Mijn vrouw heeft geen zin meer in seks

18-08-2014 16:32 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen op Viva.



Ik zit met een vervelend iets. Mijn vrouw heeft vrijwel geen zin in seks. (1 x in de 3 maanden) We hebben een prima relatie, bijna 10 jaar getrouwd, kids, gezond, leuk huis, vinden elkaar aantrekkelijk, geen geldzorgen eigenlijk alles prima. Ik houd ook echt van mijn vrouw.



Helaas heeft ze dus vrijwel geen zin in seks en mocht het ervan komen, dan is het hooguit 5 min, zelfde positie en dat was het dan. Ik probeer al jaren mijn best te doen door onder de lakens wat meer variëteit te brengen door haar lekker oraal te bevredigen en met mijn hand haar clitoris aan te raken. Ze komt ook niet klaar.



Alhoewel het een erg lastig onderwerp is om aan te snijden, hebben we het vaker erover gehad om er wat aan te doen, maar dan komt er onenigheid vanuit haar kant daarover.



De optie sexuoloog zit er ook niet in. Ze is daarin nogal terughoudend. Ik heb ook het gevoel dat alles vanuit mij moet komen, op seksueel gebied dan.



Nu ben ik een paar jaar geleden uit frustratie vreemd gegaan met een kennis, dat was werkelijk fantastisch. We wisten dat dit een one-time iets zou zijn omdat er teveel belangen in het spel zouden zijn. Inmiddels heb ik ook al jaren geen contact meer met haar. (en ook geen behoefte daaraan). Zij gaf mij ook de bevestiging dat seks met mij enorm fijn was, dus wetende dat het in ieder geval niet aan mij zou liggen op seksueel gebied is dan ook fijn om te weten.

Afgezien van mij enorm schuldig voelen, vinden dat ik een hufter ben omdat ik vreemd gegaan ben, heb ik toch weer de behoefte om het nog eens te doen. Een open relatie vind mijn vrouw niets, dat heeft ook al eens de revue gepasseerd in een gesprek.



Wellicht dat iemand van jullie vrouwen mij raad en daad kan geven.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 18 augustus 2014 @ 17:30:

[...]





TO, doe eerst die pil de deur uit en kom over 3 maanden hier terug, echt

Ik geloof er niks van dat de pil zo sterk libido onderdrukkend werkt.

Volgens mij zit het meer in je hoofd hoor, dat geen zin hebben.
Ik denk dat zulke mensen, man of vrouw, echt niet door hebben hoe egoistisch ze zijn, want ze doen toch niets actiefs om hun partner buiten te sluiten?

Een open relatie mag niet, maar sex met de partner ook niet, dat is toch onmogelijke constructie?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 18 augustus 2014 @ 17:40:

[...]



Ho stop: de reacties zijn bij lange na niet allemaal negatief naar TO toe.Je hebt gelijk, maar die lompe gemakzuchtige reacties die blind elke vreemdganger veroordelen springen er zo uit, dat mijn vingers als vanzelf een lompe reactie de andere kant op gaan plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 18 augustus 2014 @ 17:42:

[...]



Ik geloof er niks van dat de pil zo sterk libido onderdrukkend werkt.

Volgens mij zit het meer in je hoofd hoor, dat geen zin hebben.pilgebruik is geen garantie op libidoverlies, maar komt vaak voor (link1) (Link2). Daarom moet Mevrouw-TO, dat eerst uitsluiten.
Dat dit frustrerend is snapt iedereen.

Wat de reden ook is dat ze weinig zin heeft..

Je heil ergens anders zoeken zónder dat je vrouw het weet blijft not done.

Ben gewoon open en eerlijk of ga scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer de één de ander seks weigert en weigert daar iets aan te doen vervalt in mijn ogen de belofte van monogamie.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind 1 x per drie maanden schrikbarend weinig. Ik zou daar ook niet gelukkig van worden. Je wilt je als man en vrouw toch bemind en sexy voelen? De meeste mensen wel volgens mij.



Dat je bent vreemd gegaan is echt waardeloos! Aan de andere kant als vrouw zijnde 4 x per jaar seks willen en niks er aan willen doen en je partner in z'n sop laten garen met zijn behoeftes (dus zijn probleem?) vind ik ook schandalig.. Vind jullie beide egoïstisch.



Kleine kinderen zijn geen excuus voor geen seks vind ik zelf. Genoeg stellen die wel een paar keer per week seks hebben ondanks banen, kinderen, huishouden etc.



Hoe ziet de relatie er verder uit to? Gaan jullie nog wel eens samen uit eten, weekend weg, voor elkaar koken, elkaar helpen of wat uit handen nemen, samen in bad of douche, elkaar een keer verassen met een cadeautje, steunen in persoonlijke problemen etc? Ben hier echt benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
TO

Je schrijft dat jullie het hebben besproken, maar dat er dan onenigheid komt vanuit je vrouw. Je schrijft ook dat je weet dat het op seksueel gebied niet aan jou ligt.

Op welke manier hebben jullie het besproken? Als je vrouw in zo'n gesprek al de boodschap krijgt dat het niet aan jou ligt, dus aan haarzelf, zal het moeilijker zijn een open onbevooroordeeld gesprek te hebben. Misschien durft ze dan niet te vertellen wat ze werkelijk wil, of verlangt.

Als vrouwen geen seks willen met hun partner, is de oorzaak vaak omdat ze niet echt van die seks kunnen genieten.
Waarom bekruipt mij het idee dat TO dat vreemdgaan niet aan zijn vrouw heeft verteld?
Vooropgesteld dat ik vreemdgaan afkeur, en het ermee eens ben dat je de verkeerde volgorde hebt gehanteerd hierin wat sommigen zeggen, snap ik persoonlijk NIETS van vrouwen die ineens zeggen "ik heb geen zin meer in seks" en dan de benen kruisen.



Je kan niet van een gezond persoon, in dit geval zijnde man, verwachten dat hij zijn libido maar in de koelkast zet omdat zij geen zin meer heeft. Dat werkt zo niet en bijna elk gezond persoon met een gezond libido zal in de verleiding komen om het elders te zoeken.



Zaak is dit voor te zijn en op tijd in te grijpen en erover te praten.

Vaak is geen zin in seks door een partner ergens door veroorzaakt. Dit kan onvrede zijn, in de relatie vaak of veroorzaakt door stress bijvoorbeeld op het werk. Weet je zeker dat zij wel happy is in de relatie en hoe de taken verdeeld zijn?



Wij vrouwen zijn nml ook sterren in zeggen dat er niks aan de hand is, maar onderhuids broeit er dan van alles. Mannen denken heel klinisch en nemen dat "er is niks" ook aan. Terwijl dit vaak niet het geval is....



Een open en echt eerlijk gesprek lijkt mij aan de orde. Ik ben het met Lieve Sophie eens dat je best duidelijk mag stellen dat jij de seks wel nodig hebt en dit ook duidelijk mag maken.



Als je echt , echt af kan vinken dat er niks aan de hand is (wat ik persoonlijk NIET denk), dan is er misschien een lichamelijke oorzaak.



Ik persoonlijk heb door het feit druk met werk en klein kind, ook niet altijd zin. Maar hey, dan MAAK ik zin. Seks is voor mij intimiteit en verbondenheid. Als ik geen zin heb en hij wel, dan pas ik mij soms wel aan. Zonder tegenzin, want meestal komt het "gaandeweg" dan wel goed. En soms niet. So be it, ik heb dat over om voor mijn vent om hem happy te houden. En ik voel me dan ook met hem verbonden. Dat is me veel waard.



Maar niet elke vrouw staat er zo in. Dat respecteer ik ook, het is het lijf van een persoon en als je niks tegen je zin wilt doen, moet je dat vooral ook niet doen. Daar doe je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 augustus 2014 @ 17:57:

Wanneer de één de ander seks weigert en weigert daar iets aan te doen vervalt in mijn ogen de belofte van monogamie.Hmmmja... ik zou 't zo zeggen: geen seks willen (gewoon vanwege 'geen zin', geen ziekte oid) en daar niet in willen veranderen terwijl je weet dat je partner het wel graag wil, kwalificeert m.i. ook als 'ontrouw'.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op maandag 18 augustus 2014 18:04 Waarom bekruipt mij het idee dat TO dat vreemdgaan niet aan zijn vrouw heeft verteld?Omdat hij dat zelf heeft opgeschreven op pagina 1????
Alle reacties Link kopieren
@ Zkotz



Ja.

Dat vind ik ook.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:bonjour11 schreef op 18 augustus 2014 @ 16:53:

[...]





Ze vindt het kennelijk wel goed zo. Ze weet niet dat ik vreemd gegaan ben, maar ze is er wel erg bang voor.

Ons seksleven was in het eerste jaar wel oke. Niet zo bijzonders, maar ik hoopte dat dit wel beter zou worden doordat ze misschien wat onervaren zou zijn, maar helaas.Appolonia......deze!
Misschien was ze ook niet zo ervaren en voelt ze dat ze te kort schiet. Aangezien je zegt dat het niet heel bijzonder was.
Alle reacties Link kopieren
Dat er onenigheid komt vanuit je vrouw vind ik wel erg vreemd geformuleerd, hoe bedoel je dat? Wordt zij dan boos? Waarom?



Verder eens met LieveSophie
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 18 augustus 2014 @ 18:10:

[...]





Appolonia......deze!Huh? Wat is je punt nou eigenlijk?
Vind het altijd zo flauw als mensen vreemdgaan en dat stiekem doen. Heb dan tenminste de ballen dit te vertellen.



Dan kan partner zelf besluiten wel of niet te werken aan de relatie.



Dat is mijn punt Jippie
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 18 augustus 2014 @ 18:22:

Misschien was ze ook niet zo ervaren en voelt ze dat ze te kort schiet. Aangezien je zegt dat het niet heel bijzonder was.



Niet heel bijzonder en man is er van overtuigd dat het niet aan hem ligt (gebaseerd op een ervaring met een andere vrouw). Tja, ik zou toch echt mijn aandacht richten op waarom ze geen zin heeft. Wat is daar de oorzaak van. En dan zonder er van tevoren al van uit te gaan dat het aan iemand ligt, of iemand er schuld aan heeft.

Het is natuurlijk een wisselwerking. Al sekst TO met een ander de sterren van de hemel, zegt dat niets over de seks tussen hem en zijn vrouw.
Zoals je dit beschrijft kan je er gewoon helemaal niks van en heeft ze er daarom geen zin in. Of je accepteert het of je gaat scheiden. Iemand dwingen om meer seks te hebben kan je niet maken.
Alle reacties Link kopieren
Altijd de strijd tussen partners over seks. Volgens mij zo oud als dat er huwelijken bestaan.



Ga er van uit dat "geen zin" voortkomt uit iets dat ze nog niet verteld heeft aan je en dat het misschien al jaren borrelt bij haar.

Het feit dat ze dit dus niet aan je verteld is dan weer niet echt eerlijk van haar, net zoals jij niet hebt verteld dat je bent vreemd gegaan.

Maar goed, als zij dus blijft volhouden dat ze er niet verder over wil praten of naar een therapeut wil, dus er niks aan wil veranderen, moet ze ook begrijpen dat jij dat niet hoeft te accepteren.

Dan moet er een keuze gemaakt worden. en als zij dat niet wil doen, dan jij maar.
Alle reacties Link kopieren
Ook al bakt hij er niets van, dan is het wel zo netjes van haar om te zeggen waar het probleem ligt( vind ik ). De situatie is al vervelend genoeg, maar dat ze niet zegt waar het aan ligt lijkt mij het meest frustrerend. Ik zou gillend gek worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:LieveSophie schreef op 18 augustus 2014 @ 17:03:

Je kan ook gewoon zeggen tegen haar ik vind het te weinig dus of wij gaan er wat aan doen. Of ik zoek het buiten de deur. Ik zou geen scheiding voorstellen als je dat zelf niet wil. Dat mag zij doen als ze het er niet mee eens is.

Heel naar monogamie zonder sex, tegen je zin in....Dit zou ik dus ook tegen haar zeggen......
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO, heel moeilijk probleem dat jullie samen hebben. Lotgenoten kun je vinden op dit topic, daar staan veel verhalen van mensen die lang in deze situatie hebben geleefd en ook de oplossingen die zij gevonden hebben. Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
quote:bonjour11 schreef op 18 augustus 2014 @ 16:32:

Mijn vrouw heeft vrijwel geen zin in seks.



Helaas heeft ze dus vrijwel geen zin in seks en mocht het ervan komen, dan is het hooguit 5 min, zelfde positie en dat was het dan.



Ze komt ook niet klaar.





Bovenstaande, en dat je aangeeft dat het nooit echt bijzonder is geweest. En je vrouw onervaren is/was, lijkt mij essentieel. Een seksuologe heeft het ooit eens zo uitgelegd:

Veel vrouwen hebben de tijd nodig, moeten zich op hun gemak voelen, en zich kunnen overgeven om een orgasme te bereiken.

Als vrouwen geen zin hebben in seks komt dat vaak doordat de seks die ze hebben (gehad) niet bevredigend is. Al kan seks zonder klaar te komen ook lekker zijn, een orgasme zorgt wel voor een gevoel van beloning (allerlei stofjes die in de hersenen vrijkomen). Weet een vrouw al van tevoren dat de seks haar weinig tot geen genot en bevrediging (beloning) zal geven, zal ze er dus steeds minder zin in hebben.

Heeft ze wel een keer zin (of geeft een keer toe), dan denkt de man, hier moet ik snel gebruik van maken. Hij is dan geneigd het hele repertoire er in razend tempo doorheen te jassen, bang dat de vrouw ineens geen zin meer heeft. Dit maakt het er natuurlijk niet beter op.

De vrouw heeft daardoor alweer een onbevredigende seksuele ervaring, wat de zin in seks uiteraard niet ten goede komt. (Ik vraag me zelfs af of je vrouw ooit wel totaal onbevangen van seks heeft kunnen genieten)

Kortom het is een neerwaartse spiraal.



TO, het lijkt er op dat het bij jullie er ongeveer zo aan toe gaat. Vreemdgaan is idd niet de oplossing, daardoor krijgt je vrouw echt niet meer zin. De oplossing is, dit patroon, deze neerwaartse spiraal te doorbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven