Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Ik ben onschuldig, dat sowieso



Baba, je zal op zoek gaan naar een nieuwe. En erachter komen dat geilheid en leuke gevoelens niet gebonden zijn aan een man maar dat hij de brug is naar je eigen bron van geilheid. Wat overigens niet betekend dat iedereen dit bij je op kan roepen. Dat gegeven werkt ook heel bevrijdende vind ik, je bent niet verslaafd aan hem maar aan je eigen fijne stofjes.



En toch herken ik het.

Want hoe zit het met vrouwen.. zal ik driftig op zoek gaan naar een nieuwe minnares misschien ooit? Kan me daar nu helemaal niks bij voorstellen!
Nouwnouw: het was mindblowing. Ik heb meerdere orgasmes gehad, iets dat een andere man nog nooit voor elkaar heeft gekregen. Dus ja, het was wel leuk! :-) Ik klink en ben gereserveerd omdat dat moet. Ik moet mijn hart en relatie beschermen en doe dat dus ook. Lukt vrij aardig, moet ik zeggen.



Blauwe: tja, sorry.. ik kan het dus inderdaad wel zonder schuldgevoel. Is dat slecht? Roos geeft al heel goed weer hoe het zit, wat dat betreft. En inderaad heel jammer dat mijn man absoluut niet open staat voor het bespreken van deze gevoelens en behoefte. Verder is onze relatie inderdaad prima, en wil ik nog steeds niets op het spel zetten (hoewel ik dat natuurlijk wel doe, want als het uitkomt...) en heb geen twijfels over onze relatie, verder. Ik kom niet zoveel tekort, behalve geile seks met een nieuwe man van tijd tot tijd!



Ik merk aan mezelf dat ik steeds beter wordt in het omzetten van de knop. In de eerste fase met buitenlander was ik helemaal hoteldebotel en kon ik niet meer normaal nadenken. Dat is langzaam veranderd en al toen buitenlander het uitmaakte merkte ik dat ik er heel rationeel mee kon omgaan. Dat wat jij nu hebt met Vlam, dat ie in je hoofd en lijf zit, dat herken ik eigenlijk niet. Buitenlander is al helemaal naar de achtergrond vertrokken, en dat was eigenlijk al na een week zo (en toen was deze andere man nog niet in beeld). En nu.. tja, natuurlijk doet de nieuwe man me wat. Ik ben niet van steen. Verliefde gevoelens: check! Maar ik kan het allemaal veel beter wegrationaliseren. Ik wil mezelf nog wel verliezen in hem (want wat is er nu lekkerder dan dat?) maar doe het niet. Hij staat er net zo in, dus dat helpt.
Hoe weet je eigenlijk dat hij er net zo in staat Karamella? Hebben jullie gepraat, praten jullie nog - regelmatig? En hoe kijk je naar de mogelijk groter wordende kloof tussen de seks (meerdere orgasmes!) met een 2 en die met nr. 1 (die dat kennelijk nooit voor elkaar heeft gekregen)? Zie je geen maar dan ook geen enkel gevaar op de weg?
Blauwe, ik kon dat toen op een gegeven moment echt niet. Sex met ex en denken aan BV. Ik trok het niet. Was ook een teken aan de wand hoor. Ik vond namelijk dat ik het strikt moest scheiden want het voelde echt niet goed, alleen mijn hoofd en hart werkte niet mee. Ik ben blij dat ik niet meer in die positie zit. Was alleen maar verwarrend.

Fijn dat je coaching goed gaat en je vooruitgang boekt! Merk je ook dat je minder verdrietig bent over Vlam?



Joos, ben benieuwd of je het volhoudt die afstand erin te houden. Ik ben kritisch In ieder geval is het wel goed dat je er zo bewust mee bezig bent, dat scheelt wel. Hoe kijk je nu tegen de toekomst met nr. 1 aan?



Karamella: niet geheel onverwacht gezwicht Geniet er van. Wel knap dat je het zo goed kan relativeren en je hart niet verliezen.



Nouw nog aan het nastuiteren zie ik. Ligt er alweer een volgende date op de loer?
Ik ben binnenkort anoniem, schrijf ondertussen al 6 jaar onder deze nick dus het wordt wel tijd voor een kleine opschoning.

Ik kom terug met dezelfde ava en een andere nick. Ik moet nog even kijken welke nick dat wordt.



Helaas verdwijnt ook mijn naam en ava uit de OP, dat kan niet anders. Mijn excuses daar alvast voor.
Courtisane: we hebben gepraat inderdaad en doen dat nu nog. Denken er hetzelfde over, en ook over datefrequentie. Als er al een nieuwe date komt, dan duurt dat nog minstens een maand of 4. En nee, heel gek, maar ik baseer geen relaties op orgasmes, zelfs niet op meervoudige
Ik ook niet. Maar als ik de komende pak 'm beet 30 jaar van mijn huwelijk mijn verrukkelijke meervoudige orgasmes buiten de deur zou moeten neuken halen...
Alle reacties Link kopieren
karamella: je hoeft tegen mij echt geen sorry te zeggen hoor. Je lijkt me nog steeds een leuk mens :D Ik ben wel de laatste om iets of iemand 'slecht' te noemen.

Ik heb op zich ook geen moeite met flirten/zoenen/seks buiten de deur, maar wel met geheimzinnigheid en liegen over iets waarvan ik wéét dat hij het zou willen weten - of wat ik eigenlijk zou willen vertellen omdat ik er ontzettend blij van word. Maar daar heb ik sowieso moeite mee: mijn relatie met nr1 is in de eerste twee jaar geheim geweest voor heel veel mensen en dat heeft mij toch wel erg veel energie gekost. En toen heb ik er nooit over gelogen, ik heb het alleen maar twee jaar lang niet verteld. En het waren onze collega's maar, die we in het ongewisse lieten.



Baba: ik denk dat Karamella een levend bewijs is van het wel degelijk weer 'op zoek' gaan naar een nieuwe minnaar als het met de eerste nr2 tot een einde komt. Je hebt er eenmaal van geproefd, bent ermee weggekomen, waarom zou je het jezelf ontzeggen? Zeker als je er geen enorm schuldgevoel bij hebt. En dan ga je misschien niet letterlijk op zoek, maar als je er eenmaal voor open staat ga je het vast en zeker vinden.



lenabakker: ik word inderdaad minder verdrietig over de vlam. Verlang af en toe nog vreselijk naar zijn aandacht (en naar zo'n heerlijke zoen, terwijl hij me in zijn armen neemt), maar ik wéét nu dat dit een behoefte is die niet door iemand buiten mijzelf is in te vullen. Blijft wel dat ik het jammer vind dat ik niet meer zo lekker kan wegdromen over alles wat er niet was maar misschien ooit had kunnen zijn...

Het fijne is dat ik niet meer zo 'in paniek' raak als hij ineens in mijn gedachten oppopt. Ik laat hem maar gewoon toe, wetend dat het mijn geest is die hem oproept en dat hij niet écht met z'n hoofd tussen mijn benen ligt terwijl ik met nr1 bezig ben.
Dubbel
Blauwevrouw, waar je dus eigenlijk moeite mee hebt is je eigen stuk wat je terugleest in de post van Karamella. Jij was degene die je nummer 1 onthield van wezenlijke informatie terwijl er anders was afgesproken.

Geeft niet hoor maar wees je wel bewust van de voorgehouden spiegel. Voor je het weet geef je zomaar iemand de schuld van jouw eigen stuk en gedrag.

En of Karamella's 1 dit wil weten is maar zeer de vraag!



Koertje, dat lijkt me verslavend. Ik heb mijn orgasme ook ooit opgehangen aan een man en werd verdrietig van het idee dat ik het waarschijnlijk nooit meer ging ervaren.

Gelukkig bleek het in werkelijkheid heel anders!
Alle reacties Link kopieren
Weet je karamella, volgens mij zijn het alleen onze verhalen die op elkaar lijken, met zo'n oude vlam die zich weer aandient.

Maar jij zoekt iets bij je minnaar wat ik thuis gewoon heb (namelijk geile seks wanneer je daar zin in hebt en jawel, ook meervoudige orgasmes). Wat ik zoek is juist iets wat ik alleen mezelf kan geven, namelijk het gevoel dat ik ontzettend leuk ben, dat ik het waard ben om van te houden, dat ik bestá, dat mijn bestaan opgemerkt en gewaardeerd wordt... zelfbevestiging dus.

Waarom de vlam nou zo vreselijk in mijn hoofd en lijf is gaan zitten, dat zou ik niet kunnen verklaren. Heb dat echt nooit eerder zo ervaren. Ik denk dat hij precies op het juiste moment in mij triggerde wat ik ontzettend hard nodig had: de aanmaak van heerlijke stofjes. Zó heerlijk en verslavend voor iemand die verschillende keren depressief is geweest, en ook net bezig was uit een diep dal terug te komen.



Die aanmaak triggert mijn nr1 niet. Hij is degene die mij helpt uit het dal te komen, maar niet degene met wie ik dansend en zingend de berg op klim. Ik hoop zó dat wij dat wel weer samen gaan kunnen, ik wil niets liever dan nog lang en gelukkig met hem verder leven.
Jaha Roosje...als vrije vogel kun jij je orgasmes overal vandaan sleuren!



Maar was je nog bij je nr. 1 had het er wellicht een stuk droger minder sappig uitgezien. En de (in jouw geval hypothetische) vraag is dan of dat op den duur niet toch was gaan knagen.
Alle reacties Link kopieren
Rooss, ik ben me inderdaad bewust dat ik mijn issues zat te projecteren op Karamella. Daarom heb ik ook geprobeerd uit te leggen wat zoiets met mij doet / gedaan heeft. Ik vind het moeilijk om een geheim mee te dragen.

Maar wat ik me gewoon echt niet goed voor kan stellen is dat je zonder enige vorm van schuldgevoel iets kunt doen waarvan je wéét dat je nr1 er hoogst ongelukkig van zou worden als hij er ooit achter zou komen. Dat beschadigt toch hoe dan ook iets in je zelf of in je relatie? Of zijn er echt mensen bij wie dat niet zo hoeft te zijn?
Koertje, dat klopt. Ik ben ook wel eens in een wanhopige paniek geschoten omdat ik het gevoel kreeg dat ik de rest van mijn leven afhankelijk zou zijn van minnaars. Dan voelt je open relatie zomaar als een gigantische kooi met stalen kabels. Afschuwelijk. Ben serieus blij dat ik daarvan af ben en gek genoeg heeft dat dan dus weer bijzonder weinig met zeb te maken, puur met mijn eigen kop.



Hele eerlijke post Blauwevrouw over datgeen jij bij je minnaar vandaan wilt halen. Ook jij "gebruikt" hem als het ware om de brug naar je eigen "ik ben goed genoeg" gevoel te slaan. Vlam deed dat heel goed schijnbaar en daarom voelt het alsof je verslaving hem beslaat.



Om vreemd te kunnen gaan zonder schuldgevoel knip je een paar touwen door, een aantal emotionele verbindingen die je hebt met je nr 1, dat kan niet anders. Daarom leidt vreemdgaan ook eigenlijk nooit tot een betere relatie met je nummer 1 al kan het in eerste instantie wel zo voelen. Waar je het ene touw doorhaalt probeer je het andere touw te verstevigen en dat kan voelen alsof je ineens heel verbonden bent met 1.

In constant schuldgevoel leven gaat niet, daar ga je aan onderdoor, daarom bedenken we allerlei mechanismen om dit vol te houden. Hoe vaak lees je niet dat de minnares zichzelf een betere echtgenote, moeder vindt door de aanwezigheid van een 2?



Ik denk dat de meesten niet zo hard nadenken over wat als... dat is namelijk niet te doen, je denksysteem schakelt dat even uit. Daarom komen schuldgevoelens ook meestal ten volle in beeld als het uitkomt.

Blijft een boeiend mechanisme, dat brein!
Hele mooie en eerlijke posts Rooss en blauwevrouw
Alle reacties Link kopieren
Rooss, je bevestigt mijn hypothese, namelijk dat vreemdgaan (of op andere manieren liegen / dingen verzwijgen tov partner) de relatie beschadigt. Zelfs al komt die ander er nooit achter, het verandert iets in jezelf en in je verbondenheid met je nr1. Dat is in elk geval wel mijn ervaring, in beide keren dat ik ben vreemdgegaan.

De eerste keer heb ik het niet kunnen herstellen, de tweede keer zou het misschien wel kunnen lukken.
Alle reacties Link kopieren
Weet je Blauwevrouw, ik denk ook dat vreemdgaan je relatie beschadigt, absoluut. Toch weiger ik er een oordeel over te hebben omdat ik me in heel veel situaties heel goed kan voorstellen dat mensen het doen. En, zoals ik al eerder schetste, heb ik gewoon moeite met de vanzelfsprekendheid van monogamie.



Of je altijd eerlijk moet zijn tegen je partner, daar kunnen we over discussiëren, dat vind ik namelijk niet. Liegen is een ander verhaal maar sommige dingen voor je houden, daar heb ik niet zoveel moeite mee.

100% eerlijkheid is in mijn optiek behoorlijk overrated en ik veel gevallen is het best goed om even op je tong te bijten.



**Ik zie dat de oude ik weg is, nogmaals sorry voor de ava loze OP, echt stom dat die weg is!**
...
Alle reacties Link kopieren
Boeiende post, is mooi om van jullie de verschillende invalshoeken te lezen.

Zit zelf redelijk in de knoop, heb last van projectie en hang te veel in iets wat er niet meer is.

Ben ook beetje uit mijn humeur van lang geen seks merk ik.

Het blijft inderdaad wonderlijk hoe schuldgevoelens werken of juist uitblijven.

Ooit in de toekomst wil ik wel minnares zijn of een minnaar hebben maar niet meer een al gebonden persoon of dat ik een relatie heb. Met reflectie kan ik stellen dat ik daar niet voor geschikt ben. Soms kom je weer achter nieuwe aspecten van jezelf dat is dan wel leerzaam.
Alle reacties Link kopieren
In 100% monogamie geloof ik niet, heb ik ook nooit gedaan. Altijd alles vertellen is ook best dodelijk voor een relatie, dat hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Is jouw scheiding erdoor Loui, woon je nu alleen? Logisch dat je in de knoop zit wijffie, je hebt nogal wat voor je kiezen gehad. Echt, neem je tijd! Zo belangrijk!
...
Alle reacties Link kopieren
Interessant dames,



Ik heb echt wel schuldgevoelens, maar schakel dat inderdaad uit en stop gewoon eigenlijk met nadenken.



Ik denk dat vreemdgaan vooral heel egoïstisch is, voor mij dan.



Alles op het spel voor eigen genot en hele fijne gevoelens. Want ja, ik voel me meer vrouw, beleef hogere hoogtepunten en heb veel meer energie.



Maar dat het mijn huwelijk schaad is nu al een feit. Hoezeer ik mijn ogen daarvoor ook probeer te sluiten .
Alle reacties Link kopieren
Schuldgevoelens....

Altijd gedacht dat ik dit nooit zou doen vanwege het schuldgevoel.

Toch heb ik er niet zoveel last van.

Ik heb ook nog nooit keihard hoeven te liegen.Ik zeg ook niet dat ik iets anders ga doen als dat ik ga doen.Ik vertel alleen niet alles.Liegen voelt misschien wel anders dan zwijgen.

Ik ben geen eigendom van man.Van niemand trouwens.Dit is van mij en omdat ik zeker weet dat hij het niet zal begrijpen kies ik er voor om dit gedeelte van mij niet met hem te delen.
Blauwevrouw, onze verhalen leken inderdaad op elkaar qua oude vlam, maar onze levens en karakters niet. Ik lees inderdaad dat we er heel anders instaan. Bedankt voor je openheid en vermogen om naar jezelf te kijken!



Ik geloof overigens ook niet dat vreemdgaan goed is voor mijn relatie, ben je gek.. Ik heb toch intimiteit met een ander gedeeld en dat betekent gewoon minder intimiteit thuis. Dat kan nooit goed zijn. Maar hoe slecht het op de lange termijn gaat zijn, dat zal de tijd leren. Ergens vergelijk ik het ook met andere dingen. Mijn partner heeft bijvoorbeeld door werkdruk (en een algeheel introvert karakter) ook perioden dat hij minder met me deelt en er minder 'connectie' met me is. Hij leeft dan meer in zijn eigen wereld. Zou het effect daarvan niet te vergelijken zijn met vreemdgaan?
Alle reacties Link kopieren
Mooi gevonden, 4.0!

Ik wil ook niet oordelen hoor, al kan ik me voorstellen dat ik wel zo overkom. Ik hoop alleen dat iedereen die denkt dat ze het allemaal onder controle hebben, en dat ze zichzelf er alleen maar een plezier mee doen, zich ergens wel realiseert dat ze hoe dan ook iets beschadigen. Het gaat ten koste van íets, ook als het niet uitkomt. En het is aan jezelf om te bepalen of je het die prijs waard vindt.



Dat 100% eerlijkheid geen geweldig recept is voor een gelukkige relatie, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar vraag je dan wel af hoe belangrijk het stukje is dat je voor hem verbergt.
Alle reacties Link kopieren
Karamella, als dat te lang duurt, of zich afspeelt in periodes waarin ook wezenlijke andere dingen gebeuren, lijkt me dat ook een nadelig effect hebben op je relatie, natuurlijk. Maar als jij dan merkt dat er minder connectie is, komt het dan vanzelf weer goed, of moet je daar (samen) wat aan doen?

Uiteindelijk blijft geen enkele relatie vanzelf tientallen jaren goed, denk ik.



Ik zou willen dat het alleen om de seks ging, wat ik buiten de deur zocht. Die kun je namelijk wel vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven