Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Alle reacties Link kopieren
nou lekker.............is ook doodvermoeiend hoor dat jagen ......
hoe ouwer, hoe gekker..............
quote:klussendeman schreef op 30 september 2014 @ 22:44:

nou lekker.............is ook doodvermoeiend hoor dat jagen ......

Een beetje sneu achter mekaar anhollen met een zelfgekliefde speer, hoe hoe hoe roepend en mooie sier maken bij terugkomst als het manke beest in een val gelopen was.



Tsss ruilen? Mag jij baren en borstvoeding geven!
Ah ja, die communicatie HHL...inderdaad wordt dat telkens herlezen en hineininterpretieren na verloop van tijd godzijdank minder. Helpt wel als je beseft dat mannenhersens op dat vlak wat eendimensionaler functioneren (no offence!). Het zou ze vooral verbazen als ze zouden weten welk een driedubbele bodems wij vermoeden achter hun schrijfsels, of stilte



Ja ik zit met 1 en 2 momenteel in een prettige flow. De bodem van de put raken heeft louterend gewerkt voor mij, ons. Het enorme contrast wat ik voorheen meende(!) te zien tussen wat ik miste bij 1 en wat ik toedichtte aan 2 is weg. Vandaar ook mijn opmerking tegen blauwevrouw over gebrek aan voldoening. Die als de mist wat op is getrokken vaak veel meer in jou blijkt te zitten dan in je omgeving. Lees: mannen. Minnaars.



Was het vooral angst wat je deed besluiten die collega af te wimpelen?
Ik ben al langer gestopt om dubbele signalen te ontfutselen in berichtjes van mannen, wat ze schrijven is wat ze bedoelen. Ik hou erg van die simpelheid :-)
Ja! Roos! Be-lach-e-lijk. En echt Gemeen!
Alle reacties Link kopieren
Ja Anouk, die herken ik, van die opgetrokken mist. De buitenlander was spannend en provocerend, en dat was juist wat nr1 niet meer zo was (hij is wel een hoop andere, goeie dingen, die ben ik nooit uit het oog verloren). Het contrast lijkt dan zo groot! Maar het is allemaal projectie, ik denk dat er veel in mijzelf zat - onder andere een stukje aandachtsverslaving. En misschien ook een beetje verveling, dat ik inderdaad weer te lijf ging met eindeloos hineininterpreteren van buitenlandse berichtjes. Zo hou je jezelf wel bezig... en dat ging wat makkelijker omdat nr1 en ik niet samenwonen.



Maar hoe is het nu met je nr2? Is die ook een beetje gelouterd door dit alles?



Roodkwapje (ik doe gewoon mee): yup. Daar ben ik nu ook achter. Dubbele bodems, zucht, ik heb ze eindeloos gezocht en nu weet ik dat ze niet bestaan. Inderdaad, wat heerlijk simpel.
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, of het angst was? Een beetje. Ik ben nog een beetje aan het bijkomen van die verliefdheid. En, wat ik hier heb geleerd: de 50 mile regel, die is belangrijk!
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
Alle reacties Link kopieren
Pffff eindelijk een heel eind bijgelezen.

Echt reageren gaat niet echt meer. Wordt een beetje mosterd na de maaltijd.

Wel weer veel herkenbare situaties gelezen met de daarbij behorende nuttige commentaren. Altijd fijn.
Nou HHL: ik durf niet namens hem te zeggen dat hij "gelouterd" is, maar hij is zeker als een dekbed in de frisse buitenlucht opgeschud.



Hij is in ieder geval heel content met hoe we nu communiceren, de waardering die hij (weer) van mij krijgt en ik van hem - en hij is echt trots op de stap die ik gemaakt heb m.b.t. mijn opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het rustig.

Ik hou mezelf goed aan het niet te snel en veel reageren op zijn berichten. Met als gevolg dat het contact wat minder is.

Eigenlijk ook weer jammer. Maar in het thuisfront daarom wel rustiger.

Vanavond elkaar wel gezien. Met nog tientallen mensen erbij. Dus meer dan gezellig praten is er niet bij. En ik moet zeggen dat dit eigenlijk wel weer ouderwets normaal is. Een stuk rustiger zelfs.

Maar misschien komt dat ook wel omdat we beide weten dat wij over anderhalve week twee dagen (en een heerlijke nacht) samen zullen zijn.
Noekie, wat klinkt dat goed jôh, met je nr 1! Er lijkt echt een hernieuwd evenwicht gevonden te zijn, wauw. En wat mooi dat je het goede weer ziet en hem weer kan waarderen en vice versa. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Iemand noemde (tig blz terug) iets over dat nu je zelf vreemd gaat het lijkt of steeds meer mensen in je omgeving dat ook doen.

Ook mij valt dat op.(althans die veronderstelling heb ik) Waarschijnlijk omdat ik er nu voor "open" sta.

Ik hoor van een vrijgezelle vriend in ieder geval de meest woeste verhalen. Haha dat vrouwen ECHT heel erg zijn !!
Alle reacties Link kopieren
Oeh, Anouk, een fris dekbed, geweldig mooi dat dit dons zich liet opschudden - dat lukt niet iedereen en zeker niet als je eerst tot de bodem van de put moet. Maar ik geloof dat het bij jullie wel diep gaat. En het klinkt alsof je jezelf tegelijkertijd ook flink hebt opgeschud door met die opleiding te beginnen. Mooi!



Ik vind het trouwens interessant dat jullie beter communiceren nu het contrast in je hoofd tussen nr1 en nr2 wat weggetrokken is. Ik moet denken aan de ingewikkelde puzzels die ik altijd maakte voor mijn buitenlander. Toen ik midden in het spel zat wilde ik altijd interessant doen, vertellen over mezelf maar niet teveel, spannend blijven, niet steeds meteen antwoorden, en toch duidelijkheid willen.
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
Alle reacties Link kopieren
Joos: die indruk heb ik ook. Zou je een soort vreemdgangers-radar ontwikkelen als je er zelf één wordt?
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
Alle reacties Link kopieren
Geen dubbele bodems in de opmerkingen van de heren?

Dus ik had al die uren gewoon kunnen slapen?

Hele goede dingen leer ik hier op dit forum
Volgens mij is het net zo als met zwanger zijn. Als je er zelf mee bezig bent, zie je overal om je heen zwangere vrouwen.



Hier even focus op thuis, nu het ruilstel definitief afscheid heeft genomen. De agenda van bootsman en mij matchen niet de komende tijd en ik ben bang dat hij ook hij met al dat water om zich heen mijn sahara-probleem niet oplost. En dat is prima voor nu.



Nog een terugkomer, ik weet niet meer op wie: ja, ik ben zelf ook wel eens jaren bejaagd en in het sportieve wereldje waar mijn man jaren deel van uitmaakte, was het een groot jagersfeest. Ik heb dat altijd heel scherp voor ogen gehad, ging mee in het spel en maakte er ook gewoon een spel van. Ik ben nooit voor de bijl gegaan en ik vertelde het mijn man ook gewoon. Ik zag een ding heel duidelijk: het hebben van de saek, was het ende van het vermaeck...
Alle reacties Link kopieren
@Oranje

Oei,wat goed van jou!

Dat is inderdaad wat je voor ogen moet houden.Het bezitten van de zaak.....zo waar!
Hoi allemaal,





roodkapje, mag ik jou eens pben? Ik vind jou kijk op dingen altijd heel verhelderend.
Alle reacties Link kopieren
Ano*k, wat fijn dat het beter gaat met jou en nr1. Geeft vast een hoop rust...

En dan nog even lekker alle hoeken van de kamer zien ook, you lucky devil!



Ik zit ietsje beter in mijn vel, langzaamaan komt er verbetering in mijn stemming. Nr1 en ik houden van elkaar en gunnen elkaar alle geluk en genot. Hij heeft zelfs al een eerste voorzetje gedaan voor 'nieuwe regels', voor de ruimte die we een eventuele tweede relatie willen en kunnen geven. Vooral in de vorm van vragen. Het is nu nog te vroeg om die te gaan beantwoorden, maar ik vind hem geweldig dat hij er überhaupt al over nadenkt en met mij mee wil denken over mijn behoeftes.

Nu moet ik die eerst nog even duidelijk krijgen, maar daarvoor ga ik overmorgen al beginnen aan mijn coachingstraject.

En daarna is het dan ook nodig te bepalen hoe om te gaan met mijn oxy-overproductie als ik dan toch voor iemand zou vallen. Ik denk dat ik mijn nr1 niet meer zo vol twijfel zal bekijken als ik direct van het begin af aan hem deelgenoot maak van een eventuele crush, flirt of verliefdheid. Dat zal vast beter werken dan geheimzinnigheid.



En ja, er komt vast ooit een keer een volgende ronde in mijn jarenlange jacht op de vlam... Hij is opnieuw the one that got away, en die unfinished business blijft erom schreeuwen om een keer gefinished te worden.
Blauwevrouw, iedere keer denk ik weer 'wat een topvent, die nr 1 van jou'. Hij is er voor je, geeft je de ruimte, denkt met je mee, echt fijn dat je zo open kunt zijn.



Bella, oei, klinkt niet goed, sterkte!
@Bella: Wat rot zeg! :( Kun je niet hier neerzetten wat er aan de hand is , samen weten we meer dan ik alleen. Ik pb zelf niet, sorry.
Alle reacties Link kopieren
@blauwe, if it's meant to be, it's meant to be.... zo te lezen zal er ooit toch wel weer een vervolg op komen.

@karamella, ik had je toevallig gister gemaild. Was benieuwd hoe t met je gaat, en met je nr2. Inmiddels weer helemaal bijgelezen. Ik schaar me achter roos... hoe vaak zeggen 'we' niet: we doen t niet, en gaan toch voor de bijl.

Maar idd als je het gaat doen: schofterig genieten!!!

@hhl, hier mwah. Volgende week uitslag van t hersenvocht onderzoek. In november een gesprek van een uur bij de neuropsycholoog, en afhankelijk daarvan worden we later dan weer uitgenodigd voor testen. Maar nu ik t weet, valt zn achteruitgang steeds meer op. Ben soms misselijk van ellende... en angst voor wat komen gaat.

vorige week een leuke lekkere date gehad met nr2, maar gister weer een koude douche. Mn roze bril is in 1 x in stukken gesprongen. Ik moet t echt beter maar weer gaan temperen... afkicken... mn eigen waarde terugvinden en gewoon stoppen met minnaren denk ik. Die opmerking over t bezit van de zaak lijkt hier ook erg van toepassing. Eentje die me de ogen weer s opent
Alle reacties Link kopieren
Bella meisje, sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
quote:klussendeman schreef op 30 september 2014 @ 22:44:

nou lekker.............is ook doodvermoeiend hoor dat jagen ......
Alle reacties Link kopieren
Marana: hij is ook een topvent. Moet ook wel met zo'n topwijf ;)

Zonder gekheid: 7 jaar geleden was t andersom. Toen ben ik over mijn gekrenkte ego heen gestapt en hebben we samen onze relatie open gegooid, voor hem. Omdat hij dingen nodig had die ik hem niet kon/wilde geven.

Juist omdat we het er uiteindelijk over kunnen hebben, heb ik hoop dat we er samen uit gaan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven