Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Toch ben ik het niet helemaal met je eens oranje. Hoe je een open relatie in kleedt is voor ieder koppel verschillend. Ik hoef niet te weten wat mijn nr 1 allemaal uitspookt en ik hoef ook niet al zijn gevoelens te weten. We weten beide waar de grens ligt. Praten over wat wie leuk vinden als we bv op een terras zitten is wat mij betreft anders. Dat doen we steeds meer en het is ook wel verhelderend Beide hebben daar geen moeite mee tot nu toe, vinden het eigenlijk wel leuk. En het is goed voor de geyligheid thuis

Waar ik het wel met je eens over ben is met je gevoelens op een verstandige wijze omgaan. En dat probeer ik, mogelijk op mijn eigen onbeholpen manier zo goed mogelijk te doen.



@jane, helaas, mijn gevoelens heb ik duidelijk niet zo onder controle als de rest van mijn leven:-] Hoe ik dat ga voorkomen? Geen idee nog, vooralsnog er dus niet aan toe geven. Hoe moeilijk en verdrietig soms ook.
Maar goed, Solair, wat doe je nu dan? Je hebt en houdt een man in je leven waar je niks mee mag, het is nl niet conform de afspraak. Wat is dat voor open relatie, wat stelt die voor? Je gaat geheel tegen je eigen afspraak in. Nu ben ik allang alweer vergeten of je ook met hem sekst maar eigenlijk doet dat er niet eens zoveel toe, je doet precies wat je jezelf én je man verbiedt. Toch?

Wat is daar dan de reden van, is het het verboden gebied dat tóch trekt? Zou deze man wellicht iets minder aantrekkelijk lijken als dit gewoon mocht? Of begrijp ik er nu helemaal niks meer van?
Je worstelt nu met je gevoelens voor die bijzondere man, je vertrouwt jezelf al niet meer. Waarom je man daarin niet betrekken? Hij kan je ook helpen om te relativeren en alles weer in het juiste perspectief te zien.



Om niet uit elkaar te groeien is openheid voor mij essentieel. Als je nu niet kunt praten over wat je opvreet, juist in een open relatie, gaan bij mij wel de alarmbellen rinkelen. Inhoudelijke details, hoe vaak mijn man een vrouw klaar heeft laten komen en in welke standjes, dat gaat me niks aan. Maar als zij samen iets aanboren of een pad ingaan wat hij bij mij niet kan vinden, dan wil ik dat in grote lijnen wel weten. Zo heb ik ontdekt dat ik het pad van BDSM verder wil verkennen. Hij heeft daar niks mee, dus thuis zal ik dat niet vinden. Maar hij wil wel graag aangehaakt blijven en dat begrijp ik goed. Dat wil ik in zijn geval ook, omdat geheimen hebben voor elkaar gewoon niet werkt. Want dat weet je, dat voel je als partner. En het is een heel dunne scheidslijn, het lijntje over elkaar dingen niet vertellen en geheimen hebben voor elkaar.
Het is ook best lastig om precieze gevoelens te delen omdat dat gevoel er eerst is (vaak ontken je het zelf in eerste instantie), dan gaat groeien en dan wordt het steeds lastiger te delen omdat gevoelens ook gewoon bedreigend kunnen zijn, zeker als je ze flink de kans hebt gegeven tot megaformaat te ontplooien.



Solair, op dit moment zou ik jullie relatie dus niet open noemen. Omdat je niet deelt met je man en dat is nou juist cruciaal in dit stadium, net wat Madame O. zegt, je man kan je juist helpen met relativeren en op het pad houden.

Blijven geilen met deze man terwijl je in de knoop ligt met je verliefdheid (ja, ik heb je ondertussen even geloept) en je man hierbuiten houden is echt niks minder dan vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Zo goedemorgen wat een berichten op de nuchtere maag!



Maar hoe je onze relatie ook wilt noemen, het is zoals wij die vorm wensen te geven op dit moment. En dat is wat voor mij telt. Ik heb ook nergens 'harde' regels gelezen ten aanzien wat een open relatie inhoud. Maar goed, misschien gebruiken wij de term niet goed, kan.



Vreemdgaan noem ik dit zeker niet. Daarin zitten voor mij elementen als van twee kanten dezelfde gevoelens delen, fysiek contact en nog wat meer van dat soort dingen. Daarbij weet nr 1 hoe het contact tussen deze man en mij is, nr 1 weet alleen niet van de gevoelens die er sinds kort bij komen kijken. En die ga ik hem idd niet vertellen, omdat ik er verder ook niets mee ga doen. Mocht ik daarin ooit van gedachten veranderen dan zal ik opnieuw keuzes moeten maken. Maar dat zie ik dan wel, wat mij betreft is dat nu niet aan de orde.



@Roos, mooie vraag over het verboden gebied wat dan toch trekt en of hij anders minder aantrekkelijk zou zijn. Ik vroeg het mezelf een paar posts geleden ook af, hij is niet het type waar ik opval. Ik hunker dan ook niet naar fysiek contact al zal ik enige nieuwsgierigheid ook echt niet ontkennen. Ik las laatst op het forum een topic over verliefdheid op een goede vriend en of dat dat herkenbaar was voor anderen. Misschien is dat het wel. Misschien is hij een 'soulmate' en verwar ik die gevoelens met verliefdheid? Nog genoeg om over na te denken dus!
Alle reacties Link kopieren
Owww ik ben nog steeds in de tijdnood. Komt door paar dagen NL kust, vorige week, waar ik de afleiding (en ook de afkoeling) zocht. Letterlijk 'zout op mijn huid' . Alleen ligt nu agenda op zijn kop als consequentie. Mss ook beter zo...



Deel 25. Heb weer paginas om bij te lezen, ook een gedeelte van mezelf af te schrijven (vorige week was het weer raak), maar kom er (nog) niet aan toe. Over paar dagen komt er meer rust in, ik zal tijdens de reistijd alles weer doorlezen/opschrijven.



Ik 'hang' hier niet zo lang, pas 2-3 maanden, maar mis deze plek wel. En zijn therapeutische werking Groetjes aan iedereen.
Solair, het was me niet duidelijk of je man nu wist van dit contact of niet, ik begrijp nu dat hij het wel degelijk weet alleen niet de volle impact die het op jou heeft. Snap ik. Ik snap dat je geen onrust gaat stoken over iets dat "alleen maar voelt" maar waar je verder niks mee gaat doen. Zo lang je hem op afstand kan houden en hem kan zien als fling is er niet zo veel aan de hand.
Tjonge, hier misschien vanavond een onverwachte date. Nog even op antwoord van jager wachten omdat ik er wel een voorwaarde aan stel gaat hij daar niet mee akkoord dan pech.
Ik ben heel nieuwsgierig wat voor voorwaarde je stelde Jane
Haha, oranje, simpel en misschien wel heel fout, maar ik wilde alleen komen als ik ook kon blijven slapen. Om twee redenen. De laatste keer hebben we dit niet gedaan en dit is me niet goed bevallen. Ik voelde me er niet happy onder. En, reden nr 2 is dat ik niet even zeg maar gezellig met mijn vriendin de kroeg in kan, maar daar wel kan gaan slapen omdat ze aan het werk is. (Dit weet man ook)



Dus ach, niks spannends, maar ik heb het er wel zo in gezet dat het duidelijk was, of slapen blijven, of niets. En, dat was prima zei hij. Dat van dat slapem blijven dan. Dus heeft Jane vanavond een date



En, ik ben weer bijna net zo zenuwachtig als voor de eerste keer haha. Komt omdat we elkaar dit twee weken ook echt helemaal niet gezien hebben. Normaal zwaaien we in ieder geval een keer per week even naar elkaar.



Hmm, oke, ik sla weer door
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 juli 2014 @ 10:49:

Solair, het was me niet duidelijk of je man nu wist van dit contact of niet, ik begrijp nu dat hij het wel degelijk weet alleen niet de volle impact die het op jou heeft. Snap ik. Ik snap dat je geen onrust gaat stoken over iets dat "alleen maar voelt" maar waar je verder niks mee gaat doen. Zo lang je hem op afstand kan houden en hem kan zien als fling is er niet zo veel aan de hand.+1
Alle reacties Link kopieren
Thx lotje. terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:divergentthinking schreef op 22 juli 2014 @ 09:34:

Owww ik ben nog steeds in de tijdnood. Komt door paar dagen NL kust, vorige week, waar ik de afleiding (en ook de afkoeling) zocht. Letterlijk 'zout op mijn huid' . Alleen ligt nu agenda op zijn kop als consequentie. Mss ook beter zo...



Deel 25. Heb weer paginas om bij te lezen, ook een gedeelte van mezelf af te schrijven (vorige week was het weer raak), maar kom er (nog) niet aan toe. Over paar dagen komt er meer rust in, ik zal tijdens de reistijd alles weer doorlezen/opschrijven.



Ik 'hang' hier niet zo lang, pas 2-3 maanden, maar mis deze plek wel. En zijn therapeutische werking Groetjes aan iedereen.Owwww, wat lekker de zon, zand, zee. I love iT!
Alle reacties Link kopieren
quote:cljane schreef op 22 juli 2014 @ 13:16:



En, ik ben weer bijna net zo zenuwachtig als voor de eerste keer haha. Komt omdat we elkaar dit twee weken ook echt helemaal niet gezien hebben. Normaal zwaaien we in ieder geval een keer per week even naar elkaar.



Hmm, oke, ik sla weer door



Waarom is dat niet goed bevallen... dat niet slapen? Je kunt toch ook gewoon gezellig een paar uurtjes en weer naar huis gaan? Vind ik altijd erg leuk om even een paar uurtjes of gewoon even kort net hoe het uitkomt! Heb jij dat intiem samen slapen ECHT nodig?



Jammer dat alles wat jij op dit forum typt zo in de strijd modus is met je jager (jouw voorwaarden of niet, ik ga in negeer stand, ik speel zijn spelletjes niet mee, enz.)



Het zou geen strijd moeten zijn maar een samenwerking. Ik denk dat jij stiekem geniet als je hem weer terug in het gareel hebt. Ik had hem al lang een preek gegeven dat hij moet kappen met die onzin en als dat niet helpt de deur gewezen.



Maar daar zijn jouw gevoelens te intens voor vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:cljane schreef op 21 juli 2014 @ 00:22:

Verder gooit zij het er op dat hij zo schommeld, ene moment klootzak, andere moment poeslief, dat dit gedeeltelijk nog met zijn verwerking van de scheiding te maken heeft.



Echt, probeer dat los van elkaar te gaan zien! Ik stond een aantal maanden terug er net zo voor en vandaag de dag zijn man en ik allebei vreselijk blij dat we beide zo ons best doen en hebben er (heel hypocriey ja) weer vertrouwen in. Maar nu kan ik ook mijn gemaakte fouten zien en zie ik ook dat we een zware periode achter ee rug hadden en beide geen tijd gehad hebben om deze te verwerken. En zo speelde er nog meer dingen mee. Het is nog niet altijd even makkelijk, maar ik ben erg blij dat we toen in plaats van naar een scheidings makelaar, naar elkaar hebben geluisterd.



Fijn dat het met 1 goed gaat. Top!!!



Enne als iemand chachie tegen je doet omdat hij/zij een vervelende periode heeft.... Kan! Is menselijk! Een keertje is ook niet erg.



Maar als dat in herhaling blijft vallen...... Kan echt niet! Dan zoeken ze maar een boksbal om tegen aan te boksen. Maar je kan niet zo maar mensen lullig behandelen als je zin hebt, omdat je ff niet lekker in je vel zit. Hoewel ik nog steeds meer geloof dat het een aantrekken en afstoten maniertje is om vrouwen aan hem te binden.
Krimp, klopt hoor, ben ik ook te verliefd nog voor denk ik. Ik dacht zelf weer dat het wel mee viel, maar alleen de zenuwen die nu door mijn lijf gieren voor vanavond zeggen me al genoeg.



Mwah, echt niet alles is een strijd hoor! Zo komt het misschien over. Maar zo is het echt niet altijd bedoeld. We zijn er voor 75% met de balans, de overige 25 komt misschien nog, misschien ook niet.



Het blijven slapen vind ik gewoon veel prettiger dan het niet blijven slapen, persoonlijk verschil denk ik? Ik weet niet, voelde me de vorige keer echt rot en als ik ben blijven slapen heb ik dat veel minder. En, daar komt bij dat had dat nu niet gekunt ik geen smoes voor thuis had gehad he, dus dan had het gewoon niet gekunt. En ja, ik denk dat ik dat intiem slapen toch echt nodig heb ook. Heeft denk ik met mijn onzeketheid te maken, maar ik kan er nog geen pijl op trekken.



En mijn strijd? Ik denk dat dat deels ook komt omdat ik anders bang ben mezelf er weer te veel in te verliezen. Hij is een player, ik een pleaser en probeer daar de middenweg in te vinden. En nee, dit valt niet altijd mee, maar als ik kijk naar hoe ik hier begon en hoe ik er u al anders in sta, mede dankzij jullie hulp! En nog! Veel reacties houden me ook bezig en denk ik echt wel over na.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:cljane schreef op 22 juli 2014 @ 13:16:

Haha, oranje, simpel en misschien wel heel fout, maar ik wilde alleen komen als ik ook kon blijven slapen. Om twee redenen. De laatste keer hebben we dit niet gedaan en dit is me niet goed bevallen. Ik voelde me er niet happy onder.Maar maak je het jezelf dan niet juist extra moeilijk, door te blijven slapen? Ik zou me juist alleen beperken tot een paar uurtjes vrijen en van elkaar genieten en dan lekker in het eigen bed slapen.. je maakt je zo wel heel afhankelijk van hem denk ik. Nu heb je straks weer dágen nodig om te 'landen'
One life, live it !
@Al misschien wel, maar dat doe ik dan mezelf aan. Voor nu ben ik alleen al aan het genieten van het vooruitzicht van een lekkere date! En heb ik er meer moeite mee om na die paar uurtjes weer gezellig naast man te kruipen.



Myself, pb komt latet even hoor! Had een heel verhaal laten staan, maar moest het weg halen omdat ik mijn tablet alleen achter liet date is vanavond pas! ik moet eerst nog werken en daarna is een douche ook niet verkeerd
Gaat zo lekker aan het werk, door naar vriendin en vanuit daar door naar jager tot morgen iedereen en een fijne avond!
Date is geweest en ik weet 1 ding heel zeker nu: Ben niet meer verliefd op hem. Seks was weer geweldig, maar verder ben ik hem behoorlijk zat.

Ben van plan om het contact met hem daarom helemaal te stoppen, maar er is nog 1 hindernis: Ik weet dat hij volledig naar de klote gaat als ik dat doe, want hij heeft nog wel veel gevoelens voor mij.

En ik weet dat jullie gaan zeggen dat dat mijn verantwoordelijkheid niet is, maar het maakt het wel heel moeilijk.
@puzzel: hoe weet je dit zeker ?
Fijn puzzled, wat een opluchting en wat een oogopener. Inderdaad bijzonder pijnlijk voor hem maar dat is wel uit te leggen. Natuurlijk wil je niet dat hij naar de klote gaat maar er is gewoon geen tussenweg, zat is zat. In iemands leven blijven om te voorkomen dat hij naar de klote gaat gaat nergens over en is uiteindelijk ook niet eerlijk naar hem toe.
Alle reacties Link kopieren
@solair: wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat jullie met elkaar hebben afgesproken dat jullie los van elkaar met anderen het bed mag delen. Dit alleen al heeft jullie eigen relatie weer vurig en passioneel gemaakt. De mogelijkheid tot voedt jullie verlangen en prikkelt jullie fantasie.



Dat kan ik erg relativeren aan een eigen ervaring waarbij we ook actief opzoek waren naar partnerruil en later single dates.



Maar nu zit je op het punt dat je iemand gevonden hebt. Iemand met wie je best het bed zou willen delen. Alleen heb je een te goede klik. En doordat je die persoon niet in de kroeg bent tegen gekomen en de volgende dag zonder blikken of blozen weer je leven uit kan zetten, ben je bang voor 'the day after'. Bang voor de onbekende consequentie die het met zich mee kan brengen. Vragen zoals wat betekent dit voor mij, wat voor gevoel is dit, kunnen allemaal uit je verlangen naar verliefdheid komen. Om weer zorgeloos verliefd te zijn, dat is een van de mooiste dingen. En je leest het hier in dit topic zo veel. Een minnaar, jullie eigen wereld, even tijdloos, even verliefd, hevig verliefd. Maar hoe kom je daar weer uit? Hoe laat je het geen bedreiging zijn voor je relatie?



Ik had een zelfde gesprek met Mijn scharrel over haar minnaar en wat voor afspraken ze hebben. Beide in een relatie, beide niet van plan hun nr1 op te geven. Dus beide steunen ze elkaar in het stellen van grenzen en elkaar daar bij te helpen, en elkaar daar aan te houden. Ze hebben hier door meer dan alleen seks en alleen verliefdheid, ze hebben ook een band van vertrouwen elkaars relatie te helpen in stand houden. Let wel zij kunnen het niet delen met hun partners thuis, dus ik vind het bijzonder mooi hoe ze het aanpakken. Maar jij kan hier met de ander ook over praten, en thuis ook over praten.



Zelf leer ik ook elk gesprek met mijn vrouw opener en eerlijker te zijn over hoe ik onze liefde zie. Hoe ik denk over open relaties. Hoe ik denk over delen. Ik merk dat we er beide anders over denken, maar ik merk aan haar dat zij mij ook meer vrij begint te laten, en ik heb minder en minder het idee dat ik te ver ga omdat ik het thuis kan delen en zij op de hoogte is in grote lijnen wat er speelt.
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven