Norit en de pil..zwanger?

29-07-2014 18:03 9 berichten
Hallo dames (en heren)!

Ik heb een vraagje.



Anderhalve week geleden bleef ik bij mijn vriend slapen.

Ik heb al een maand lang last van dunne ontlasting elke dag, zo ook de dag dat ik naar hem toe ging. (Ben afgelopen week even langs de HA geweest).

Ik heb bij hem rond half 1 snachts 1 Norit capsule ingenomen, en meteen erachteraan mijn pil. Dit omdat het niet lang meer zou duren tot we naar bed zouden gaan.

We hebben ongeveer een uurtje later seks gehad (zonder condoom), maar nu las ik dus laatst op internet dat Norit de pil kan beïnvloeden.

Ik zat dus te denken, na 3 uur is je pil meestal wel verteerd en opgenomen toch?

Dus als ik die Norit en mijn pil dan tegelijk heb gepakt, is het dan zo dat de pil van die dag gewoon niet gewerkt heeft door de Norit, en er dus een kans is dat ik zwanger ben?



Ik heb de laatste dagen namelijk echt de hele dag honger, maar ik moet vrijdag ongesteld worden dus een week van te voren krijg ik sowieso vreetbuien. Dat is dus deze periode nu.. Dus opzich zijn deze vreetbuien wel normaal denk ik. Ik maakte me er eigenlijk niet zo zorgen om, maar ik vertelde mijn moeder dat ik veel honger had en ze "grapte" zovan Je bent toch niet zwanger?

En ja dan begin je toch wel even na te denken..



Iemand die hier veel verstand van heeft?

Een test doen heeft nog niet veel zin, vaak zie je het op die Kruidvat dingetjes pas echt definitief na 3/4 weken. (ervaringen van meerdere mensen in mijn omgeving)



Ik kan ook niet wachten tot ik ongesteld word, ik ga namelijk deze donderdag op vakantie en slik mijn pil dus door. Wss word ik op vakantie dan de laatste week weer ongesteld (ik ga 3 weken) dus ik denk dat ik hem 2 keer door ga slikken, dus dan zou ik t over 2 maanden pas kunnen checken.. Beetje laat..



Help!
Alle reacties Link kopieren
Als je de pil gebruikt, heb je een kunstmatige cyclus en dus de week dat je ongesteld moet worden geen hormonale vreetbuien ed omdat je hormonen niet normaal werken. Je lichaam maakt zich pas klaar voor een intrekkingsbloeding op het moment dat jij je stopdagen hebt.

Zou nu niet door slikken, maar aan het eind van de week (en indien de test negatief is volgende week nog een keer) testen. Alleen dan weet je zeker of je wel of niet zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
precies, zluit me aan bij mijn voorgangster.

Pil niet doorslikken maar eerst testen.





Trouwens ik gebruik al jaren Norit , maar ben nog steeds niet zwanger wat doe ik fout

(flauw grapje kon het niet laten)
Alle reacties Link kopieren
Wat Norit betreft het ik geen idee of dat invloed heeft op je pil. Buikloop heeft dit in ieder geval wel! Dus als jij daar al een maand last van heb, heb je best kans dat de betrouwbaarheid van je pil hierdoor niet meer is zoals ie hoort te zijn. En dus is een zwangerschap mogelijk. Eind van de week maar even testen dus.
quote:miedo schreef op 29 juli 2014 @ 18:14:

precies, zluit me aan bij mijn voorgangster.

Pil niet doorslikken maar eerst testen.





Trouwens ik gebruik al jaren Norit , maar ben nog steeds niet zwanger wat doe ik fout

(flauw grapje kon het niet laten)



Ik heb ook al vaker norit gebruikt tijdens pil slikken en toch seks gehad, nooit problemen mee gehad. maar dit was de eerste keer dat ik mijn pil en de Norit capsule tegelijk heb gepakt.

Vandaar dat ik me even zorgen maakte..



Kon er wel om lachen btw
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors2000 schreef op dinsdag 29 juli 2014 18:15 Wat Norit betreft het ik geen idee of dat invloed heeft op je pil. Buikloop heeft dit in ieder geval wel! Dus als jij daar al een maand last van heb, heb je best kans dat de betrouwbaarheid van je pil hierdoor niet meer is zoals ie hoort te zijn. En dus is een zwangerschap mogelijk. Eind van de week maar even testen dus.



Ja, dit dus. Ik denk niet dat de Norit de werkzaamheid van de pil beïnvloedt, maar Norit gebruik je over het algemeen bij diarree en dat beïnvloedt de werking wel.



Ik zou einde van de week ook even testen als ik jou was. Je kunt dan denk ik de pil wel gewoon doorslikken toch? Desnoods neem je een test mee op vakantie. Ik kan me voorstellen dat het de vakantiestemming mogelijk kan verpesten (of juist niet), maar het is nu eenmaal wat het is.



Overigens heb ik, ondanks pilgebruik, ook veel honger de week voor ik 'ongesteld' moet worden. Da's dan dus psychisch waarschijnlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem234 schreef op 29 juli 2014 @ 18:19:

[...]





Kon er wel om lachen btw Ohhh, nou, geen paniek dan
Je bent zelf een theepot
quote:missfruztiez schreef op 29 juli 2014 @ 18:31:

[...]





Ja, dit dus. Ik denk niet dat de Norit de werkzaamheid van de pil beïnvloedt, maar Norit gebruik je over het algemeen bij diarree en dat beïnvloedt de werking wel.



Ik zou einde van de week ook even testen als ik jou was. Je kunt dan denk ik de pil wel gewoon doorslikken toch? Desnoods neem je een test mee op vakantie. Ik kan me voorstellen dat het de vakantiestemming mogelijk kan verpesten (of juist niet), maar het is nu eenmaal wat het is.



Overigens heb ik, ondanks pilgebruik, ook veel honger de week voor ik 'ongesteld' moet worden. Da's dan dus psychisch waarschijnlijk?



Dat stelt me toch wel een beetje gerust, dankje! Ja ik heb mijn eerste pil al weer geslikt dus t word een beetje verwarrend om hem nu alsnóg niet door te slikken.

Lijkt me idd verstandig om een zwangerschapstest mee te nemen op vakantie.



Bedankt, de rest ook!
Alle reacties Link kopieren
Diaree en de pil gaan niet samen. Dus dan loop je een risico

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven