Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Alle reacties Link kopieren
Lena Bah,dat is nooit leuk!
Het zit gewoon even niet mee hier, alsof het *zweefmodus aan* universum het gewoon niet wil. Ofzo. Misschien moet ik een regendans doen en kijken of het helpt?
Alle reacties Link kopieren
Bella. In een huwelijk kent iedereen wel een moment dat getwijfeld wordt 'of dit het nu is'. Als ik het goed heb heb jij nog een jong kind in huis, 2 jaar? Je zal niet gedacht hebben, mijn huwelijk is het niet en dan besloten hebben samen aan een kind te beginnen. En als het kind er dan is? De eerste jaren moet je een nieuwe balans vinden, opeens andere rol. In alles. Aandacht en tijd voor elkaar kan er bij inschieten. Heeft tijd nodig.

Maar, als je niet wil dan wil je niet meer. Prima. Alleen is jouw beeld vertroebeld. Je bent bereid je man een nieuwe liefdespartner te gunnen (terwijl voor de buitenwereld er niets veranderd) om zelf maar een vrijbrief te hebben voor contact met Bello.

Bello is een ongebonden man met vriendinnen die er niet voor heeft teruggedeinsd een affaire te beginnen met de vrouw van een bekende. Hij zal je vast leuk vinden hoor maar je bent als getrouwde vrouw nu ongevaarlijk voor hem. Begin eens hem te vertellen dat je gaat scheiden maar vertel hem wel erbij dat je tot over je oren verliefd op hem bent en dat dat meegespeeld heeft bij je besluit.
Alle reacties Link kopieren
Heidi, hoe is het met jou inderdaad?

En ook benieuwd hoe het Sense vergaat!
quote:engel68 schreef op 23 september 2014 @ 10:15:

Heidi, hoe is het met jou inderdaad?

En ook benieuwd hoe het Sense vergaat!

Me too!



Hoe voel jij je vandaag engel?
Alle reacties Link kopieren
Heeft er misschien opnieuw iemand gelegenheid om mij even tot kalmte te manen?

Het volgende: mijn liefde heeft een hechtingsstoornis, daarom heb ik de indruk dat ik extreem duidelijk moet maken dat ik er voor hem ben, voor mijn gevoel kan ik hem anders beschadigen. Misschien is het al extreem duidelijk, ik weet het niet en ook niet hoe je daar achter komt.

En met wat ik hierboven lees: misschien is hij van mijn brief al angstig en paniekerig geworden, iemand die op je wacht zo lang als nodig is, iemand die vind dat je losser moet van je vrouw, is dat claimend, of legt dat druk? Ik weet het niet, ik twijfel of ik het niet in afgezwakte vorm opnieuw aan moet bieden.

Waarschijnlijk is niks doen het beste, ik probeer mij in de hand te houden, maar ik word gek van het gebrainstorm.
Ga afleiding zoeken, Boohoo. Zorg dat je je gedachten ergens anders bij nodig hebt. Neem afstand van dit denkpatroon, en doe vooral niks richting hem.
Uit ervaring Boohoo, geef hem gewoon even ruimte. Hij moet nu even de aandacht bij thuis houden. Het komt vanzelf wel. BV zei altijd, het waait wel weer over maar de storm moet eerst gaan liggen. Had hij gelijk in.



Ga vooral geen druk leggen. Je hebt gezegd dat je er voor hem bent, hij zegt dat hij van je houdt. Wat wil je nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Beheers je Boohoo.

Stop met bedenken hoe je kan smeken.Ga wat anders doen.Haal het desperate eraf.Even pas op de plaats,als hij nog wil en zoveel van je houdt weet hij je wel te vinden
poef
Alle reacties Link kopieren
Thanks, thanks, ook voor de reactiesnelheid. Aan het werk maar weer dan.

En inderdaad Lena, het zou goed moeten zijn zo.
quote:theemok schreef op 23 september 2014 @ 09:53:

In je allereerste bericht, waarin je aangaf iets met je nr 2 te willen beginnen (dat was er toen nog niet) schreef je dat je huwelijk best oké was, maar dat er wel dingen waren die niet zo oké waren. Je wilde een minnaar omdat je vond dat je het verdiende, het was tijd voor jou, om iets voor jezelf te doen.

Och, dat doen er meer hier.. Da's niks nieuws..





quote:engel68 schreef op 23 september 2014 @ 10:14:

Bella. In een huwelijk kent iedereen wel een moment dat getwijfeld wordt 'of dit het nu is'. Als ik het goed heb heb jij nog een jong kind in huis, 2 jaar? Je zal niet gedacht hebben, mijn huwelijk is het niet en dan besloten hebben samen aan een kind te beginnen. En als het kind er dan is? De eerste jaren moet je een nieuwe balans vinden, opeens andere rol. In alles. Aandacht en tijd voor elkaar kan er bij inschieten. Heeft tijd nodig.

Maar, als je niet wil dan wil je niet meer. Prima. Alleen is jouw beeld vertroebeld. Je bent bereid je man een nieuwe liefdespartner te gunnen (terwijl voor de buitenwereld er niets veranderd) om zelf maar een vrijbrief te hebben voor contact met Bello.

Bello is een ongebonden man met vriendinnen die er niet voor heeft teruggedeinsd een affaire te beginnen met de vrouw van een bekende. Hij zal je vast leuk vinden hoor maar je bent als getrouwde vrouw nu ongevaarlijk voor hem. Begin eens hem te vertellen dat je gaat scheiden maar vertel hem wel erbij dat je tot over je oren verliefd op hem bent en dat dat meegespeeld heeft bij je besluit.



+1

Ik kan het niet beter verwoorden, mijn gedachten exact als ik jouw verhaal lees Bella. Je hebt een kind van 2! Een paar jaar geleden was jullie relatie dus blijkbaar goed genoeg om een kind op de wereld te zetten. Een kind verandert alles, daar heeft een relatie ook tijd nodig om weer in te groeien. En in de ene relatie gaat dat makkelijker dan in de andere. Jullie moeten daar misschien nog meer jullie weg in vinden.

En waarom zou je afwachten hoe een gesprek met Bello verloopt? Zou het niet veel fijner zijn om in je eigen kracht te gaan staan? Niet af te wachten maar vertellen hoe zaken ervoor staan, wat er in jouw gedachten omgaat? Niet afwachten totdat Bello misschien wel of niet iets over wil zeggen. Bella, het is misschien eng, maar zoveel gemakkelijker als je zelf het heft in eigen handen neemt. Het scheelt je twijfelen, het maakt helder of er überhaupt een kansje in zit, of dat luchtkastelen echt totaal zinloos is. Ook al weet je zelf nog niet eens wat je dan precies wilt, het twijfelen en niet weten en er maar mee rondlopen kost ook bakken met energie. Als het niet alleen maar 'just sex' is, zou dat ook moeten kunnen.

En vertel dit alsjeblieft ook aan een psycholoog. Je bent nu totaal vermoeid hele grote beslissingen aan het nemen met een minnaar op de achtergrond. Niet doen! De dingen die aan het licht gekomen zijn, komt ook omdat je appels met peren aan het vergelijken bent. Neem de tijd, neem de rust, neem een time out met je minnaar. En ga eerst aan jezelf werken. Echt, je bent het waard.



Booboo, iemand met een hechtingsstoornis zou ik vooral niet gaan pushen. Je hebt toch al verteld wat je wilde zeggen? Geef hem de tijd en de ruimte. En vraag jezelf eens af waarom je je zo vastklampt aan een gebonden persoon.



Lena, bah. Naar. Maar dit wil jij nog een hele poos volhouden?
quote:engel68 schreef op 23 september 2014 @ 10:15:

Heidi, hoe is het met jou inderdaad?

En ook benieuwd hoe het Sense vergaat!



+1.

En hoe is het met jou vandaag Engel?
Alle reacties Link kopieren
Bella, jij en je man hebben besluiten gemaakt. Fijn. Toch vraag ik mij persoonlijk af of die Bello goed voor jou is. Zeker nu jouw thuis situatie veranderd. OK, hij vult een emotioneel gat! Maar hij blijft de vriend van jouw man!
Alle reacties Link kopieren
@Lena. Voel me eigenlijk goed vandaag.



En soms als je niets meer verwacht en even in een kratertje zit gebeuren onverwachte dingen. Gisteravond kreeg ik een berichtje van een man die ik al jaren niet meer gesproken had. Out of the blue.
Alle reacties Link kopieren
quote:Je bent nu totaal vermoeid hele grote beslissingen aan het nemen met een minnaar op de achtergrond. Niet doen! De dingen die aan het licht gekomen zijn, komt ook omdat je appels met peren aan het vergelijken bent. Neem de tijd, neem de rust, neem een time out met je minnaar. En ga eerst aan jezelf werken. Echt, je bent het waard.Dikke plus 1
Look, het zit gewoon even niet mee planningstechnisch gezien. Het komt wel goed alleen het is frustrerend zo. We hebben allebei nog nooit zoveel pech achter elkaar gehad met afspreken. En slaapgebrek helpt niet mee. Kan gebeuren natuurlijk maar ik ben die pech zat.
quote:lenabakker schreef op 23 september 2014 @ 10:36:

Look, het zit gewoon even niet mee planningstechnisch gezien. Het komt wel goed alleen het is frustrerend zo. We hebben allebei nog nooit zoveel pech achter elkaar gehad met afspreken. En slaapgebrek helpt niet mee. Kan gebeuren natuurlijk maar ik ben die pech zat.
Alle reacties Link kopieren
Boohoo je hebt je gevoelens in die mail geuit, vrees dat je moet wachten, als je nu weer mailt, val je in herhaling toch? Probeer je zelf bezig te houden, ga op bezoek bij vrienden, ga een wandeling maken, ga shoppen, kijk een film, afleiding zoeken. Het is lastig i know the feeling!!!!!!
Boohoo, is het feit dat jij bevestiging aan hem wil geven niet eigenlijk gelegen in de wens dat jij hoopt juist bevestiging terug te krijgen als jij het hem geeft?
Engel, leuke man om wat mee te beginnen of gewoon gezellig? Fijn dat je je wat beter voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Lena, natuurlijk is dat ook zo, maar niet alleen. Ik probeer me dan in hem te verplaatsen en ik zou, in zijn schuitje zittend, het persoonlijk prettig vinden om liever te veel te horen dan te weinig, maar ik ben dan ook geen vent. Ik doe in ieder geval niks, ik heb mezelf weer onder controle.

Nog 1 vraag voor de deskundigen: als je minnaar geen interesse meer heeft, laat hij het dan doodbloeden, of krijg je daar dan normaliter bericht van? Beetje houterig geformuleerd maar ik bedoel: zijn dat in het algemeen mensen die het durven zeggen of juist niet?
Als hij enige vorm van respect voor je heeft, lijkt het me dat hij het gewoon netjes even meldt. Heeft wat mij betreft gewoon met omgangsvormen te maken.
quote:engel68 schreef op 23 september 2014 @ 10:35:

En soms als je niets meer verwacht en even in een kratertje zit gebeuren onverwachte dingen. Gisteravond kreeg ik een berichtje van een man die ik al jaren niet meer gesproken had. Out of the blue.

Wat mooi he, hoe dingen soms werken. Fijn zo'n berichtje, dan geloof ik toch altijd weer dat er meer is wat ons stuurt dan wij denken, er is iemand die aan jou denkt op het moment dat jij het zwaar hebt.

Ook fijn dat jij je vandaag beter voelt. Sterkte



Lena, zo kut he, zo afhankelijk zijn van externe zaken, bah!



Boohoo, hij weet het, dat jij er voor hem bent. Dat is genoeg. Zoek afleiding, ga lekker wandelen, fietsen, shoppen, werken. Zorg voor jezelf, zorg dat je energie hebt als hij je nodig heeft



Bella, wees open en eerlijk tegen Bello. Ik proef dat je dat niet durft, en dat is geen goed teken. Als je een soort van relatie met iemand wilt opbouwen moet je open en eerlijk tegen die persoon kunnen zijn. Goed advies van Roodkapje



Nop, wat fijn dat je nog meeleest en lief dat je meeleeft met Engel. Hopelijk red jij je nog een beetje?



Ik ben een beetje in een knuffelstemming geloof ik
Boohoo, dat is volgens mij erg afhankelijk van de relatie die je met elkaar hebt. Ik heb zo het idee dat wanneer het allemaal niet zo diep gaat, doodbloeden bij mannen de voorkeur heeft. Tenminste, dat beeld heb ik een beetje van tig jaar lezen op het viva forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven