Speelgoed van dochter verdwijnt of raakt kwijt

12-05-2024 18:10 122 berichten
Mijn dochter van 3 woont pal aan een speeltuin, en er zijn heel veel kinderen in de buurt. Oftewel: nu het lekker weer is, is het een dolle boel. Dagenlang is ze buiten en ze heeft veel vriendjes.

Nu het volgende probleem, mijn dochter neemt graag speelgoed mee naar buiten om er met andere kinderen mee te spelen. Zoals skippybal, wipwap, springtouw, waterpistolen , stoepkrijt zulke dingen.

Echter, op de 1 of andere manier raakt alles kwijt of gaat het stuk. En ik heb niet per se een eindeloze portemonnee, dus dit is best vervelend.

Wat moet ik hier nu mee? Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
speelgoed niet meenemen buiten de tuin.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
12-05-2024 18:12
speelgoed niet meenemen buiten de tuin.
Als ze dat speelgoed meeheeft kan ze zich urenlang buiten vermaken, maar zonder al dat spul niet. Dus dan wil ze niet echt veel naar buiten..
Alle reacties Link kopieren Quote
In ieder geval overal een naam + huisnummer op schrijven zodat mensen het zo nodig terug kúnnen brengen in geval van een vergissing. Dan is ook zichtbaar dat het van iemand is en dus niet 'zomaar' in de speeltuin ligt.
En verder niet teveel tegelijk mee naar buiten, en niet de kwetsbaarste dingen.

Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is. Nu zal je er nog veel bij zijn, maar ze wordt gauw groter.
lariba wijzigde dit bericht op 12-05-2024 18:16
15.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je erbij buiten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je dochter van 3 spendeert hele dagen alleen in de speeltuin? En kan al touwtje springen en overweg met een skippybal?
Bijzonder wel.
Mangogo schreef:
12-05-2024 18:15
Ben je erbij buiten?
Zeker, maar het is niet dat ik continue naar haar staar, dat is ook niet vol te houden als ze 5 uur lang buitenspeelt. Ik lees dan een boek op het bankje enz
apppie schreef:
12-05-2024 18:15
Je dochter van 3 spendeert hele dagen alleen in de speeltuin? En kan al touwtje springen en overweg met een skippybal?
Bijzonder wel.
Bijzondere interpretatie heb jij. Ze is nooit nooit alleen.
Lariba schreef:
12-05-2024 18:15
In ieder geval overal een naam + huisnummer op schrijven zodat mensen het zo nodig terug kúnnen brengen in geval van een vergissing. Dan is ook zichtbaar dat het van iemand is en dus niet 'zomaar' in de speeltuin ligt.
En verder niet teveel tegelijk mee naar buiten, en niet de kwetsbaarste dingen.

Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is. Nu zal je er nog veel bij zijn, maar ze wordt gauw groter.
Goed idee :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:16
Zeker, maar het is niet dat ik continue naar haar staar, dat is ook niet vol te houden als ze 5 uur lang buitenspeelt. Ik lees dan een boek op het bankje enz
Alles in een tas en maar een of twee dingen eruit halen. Ze mag iets anders pakken als ze het andere weer in de tas heeft gedaan.
Neem aan dat ze binnen ook moet opruimen toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen speelgoed meer mee naar buiten dus.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Edit: mosterd
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 12-05-2024 18:20
9.93% gewijzigd
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:13
Als ze dat speelgoed meeheeft kan ze zich urenlang buiten vermaken, maar zonder al dat spul niet. Dus dan wil ze niet echt veel naar buiten..
maar ze heeft heel veel vriendjes zeg je, daar wil ze niet mee spelen als ze niet de halve speelgoedkist mee heeft?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:13
Als ze dat speelgoed meeheeft kan ze zich urenlang buiten vermaken, maar zonder al dat spul niet. Dus dan wil ze niet echt veel naar buiten..
Maar dan ben jij er toch bij lees ik net?

Dan zou ik gewoon een tas met speelgoed meenemen en als dochter ergens mee klaar is brengt ze dat nou jou terug en kiest ze een ander speelgoed.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een beetje het een of het ander, lijkt me. Of niks meegeven en haar dus meer binnen vermaken, of aanvaarden dat er af en toe iets kwijt raakt.
rosanna08 schreef:
12-05-2024 18:19
maar ze heeft heel veel vriendjes zeg je, daar wil ze niet mee spelen als ze niet de halve speelgoedkist mee heeft?
Ja ze is gewend dat ze al haar speelgoed mee brengt, dus als ik zeg nee, dan gaat ze mokken en wil ze naar binnen toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:21
Ja ze is gewend dat ze al haar speelgoed mee brengt, dus als ik zeg nee, dan gaat ze mokken en wil ze naar binnen toe.

Lekker naar binnen laten gaan en laten mokken. Op een goeie dag wil ze vanzelf wel weer naar buiten.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Lady*Voldemort schreef:
12-05-2024 18:19
Maar dan ben jij er toch bij lees ik net?

Dan zou ik gewoon een tas met speelgoed meenemen en als dochter ergens mee klaar is brengt ze dat nou jou terug en kiest ze een ander speelgoed.
Ons huis grenst letterlijk aan de speeltuin, het is ongeveer 4 stappen. Dus ze pakt het gewoon steeds vanuit huis zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:21
Ja ze is gewend dat ze al haar speelgoed mee brengt, dus als ik zeg nee, dan gaat ze mokken en wil ze naar binnen toe.
tja, het is ook heel erg natuurlijk om nee te zeggen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:23
Ons huis grenst letterlijk aan de speeltuin, het is ongeveer 4 stappen. Dus ze pakt het gewoon steeds vanuit huis zeg maar.
Dus opletten dat ze niets pakt zonder het vorige terug te leggen. Of het zelf bij je houden zodat ze bij jou kan wisselen.

Als het eenmaal is aangeleerd heb je er jaren plezier van omdat je minder kwijt raakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:23
Ons huis grenst letterlijk aan de speeltuin, het is ongeveer 4 stappen. Dus ze pakt het gewoon steeds vanuit huis zeg maar.
ze is 3, jij bent er bij. Mooi moment om haar te leren dat als ze met iets heeft gespeeld, ze het eerst teruglegt voordat ze iets anders pakt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:21
Ja ze is gewend dat ze al haar speelgoed mee brengt, dus als ik zeg nee, dan gaat ze mokken en wil ze naar binnen toe.
Dan wordt het tijd om te wennen aan iets nieuws.
Ze kan toch niet met alles tegelijk spelen? Als ze het laat slingeren snap ik het wel dat andere kinderen ermee gaan spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:23
Ons huis grenst letterlijk aan de speeltuin, het is ongeveer 4 stappen. Dus ze pakt het gewoon steeds vanuit huis zeg maar.
Maar daar ben jij dan toch bij? Ik snap het niet helemaal. Je kunt een kind van drie best duidelijk maken dat ze maar één ding tegelijk mee naar buiten mag nemen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
rosanna08 schreef:
12-05-2024 18:26
ze is 3, jij bent er bij. Mooi moment om haar te leren dat als ze met iets heeft gespeeld, ze het eerst teruglegt voordat ze iets anders pakt.
Ja je hebt gelijk hoor, maar ik vind het zo lastig als ze lief aan het spelen zijn en dan willen ze wat anders erbij. En als ik zeg dat ene gaat terug word ze boos, en dan verpest ik de sfeer :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het knap van je dat je je dochter van 3 alleen buiten durft te laten. Ik heb al moeite met mijn zoon van 6 alleen buiten laten spelen aan de overkant van de straat 🫣

Maar ik ben daar simpel in: raak je het kwijt , heb je pech, ik koop het niet opnieuw. Dus hier zijn ze zuinig op hun spullen.

Ik weet niet of je een tuin hebt, je kunt ook bepalen dat het speelgoed de tuin niet uit gaat en ze in de tuin speelt.
mini wijzigde dit bericht op 12-05-2024 18:32
Reden: Verkeerd gelezen
26.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
12-05-2024 18:30
Ja je hebt gelijk hoor, maar ik vind het zo lastig als ze lief aan het spelen zijn en dan willen ze wat anders erbij. En als ik zeg dat ene gaat terug word ze boos, en dan verpest ik de sfeer :P
Ja jammer dan.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven