Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



quote:Rooss4 schreef op 05 oktober 2014 @ 22:02:

Maar blauwe, zo werkt dat toch niet? Man vindt dat het maar eens afgelopen moet zijn met dat gemiep van jou en beslist dat Vlam dus maar met jou moet praten omdat jullie dit samen begonnen zijn.

Ten eerste, Vlam is duidelijk geweest, hoe duidelijker dan duidelijk kan hij zijn? Ten tweede, dat kan man toch niet beslissen? Je haalt een derde in jullie probleem die daar helemaal niet om vraagt enkel omdat man het gezeur zat is.

Hij doet dit dus niet voor jou, hij doet dit voor zichzelf, hij is degene die het zat is.Precies dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Met coach bespreken, jazeker.



Ik snap alle bedenkingen, al ligt de werkelijkheid natuurlijk genuanceerder en ben ik een filter op wat nr1 zegt en denkt.

Ik zit op mijn handen en neem geen contact op met vlam zolang ik niet weet wat ik er nu werkelijk mee op denk te schieten. Ik heb een paar vragen aan vlam, maar moet eerst heel goed bedenken of het nou echt wat uitmaakt of ik daar ooit een antwoord op krijg of niet.



Dank voor het spiegelen, in elk geval.
Heel verstandig Blauwevrouw. Als jij voor jezelf duidelijk hebt wat je wilt weten en wat je met zijn antwoorden kan is het moment daar om te besluiten of je het aan gaat of niet.



En dat het genuanceerder ligt snap ik, het enige dat ik je mee wilde geven is: kijk goed of het om jou te doen is of om je man. Hij die beu is van jouw gezeur is geen reden om Vlam onder zijn steen vandaan te trekken.
Vlam staat hier buiten , het is jouw leegte/emoties die je op hem projecteert. Als je beetje gevoel voor hem zou hebben zou je hem juist met respecteren en met rust laten. Jij en nr 1 blazen het op , het was een ontluikende affaire waar nu de deksel op is gedrukt, niet meer of minder. Je moet de antwoorden niet bij hem zoeken maar bij mezelf.

Hoor ik ook de in de verte de verslaafde die spreekt Je grijpt iedere kans om met hem in contact te komen. Eerst die oude vriend en nu je nr 1 die het voor stelt ? Ik denk eerlijk gezegd dat je onbewust de situatie zo manipuleert.

Niet erg maar ben hier bewust van , laat vlam met rust en werk aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een hele rare constructie, maar vooral vanuit Vlam gezien. Hij heeft gezegd dat het voor hem voorbij is en hij heeft het afgesloten. Hem eerst maar eens vragen of hij überhaupt open staat voor een gesprek, met jouw uitleg dat je het nu maar moeilijk af kunt sluiten, lijkt me wel zo netjes.



Je moet misschien bedenken wat JIJ nu nodig hebt, maar hoe dan ook heb je de medewerking van Vlam nodig en is het wel zo netjes om het te vragen en zijn antwoord te respecteren. Vlam is geen pop, die je op een stoel zet en waar je een gesprek mee hebt, als het jou uitkomt.



En ik begrijp echt wel het gevoel, het machteloze en het allesoverheersende en ook de opluchting van een gesprek/contact. Mocht hij het willen, kun je het proberen. Vragen staat immers vrij.



Guus heeft ook de opening bij mij gezocht, toen ik alles afkapte. En ik vond dat heel lastig, want ik had immers alles afgekapt, maar toch ook wel de behoefte aan uitpraten van dingen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:roodkapjeendewolf schreef op 05 oktober 2014 @ 22:23:

Vlam staat hier buiten , het is jouw leegte/emoties die je op hem projecteert. Als je beetje gevoel voor hem zou hebben zou je hem juist met respecteren en met rust laten. Jij en nr 1 blazen het op , het was een ontluikende affaire waar nu de deksel op is gedrukt, niet meer of minder. Je moet de antwoorden niet bij hem zoeken maar bij mezelf.

Hoor ik ook de in de verte de verslaafde die spreekt Je grijpt iedere kans om met hem in contact te komen. Eerst die oude vriend en nu je nr 1 die het voor stelt ? Ik denk eerlijk gezegd dat je onbewust de situatie zo manipuleert.

Niet erg maar ben hier bewust van , laat vlam met rust en werk aan jezelf.Mooie post! +1
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontwikkelingen hier.

Meerendeels toch wel positief. Met hier en daar wat heftige dingen.

Ik moet zeggen dat het spiegelen en de opmerkingen hier mij steeds weer tot nadenken zetten.

Dus benik dit weekend op zoek gegaan naar duidelijkheid thuis.

Zaterdag avond (na een feestje met veel drank) al mijn charmes maar weer in de strijd gegooid. En wel zo erg dat nr1 er echt niet meer omheen kon. Al met al wel een aardig bevredigende nacht gehad. En begin van de middag vandaag ben ik er weer over begonnen. Niet eens zozeer over het feit van zo weinig sex, maar ook over aandacht naar mij toe. (Niet alles tegelijk werd een beetje teveel denk ik). En inderdaad nr1 totaal verbaasd. "Tja moet ik dan altijd zeggen dat ik van je hou ?".

Nee lieverd maar met enige regelmaat zeggen dat ik een lekker wijfben vind ik ttoch wel leuk.



Ingekort komt het er op neer dat hij nu gaat proberen om mij meer persoonlijke aandacht te geven.

De rest van de dag was dus reuze leuk. .



Daarnaast heb ik ook heel bewust gisteren en vandaag geen contact gezocht met nr2. Tot ongenoegen van nr2 bleek vanavond.



Ik had eind vorige week echt even een enorme dip.

Maar om dat hier te schrijven en jullie reacties en gesprekken met vriend ben ik blij dat er weer wat "contact" is tussen mij en nr1
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje: ja, die verslaafde zit hier ook nog. Daar ben ik me zeker bewust van.



Ik kan je niet zeggen wat ik onbewust doe, anders was het wel bewust geweest. De gemeenschappelijke vriend heb ik wel opgezocht in de hoop iets te weten te komen over vlam, niet met het idee dat ik via hem in contact zou komen. (en omdat ik de gemeenschappelijke vriend zelf gewoon heel graag weer eens wilde zien en spreken. De mogelijkheid dat hij me misschien iets had kunnen vertellen over hoe het nu met vlam gaat was een potentieel extraatje, niet de reden van mijn bezoek.)

En ik geloof oprecht niet dat ik nr1 manipuleer.





En nu ga ik maar eens naar bed. Slapen is en blijft een drama - wordt steeds 's nachts wakker en blijf dan een paar uur wakker liggen. Crap.
Sterkte blauwe. Dat gesprek met vlam komt er ongetwijfeld nog een keer van. Glashelder dat jullie "historie" hebben en dat er iets bijzonders tussen jullie is. Maar hoe frustrerend ook, hij heeft wel een duidelijke keus gemaakt. Alles is nog vers. En de emotie bij jou rauw. Nu aan hem schudden als ware hij een boom, in de hoop dat de rijpe appels je in de schoot vallen is vragen om teleurstelling...Neem dus de tijd om dingen rustiger en helderder te gaan zien, kies daarbij iemand irl die goed kan spiegelen (hopelijk is je huidige coach zo iemand). Elke nacht wakker liggen is een serieus signaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje wat verwoord je dat mooi.
Lieve Heidi, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... ik ben er nog steeds.



Heeidi, ik snap dat ik vlam niet kan vastbinden en dwingen om met me te praten. Het spreekt voor zich dat ik het hem zou vragen als ik vind dat ik het nodig heb. Maar ik vind ook dat ik het hem mág vragen als ik vind dat ik het nodig heb, ongeacht hoe duidelijk is geweest dat hij geen contact wil.



Anouk, dank je wel. Je post raakt me. De erkenning dat het meer was dan alleen maar een vroegtijdig afgekapte flirt, dat ik meer voor hem was dan een afgewezen seksvriendinnetje (waarmee hij overigens geen seks heeft gehad), blijkbaar is dat iets waar ik behoefte aan heb.

Misschien moet ik maar eens gaan proberen er genoegen mee te nemen dat ik dat zelf zo ervaar. Ik wéét dat het voor hem ook meer was, en dat hij me juist daarom niet meer wil zien. Ook dat hoeft hij me niet meer te zeggen.





Joos... ik heb grote moeite met jouw verhaal. Je vraagt je nr1 meer zijn best voor je te doen, maar gaat ook door met nr2. Dat je even een dagje geen contact met hem opneemt doet daar niets aan af. Probeer je zo de schuld van je vreemdgaan in de schoenen van nr1 te schuiven? Of zou je stoppen met nr2 als nr1 maar genoeg zijn best doet? Zo werkt het niet, denk ik. Als je echt wil dat nr1 jou meer aandacht geeft, moet je dat andersom ook doen en niet intussen stiekem met je hoofd bij je minnaar zitten... (en ja, ik weet dat ik geen recht van spreken heb)
poef
Bella,een deadline heeft alleen zin als je er ook consequenties aan verbindt. Volgens mij doe je dat niet en dus is het logisch dat je de deadline weer opschuift. Je bent alleen jezelf maar voor de gek aan het houden ermee dus. Spreek met jezelf af ' als hij niet voor die datum heeft geantwoord dan doe ik ...' Of stop met die fake deadlines...
Chips, had ik er nou maar geld onder verwed.



Bella, op deze manier ben je net zo'n slappe zak als hij. Wat een onzin dat hij meer tijd nodig heeft. Hij laat je heel vakkundig aan zijn hengeltje bungelen, want kennelijk vindt hij je lekker genoeg om je niet aan de kant te schuiven. Zolang jij nergens de stekker er definitief uittrekt, doet hij dat ook niet. Wedden?
Goeiemorgen Bella. Heb iets voor je.

Vrij vertaald: Jij bepaalt hoe anderen je behandelen, door de dingen die je toelaat, door de grenzen die je stelt, door de consequenties die je daaraan verbindt. Bedenk dus goed welke boodschap je uitzendt.



(heel mooi en toepasselijk, Ano*k)
quote:theemok schreef op 06 oktober 2014 @ 08:05:

Chips, had ik er nou maar geld onder verwed.





Ik denk dat de opbrengst tegen was gevallen, volgens mij zagen we de verschuiving allemaal wel een beetje aankomen



Bella, ik snap dat je je rot voelt, het is ook rot. Waar moet Bello nou precies over nadenken? Gaat dit over jouw geschetste sort of LAT relatie of denkt hij na over doorgaan met dit minnaargebeuren of stoppen? Is de man zo geschrokken van jouw mededeling over scheiden van je man?

Als de man een beetje ballen had had hij meteen duidelijk gemaakt wat hij van je wil.

"Bel, prima je scheiding maar tussen ons veranderd er niks, neem het of doe het niet". Al dat genadenk en het vooruitschuiven van een beslissing vind ik laf.



Blauwevrouw, ik ben echt verbaasd als ik lees dat je vindt dat je gewoon recht hebt op een gesprek of Vlam dat nou leuk vindt of niet. Ik heb je dat al vaker zien schrijven en ik vraag me af waar jij dat recht vandaan denkt te halen.

Je klinkt ontzettend vasthoudend, bijna Pitbull. Kan dat wellicht de reden zijn waarom Vlam jou radicaal heeft afgekapt? En zorgt dit gedrag er misschien ook voor dat je manipulatiever bent dan je zelf denkt?
quote:theemok schreef op 06 oktober 2014 @ 08:41:

Vrij vertaald: Jij bepaalt hoe anderen je behandelen, door de dingen die je toelaat, door de grenzen die je stelt, door de consequenties die je daaraan verbindt. Bedenk dus goed welke boodschap je uitzendt.



(heel mooi en toepasselijk, Ano*k)

Mooier nog: "jij leert mensen hoe ze je mogen behandelen" .

Mooi, ik hou van leren
Dank je Mok (ook voor de vertaalslag;).
Wijs man die Tony Gaskins..

Net ff bijgelezen, wat een ontwikkelingen weer. Een paar reacties die bij me bovenkwamen drijven:



@Bella, lees je eigen posts eens terug, het smoezenboek spat werkelijk van het scherm. Laat je niet zo aan het lijntje houden.



@Blauwe

Ik krijg steeds meer bewondering voor jouw nr. 1 en hoe hij je de ruimte geeft voor je puberale verheerlijking en afhankelijkheid van Vlam. Hartkloppingen... kom op zeg... Pull yourself together!



@Diver

Maak het jezelf niet zo moeilijk, je denkt jezelf helemaal gek. Dat doe je zelf, dus jij bent ook degene die daarmee kunt ophouden. Je weet in je hart vast wel of je wilt genieten van alleen de seks of dat alleen de lust te weinig is voor je.



@Rooossss

Wat klinkt dat goed, Geniet ervan, is je enorm gegund!



En hier.... gewoon nog steeds woestijn zover als het oog rijkt... Heb maar een emmer en een schepje gekocht, kan ik tenminste nog wat lol maken met al dat zand...
Wat een heerlijk nuchtere maandagochtendinput!
Alle reacties Link kopieren
Bello dacht toch na of hij wil doorgaan met de affaire of wil stoppen?



Bella, ik denk dat je vooral naar je gevoel moet luisteren. Wat vind jij gevoelsmatig het fijnste. Sommige houden van deadlines en anderen laten het liever dood bloeden.



Als hij heeeeeeel lang wacht met antwoord, getuigt dat niet van veel enthousiasme om met je om te gaan (in mijn ogen dan).



Ik zou mij op mijn kindje richten en aan de toekomst werken.



Enne...... er zijn ook andere lekkere mannen die wel met vol enthousiasme een date met je aan gaan. Geen hand vol maar een land vol.
Alle reacties Link kopieren
Roos: jieha!

Blauwe: er was toch nog niet eens wat gebeurd tussen jou en nr 2? Snel loslaten dat gevoel en richt je op je man, blijkbaar kunnen jullie open zijn naar elkaar nu dus pak dat met beide handen aan!

Diver: hm, las dat je minnaar je zomaar in het wild aansprak!? Rotstreek. Maar verder zou ik gewoon blijven genieten van jullie fetisj, paar keer per jaar, prima toch?

Bella: nogmaals... Bello houdt jou helemaal niet aan het lijntje! Die man is hartstikke duidelijk. Hij heeft jou voor de leuk, andere dames voor de leuk, helemaal oké. Nu ligt ene dame soort van in scheiding en wil van alles. Hij wil het gewoon houden zoals het was zei hij al, en weet natuurlijk hoe gevoelig jij bent dus probeert je niet te hard aan te pakken. Als ik hem was, zou ik de stekker eruit trekken en jou je zaken laten uitzoeken. En als ik jou was, zou ik de stekker eruit trekken en je zaken gaan uitzoeken. Succes met de psych! Dat is overigens niet sarcastisch bedoeld, al lijkt dat wel zo op schrift.



Hier hoop gedoe thuis, met ziekenhuis en zo. Ik ga hooguit kijken of ik online nog iets leuks zie maar meer even niet helaas.
Blauwevrouw, dit schreef je eind augustus:"Ik hou me voorlopig koest naar de vlam. Al heb ik nog wel wat vragen, maar die moeten maar onbeantwoord blijven. Ik schiet er allemaal toch niks mee op. Hij heeft groot gelijk dat hij de stop-knop heeft ingedrukt."

Volgens mij ben je deep down gewoon kwaad, denk je niet? Over dat in de kiem smoren van iets waar jij (en vlam's "ik ben verliefd"- verklaringen waren olie op het vuur) je al aardig in had verloren. Vandaar ook dat "hij heeft maar met mij te praten als ik dat nodig acht". Maar dit zit toch echt bij jou en zul je los van vlam moeten oplossen. Op korte termijn. Anders knakt er ook iets bij je 1.



Puzzled: spelen met emmers en schepjes, kijk dat is nog eens safe seks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven