Mijn vrouw heeft geen zin meer in seks

18-08-2014 16:32 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen op Viva.



Ik zit met een vervelend iets. Mijn vrouw heeft vrijwel geen zin in seks. (1 x in de 3 maanden) We hebben een prima relatie, bijna 10 jaar getrouwd, kids, gezond, leuk huis, vinden elkaar aantrekkelijk, geen geldzorgen eigenlijk alles prima. Ik houd ook echt van mijn vrouw.



Helaas heeft ze dus vrijwel geen zin in seks en mocht het ervan komen, dan is het hooguit 5 min, zelfde positie en dat was het dan. Ik probeer al jaren mijn best te doen door onder de lakens wat meer variëteit te brengen door haar lekker oraal te bevredigen en met mijn hand haar clitoris aan te raken. Ze komt ook niet klaar.



Alhoewel het een erg lastig onderwerp is om aan te snijden, hebben we het vaker erover gehad om er wat aan te doen, maar dan komt er onenigheid vanuit haar kant daarover.



De optie sexuoloog zit er ook niet in. Ze is daarin nogal terughoudend. Ik heb ook het gevoel dat alles vanuit mij moet komen, op seksueel gebied dan.



Nu ben ik een paar jaar geleden uit frustratie vreemd gegaan met een kennis, dat was werkelijk fantastisch. We wisten dat dit een one-time iets zou zijn omdat er teveel belangen in het spel zouden zijn. Inmiddels heb ik ook al jaren geen contact meer met haar. (en ook geen behoefte daaraan). Zij gaf mij ook de bevestiging dat seks met mij enorm fijn was, dus wetende dat het in ieder geval niet aan mij zou liggen op seksueel gebied is dan ook fijn om te weten.

Afgezien van mij enorm schuldig voelen, vinden dat ik een hufter ben omdat ik vreemd gegaan ben, heb ik toch weer de behoefte om het nog eens te doen. Een open relatie vind mijn vrouw niets, dat heeft ook al eens de revue gepasseerd in een gesprek.



Wellicht dat iemand van jullie vrouwen mij raad en daad kan geven.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Als de relatie verder in orde is, zou ik gewoon met je vrouw bespreken dat jij wél behoefte hebt aan seks en dat je die dus buiten de deur wilt zoeken. Laat haar aangeven welke grenzen / voorwaarden ze daaraan stelt (suggesties: niet in jullie huis, alleen met vrouwen die zij nooit hoeft te ontmoeten, alleen mét condoom, discreet).

Een leven zonder seks hoef je niet te accepteren, en het gegeven dat je het thuis niet kunt vinden hoeft niet het einde van jullie relatie te betekenen. Maar ik zou dan wel proberen voor de optie 'openheid' te kiezen. Misschien vindt zij het idee dat je het buiten de deur doet zó verschrikkelijk dat ze in ziet dat er echt een probleem is, en dat zij daar óók iets mee moet. Of ze vindt het een redelijke oplossing dat je dan seks met anderen hebt.



Is het allemaal nee en onbespreekbaar, dan lijkt mij de keuze ook helder: of je accepteert dan een leven zonder seks, of je beëindigt jullie relatie.
[quote]bonjour11 schreef op 18 augustus 2014 @ 16:32:

...., maar dan komt er onenigheid vanuit haar kant daarover.



/quote]



Onenigheid vanuit HAAR kant? Je bent het samen eens, of samen oneens.



Dit ene zinnetje geeft al aan dat haar versie van dit hele verhaal vast heuuuul anders is.
Alle reacties Link kopieren
Zoals eerder geopperd. Stop met de pil en kijk wat er gebeurt. Bij ons was dat in elk geval echt het probleem. Gelukkig hebben mijn partner en ik er altijd goed over kunnen praten en had ik bij hem al vaker aangegeven dat ik dacht dat het aan de pil lag.

Waarom ik die de schuld gaf: er was werkelijk niets meer waar ik echt opgewonden van werd. Masturberen lukte ook niet meer, klaarkomen was een ver van mijn bed show geworden.



Na de nodige maatregelen ben ik vorig jaar gestopt met de pil. En dit had echt al meteen het gewenste effect. Ik wist niet waar ik was en mijn man ook niet. Sindsdien is ons seksleven weer helemaal top.
Inderdaad globe80, je slaat de spijker op zijn kop!
quote:kerol schreef op 18 augustus 2014 @ 17:34:

Nou, de VIVA-dames zonder enig inlevingsvermogen weten dit topic weer massaal te vinden he. Lekker makkelijk hoor, gezellig een vent veroordelen die jarenlang heeft gewerkt aan een seksloos huwelijk en een enkele keer is vreemd gegaan. Kunnen de zure pruimen weer gezellig samen komen wijzen zonder dat ze een constructief advies paraat hebben. Jullie zijn heilig hoor, gefeliciteerd.



Maar een normaal mens snapt prima dat een huwelijk zonder seks jaar na jaar harder gaat wringen, en met een partner die er niet over wil praten en hulp weigert valt er simpelweg niks op te lossen.



De reactie van LieveSophie vind ik de allerbeste. Jij hebt als normaal mens gewoon recht om je seksuele verlangens vorm te kunnen geven, en als je vrouw dat niet bevalt maar ook weigert om zelf een oplossing te vinden, mag ze ook zelf kiezen om te vertrekken of niet als jij eerlijk aangeeft dat je seks buiten de deur gaat hebben omdat je dat binnen je relatie nu eenmaal niet kunt krijgen. Seks zit in de genen, het is net zo'n natuurlijke behoefte als de behoefte aan eten, drinken en slapen.Mooi verhaal. Het hele punt is dat to zijn vrouw dus helemaal niet van te voren had ingelicht over dat hij vreemd zou kunnen gaan. En nu is hij het dus weer van plan,ondanks dat hij weet dat het zijn vrouw haar grootste angst is. Dus hij is nog laf ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 19 augustus 2014 @ 17:46:

[...]





Mooi verhaal. Het hele punt is dat to zijn vrouw dus helemaal niet van te voren had ingelicht over dat hij vreemd zou kunnen gaan. En nu is hij het dus weer van plan,ondanks dat hij weet dat het zijn vrouw haar grootste angst is. Dus hij is nog laf ook.Hij wil gewoon een keer fatsoenlijk neuken. Moet hij daarvoor zijn hele gezin opblazen als er verder geen problemen zijn? Ik denk het niet. Dat heeft niets met lafheid te maken, maar juist met verantwoordelijkheidsgevoel, en daar heeft TO meer dan voldoende van. Hij zoekt oplossingen en mag - zeker na zo'n lange tijd - best eens voor zichzelf kiezen.
Mannen als Willy met zijn verrukkulukke achternaam zorgen ervoor dat vrouwen mannen slappe zakken vinden.

Hij is vast ooit zo hard op zijn pikkie getrapt dat ie nu dergelijke uitspraken en achternamen nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 18 augustus 2014 @ 17:09:

Ja jongen, de vrouwen hier weten al wat er niet deugt: Jij.

Stuur dat kreng van je naar een dokter man, er is iets mee.Sooowhééé, jij hebt er verstand van...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 augustus 2014 @ 17:57:

Wanneer de één de ander seks weigert en weigert daar iets aan te doen vervalt in mijn ogen de belofte van monogamie.die dus
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:willie_dynamite schreef op 19 augustus 2014 @ 18:19:

[...]





Hij wil gewoon een keer fatsoenlijk neuken. Moet hij daarvoor zijn hele gezin opblazen als er verder geen problemen zijn? Ik denk het niet. Dat heeft niets met lafheid te maken, maar juist met verantwoordelijkheidsgevoel, en daar heeft TO meer dan voldoende van. Hij zoekt oplossingen en mag - zeker na zo'n lange tijd - best eens voor zichzelf kiezen.



ik ben het hier niet helemaal mee óneens...

Hoewel ik het zelf anders heb opgelost, 15 jaar geleden, eerst een scheiding en daarna los gegaan...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:willie_dynamite schreef op 19 augustus 2014 @ 18:19:

[...]





Hij wil gewoon een keer fatsoenlijk neuken. Moet hij daarvoor zijn hele gezin opblazen als er verder geen problemen zijn? Ik denk het niet. Dat heeft niets met lafheid te maken, maar juist met verantwoordelijkheidsgevoel, en daar heeft TO meer dan voldoende van. Hij zoekt oplossingen en mag - zeker na zo'n lange tijd - best eens voor zichzelf kiezen.



Eens.

En het is ook maar seks. Zo onbelangrijk dat de vrouw vanTO het nauwelijks doet en er blijkbaar ook niets aan wil doen (er niet over wil praten en niet naar een seksuoloog willen).

Maar als TO het dan met een ander doet, dan is het opeens zoooooo'n enorme big deal dat er een heel gezin om uit elkaar moet vallen.



Als er geen kinderen waren, was het een ander verhaal.
Weer eens met hiltje.
quote:willie_dynamite schreef op 19 augustus 2014 @ 18:19:

[...]





Hij wil gewoon een keer fatsoenlijk neuken. Moet hij daarvoor zijn hele gezin opblazen als er verder geen problemen zijn? Ik denk het niet. Dat heeft niets met lafheid te maken, maar juist met verantwoordelijkheidsgevoel, en daar heeft TO meer dan voldoende van. Hij zoekt oplossingen en mag - zeker na zo'n lange tijd - best eens voor zichzelf kiezen.Hij zoekt oplossingen, voor zichzelf ja. Verantwoordelijk? Laat me niet lachen....egoïstisch.
quote:pokkewijf schreef op 19 augustus 2014 @ 21:43:

[...]





ik ben het hier niet helemaal mee óneens...

Hoewel ik het zelf anders heb opgelost, 15 jaar geleden, eerst een scheiding en daarna los gegaan...Dan heb je het in mijn ogen toch beter aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 20 augustus 2014 @ 09:47:

[...]





Hij zoekt oplossingen, voor zichzelf ja. Verantwoordelijk? Laat me niet lachen....egoïstisch.



Wat is dan een goede oplossing in jouw ogen?

Dat hij zijn vrouw en kinderen verlaat?

Niet zeuren en een praktisch seksloos leven?

Of zijn vrouw feitelijk dwingen tot een open relatie waarbij ze zich dus pijnlijk bewust zal zijn van de escapades van haar man?
Monogamie is als een contract, als een van de beide partijen zich niet aan de voorwaarden houdt kan je toch niet verwachten dat de ander dat contract nog serieus neemt...



ik snap echt niet dat er zo hard wordt gereageerd op die man, hij heeft het aan gekaart, zij doet er niks mee, maar is wel bang dat hij vreemd gaat...sja dat kan je toch wel voor spellen als je geen sex meer wil? Als ze er echt zo mee zou zitten, dan zou ze er iets aan doen, iig een open gesprek aan gaan. Het is een passief agressieve houding.
quote:bonjour11 schreef op maandag 18 augustus 2014 16:32 Hallo lieve mensen op Viva.



Ik zit met een vervelend iets. Mijn vrouw heeft vrijwel geen zin in seks. (1 x in de 3 maanden) We hebben een prima relatie, bijna 10 jaar getrouwd, kids, gezond, leuk huis, vinden elkaar aantrekkelijk, geen geldzorgen eigenlijk alles prima. Ik houd ook echt van mijn vrouw.



Helaas heeft ze dus vrijwel geen zin in seks en mocht het ervan komen, dan is het hooguit 5 min, zelfde positie en dat was het dan. Ik probeer al jaren mijn best te doen door onder de lakens wat meer variëteit te brengen door haar lekker oraal te bevredigen en met mijn hand haar clitoris aan te raken. Ze komt ook niet klaar.



Alhoewel het een erg lastig onderwerp is om aan te snijden, hebben we het vaker erover gehad om er wat aan te doen, maar dan komt er onenigheid vanuit haar kant daarover.



De optie sexuoloog zit er ook niet in. Ze is daarin nogal terughoudend. Ik heb ook het gevoel dat alles vanuit mij moet komen, op seksueel gebied dan.



Nu ben ik een paar jaar geleden uit frustratie vreemd gegaan met een kennis, dat was werkelijk fantastisch. We wisten dat dit een one-time iets zou zijn omdat er teveel belangen in het spel zouden zijn. Inmiddels heb ik ook al jaren geen contact meer met haar. (en ook geen behoefte daaraan). Zij gaf mij ook de bevestiging dat seks met mij enorm fijn was, dus wetende dat het in ieder geval niet aan mij zou liggen op seksueel gebied is dan ook fijn om te weten.

Afgezien van mij enorm schuldig voelen, vinden dat ik een hufter ben omdat ik vreemd gegaan ben, heb ik toch weer de behoefte om het nog eens te doen. Een open relatie vind mijn vrouw niets, dat heeft ook al eens de revue gepasseerd in een gesprek.



Wellicht dat iemand van jullie vrouwen mij raad en daad kan geven.



Bedankt! "Helaas heeft ze dus vrijwel geen zin in seks en mocht het ervan komen, dan is het hooguit 5 min, zelfde positie en dat was het dan. Ik probeer al jaren mijn best te doen door onder de lakens wat meer variëteit te brengen door haar lekker oraal te bevredigen en met mijn hand haar clitoris aan te raken. Ze komt ook niet klaar."

Als je dit verstaat onder variatie, zou ik ook geen zin in je hebben. Maar goed, dat moet ze wel zelf aangeven. Doet ze het wel met zichzelf enkan zedanwel klaarkomen of doet seks haar überhaupt niets?
Waarom is quoten via de app toch zo lastig?
[quote]hiltje schreef op 20 augustus 2014 @ 10:25:

[...]





Wat is dan een goede oplossing in jouw ogen?

Dat hij zijn vrouw en kinderen verlaat?

Niet zeuren en een praktisch seksloos leven?

Of zijn vrouw feitelijk dwingen tot een open relatie waarbij ze zich dus pijnlijk bewust zal zijn van



Wat dacht je van open en eerlijk zijn naar zijn vrouw toe? Dan kan ze zelf beslissen of ze alsnog wil veranderen of niet en weggaan of blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 19 augustus 2014 @ 21:20:

Mannen als Willy met zijn verrukkulukke achternaam zorgen ervoor dat vrouwen mannen slappe zakken vinden.

Hij is vast ooit zo hard op zijn pikkie getrapt dat ie nu dergelijke uitspraken en achternamen nodig heeft.



Best grappig dat je dan niet snapt dat je niet iedereen over één kam moet scheren.

En er maar vanuit gaat dat ie een kleintje heeft, omdat je zijn edele deel "pikkie'' noemt.

Of zijn het frustraties die hier naar buiten komen?
Opinions are like asses.
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, ik heb de reakties maar even op zijn beloop laten gaan, en afgezien van de meest botte reakties zonder enig verstand leek het mij nu eens tijd om te reageren en wat zaken recht te zetten.

Als men mijn post goed leest, is het dus niet alleen 'geen seks, dan maar vreemdgaan' of iets dergelijks. Ik houd zielsveel van mijn vrouw (en kinderen) maar na jaren discussie, praten, dan toch weer accepteren ben ik inderdaad vreemdgegaan puur voor de seks. Al het andere daaromheen, zoals stiekum berichtjes sturen etc is daar niet aan voorafgegaan. Nogmaals, ik vind het zelf ook shit dat het zo gegaan is en ik zoek een oplossing.

Daarnaast om dat ook maar uit de weg te helpen geef ik mijn vrouw genoeg aandacht, meer dan genoeg. Enkele voorbeelden voor degenen die al in de startblokken zitten om een stomme reaktie te plaatsen, bloemen, uit eten, romantisch weekendje, bootje huren in het weekend, voor haar koken (ik kook iedere dag), boodschappen, was, etc doen, gewoon een goede man zijn voor de kids etc. Dan verwacht ik gewoon iets terug. Niet alleen seks maar daar komt meer 'gevoel' bij kijken.

Oke, idd ik kan haar niet dwingen om sex, maar op een gegeven moment is de maat gewoon vol.

Vooral als ik zie dat ik nog ''goed in de markt lig'' wat ik vaker besef. Dan is mijn gevoel dusdanig klote dat ik weer vreemd wil gaan om eens ' het gevoel' weer wil meemaken.

Misschien is stoppen met de pil al een eerste stap, maar net als een vorige reaktie denk ik niet dat dit het probleem helemaal zal oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Bonjour, het lijkt erop dat jouw vrouw jou klem heeft gezet in een lusteloze relatie.



Wat geeft zij zelf als reden voor haar onwil?



"geen zin" vind ik zeker in combinatie met haar weigering jou seks (desnoods met een ander) te gunnen en/of samen naar de seksuoloog te gaan een kutsmoes.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Bonjour!

Hier een vergelijkbaar probleem



Praten helpt ook hier niet (meer), maar daadwerkelijk vreemdgaan is voor mij nu nog even een stap te ver.
One life, live it !
Maar je bent toch met ons eens dat vreemdgaan het uiteindelijk niet oplost? Je komt toch weer in dezelfde situatie thuis. Ik vind dat je gewoon eerlijk moet zijn,hoe hard de waarheid misschien ook is. Misschien dat zij dan ook wakker word,en de ernst van de situatie zoals hij nu is in gaat zien. En kom je samen wellicht tot een oplossing. Met liegen en bedriegen los je gewoon niks op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven