Mijn vrouw heeft geen zin meer in seks

18-08-2014 16:32 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen op Viva.



Ik zit met een vervelend iets. Mijn vrouw heeft vrijwel geen zin in seks. (1 x in de 3 maanden) We hebben een prima relatie, bijna 10 jaar getrouwd, kids, gezond, leuk huis, vinden elkaar aantrekkelijk, geen geldzorgen eigenlijk alles prima. Ik houd ook echt van mijn vrouw.



Helaas heeft ze dus vrijwel geen zin in seks en mocht het ervan komen, dan is het hooguit 5 min, zelfde positie en dat was het dan. Ik probeer al jaren mijn best te doen door onder de lakens wat meer variëteit te brengen door haar lekker oraal te bevredigen en met mijn hand haar clitoris aan te raken. Ze komt ook niet klaar.



Alhoewel het een erg lastig onderwerp is om aan te snijden, hebben we het vaker erover gehad om er wat aan te doen, maar dan komt er onenigheid vanuit haar kant daarover.



De optie sexuoloog zit er ook niet in. Ze is daarin nogal terughoudend. Ik heb ook het gevoel dat alles vanuit mij moet komen, op seksueel gebied dan.



Nu ben ik een paar jaar geleden uit frustratie vreemd gegaan met een kennis, dat was werkelijk fantastisch. We wisten dat dit een one-time iets zou zijn omdat er teveel belangen in het spel zouden zijn. Inmiddels heb ik ook al jaren geen contact meer met haar. (en ook geen behoefte daaraan). Zij gaf mij ook de bevestiging dat seks met mij enorm fijn was, dus wetende dat het in ieder geval niet aan mij zou liggen op seksueel gebied is dan ook fijn om te weten.

Afgezien van mij enorm schuldig voelen, vinden dat ik een hufter ben omdat ik vreemd gegaan ben, heb ik toch weer de behoefte om het nog eens te doen. Een open relatie vind mijn vrouw niets, dat heeft ook al eens de revue gepasseerd in een gesprek.



Wellicht dat iemand van jullie vrouwen mij raad en daad kan geven.



Bedankt!
Discreet buiten de deur oplossen zou ik zeggen, wanneer je je huwelijk niet wilt opgeven.



Weet je wel zeker dat je haar duidelijk genoeg gemaakt hebt dat er wat jou betreft een belangrijke component in jullie huwelijk ontbreekt? En anders eens afwegen of je als gescheiden man gelukkiger zal gaan worden mét seks.



Volgens mij is mijn eerste optie de beste. Dit huwelijk gaat toch wel stuk zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 18 augustus 2014 @ 17:45:

[...]



pilgebruik is geen garantie op libidoverlies, maar komt vaak voor (link1) (Link2). Daarom moet Mevrouw-TO, dat eerst uitsluiten.



Als zijn vrouw haar lage libido een probleem vond had ze zelf wel naar dergelijke oplossingen gezocht .

Ze lijkt het wel best te vinden en zolang hij niks tot weinig zegt ( op een gegeven moment zeg en doe je ook maar niks meer want keer op keer afwijzingen ontvangen is bepaald geen pretje)



Ze is egoïstisch , en to , maak een keuze , dit gaat zo 1, 2 ,3 niet veranderen en als de seks al vanaf het begin niet stomend was zal het dat nu ook niet opeens gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 18 augustus 2014 @ 19:35:

[...]





Bovenstaande, en dat je aangeeft dat het nooit echt bijzonder is geweest. En je vrouw onervaren is/was, lijkt mij essentieel. Een seksuologe heeft het ooit eens zo uitgelegd:

Veel vrouwen hebben de tijd nodig, moeten zich op hun gemak voelen, en zich kunnen overgeven om een orgasme te bereiken.

Als vrouwen geen zin hebben in seks komt dat vaak doordat de seks die ze hebben (gehad) niet bevredigend is. Al kan seks zonder klaar te komen ook lekker zijn, een orgasme zorgt wel voor een gevoel van beloning (allerlei stofjes die in de hersenen vrijkomen). Weet een vrouw al van tevoren dat de seks haar weinig tot geen genot en bevrediging (beloning) zal geven, zal ze er dus steeds minder zin in hebben.

Heeft ze wel een keer zin (of geeft een keer toe), dan denkt de man, hier moet ik snel gebruik van maken. Hij is dan geneigd het hele repertoire er in razend tempo doorheen te jassen, bang dat de vrouw ineens geen zin meer heeft. Dit maakt het er natuurlijk niet beter op.

De vrouw heeft daardoor alweer een onbevredigende seksuele ervaring, wat de zin in seks uiteraard niet ten goede komt. (Ik vraag me zelfs af of je vrouw ooit wel totaal onbevangen van seks heeft kunnen genieten)

Kortom het is een neerwaartse spiraal.



TO, het lijkt er op dat het bij jullie er ongeveer zo aan toe gaat. Vreemdgaan is idd niet de oplossing, daardoor krijgt je vrouw echt niet meer zin. De oplossing is, dit patroon, deze neerwaartse spiraal te doorbreken.



Goede post.

Alleen is het wel handig als de vrouw van TO ook een "probleem " ervaart en dat haal ik niet uit zijn posts.
Alle reacties Link kopieren
Oh en voeten masseren , lekker koken , bosje bloemen , dagje sauna of weet ik wat al niet meer , leuk hoor , maar voor een goed potje seks hoeft mijn partner ( helaas ben ik alleen ) dat allemaal niet uit de kast te trekken voor hij met mij tussen de lakens mag.

Wat een onzin.



Als ik geil ben wil ik seks en geen bosje bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst praten en de problemen proberen op te lossen. Als dat niet lukt en je kan er niet mee leven, weggaan. Dan pas kan je 'm ergens anders inhangen! Man of vrouw, geen verschil wat mij betreft. Vreemdgaan doe je niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 18 augustus 2014 @ 19:48:



Als ik geil ben wil ik seks en geen bosje bloemen.Dat ben jij. Sommige vrouwen zoeken wel die aandacht/bevestiging voor ze überhaupt geil worden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Eh misschien is je vrouw gewoon ongelukkig met haar leef situatie? Daar gaat bij mij t libido ook van naar t vriespunt.



En dat je doodleuk hier meld dat je bent vreemdgegaan maar dat het maar 1x was

Met een kennis alsof je per ongeluk te veel peper op je biefstuk heb gedaan denk ik

Dat je met diezelfde onverschilligheid dit ok

Rustig aan je vrouw kan melden. Kijken of ze dan nog zo dankbaar is dan jij af en toe je vinger op haal clit stopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch altijd weer verbaasd. Een vrouw die geen seks wil, daar ook niet over wil praten, niet naar een seksuoloog wil, maar vooral ook niet wil dat haar man vreemdgaan.



En dan de tips van de dames: masseer haar, neem bloemen mee, doe het huishouden, zeg dat ze mooi is, zeg dat ze de beste moeder ter wereld is, doe kaarsjes aan, ga een weekendje weg.......................en dat alles zonder seks te verwachten want dan ligt het er weer te dik bovenop.......



Ik kan me voorstellen dat TO overweegt vreemd te gaan en zolang hij dat discreet doet is er geen haan die er naar kraait. Wat niet weet...wat niet deert enzo.



Scheiden is ook weer zo wat als het verder best gezellig is, er kinderen zijn en de hypotheek betaald moet worden.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik begrijp dat het enorm frustrerend moet zijn dat je vrouw geen seks met je wilt.



Ik ben van mening dat je toch nog eens moet praten met haar hierover. Je mag ook eisen van haar dat zij verteld waarom zij geen seks wilt of het niet prettig vind. Pas wanneer je dat weet kunnen jullie hier hopelijk samen uitkomen.



Maar door buiten de deur neuken maak je wel een enorme eikel. Beetje de verkeerde volgorde nietwaar?! Dit doe je pas na een scheiding...
Er komt niets op je pad wat men niet aan kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 18 augustus 2014 @ 19:42:

[...]





1) Als zijn vrouw haar lage libido een probleem vond had ze zelf wel naar dergelijke oplossingen gezocht .

2) Ze lijkt het wel best te vinden en zolang hij niks tot weinig zegt ( op een gegeven moment zeg en doe je ook maar niks meer want keer op keer afwijzingen ontvangen is bepaald geen pretje)



.

1) ik verbaas me er altijd over, dat niet heel NL weet dat de pil het libido kan verlagen. Grote kans, dat mevrouwTO, dat gewoon niet weet. Mag TO haar vanavond gaan vertellen

2) vind ik lastig inschatten, van wat TO vertelt, heeft hij ook niet veel geprobeerd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, maar;



- Ik kan er (als vrouw ja) erg slecht tegen dat als ik eens lekker wil knuffelen/zoenen oid, ik acuut iets voel 'poken' down under. En dat als hij op mij af komt voor een beetje intimiteit, het echt binnen nó time duidelijk wordt dat ie op seks doelt.

- Naar mate de relatie vordert heb je meer behoefte aan genegenheid, voordat je seks wilt. Geldt misschien meer voor vrouwen. In het begin bespring je elkaar uit lust, maar als ik nu de hele dag samen huishouden en financien heb gedaan (romantisch, not) en hij roept dan; hey schat heb je zin? Dan is mijn antwoord nee. Ik wil me leuk en op mijn gemak voelen en denken; wat hebben we het gezellig samen, voordat ik zin krijg in meer. Ooit last ik; een vrouw wil genegenheid, daarna seks. Een man ziet seks als genegenheid. Of dat waar is laat ik in het midden.

- Voorspel dat niet leuk/lekker is, maar echt als een 'dit doen we ff zodat ik onderhand eens seks krijg' is niet bevorderend.



Ik klink nu misschien als een verbitterd oud vrouwtje, natuurlijk hou ik nog wel van seks tussendoor en kan ik echt nog wel lustgevoelens hebben. Maar naar mate de sleur en het dagelijks leven er zo insluipt.. kan het op bepaalde dagen meer moeite kosten.
Another Tale of Infinite Dreams
Alle reacties Link kopieren
Met het risico, dat ik oftopic ga...

Stel nu, dat je een perfecte relatie hebt. Verliefd, ze is mooi, lol samen. Zelfde voorkeuren. Samen kinderwens. Alleen de sex, is niet best.

Is sex dan dooslaggevend om relatie te beeindigen?

(Vriendin van mij, loopt nu met dat probleem. Ja echt een vriendin, ben het echt niet zelf)
Alle reacties Link kopieren
Oh en ja.. de pil vermoordt je libido snel en pijnlijk. En daar kan je vrouw zichzelf ook nog eens vreselijk onzeker over voelen, omdat ze het 1. misschien niet weet en 2. echt wel door heeft dat ze niet aan jouw wensen kan voldoen.



Kill that pill.
Another Tale of Infinite Dreams
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijke kwestie. Maar vreemdgaan is een laffe optie.
Ach, hier zijn weer mensen die vreemdgaan promoten. Typisch.

Waarom niet eerst het gesprek aangaan, eerlijk zeggen dat je bent vreemdgegaan en dat je overweegt dit wederom te doen.

Misschien schud dat haar wakker en overweegt ze te werken aan jullie probleem?



Je mond houden en stiekem doen lost niks op. Een ander naaien kun je ook wanneer je samen besluit de relatie te beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk bak je er niks van in bed TO...



Ooit, 100 jaar geleden, lag ik met een man in bed, zijn vrouw wilde ook nooit en na de sex wist ik waarom.. Mijn god wat een belabberde lover was dat, echt heel erg!
Lilinda, bij de meeste stellen gaat het toch frustreren. Als er niet gepraat kan worden en ook niet op een andere manier opgelost kan worden is dat vaak wel een recept voor vreemdgaan. Hoe hard iedereen ook gilt dat dat niet normaal is.. Ik weet het niet, ik vind die hele regel van je leven lang sex (of juist niet) met dezelfde al wat vreemd. Het lukt ook weinig mensen. Hele huwelijken worden kapot genaakt door dat 1 van de 2 een "fout" begaat en al blijven ze wel bij elkaar, is er wantrouwen en gedoe. Lastig!
Je gunt je relatie pas een eerlijke kans en je creëert pas kans op groei en ontwikkeling met eerlijkheid. Ik weet het uit eigen ervaring!!!!
Weet je al of je met je vrouw wil gaan praten en wat je dan wil zeggen @bonjour?
Alle reacties Link kopieren
Vreemdgaan lijkt me ook alleen een optie als er echt geen enkele beweging in die vrouw te krijgen is en als ook een open relatie niet bespreekbaar is. Dus als de andere partner gewoon een heel laag libido heeft.



Dan kun je wel zeggen dat je beter kunt scheiden dan (stiekem) vreemdgaan, maar er zijn kinderen, de partners hebben geen ruzie en kunnen in het dagelijkse leven goed door een deur.



Ik denk dat er genoeg vrouwen die geen zin in seks hebben, gewoon de andere kant op kijken. Diep in hun hart weten ze wellicht dat er iets niet klopt als ze nooit seks willen en dat de kans op vreemdgaan van de partner groot is, maar ze kiezen er voor het probleem te verdringen en lekker door te leven. Dat is waarschijnlijk makkelijker dan in alle open en eerlijkheid een open relatie te hebben die er vooral uit bestaat dat de man vreemdgaat, want zelf hebben ze immers geen behoefte aan seks.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gare reacties weer. De pil is in elk geval een libidokiller! Als ik haar was zou ik ermee stoppen.
Wat hiltje zegt.
Alle reacties Link kopieren
Tja... Als de vrouw van Bonjour wilt vasthouden aan een monogame relatie en meent dat een seksfrequentie van eens per 3 maanden voldoende is.... Dan vind ik dat TO's handelen wellicht geen schoonheidsprijs verdienen, maar kan ik er wel begrip voor opbrengen!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Geef je haar genoeg aandacht en liefde?

Anders lijkt het mij dat het een broer en zus relatie is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Als de relatie verder in orde is, zou ik gewoon vreemdgaan. Zeker als man zijnde wil je de onzin van scheiden, alimentatie en voogdij niet op je dak hebben. Ook nergens voor nodig als de rest verder goed zit en je alles hebt geprobeerd om je vrouw weer "op gang te krijgen."



Bijna iedereen gaat vreemd, niets om je voor te schamen. Zie hier:



Gaat écht iedereen vreemd?



Wie weet heb je hier iets aan; dit forum heeft bergen ervaring met buitenechtelijke pleziertjes. Goudmijntje:



Minnaar deel 25.



Je hebt alle logische opties besproken en aangeboden. Van trekken aan een dood paard wordt niemand gelukkiger. Succes en natuurlijk veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven