Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:



Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?



Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"



Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Diver, vertel!?



Krimp, misschien even proberen het van een afstandje te bekijken en dan eens kijken of je kunt ontdekken waarom het zo is?



Hier, eindelijk eens een rustig weekend met tijd voor het gezin! Vandaag een heerlijk dagje gehad. Ondertussen wel af en toe contact met jager en dat gaat weer leuk! We zullen een der deze dagen eens even een date plannen. Maar, dit doe ik na het weekend. Even heel bewust. Misschien stom, maar wat appen vind ik leuk, gezellig en geniet ik van. Maar kan me wel prima focussen op mijn gezin en dit wil ik dit weekend lekker even zo houden! En, als ik nu een date ga plannen dan ga ik toch mijn gedachten daar weer naar toe. Nu dus gewoon tijd voor mijn lieverds!
Alle reacties Link kopieren
Even een paar dagen niet op het forum meegelezen. Moest even alles op een rij zetten. Inmiddels gaat het stapje voor stapje beter, dus kan zonder tranen inmiddels jullie goede adviezen beantwoorden.quote:annabel_k schreef op 13 juli 2014 @ 09:16:

Almost, een snelle tip: verbreek het contact met nr 2. Desnoods tijdelijk, maar deze zelfkastijding, daar schiet je toch niets mee op? Maakt ook dat je niet helder naar nr 1 kan kijken. Een therapeut lijkt me een goed idee trouwens!Tot nu toe ben ik nog steeds zonder peut. Ik probeer het eerst maar zonder op te lossen.quote:cljane schreef op 13 juli 2014 @ 11:06:

Almost. Ik snap dat het vreselijk moeilijk is, maar waarom inderdaad niet even tijdelijk geen contact met je nr2? Of anders vragen of hij in ieder geval jou even niets verteld over zijn geliefde?



Wil jou nr1 ook daadwerkelijk aan jullie relatie werken? Als jullke zo door blijven modderen komt het zeker niet goed!Het contact met ex lover heb ik op een heel laag pitje gezet. Bedwing mezelf niet op de app te kijken of hij online is, en ik moet zeggen, dat geeft echt wat rust. Elke keer als ik zie dat hij wel online is voel ik me immers toch alleen maar slecht. Om dezelfde reden ook de FB chat uitgezet; zie ik hem daar tenminste ook niet meer online.



Nr1 wil nog wel tijd in de relatie steken, hoewel ook hij het soms wel opgeven wil. Probleem is dat ik dat gevoel ook heb. Soms zou ik gewoon heel graag op mezelf zijn, alleen met alleen mijn eigen problemen om alles op een rijtje te kunnen zetten. Helaas lukt dat nu niet nu nr 1 24/7 thuis is.





quote:Rooss4 schreef op 13 juli 2014 @ 13:49:

Mens, wat doe je jezelf aan! Op deze manier blijf je laven in je liefdesverdriet en zal de wond steeds opengereten worden. Ook een manier om niet naar jezelf te hoeven kijken hoor, Almost.

Gooi 2 eruit en ga als de sodemieter in therapie voordat je 1 relatie ook om zeep is en je ergens op een flatje zit, de rook uit je ogen vegend en ineens beseffend dat alles van poef zomaar kapot is.



Ruim op, vind jezelf terug, ga van mijn part over een jaar verder als happy single maar laat dit niet gebeuren terwijl je erbij stond en te laf was om het in te zien en iets te doen.

Word wakker vrouw!Confronterende woorden Roos, maar ik begrijp dat wel. Hetzelfde houd ik mijzelf ook voor. Helaas komt het geloof in deze wijze woorden maar met mondjesmaat. Maar ik kom er wel, het heeft gewoon tijd nodig om te slijten.quote:annemariem schreef op 13 juli 2014 @ 13:57:

Almost, ai, liefdesverdriet..

Maar zo te zien heb je het niet echt meer onder controle. Het leest alsof je onbewust je pijn op nr. 1 afreageert door nu ineens los te gaan over je relatie met hem. Nu is niet de tijd om je je op je problemen met nr 1 te focussen. Als ik lees dat je geen seks wil met hem bekruipt me het gevoel dat je boos bent op de situatie en je je op die manier een soort verzet tegen de situatie. Zinloos en het levert jou en je nr 1 alleen maar extra pijn op.



Je kan er ook voor kiezen om juist op de positieve kanten van nr 1 te focussen, lief voor hem te zijn (en liefde van hem terug ontvangen, troostrijk) en je even in de warmte van je gezin te wentelen. Dat is een keuze. Het opstandige deel dat zich nu alleen maar op nr 2 wil richten kun je sussen door af en toe jezelf even toe te staan verdrietig te zijn.Je slaat hier de spijker op zijn kop! Ik heb inderdaad mijn problemen in de relatie met nr1 gebruikt om het verdriet om nr2 te kunnen uiten. Aan de andere kant, nu had ik wel genoeg ballen om met nr1 over onze relatie te beginnen, puur door de frustratie die ik voelde vanwege de breuk met nr2.



Seks met nr1 is er al jaren niet meer (bijna 10 jaar). Ik heb nr1 regelmatig laten weten dat ik hier wel behoefte aan had, maar hij legde altijd het probleem bij mij neer. ('Ik moest het ook aantrekkelijk maken' ) Daarom trekt het me nu ook niet meer. Zeker omdat ik de afgelopen 2 jaar ervaren heb hoe het ook kan, dat je begeert kan worden ipv er zoveel moeite voor te moeten doen.





quote:roodkapjeendewolf schreef op 13 juli 2014 @ 14:34:

@Almost : duidelijke geval liefdesverdriet, terwijl je dacht niet verliefd te zijn toch ? Dit kost echt tijd waarin je geen heldere beslissingen kunt nemen ,juist extra lief zijn voor jezelf en nummer 1 en veel afleiding zoeken. Waarom wil je zo graag vrienden blijven , geen vrienden genoeg of is het een vorm van controle houden?Nee, ik vind nog steeds dat ik niet verliefd ben of ben geweest op mijn ex-nr2. Het is meer het gemis wat ik voel. In deze nieuwe situatie geen seks meer, geen arm om me heen, geen luisterend oor als ik ergens mee in de knoop zit op het werk ofzo. Een goede vriendschap die voorbij is, en dat vind ik denk ik nog het allerergste. Daarom zou ik ook graag vrienden willen blijven; ik heb er inderdaad niet zo heel veel, en het is gewoon een goeie kerel. En controle? Nee, zo zie ik het niet. Ik vind het fijn te horen dat hij gelukkig is, ook al is het voor mij soms pijnlijk om aan te horen. De realist in mij weet echter dat de vriendschap met ex nr2 geen stand zal houden, ondanks dat we elkaar met regelmaat zien.
Snif snotter, zout is uit. Het boek heeft me dieper geraakt dan ik zou willen en het heeft mede daardoor mooie en goede gesprekken met nr 1 opgeleverd over onze open relatie en mijn gevoelens voor 1,5. En de spielerij er omheen. En het is nog steeds goed zo. Thuis is het goed en het buiten spelen met alle gevoelens voelt ook goed.



Alleen het polyamoureuze stuk, wat er wel is en waar ik maar minimaal invulling aan kan geven, is heel pittig. In die zin was het boek heel confronterend.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodkapjeendewolf schreef op 18 juli 2014 @ 14:37:

@Krimp : ligt misschien aan het warme weer of heeft hij meer gevoelens laten zien waardoor je uit je doen bent ?



Misschien. Het is niet zo dat we nu opeens heel anders doen. Maar zijn uitgesproken toewijding laat me ook niet echt koud. Lijkt alsof hij door die toewijding, die ik al had naar hem toe, hij steeds meer verankerd raakt in mijn hart.



Verder maak ik wat rare sprongen in mijn hoofd door die ramp en het grote doden aantal. Daardoor werd ik even geconfronteerd met mijn eigen situatie. Ik ben ongeneeslijk ziek. Het is een grillige ziekte, dus de dokters kunnen mij niet vertellen hoe snel het verloop is. Ik ben als de dood dat als het straks niet zo goed gaat, en ik niet kan bieden wat ik nu biedt, mijn SV afstand neemt, misschien wel zelfs het contact verbreekt. Die gedachte vind ik erg beangstigend.



Ik heb in mijn leven 4 mensen die mij dierbaar zijn. Mijn vriend, 2 beste vriendinnen en mijn SV. Ik wil geen van 4en kwijt als ik aftakel.... Ik kalmeer van mijn SV als ik in paniek ben en onrustig.



Daarbij was gisteren een soort herdenking aan het nichtje van mijn SV die overleden is aan dezelfde ziekte. Over toeval gesproken! Ik denk dat ik angstig ben voor de toekomst en op dit moment mezelf wil verankeren in "het nu".



Ik vind verder zijn toewijding heel moeilijk te plaatsen. Ik begrijp het niet zo goed. Is het een spelletje dat hij speelt. Is het iets oppervlakkigs of zit het dieper. Het antwoord is wellicht niet super belangrijk want in feite geniet ik van hem. En Thats what counts!!!!! Maar omdat ik aan de toekomst denk houdt het mij erg bezig.



@Krimp: Wat heftig dat je ongeneselijk ziek bent , ik kan me voorstellen dat je hierdoor bewuster met je leven , toekomst en dood bezig bent.

Die toewijding van je sv is fijn maar hoe meer liefde je voelt hoe moeilijker het idee is dat je ooit zonder moet Ik denk dat je heel goed doet , vooral proberen te genieten van het hier en nu.
@Almost : je zet jezelf wel klem met deze gedachtes, waar blijf jij in het verhaal? Sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Ach weet je. Als ik dan het verhaal van Krimp lees, zijn mijn problemen weer zo ontzettend onbelangrijk. Sterkte krimp, ik duim dat je nog heel lang een mooi feestje van het leven mag maken!
Almost. Toch blijft het heftig allemaal!



Krimp, wat vreselijk! Lijkt me heel moeilijk om er zo mee om te gaan.



Oranje, ik ga dat zout ook maar eens op zoeken. Klinkt als een goed en verhelderend boek! Iemand trouwens nog meer boeken tips? Hoe om te gaan met een jager die zich als klootzak gedraagd ofzo?



Jullie snappen, gisteteren heeft meneer jager zich dus weer niet zo leuk gedragen op de app. Dus heb ik er nog even 1 opmerking tegenaan geslingert en nu in de negeer. Ik zie wel hoe lang ik het vol houd. En, ik moet ook toe geven dat ik er op deze manier een beetje klaar mee begin te raken. Dit is wrs totdat ik hem zie en in zijn mooie ogen kijk. Maar voor nu sta ik even stevig in mijn schoemen.



Almost, nog even voor jou. Is er geen mogelijkheid voor jou om even weg te gaan? Even een paar daagjes helemaal alleen weg, van alles er idereen en je eigen gedachten op een rijtje zetten?
Wat een rust hier, iedereen aan het genieten van het mooie weer?
Alle reacties Link kopieren
Mooi weer? Welk mooi weer? Het is grijs hier. 50 tinten. Lol
Alle reacties Link kopieren
Jane

Je jager lijkt wel op mijn nr2. We delen toch dezelfde niet?



Negeer die van jou maar even, je ziet wel wanneer die terugkomt. En terugkomen doen ze altijd.

Bij mij lekker rustig, genieten van de vakantie, ik houd er een ongedwongen leefstijl op na. Nr2heb ik ook even op een zijspoor geplaatst. Kunnen we beiden ons eigen ding doen.

Het is ook wel goed zo.
Wahaha, is je nr2 een jager pompel?





Ik herkende laatst idd ook het een en ander aan jou verhaal wel. Maar vlg mij ook sommige dingen die niet klopte in de zim van het zou dezelfde kunnen zijn. Wahaha.
@Jane : wat deed de jager dan gisteren op de whatsapp waardoor je hem nu negeert ?
Melden dat hij in de gaten gehouden werd en een appje kreeg of hij niet al lang op bed moest liggen. Waarop ik braaf en belangstellend als ik ben vraag van wie? Antwoord. Jij wilt niet weten wat ik doe en met wie weet je nog. Dus ik noem geen namen, dat wilde je zelf. Waarop ik hem even aggogant heb genoemd en ben gaan slapen.



A. Ik wilde niet weten wat hij doet en met wie en wanneer. Waarom dan wel zo'n appje even sturen? Hij weet hoe belangstellend ik altijd ben.



B. Dat alleen geen namen noemen neemt hij wel heel erg letterlijk en als een kerel van 47 lijkt het mij dat je toch beter zou moeten weten en dat onze afspraak niet zo zwart wit is.



C. Ik kreeg nog even een steek onder water met zijn, dat wilde je zelf!



Dus, toen was ik er even helemaal klaar mee en ben zonder verdere toevoeging gaan slapen.



Nu dus hopen dat ik het vol houd(ben niet zo'n ster in het compeet dagenlang negeren)



Maar ik ben dit gedrag van hem ook echt spuugzat. En, als ik nu snapte waarom hij zo doet? Maar het is me een groot raadsel.



Hoe kan iemand het ene moment poeslief en aardig zijn en het volgende moment een klootzak eerste klas.



En, ik ben nu echt even pissig, voel me nu echt sterk, maar weet ook dondersgoed dat als ik hem een keer aan kijk ik met mijn oh zo zwakke gedachten en gevoellens hem toch wel weer vergeef.
Nog even een toe voeging, ik merk wel dat het nu mijn verdere stemming nog niet beinvloed. Ik ben gewoo happy, heb zin aan de dag enz. Nu kunnen mijn emoties nogal eens schommelen dus ik kan alleem maar hopen dat het zo blijft!
Alle reacties Link kopieren
Thx....



Heb gisteren en eergisteren veel tranen gelaten. Was nodig blijkbaar.... Als ik ooit de moed heb kan ik een gesprek er over aangaan met mijn SV. Maar het is zo'n zwaar beladen onderwerp! Wil ik hem helemaal niet mee lastig vallen, maar hij zit er toch midden in als het ware. Tja, "life is a bitch", we maken er maar wat van.



Jane. Sommige mannen doen het onbewust en sommige mannen doen het expres hè! Aantrekken en afstoten. Een maniertje om vrouwen aan zich te binden. Ze laten de vrouwtjes werken, de vrouwtjes voelen zich dan super goed en dankbaar als ze de man wel vriendelijk hebben, om vervolgens de vrouwtjes extra te laten verlangen door ze eventjes weg te duwen. Ik weet niet of jager dit spelletje speelt. Ik heb sterk dit vermoeden gekregen na al jouw verhalen.



Het kost bergen energie om je te wapenen in dat spelletje. Het is fucking (vergeef mijn vloeking mode van vandaag, haha) voor de psyche!!!!!!! Als je te lang mee speelt breekt het je op....



Alle reacties Link kopieren
..
Had ik al geschreven dat ik mannen af ga zweren?

Maw, date ging niet door, natuurlijk ging het niet door. Hij is een onbetrouwbare klojo (en stiekem vind ik dat ook wel weer grappig aan hem).

Volgende keer zeg ik nee. Toch? Ik ga nee zeggen, jullie gaan me helpen toch?



Tja Jane, waarom hij dat doet? Dat hadden we toch al geschreven? Wellicht even een paginaatje of tig teruglezen na de vorige kutstreek van hem, toen hebben we het allemaal behoorlijk duidelijk aan je voorgekauwt. Maar jij gaf ons toen ongelijk... hij deed het niet om je jaloers te maken, remember?



Krimp, heftig.

Als je ziek bent tel je je zegeningen extra denk ik. En natuurlijk is je minnaar waardevol. Ik denk wel dat die waarde afgewogen mag blijven worden, weegt de lol nog op tegen de onrust...



En ja, verder geniet ik van het geweldige weer. En ik heb een tijdelijke huisgenoot die me ook dwingt van het weer te genieten! Ook als het "geen weer" is trouwens.
Krimp. Ik vermoed ook wel dat dat het is hoor. Maar ik heb daar geen zin in. Kost me inderdaad te veel energie. Vandaar dat ik me ergens ook af vraag of negeen nu de beste optie is, maar het voelt goed nu. Ik ga er niet tegenin en ga zeker die spelletjes niet mee spelen. Echt, zo geen zin in! Ik hen dit eerder gedaan en toen mezelg compeet op lopen fokken over hem en daar pas ik nu echt voor! Ik vertik het om een soort krols katje te zijn.



En het wordt gewoon tijd dat hij op houd met dit soort spelletjes. Hij lijkt het vooral te doen wanneer ik dichterbij kom.



Nu denk ik, aan de ene kant, zou ik hem niet juist zijn zin geven door even totaal geen contact op te nemen. Maar ach, het voelt goed en ik hoop dat hij het nu ook eens even wat gaat voelen!
Roos, maar dan nog vraag ik me af, waarom moet hij mij in de vredesnaam jaloers maken? Wat wint hij daar mee?



Balen van je date! Kan wel fijn zijn hoor! Zo'n extra huisgenoot met die van mij ga ik vanavond maar weer een poging doen tot uit waaien



myself, welkom hier! Klinkt heftig en verliefd!
Alle reacties Link kopieren
Myselfatlast:

Ik heb ook pas kortgeleden de stap gezet om af en toe mee te schrijven. Soms is het fijn om je gedachten zo te ordenen.

Ik ken je situatie verder niet, maar het klinkt alsof je meer gaat willen dan deze man als geheime nr 2....



Rooss: mannen afzweren??? Das zonde joh;-)

Waardeloos dat je date niet doorgegaan is!

Wie weet hoe hard hij gaat lopen als je wel een keer nee zegt...



Krimp: sterkte, ziekte is ingrijpend en dan nog al die emoties eromheen!
Het is gewoon hondeweer Roos
Alle reacties Link kopieren
..
@myselff en secret. Het is heerlijk om van je af te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Zo voelt dat wel ja, Jane

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven