Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
@hoedenrand. Ben je dan niet bang dat het ooit weer mis zal gaan? Hij is natuurlijk ook niet voor niks jou ex.
Alle reacties Link kopieren
Tja Theemok. Tis nie anders. Soms weet ik ook niet of ik het vol ga houden. Geen idee hoe lang deze situatie gaat duren. Kan een jaar zijn maar ook zomaar acht jaar. Bij zijn vorige vrouw is hij weg gegaan voor mij en ik kan me nu wel voor mijn kop slaan dat ik 10 jaar geleden niet bij hem ben gebleven. Maar ja, dan had ik ook geen kinderen gehad en die wilde ik toch wel heel graag krijgen. Ooit... en dat wilde hij weer niet. Moeilijk en lastig, toen en nu
Spijt is een bijzonder nutteloos iets. Wat is gebeurd, is gebeurd. Je verandert er nu niets meer aan, je moet het doen met wat je nu hebt. 'Had ik maar' en 'Was het maar' is verspilde energie.



Hij wilde geen kinderen, maar die heb je nu wel. Die krijgt hij er gratis bij, dus. En dat is dan weer geen probleem? Ik neem aan dat dat de reden voor de eerste breuk was?
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Hij zegt nu dat het anders is omdat het mijn kinderen zijn. Hij was toen heel bang dat als wij een kind zouden krijgen, dit kind altijd "tegenover" zijn kinderen zou staan.



Daarbij heb ik net vandaag bedacht dat het wel heel verdacht is dat ik steeds voor hem val als hij "bezet" is. Typisch gevalletje van bindingsangst vanuit mij. Daar ga ik aan werken komende jaren
Oké, beetje vreemde redenatie, om kinderen tegenover elkaar te plaatsen, ook al zijn het je eigen kinderen. Daarmee creëer je bij voorbaat al een probleem, denk ik. Maar hij had dus al kinderen voordat hij wat met jou kreeg? Of snap ik het nou gewoon niet?



Ik blijf het een dubieus iets vinden. Niet eens zozeer het feit dat je zit te wachten op de dood van een ander (wat natuurlijk al een heel onderwerp van discussie zou kunnen zijn), maar dat er nu alweer gefantaseerd wordt over een leven samen terwijl zijn relatie nog niet over is. Wat een haast overal.
Alle reacties Link kopieren
Hij had inderdaad al kinderen bij zijn eerste vrouw. Niet de vrouw die hij voor mij verlaten heeft overigens.



Tja, haast... we zitten alweer drie en een half jaar in deze situatie.

In het begin vond ik het allemaal wel prima. Had genoeg aan mijn eigen leven. Maar nu wil ik wel wat meer en er komen steeds meer k*t momenten waar op ik me eenzaam voel en schuldig.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 09 augustus 2014 @ 20:40:

Wat is jullie ervaring met meerdere minaars naast elkaar te hebben. Bij mij gaat het niet alleen om sex , merk dat ik dan toch lastig vind om " mijn hart " te delen maar nieuw bloed is ook wel lekker. Hoe werkt dat bij jullie?Geen ervaring mee, maar wel een goed idee, zoals Oranje zegt. Het creëert afstand. Dat, en niet te veel over alledaagse dingen kleppen. Mijn eerste minnaar was daar heel goed in, die ging elk gesprek daarover uit de weg. Op den duur werd dat wel weer saai, want elk gesprek ging dus alleen maar over seks. Na een paar maanden had ik het wel gezien. Het blijft dus moeilijk om het èn leuk te houden èn afstand te houden, vind ik. Dus dan maar een spreidingsbeleid.
Meerdere minnaars tegelijk is prima, wel druk in hoofd en agenda maar allee, een intense minnaarrelatie met dagelijks contact en wekelijks geneuk kan je ook aardig bezighouden.



Hoed, hoe ga je werken aan je bindingsangst?

Want zeg eens heel eerlijk, zodra hij helemaal van jou is is het groene wel van het gras en raak je vast en zeker snel verveeld, denk je zelf niet?

Sjiek trouwens om te wachten op de dood van zijn vrouw. Zal ik weer "bah" zeggen?
Waar komen trouwens inene al die leuke, slimme woordkunstenaars vandaan? Niet alleen op zoek naar mijn (ongelooflijk goddelijke) lichaam maar ook naar de ziel? (interesting!) Meiden, hebben jullie je planken afgestoft ofzo? Niet meteen naar beneden kijken maar er zijn volgens mij een paar blikken van afgedonderd!
Alle reacties Link kopieren
@Roos : ik "bah" hard met je mee want ik vind het walgelijk van mezelf. Dat we praten over de tijd dat we mijn "zijn tweeën" zijn.



De vorige keer dat we samen waren heb ik het typische "pick-a-fight" verschijnsel van bindingsangst aangepakt en overwonnen. Door veel te praten met elkaar. Bleeeeeeeeehhhh niks aan. Maar het werkt wel :-)



Nu beschouw ik mezelf bewust onbekwaam dus ik geloof dat ik al voor de helft op weg ben. Maar goed. Misschien een beetje te zware psychologische kost zo laat op de avond.
De goed verstaander hier weet ik dat ik van boerenkool met spekjes en worst hou op de late avond



Is je bindingsangst/bindingsnietzin/vrijheidsdrang altijd een punt op de agenda geweest? Hield je het met je exman niet lang vol of ging je vreemd?

Is je minnaar niet bang dat hij straks niet genoeg voor je blijkt?



En als hij zo graag samen wil zijn met je waarom gaat hij daar nu niet voor? Oké, een zieke vrouw en kinderen maar wat hij nu doet verdient ook geen schoonheidsprijs. En eeehm, het kan nog wel een poosje duren voor ze haar laatste adem uitblaast als ik tussen de regels door lees.



Is het het laatste restje fatsoen in zijn donder of angst voor de goegemeente?
Alle reacties Link kopieren
Met met GM gebeld. Bindingsangst omgedoopt tot verlatingsangst :-) met ex was ik 7 jaar samen, ik ging vreemd na 6 jaar met GM ivm sex loze relatie.



GM gaat niet bij zijn vrouw weg:

1 hij heeft al eens eerder een andere vrouw verlaten voor mij, dat doet hij niet nog eens zegt hij omwille van zijn kinderen

2 zij is ziek

3 restje fatsoen vanuit zijn kleine teen



Wat wij nu doen is idd niet chique. Maar ja, bloed kruipt. .... enz enz.



Verlatingsangst is een papa issue vanuit mij waar ikzelf mee zal moeten dealen. Hopelijk met Hulp en in relatie met GM. Alhoewel ik ook heel goed begrijp dat ik op GM val ivm mijn papa issue.



wat ben ik toch heerlijk verknipt :-)
Is hij veel ouder dan jij?



Verlatingsangst zou zo maar eens kunnen, zeker icm vaderissues. Wel eens "familieopstellingen" overwogen? Kan heel verhelderend werken.



O ja, hij had al eens een vrouw verlaten om jou, wat dat betreft gooi je zijn leven flink in de war dame! Van mij had je de boom in gekund. Maar goed, ik ben geen vent...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan ook ONWEERSTAANBAAR Roos hahahahahaha



ja gezinsopstellingen. Heel goed idee. Wel pittig. Kan dat ook als je familie leden er niet zijn? als je vader in Thailand zijn erfenis verbrast met een Thaise snol?



Of moet ik dan tegen een kussen aanpraten?
Een kussen is in jouw geval wel een goed idee, toch nog iets met een hoofd (vergeef me, ik ben in een obstinate plaagbui!)



Nee, dat is juist de truc. Anderen nemen de rol van je vader over en van je moeder en van je minnaar en evt zijn vrouw. (als je die er allemaal bij nodig hebt he?) zelfs dode mensen krijgen een plaats. Een ander neemt misschien ook wel jouw plek, dat ligt eraan waar en met wie je dit doet. Dan zie je het ontvouwen voor je ogen, dat is heel bijzonder.



Vaderissues dus. Dat is rot genoeg. Het zou mooi zijn als je dat een beetje op zijn plek kan krijgen allemaal in je hoofd en hart.
Alle reacties Link kopieren
Net ff gewikipediaat.

Helder verhaal. Wordt wel druk dan op mijn podium :-)



Trusten.
Alle reacties Link kopieren
Grmpff... één of andere *#%£$#^*#idioot heeft m'n email gekraakt... mails met virussen verstuurd naar contacten, Paypal rekening leeggetrokken... Waar goddank weinig opstond, iets met kale kippen plukken.

Voor zover mogelijk alles geblokkeerd wat met dat e-mailadres te maken had, zo ook m'n account. Ik had die roze glimmende lippen, eerste deel van m'n nick (mik) is hetzelfde gebleven



Sjemig hoed, ook al zo'n bizar verhaal... Goed dat je zelf ook inziet dat je wat verknipt bent en ermee aan de slag gaat wens je veel wijsheid.



Hier is het nog steeds gemoedelijk en rustig. Af en toe een appje, verder beide focus op 1. Niet eens echt zo afgesproken eigenlijk, het is gewoon zo gelopen. Gestorven vlinders en volgens mij vinden we het beide prima zo... Hebben beide veel afleiding door werkdruk , familie omstandigheden en natuurlijk de kids met schoolvakantie. Daarnaast een vriendin in crisis (ben uithuilschouder) en tussendoor -indien mogelijk- terrasjes, feestjes en bbq's

Ik weet niet of we nog gaan praten of het gewoon op deze manier laten doven. Ik verkies het laatste geloof ik.
quote:Rooss4 schreef op 10 augustus 2014 @ 00:37:

Waar komen trouwens inene al die leuke, slimme woordkunstenaars vandaan? Niet alleen op zoek naar mijn (ongelooflijk goddelijke) lichaam maar ook naar de ziel? (interesting!) Meiden, hebben jullie je planken afgestoft ofzo? Niet meteen naar beneden kijken maar er zijn volgens mij een paar blikken van afgedonderd! En dan noem je mij een vieze hebbert! Tsss....
Hoedenrand: zo'n familieopstelling heb ik ook eens gehad. Ik geloofde er geen snars van dat het zou werken, maar het heeft voor mij heel veel issues uit de weg geruimd. En dan ging het niet eens met mensen van vlees en bloed, maar met poppen. Bizar zoals dat werkt.



Mikka (oppassen dat ik geen Milka ga schrijven, mijn overlevingsvoer): balen van je email! En ja, soms bloedt zoiets gewoon dood. Als je daar rust mee kunt vinden, is het helemaal niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Kritiek over me heen krijgen of niet, ik blijf mee schrijven.

Hoe hard ik ook voor mijn kop krijg ik lees alle reacties en neem echt wel zaken op.



Zoals ik hem duidelijk gemaakt heb dat we eerst beter wat apart wonen om zo de grond wat te kunnen effenen en zo op het gemak familie en zo (inclusief zijn kinderen) voor te bereiden op een nieuwe relatie.

Nr2 zou het met zijn partner willen verbreken op zijn grond dat hij er klaar mee is. Hij zou het voor zichzelf willen houden dat er iemand anders in het spel is.

Ze blijkt iemand te zijn waar je heel moeilijk mee kunt praten en die nogal zichzelf in het midden stelt (haar problemen en zorgen zijn belangrijk, de rest niet).

Als hij zou zeggen dat er iemand anders in het spel is, kan er totaal niet meer mee gepraat worden zegt ie.

Ze breekt hem ook vaak af omdat hij er veel ouder uit zou zien dan hij is. Dat hij niet moet denken dat hij iemand anders zou vinden later want volgens haar waarzegster is dat enkel voor haar weg gelegd.



Hij heeft ook zo lang mogelijk het boeken van een reis uitgesteld. Ze was blijkbaar redelijk besluiteloos over de bestemming en hij moest maar iets zoeken dat aan de wensen voldeed van haar en de kinderen. Ieder voorstel werd door haar afgeschoten tot hij zei dat ze het zelf mocht uitzoeken (aangezien ze toch niet werkt en dus tijd genoeg heeft).

Dat deed ze dus niet, hij ook niet. Maar in het belang van de kinderen toch uiteindelijk iets geboekt met weliswaar inboetingen op vlak van haar wensen.

Ik verwacht niet dat het een zorgeloze vakantie zal zijn hoor. Al hoop ik wel dat hij een prima tijd heeft met zijn kinderen. Ze zijn vannacht vertrokken naar Zuid-Frankrijk voor een week. Dus nu zowiezo een week radiostilte.



Hij heeft zijn kleine kantjes zoals zuinig zijn, beetje egoïstisch ingesteld, moeilijk zijn gevoelens kunnen uitspreken maar die blijken dan wel uit zijn daden en hij is heel erg lief.

Geen mister universe, 11 jaar ouder, kalend, maar in mijn ogen waanzinnig sexy en mijn maatje, dat was vroeger ook al zo. Het is niet enkel om sex te doen, al is die wel waanzinnig lekker.
Rosamunde meine Liebe, ik denk inderdaad dat ik vrij hard heb gestoft, een paar blikjes zijn gewoon weggerold... En die waren leuk, dus ik hoop dat ze naar Roosstown zijn gegaan. Viel spass!



Hier zijn we aan het aftellen, inclusief ontzettend veel voorpret. Ik heb weer wat nieuws geleerd: met een woordkunstenaar zijn rollenspellen zeer inspirerend.
Grappig , ik heb ook een woordkunstenaar, de nieuwe :-) Vroeger wilde ik dat nooit , knapte ik op af omdat ik het verwijfd vond nu glij ik steeds van mijn stoel..heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heftige nieuwe verhalen. Wat vervelend mik?, wist niet eens dat dat kon paypal leegtrekken.



Ik loop zelf letterlijk met mijn ziel onder mijn arm, dat liefdesverdriet slijt maar niet. En de gesprekken met nr1 vlotten ook niet echt. Door mijn staat van zijn ben ik ook kwetsbaarder denk ik, ben veel aan het huilen, moe , en gedeprimeerd en fysiek voel ik me ook niet fijn. Zoek wel afleiding, maar keer steeds terug op een verlaten eenzaam gevoel.

De impact van mijn schaduwrelatie tekent zich nu helemaal af.

Het zal zeker wel slijten aan de andere kant open ik mijn hart niet snel en ben erg trouw aan eenmaal post gevatte gevoelens.

Daar heb ik de grootste moeite mee, al wat we deelden en bespraken dat die betrokkenheid ook gewoon wegvloeit en een vaag vretend gemis is. Bleee ik vind er helemaal niks meer aan.
quote:louiloui schreef op 10 augustus 2014 @ 09:40:

Heftige nieuwe verhalen. Wat vervelend mik?, wist niet eens dat dat kon paypal leegtrekken.



Ik loop zelf letterlijk met mijn ziel onder mijn arm, dat liefdesverdriet slijt maar niet. En de gesprekken met nr1 vlotten ook niet echt. Door mijn staat van zijn ben ik ook kwetsbaarder denk ik, ben veel aan het huilen, moe , en gedeprimeerd en fysiek voel ik me ook niet fijn. Zoek wel afleiding, maar keer steeds terug op een verlaten eenzaam gevoel.

De impact van mijn schaduwrelatie tekent zich nu helemaal af.

Het zal zeker wel slijten aan de andere kant open ik mijn hart niet snel en ben erg trouw aan eenmaal post gevatte gevoelens.

Daar heb ik de grootste moeite mee, al wat we deelden en bespraken dat die betrokkenheid ook gewoon wegvloeit en een vaag vretend gemis is. Bleee ik vind er helemaal niks meer aan.Baba, lees je even mee?
Alle reacties Link kopieren
@Hoed. Heb je de film er komt een vrouw bij de dokter recentelijk nog (kunnen) bekijken? Wat zou je doen/voelen/zeggen als je vriendin de zieke vrouw in kwestie was? Of als je vriendin met jouw verhaal op de proppen komt?



Ik wil echt niet gemeen zijn, maar vind dit dus een absoluut walgelijke situatie sorry. Denk dat je serieuze oogkleppen ophebt.
les jeux sont faits..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven