Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Alle reacties Link kopieren
Egopost



Vandaag is een dag met stip voor nr2 en mezelf.

We hebben via mail herinneringen opgehaald (hij zit nog in het buitenland).

Hij liet me weten dat hij het ziet zitten met mij. Spelen in de tuin met mijn kinderen, gaan wandelen met de wandelwagen, ze afzetten aan school,...

Dit had ik niet verwacht van te horen.
Alle reacties Link kopieren
@anouk, leuk jou weer eens te lezen zeg! Was benieuwd of jij een modus voor jezelf had weten te vinden, en ja dus.

@roos, succes en sterkte. Het zijn slopende trajecten die de energie uit je kunnen zuigen, maar uiteindelijk hopelijk meer dan de moeite waard is.



@bella. Die mooie plek waar je tot inzicht kwam, liepen daar kabouters en feeën rond toevallig? Sprookjes bestaan helaas niet meid.

Vraag me inderdaad af of jouw nr1 al op de hoogte is. Van het feit dat jij vanaf nu jullie relatie stopt, dat jij feitelijk de thuissituatie gelijk wil laten, dat jij een nieuwe (lat)relatie aangaat met een bekende die hij aan tafel heeft uitgenodigd ooit. Denk je niet dat met terugwerkende kracht alle puzzel stukjes op de plaats zullen vallen. Je nr1 die tijd, aandacht en moeite heeft gedaan voor een vrouw die mooi weer speelde maar totaal haar hart al elders had liggen?

En Bello, ja die zal je met open armen ontvangen. Zijn appje dat hij je miste kan niet anders betekenen dat jij de partner bent met wie hij oud wil worden. Kom uit je droom, als bello hoort dat jij nr1 aan de kant hebt geschoven voor hem en met hem wilt latten zal hij zich kapot schrikken en snel maken dat hij afstand creëert.

Maar uiteraard ken ik Bello niet zo goed als jij hem kent en zie ik alles totaal verkeerd.

Was je al bij de psychiater geweest?
Bovendien lieve mede forumers
Alle reacties Link kopieren
Bella,

Ik snap er niets van.Zie je niet dat jij juist op deze manier de grote verliezer bent?Je hebt niets (meer) met man maar ook (nog steeds) niets met Bello.Van alles een beetje niets.Daar kan je toch nooit happy van worden.
Hart : " de verslaving " als metafoor voor jouw hele affaire. Het houd je op dezelfde manier in de ban en als het wegvalt overvalt de realiteit extra hard. Dat bedoelde ik.
@bella : Fijn dat het voor jou nu beter voelt. Begrijp ik het goed dat jij en nr 1 duidelijk naar elkaar hebben uitgesproken dat de relatie voorbij is ?

Bello weet van niks , dat gesprek ga je later aan?

Hou er wel rekening mee dat de relatie met Bello ook negatief kan veranderen omdat nu de balans verstoord raakt van de driehoek die er was.
poef
Alle reacties Link kopieren
Bella, dat jouw minnaar jou een aardig berichtje kan sturen wil nog niet zeggen dat hij stapje voor stapje een vaste relatie - wat een latrelatie is- met jou wil opbouwen.



Met onaardige berichtjes scoort hij bar weinig seks lijkt mij.

Dat zal hij als ervaren jager ook wel weten.

Aandoenlijk zoals jij de rest van zijn scharrels elke keer weer weet te ontkennen voor jezelf.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje,

Ik begrijp je.Maar dan zou mijn libido dus weer rustig worden als ik dit afkap.Tenminste als ik het vanuit het verslavingsperspectief bekijk.Dan maak ik mij zorgen om niets.
@ roodkapje, dankjewel.
H,
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag gaat natuurlijk ook een beetje over de verslaving die kan gaan spelen in het minnaar schap.



Bella@, je draait en draait en droomt.

Roos@, hoe oud is hij zij?



En jawel ik ben ook het huis aan het verbouwen .
Tjonge, draaien, dromen, en ik maar denken dat ik een knoop had door gehakt en toch ook enigzinds met beide benen op de grond stond.
quote:divergentthinking schreef op 18 september 2014 @ 19:17:

....mijn libido is torenhoog. En als ik naast mijn eigen man lig is hij 0.



We vertrekken nu naar het buiteland en ik ben blij om het hotel, blij om breakfast, blij om musea, geen haar die aan sex met hem denkt.



Er is iets geknapt in mij, Lena, de vraag is of het ooit te lijmen valt. Die antwoord weet ik zelf ook niet. Ik loop nog naar de psycholoog, wat de uitkomst ervan zou zijn, geen idee.



Ik ben ontzettend boos op mijn man. En ook verdrietig tegelijk. Dat hij mij zo ver wist te brengen dat ik uberhuipt naar een ander keek is al te veel. Maar met anderen kunnen wij ons problemen niet oplossen.



De tijd wil het leren. Ahhh diver (sorry dat ik jou nu quote, kan het ook zo weghalen;) wat gruwelijk herkenbaar. En je pijn is zeer invoelbaar. Dat je voorbij een bepaald punt geraakt.

Boosheid en verdriet ebben weg, dat weet jij ook. En dan? Als vriendjes in huis blijven wonen zoals Bella beschrijft? Zo verstandig van je om voor jezelf een therapeut in te schakelen, hopelijk heb je een goeie.



Hoi Engel!! Weet je dat het mede door jou kwam dat ik mezelf in mijn "virtuele ontwenningskliniek" incheckte deze zomer? Ik wist van jou dat je jarenlang heel ver en diep was gegaan met je nr. 2, dat het je bijna de kop kostte. En dat je daar uiteindelijk bovenop was gekomen. Man! wat schrok ik toen ik las dat je recent toch weer voor de bijl was gegaan met hem. Ik dacht: dat kan mij ook overkomen als ik mezelf nu niet eens goed door elkaar schud. En niet omdat mijn nr. 2 een boze slechterik is...nee, puur omdat ik degene was die verslaafd gedrag vertoonde. Eigenwaarde enzo. You know;)

Maar begreep dat jij ook alweer "hersteld" was van dat uitstapje, gelukkig maar..!
Wat ik me af vraag?
Loui, voor mij liggen lust en wellust niet eens zo ver uit elkaar. Als ik het verschil zou moeten omschrijven zou lust verlangen, zin kunnen zijn en wellust pure geilheid, zo geil dat het bijna gevaarlijk wordt.



Engeltje! Je bent nog over de tong gegaan bij een bloem en een dame-met-roze bril onder het genot van een heerlijk glaasje wit eeeh rosé. O nee, beiden!

Maar alleen maar goeds hoor, alleen maar goeds! Hoe gaat het met jou?
Loui: ik vond jouw eerdere post ook zeer herkenbaar hoor. Wat je allemaal mist thuis en waar die minnaar dan als bij toverslag in lijkt te voorzien...De focus die verlegd wordt van 1 naar 2...En dan met een klap beseffen dat geen van tweeën jouw gaten kan vullen (pun intended;). Maar de seks heeft dan al zijn vuile verslavende functie vervuld...

Dat laatste heb ik gejat uit dit artikel hoor: De vuile rol van seks.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou reageren op Roos, maar heb het niet helemaal begrepen. Alleen dat het om de kids gat en ja, dat heeft altijd prioriteit. Ook al val je zelf uit elkaar. Dus sterkte, ook van mij.
Marana, hebben jullie ook te maken gehad met veroordelingen door mensen die weten hoe het gestart is? Het lijkt me dat niet iedereen stond te juichen.



Diver, was man altijd al zo? Afwijzingen in bed zijn zo persoonlijk, dat breekt inderdaad op een gegeven moment iets heel belangrijks in je. Ik proef bij jou dat je eigenlijk helemaal geen minnaar wil maar gewoon het volledige pakket in 1 man wil hebben, namelijk je eigen man en een diepe teleurstelling dat wat je ook doet, dat nooit gaat lukken. Ik herken dat wel, alleen niet op seksvlak maar een ander vlak en dat breekt je echt op. Hopelijk kan je psych helpen met dingen voor jezelf helder te krijgen.



Loui, verschil tussen lust en wellust. Ik wist niet dat er verschil tussen zat, wat mij betreft zijn het synoniemen, de een wat ouderwetse dan de ander. Dus het is meer een taalkundig verschil voor me dan een inhoudelijk verschil.



Nell, ik dacht dat het wel duidelijk was dat nr. 2 verder wilde met je? Waarom is dit nieuw? Zijn er al concrete plannen voor na de zakenreis in oktober? Zoekt hij al een andere woning of bereid hij anderzins zijn scheiding voor?



Bella, hoe zie je latten voor je met Bello? Daarmee bedoel ik, ben je van plan voordat je Bello inlicht eerst te bespreken met manlief wat jullie gaan doen mocht jij of hij een ander tegenkomen? Dit soort dingen vooraf bespreken en niet pas achteraf, kan een hoop gezeik voorkomen. Ik denk dat je de volgorde even op een rijtje moet zetten van aanpak: eerst alles met man afspreken en op orde zetten en dan pas je richten op een ander. Als dat door elkaar loopt, gaat het met man én Bello straks mis. Want wanneer denk je man te gaan vertellen dat je wat met Bello hebt en hoe denk je dat hij reageert erop? Of wil je blijven liegen erover?



Overigens, ik denk dat van LATTEN geen sprake kan zijn zolang je man het niet weet, dan is het meer een schaduwrelatie. Juist het openbare deel is zo van belang bij latten, samen naar een bedrijfsfeest, hem voorstellen als je vriend, samen boodschappen doen, op vakantie etc. Dat meer-deel, dat officiële deel maakt echt een enorm verschil.
Alle reacties Link kopieren
Maar Bella een lat relatie is toch een relatie? Eigenlijk wil je op de oude manier door behalve dan dat je man nu een vriend is.



Je man weet van niks en jij blijft seks hebben en appen met bello en bello doet het daarnaast nog met zijn andere scharrels.



Het verandert uiteindelijk toch niks? Of vertel je je man dan straks wel waar je heen gaat als je met bello afspreekt en vertel je dat er een minnaar is?



Niet aanvallend bedoeld hoor maar ik zie de doorgehakte knoop niet helemaal ;)
Alle reacties Link kopieren
Nellgwyn, ik kan me voorstellen dat dat heel fijn voelt.

Wel zou ik heel erg voorzichtig zijn met nr 2 in het leven van je kids. Laat ze eerst maar eens alles verwerken en in rustiger vaarwater komen voordat er een man opduikt die hun zich wil gedragen als hun vader.



Als je kinderen in het weekend of vaker naar je ex gaan is er tijd genoeg om eerst te kijken hoe het uitpakt met zijn 2en.
De doorgehakte knoop zie ik wel namelijk dat zij en man besloten hebben als huisgenoten door te gaan en niet als relatiepartners.
Lena, sommige dingen daarbij zijn al besproken idd,
Dankjewel lena!
Alle reacties Link kopieren
Ano*k

Heel goed dat artikel ken ik. Ook kan een ander je niet gelukkig maken of gaten vullen. Maar als je simpel terug gaat naar de essentie van samen zijn met man of minnaar toch wel of het je verrijkt en in ieder geval niet verarmt.

Bella, wat ik bedoelde is dat je man los van wat je nu voor kleine afspraken al maakt niet op de hoogte is van Bello. En dat jij wel al rekent met Bello in welke vorm dan ook. Maar jij voelt je er nu goed bij dus zal het voor jou nu goed zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven