar kennelijke weerstanden om hier samen iets aan te doen heen stapt, want ze moet toch begrijpen dat dit erg belangrijk voor jou en jullie relatie is.



Succes en sterkte!
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
quote:charliechacha schreef op 18 augustus 2014 @ 17:18:





In een relatie is seks onderdeel van de basis. Het zorgt voor geluksstofjes en saamhorigheid en nog veel meer....

Weiger je seks met je vent, dan is dat ongezond en moet je er wat aan doen.

Daar allemaal geen zin in? Laat je kerel dan los en laat hem lekker wél leven.

Mee eens hoor!

Misschien heeft ze geen sterke seksdrive of valt ze seksueel niet op hem, maar weinig tot niets doen in bed en dan ook nog weigeren er over te praten zodat je het probleem op kan lossen? Dat is geen stijl.
quote:suzyqfive schreef op 18 augustus 2014 @ 16:49:

Hmm lastig zeg...



Misschien haar vooral verwennen door het juist niet richting seks te laten sturen. Massage maar dan niet naakt, lekker stoeien en knuffelen. Gewoon een zoen. Voetmassage. Laat haar vooral merken dat ze er ook mag zijn zonder de seks.



En een gewone psycholoig kan haar ook helpen met de zoektocht naar... En misschien vindt ze hetbwel vervelend of eng om dat samen te doen.



En de pil kan heel erg libidoverlagend werken...



In deze richting zat ik ook te denken. Niets irritanter dan te weten sar iedere poging tot lichamelijk contact alleen tot 'dat' kan leiden.

Aan de andere kant zou ik als ik zolang niets met mijn partner zou willen uitvreten zeggen: ik heb er geen zin meer in met jou maar vind je verder nog erg leuk, maar hier een setje condooms, zorg ervoor dat ik er niks van merk, doei!

Je kunt dat een ander niet ontzeggen omdat je zelf geen zin erin hebt vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:apollonia1974 schreef op 18 augustus 2014 @ 17:24:

Ik snap die adviezen nooit zo hoor. Geef haar meer aandacht, zeg dat ze een goede moeder is, masseren.

Daar zou ik inderdaad niet geil van worden.

TO, doe eerst die pil de deur uit en kom over 3 maanden hier terug, echt
Alle reacties Link kopieren
Nou, de VIVA-dames zonder enig inlevingsvermogen weten dit topic weer massaal te vinden he. Lekker makkelijk hoor, gezellig een vent veroordelen die jarenlang heeft gewerkt aan een seksloos huwelijk en een enkele keer is vreemd gegaan. Kunnen de zure pruimen weer gezellig samen komen wijzen zonder dat ze een constructief advies paraat hebben. Jullie zijn heilig hoor, gefeliciteerd.



Maar een normaal mens snapt prima dat een huwelijk zonder seks jaar na jaar harder gaat wringen, en met een partner die er niet over wil praten en hulp weigert valt er simpelweg niks op te lossen.



De reactie van LieveSophie vind ik de allerbeste. Jij hebt als normaal mens gewoon recht om je seksuele verlangens vorm te kunnen geven, en als je vrouw dat niet bevalt maar ook weigert om zelf een oplossing te vinden, mag ze ook zelf kiezen om te vertrekken of niet als jij eerlijk aangeeft dat je seks buiten de deur gaat hebben omdat je dat binnen je relatie nu eenmaal niet kunt krijgen. Seks zit in de genen, het is net zo'n natuurlijke behoefte als de behoefte aan eten, drinken en slapen.
Zij beslist voor jou dat eens in de drie maanden genoeg is. Ik vind dat ontzettend egocentrisch...van haar!



En ik snap best dat je dan eens vreemd gaat, mensen onderschatten denk ik dat je aan je zelf gaat twijfelen bij telkens afwijzing of 'gewoon geen zin'. Stel je voor dat je man of vrouw nooit met je wil lachen, met je op de bank wil zitten, je nooit zegt dat hij of zij van jou houdt, nooit een cadeautje geeft..zo is het met sex ook, dat is naast lekker ook een bevestiging van waardering en liefde voor elkaar...



Het is niet 'maar sex'. En ik vind mensen m/v die hun partners sex onthouden echt asociaal en passief agressief.
Het zijn niet alleen vrouwen die sex weigeren hoor. Ken ook wel wat stellen waar de man geen of weinig zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 18 augustus 2014 @ 17:34:

Nou, de VIVA-dames zonder enig inlevingsvermogen weten dit topic weer massaal te vinden he. Lekker makkelijk hoor, gezellig een vent veroordelen die jarenlang heeft gewerkt aan een seksloos huwelijk en een enkele keer is vreemd gegaan. Kunnen de zure pruimen weer gezellig samen komen wijzen zonder dat ze een constructief advies paraat hebben. Jullie zijn heilig hoor, gefeliciteerd.



Ho stop: de reacties zijn bij lange na niet allemaal negatief naar TO toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven