Over je (sex)grens gaan voor behoud relatie

13-11-2013 01:09 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumlezers,



Even in het kort, ben een getrouwde vrouw (al 20 jaar) met 2 kinderen.

Met de nodige pieken en dalen kan ik toch wel zeggen dat ik nog steeds gelukkig ben in mijn relatie.



Zoals bij zovelen begint je relatie vaak met de roze bril en een groot verlangen in en naar elkaar.

De eerste jaren waren ook geweldig, we deden leuke dingen maar ook best spannende dingen. (sexgebied).

Voor mij/ons was dit een ontdekkingstocht, die op dat moment onze band alleen maar sterker maakte.



Maar naar ruim 10 jaar en 2 kinderen is mijn vuurtje geblust, het ontdekken gaf me innerlijke weerstand en kon me niet langer voorstellen dat ik dit ooit zelf heb gewild.

Misschien dat mijn roze bril mij toegankelijker had gemaakt om mee te gaan in de wensen van mijn man. (tenminste zo voel ik het nu).



Nadat ik hier uitvoerig met mijn man over had gesproken en hem had aangegeven dat ik niet meer de behoefte had om met hem (of anderen) op sexgebied te experimenteren is onze relatie in een diep dal terecht gekomen.

Onbegrip, teleurstelling en vooral ook het stukje intimiteit was ineens niet meer zo vanzelfsprekend.



Ons dilemma was dat onze verlangens en behoeften op sexgebied ineens zoveel anders waren dat we met onze relatie op het randje liepen.



Kon hij van mij verlangen dat ik zou veranderen, kan ik van hem verlangen dat hij zou veranderen ?

Heel serieus overwogen om maar te gaan scheiden, want deze verschillen waren langzamerhand de reden voor steeds meer problemen. (ook op andere gebieden).



Nachten wakker gelegen en nagedacht over welke keus voor mij/ons het beste zou uitpakken.

Wou ik alles wel opgeven en wat zou ik er dan voor terugkrijgen ?



Mijn kinderen zijn nu gelukkig, we hebben het eigenlijk best goed voor elkaar en zijn eigenlijk (op dit onderwerp na dan) best gelukkig met elkaar.

En zonder onze sexuele verschillen en verlangens zou ik me eigenlijk geen betere man en vader kunnen wensen.



Om een lang verhaal kort te maken, ik heb voor mezelf besloten om niet altijd toe te geven aan mijn weerstand en gevoel. .

Ik probeer vanuit de gedachte 'geven en nemen' af en toe mee te gaan in de verlangens en behoeften van mijn man.

Natuurlijk wel zoveel mogelijk in overleg en kan hierin altijd mijn eigen grens aangeven.



Nu bezoeken we enkele keren per jaar eens een parenclub of doen andere ondeugende dingen.

Kan niet altijd zeggen dat ik me hier altijd prettig bij voel, maar ons contact, onze relatie is in ieder geval een stuk fijner geworden.



Ben erg nieuwsgierig hoe anderen hier tegenaan kijken ?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet, hoor..... Ik ben wel van de compromissen. Maar over je grenzen heen gaan, om iemand te "houden". Niemand moet over een grens heen. Als jij zo veel weerstand voelt en dingen tegen je zin in doet, dan verlies je jezelf omwille van een relatie. En dat klinkt niet gezond.

Is er een mogelijkheid om tot een compromis te komen? Neemt hij genoegen met jouw idee van een bevredigend seksleven en een aanpasssing die niet aan jouw grens voor bij gaat? Is dat al besproken?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Jij laat je gangbangen voor het behoud van je huwelijk?



Geil
Alle reacties Link kopieren
Hallo Moniek,



Ik heb veel respect voor je en denk zeker dat je de juiste keus hebt gemaakt.



Je geeft veel, ook van jezelf maar begrijp dat je hiervoor nog veel meer terugkrijgt.



Lees 'af en toe' dus begrijp dat het wel een balans is waar jullie elkaar hebben gevonden. (Niet altijd zijn zin !!)



Vasthouden dus....
quote:kapster12 schreef op 13 november 2013 @ 01:27:

Hallo Moniek,



Ik heb veel respect voor je en denk zeker dat je de juiste keus hebt gemaakt.



Je geeft veel, ook van jezelf maar begrijp dat je hiervoor nog veel meer terugkrijgt.



Lees 'af en toe' dus begrijp dat het wel een balans is waar jullie elkaar hebben gevonden. (Niet altijd zijn zin !!)



Vasthouden dus....



Kan best ver gaan om het mijn partner naar de zin te maken maar toekijken hoe zij het met een ander doet en sex hebben met iemand waar ik zelf niet (zoveel) trek in heb om haar te plezieren...





ehh never, dan maar niet "gelukkig" gezinnetje spelen.
Alle reacties Link kopieren
Heeeeel herkenbaar !!!



Ook wij gaan wel eens naar een parenclub of spreken wel eens af met anderen.

Maar...ik doe niets met tegenzin en dat weet mijn man.



Het heeft me wel even wat moeite gekost om niet mijn grens ook te verlangen van mijn man, maar ons vertrouwen is dermate groot dat we hebben leren loslaten !



Trouwens we doen dit samen en dat maakt ook onze band alleen maar sterker.
Naar een parenclub gaan terwijl je dat niet (altijd) prettig vindt, alleen maar om je relatie te redden.... is DUS over je grens gaan.



Wat is het dat je man daar dan van je verlangt: seks met vrouwen, seks met mannen, kijken hoe hij seks heeft met anderen?



Voor mij was het een dealbreaker, dat steeds weer over mijn grens heen gaan (=seks met vrouwen want hetero en seks met mannen die bepaald niet mijn type zijn).



Je bent 20 jaar getrouwd, ik stel me zo voor midden 40? Dit is dus iets wat nog wel langere tijd deel gaat uitmaken van jullie leven, als het aan je man ligt. Ik kan je nu al voorspellen dat jij dat niet nog 10 jaar gaat volhouden. Je raakt hier namelijk jezelf in kwijt. Ik kan mij niet voorstellen dat dat blijvend een verbetering is voor je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Over je grenzen moeten gaan is een vorm van seksueel geweld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 13 november 2013 @ 05:42:

Over je grenzen moeten gaan is een vorm van seksueel geweld.Zeer mee eens.
Ik zou voor vriendschap kiezen als je nog wel met elkaar door één deur kunt en dan het seksgedeelte geheel skippen met elkaar en elkaar een SV gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Bizar hoe ver mensen over hun eigen grenzen gaan. Wat EN zegt, blijf vrienden en neem een SV die je grenzen respecteert.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb voor mezelf besloten om niet altijd toe te geven aan mijn weerstand en gevoel. .

Ik probeer vanuit de gedachte 'geven en nemen' af en toe mee te gaan in de verlangens en behoeften van mijn man.

Natuurlijk wel zoveel mogelijk in overleg en kan hierin altijd mijn eigen grens aangeven.





zie ik het nu verkeerd of spreek je jezelf hier tegen?



't zou mijn ding niet zijn maar als jij er tevreden mee bent om je verder zo goede relatie (die ineens minder goed is als jij je grenzen op seksueel gebied aangeeft) in stand te houden.....
Alle reacties Link kopieren
Je spreekt je zelf keer op keer tegen.

En niet over je grens heen gaan?

Je zegt dat je alles doet om je man tevreden te houden,dat is nogal over de grens gaat of niet?
Ik kan me voorstellen dat wanneer jij jarenlang de wilde stoeipoes hebt uitgehangen en nu opeens alleen maar rechttoe-rechtaanseks in het donker wilt (even gechargeerd) het een grote domper is voor je man. Het lijkt nu of je je jarenlang anders hebt voorgedaan dan je werkelijk bent, en dat zou ik als partner ook niet zo tof vinden.

Afgezien daarvan: je eigen (seksuele) grenzen overgaan om je relatie goed te houden is geen goed plan. Door je eigen grenzen over te gaan verlies je jezelf, en verslechter je de relatie met jezelf. En dat is toch de allerbelangrijkste relatie die je hebt in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mezelf tekort doen als ik tegen mijn zin/gevoel mijn grenzen, vooral op seksueel gebied, zou verleggen. En dat mijn man me dat zou kwalijk nemen zou ik vooral teleurstellend vinden.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Jammer dat je op deze manier niet voor jezelf kiest! Je laat over je heen lopen terwijl dat niet nodig is! Zo heb je geen enkel respect voor jezelf. Je moet doen waar jij jezelf prettig bij voelt, niet waar je man zich prettig bij voelt. Jij bent geen verlengstuk van hem, jij bent je eigen persoon met je eigen wensen, verlangens en voorkeuren!!
quote:viva-amber schreef op 13 november 2013 @ 05:42:

Over je grenzen moeten gaan is een vorm van seksueel geweld.



Dit. Hoe kan je als je van iemand houdt, verlangen dat die persoon zich in situaties begeeft waar zij zich op zijn minst erg onprettig bij voelt?



En dan heb ik het nog maar over het betreden van de parenclub. Wat je daar doet of moet aanzien kan in het ergste geval als grove schending van je lichamelijke integriteit voelen (bijv seks met anderen hebben voor zijn plezier).



Ik zou mijn liefde, de moeder van mijn kinderen, nooit in zo'n positie manouvreren, dit zegt iets over hem. En jij TO, zou hier niet mee in moeten stemmen. Elke keer dat jij over je grenzen gaat kom je iets verder van jezelf af te staan. Dat gaat je een keer opbreken. Dan liever alleen zou ik zeggen.
quote:Naara schreef op 13 november 2013 @ 04:59:

Je bent 20 jaar getrouwd, ik stel me zo voor midden 40? Als het jaartal in haar nick haar geboortejaar is zal ze nu 43 (of bijna 43) zijn.
quote:Trotter schreef op 13 november 2013 @ 07:47:

Ik kan me voorstellen dat wanneer jij jarenlang de wilde stoeipoes hebt uitgehangen en nu opeens alleen maar rechttoe-rechtaanseks in het donker wilt (even gechargeerd) het een grote domper is voor je man. Het lijkt nu of je je jarenlang anders hebt voorgedaan dan je werkelijk bent, en dat zou ik als partner ook niet zo tof vinden.



Want een mens kan niet veranderen in 10 jaar tijd en 2 kinderen verder? Als je 10 jaar geleden iets leuk vind ben je verplicht dat de rest van je leven net zo leuk te vinden?

TO is gewoon veranderd en dan moet je een oplossing zoeken die voor beiden acceptabel is (zonder over grenzen heen te gaan). is die oplossing er niet dan is het de situatie accepteren zoals ie is of uit elkaar gaan.

Wat TO nu doet is in ieder geval géén oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt een beetje op loverboy-praktijken.



Je bent emotioneel afhankelijk van je man (want jullie hebben t zo goed samen en hij is vast ook heel liehief) en om hem tevreden te houden laat je je nu neuken door anderen.
Alle reacties Link kopieren
grenzen over gaan, dingen doen waar ik me niet prettig bij voel...?



sorry, maar dit lijkt mijn ding niet, en kan me ook niet voorstellen, dat jouw man dat van je verlangt, je ziet als man toch wel waar je vrouw van houdt, dan wel aversie tegen heeft? En jij laat je doen, omdat hij t wel geil vindt?



ik sta eigenlijk paf..
quote:bloemetje77 schreef op 13 november 2013 @ 08:17:

Want een mens kan niet veranderen in 10 jaar tijd en 2 kinderen verder? Natuurlijk kan dat. Daarom heb ik het ook over 'lijkt'.
Alle reacties Link kopieren
Over je sexgrens gaan voor behoud van je relatie is bij mij heel actueel.

Mijn vriend houdt van me, heeft iets autistisch en heeft sexuele blokkades.

Onze sex frequentie is laag - als we sex hebben weet ik dat er een nieuw seizoen begint.Over 2x sex is het zomer

Ik zou elke dag wel willen maar doordat mijn vriend me afwijst af en toe blijf ik niet meer proberen. Omdat t me kwetst. Dus hebben we lang geen sex.



We hebben er gesprekken over.

Mijn vriend gaat uitzoeken waarom het bij hem niet vrij stroomt en gaat vandaag een tantramassage laten doen.

3 uur lang alles masseren op liefdevolle manier. Misschien naakt. Ook erogene zones. Misschien gebeurt er wat, ik weet t niet. Hij wil dit eerst alleen ervaren.



Voor mij ligt t op het randje van vreemdgaan, mijn maag is al een week van slag. Zij mag wel hem zo lang aanraken en ik niet. Hij gaat een geweldige liefdevolle ervaring beleven met een ander terwijl ik al zo lang wacht.

Maar hij doet t ook voor ons, is er open in en wil mij erbij betrekken. Misschien verbetert het de relatie. Hij is hartstikke eerlijk.



Het voelt voor mij als een teleurstelling, ik wou dat dit niet nodig was. Ik wil graag een man voor mezelf. Iemand die mij mooi en lekker vind. Dat gevoel mis ik. En als hij dan straks terugkomt nadat hij bij haar geweest is voel ik me vergeleken en ik kan daar nooit aan tippen.



Pfff wat een worsteling... ik heb er ontzettend last van.

Ik hou van hem maar ik weet niet of ik blijf. Ik besef heel goed dat er in elke relatie wel iets is en ik wil ook niet truttig zijn...



Misschien moet ik zelf een tantramassage laten doen, het lijkt me ook heerlijk, maar wel door een man graag. Alleen... die zijn er bijna niet. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Jouw man kan geen leuke man zijn anders zou hij niet willen dat je dit deed. En als jij een leuke vrouw was zou je jezelf ook nooit verloochenen. Jullie verdienen elkaar. Twee mafklappers op een kussen.
Bah
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel naar dat iemand zijn partner zo voor het blok zet om dingen te doen die diegene onprettig vindt. Dat is toch geen liefde? Mijn man kon opkrassen als hij dingen van mij verlangde die ik niet wil.



Ik snap ook niet dat seksuele verschillen zóóó groot zijn dat daardoor je hele relatie op losse schroeven komt te staan. Er is nog zoveel meer in een relatie, in het leven!



En ik denk dat je dit inderdaad niet heel lang gaat volhouden, om zo niet jezelf te kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven