Over je (sex)grens gaan voor behoud relatie

13-11-2013 01:09 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumlezers,



Even in het kort, ben een getrouwde vrouw (al 20 jaar) met 2 kinderen.

Met de nodige pieken en dalen kan ik toch wel zeggen dat ik nog steeds gelukkig ben in mijn relatie.



Zoals bij zovelen begint je relatie vaak met de roze bril en een groot verlangen in en naar elkaar.

De eerste jaren waren ook geweldig, we deden leuke dingen maar ook best spannende dingen. (sexgebied).

Voor mij/ons was dit een ontdekkingstocht, die op dat moment onze band alleen maar sterker maakte.



Maar naar ruim 10 jaar en 2 kinderen is mijn vuurtje geblust, het ontdekken gaf me innerlijke weerstand en kon me niet langer voorstellen dat ik dit ooit zelf heb gewild.

Misschien dat mijn roze bril mij toegankelijker had gemaakt om mee te gaan in de wensen van mijn man. (tenminste zo voel ik het nu).



Nadat ik hier uitvoerig met mijn man over had gesproken en hem had aangegeven dat ik niet meer de behoefte had om met hem (of anderen) op sexgebied te experimenteren is onze relatie in een diep dal terecht gekomen.

Onbegrip, teleurstelling en vooral ook het stukje intimiteit was ineens niet meer zo vanzelfsprekend.



Ons dilemma was dat onze verlangens en behoeften op sexgebied ineens zoveel anders waren dat we met onze relatie op het randje liepen.



Kon hij van mij verlangen dat ik zou veranderen, kan ik van hem verlangen dat hij zou veranderen ?

Heel serieus overwogen om maar te gaan scheiden, want deze verschillen waren langzamerhand de reden voor steeds meer problemen. (ook op andere gebieden).



Nachten wakker gelegen en nagedacht over welke keus voor mij/ons het beste zou uitpakken.

Wou ik alles wel opgeven en wat zou ik er dan voor terugkrijgen ?



Mijn kinderen zijn nu gelukkig, we hebben het eigenlijk best goed voor elkaar en zijn eigenlijk (op dit onderwerp na dan) best gelukkig met elkaar.

En zonder onze sexuele verschillen en verlangens zou ik me eigenlijk geen betere man en vader kunnen wensen.



Om een lang verhaal kort te maken, ik heb voor mezelf besloten om niet altijd toe te geven aan mijn weerstand en gevoel. .

Ik probeer vanuit de gedachte 'geven en nemen' af en toe mee te gaan in de verlangens en behoeften van mijn man.

Natuurlijk wel zoveel mogelijk in overleg en kan hierin altijd mijn eigen grens aangeven.



Nu bezoeken we enkele keren per jaar eens een parenclub of doen andere ondeugende dingen.

Kan niet altijd zeggen dat ik me hier altijd prettig bij voel, maar ons contact, onze relatie is in ieder geval een stuk fijner geworden.



Ben erg nieuwsgierig hoe anderen hier tegenaan kijken ?
Alle reacties Link kopieren
Schrik van sommige reacties, maar misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest.

Ik ga voor hem niet met anderen naar bed !!!



Alles wat er gebeurd bepaal ik zelf en meestal heeft dat niets met sex te maken.



Het is en blijft een keus, mijn keus...en wanneer ik nu ervaar wat ik met deze stap heb teruggekregen dan zou ik het zo weer doen.



Zie het meer als een compromis, net als zoveel andere dingen in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:gewoonsuperleukmens schreef op 13 november 2013 @ 08:33:

Over je sexgrens gaan voor behoud van je relatie is bij mij heel actueel.

Mijn vriend houdt van me, heeft iets autistisch en heeft sexuele blokkades.

Onze sex frequentie is laag - als we sex hebben weet ik dat er een nieuw seizoen begint.Over 2x sex is het zomer

Ik zou elke dag wel willen maar doordat mijn vriend me afwijst af en toe blijf ik niet meer proberen. Omdat t me kwetst. Dus hebben we lang geen sex.



We hebben er gesprekken over.

Mijn vriend gaat uitzoeken waarom het bij hem niet vrij stroomt en gaat vandaag een tantramassage laten doen.

3 uur lang alles masseren op liefdevolle manier. Misschien naakt. Ook erogene zones. Misschien gebeurt er wat, ik weet t niet. Hij wil dit eerst alleen ervaren.









Wat ik dan niet snap: waarom niet sámen een (cursus) tantra massage? Je werkt toch samen aan je seksleven lijkt mij, niet in je eentje?
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 08:35:

Schrik van sommige reacties, maar misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest.

Ik ga voor hem niet met anderen naar bed !!!



Alles wat er gebeurd bepaal ik zelf en meestal heeft dat niets met sex te maken.



Het is en blijft een keus, mijn keus...en wanneer ik nu ervaar wat ik met deze stap heb teruggekregen dan zou ik het zo weer doen.



Zie het meer als een compromis, net als zoveel andere dingen in een relatie.



Ok, misschien moet je iets duidelijker (explicieter ) zijn dan over wat je precies wel en niet doet, en wat jouw man wil?



En wat krijg je met deze stap dan precies terug? Dan lukt het anderen misschien ook om jou beter te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je over een tijd jezelf hierin vreselijk gaat tegenkomen en dat je dat jouw man heel erg kwalijk gaat nemen.



Hij weet waar jouw grenzen liggen en neemt het jou kwalijk dat je die niet overschrijdt voor hem. Zijn plezier staat voorop en wat het met jou doet? Niet belangrijk.



Jij laat dit toe, omdat?
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 08:35:

Schrik van sommige reacties, maar misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest.

Ik ga voor hem niet met anderen naar bed !!!



Alles wat er gebeurd bepaal ik zelf en meestal heeft dat niets met sex te maken.



Het is en blijft een keus, mijn keus...en wanneer ik nu ervaar wat ik met deze stap heb teruggekregen dan zou ik het zo weer doen.



Oh er is dus eigenlijk niets aan de hand.



Zie het meer als een compromis, net als zoveel andere dingen in een relatie.
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 08:35:

Schrik van sommige reacties, maar misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest.

Ik ga voor hem niet met anderen naar bed !!!



Alles wat er gebeurd bepaal ik zelf en meestal heeft dat niets met sex te maken.



Het is en blijft een keus, mijn keus...en wanneer ik nu ervaar wat ik met deze stap heb teruggekregen dan zou ik het zo weer doen.



Zie het meer als een compromis, net als zoveel andere dingen in een relatie.O, je gaat helemaal niet over je grenzen? Dan is er geen probleem lijkt me. Slotje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
quote:gewoonsuperleukmens schreef op 13 november 2013 @ 08:33:

mijn maag is al een week van slag. Waarom neem je niet een leukere man die jou wel wil en waar jij geen buikpijn van krijgt?
Bah
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou JIJ willen dat jullie seksleven eruit ziet en waarom kan hij daar niks mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:gewoonsuperleukmens schreef op 13 november 2013 @ 08:33:

Over je sexgrens gaan voor behoud van je relatie is bij mij heel actueel.

Mijn vriend houdt van me, heeft iets autistisch en heeft sexuele blokkades.

Onze sex frequentie is laag - als we sex hebben weet ik dat er een nieuw seizoen begint.Over 2x sex is het zomer

Ik zou elke dag wel willen maar doordat mijn vriend me afwijst af en toe blijf ik niet meer proberen. Omdat t me kwetst. Dus hebben we lang geen sex.<knip>Hier is een tip: post je verhaal in het topic Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?



Daar kun je relevantere reacties verwachten dan in dit topic dat over een heel andere situatie gaat. En sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Over de tantramassage van partner.

Ja waarom laat ik dit toe? Ik ben een mafklapper waarschijnlijk.

Ik heb al 6 jaar relatie en hoop al die tijd al dat de sex beter wordt. Misschien helpt dit, als hij zich energetisch laat masseren.

Sex is natuurlijk niet het enige waar een relatie om draait. We hebben een hele goede band samen, heel open.

Dus het klinkt misschien belachelijk dat ik dit accepteer.

Maar stel nou dat hij dit nodig heeft om zich makkelijker in zijn lijf te voelen richting mij... en dat dit t zetje is wat hij nodig heeft.



Terwijl ik dit type denk ik al "blijf lekker dromen" dus het opschrijven geeft me al duidelijkheid....
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 08:35:Het is en blijft een keus, mijn keus...en wanneer ik nu ervaar wat ik met deze stap heb teruggekregen dan zou ik het zo weer doen. Zie het meer als een compromis, net als zoveel andere dingen in een relatie.

Wat is jouw probleem dan? Wat wil jij met dit topic?

Als jij niet voor jouw plezier, puur en alleen om hem te plezieren gaat neuken in een club gaat dit jullie relatie op de lange termijn alsnog opbreken.

Voor mij is het zonneklaar dat als mijn vrouw ergens niet oké mee is ik/wij dat niet doe(n).
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik ervandat meerdere mensen hier vertellen dat ze regelmatig een club bezoeken, terwijl ze dat eigenlijk niet willen. Ik ben zelf actief swinger, en kom deze mensen, want er zullen er vast meer van zijn, waarschijnlijk tegen. Het lijkt me heel erg als achteraf blijkt dat het tegen zijn of haar wil is gegaan....
Alle reacties Link kopieren
Juist op intiem vlak zou ik NOOIT over m'n grens gaan.

Ik stop soms zelfs als ik gewone 'huis tuin en keuken'-seks heb met mijn vriend en merk dat ik gewoon niet wil. Terwijl ik weet dat hij er dan van baalt.

Maar zoals mijn vriend zegt; je moet geen dingen doen die je niet wil.

En dat is liefde, voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hij zal vrijer worden misschien. Als hij niets doet blijft t zo en hij hoopt dat het energetisch kan gaan stromen zodat hij vrijer is in aanraken met mij.

Ik krijg er misschien meer intimiteit voor terug.

Lees maar eens over tantramassage...





quote:Aureel schreef op 13 november 2013 @ 08:39:

[...]





Ok, misschien moet je iets duidelijker (explicieter ) zijn dan over wat je precies wel en niet doet, en wat jouw man wil?



En wat krijg je met deze stap dan precies terug? Dan lukt het anderen misschien ook om jou beter te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft een zekere wens die ik niet wil, ik heb dit 'geprobeerd'. Meerdere keren maar dat was oprecht voor mezelf, en uiteindelijk echt gezien 'nee!' Mijn partner heeft dat gerespecteerd en vind het goed zo.



Zeker in die tijd was ik bang dat ik hem 'tekort' deed, etc. Hij heeft me juist doen inzien dat hij op andere vlakken wellicht niet was hoe mijn 'Ideale man' zou zijn. Dat vond ik mooi, en dat is dan ook meer 'geven en nemen' voor mij dan iets blijven doen wat over je grenzen gaat!!



Je zegt nu het is jouw keus maar dat is niet waar want als het jouw keus was deed je dit niet meer. Ik begrijp ook nog niet hoe dit dan zo de situatie kan verbeteren cq verslechteren.
Alle reacties Link kopieren
dank je dat ga ik doen.quote:ikbeneruit schreef op 13 november 2013 @ 08:53:

[...]





Hier is een tip: post je verhaal in het topic Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?



Daar kun je relevantere reacties verwachten dan in dit topic dat over een heel andere situatie gaat. En sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je compromissen sluit betreft seks. Als ik iets niet leuk of fijn vindt dat heeft de ander pech. Vind ik ook wel zo respectvol naar mezelf en m'n partner, die laatste mag er toch vanuit gaan dan ik me vrij en fijn voel?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meer intimiteit willen en willen dat hij het lekker vindt als ik hem aanraak. Hij heeft autisme en vindt dat moeilijk. Hij wil er nu iets mee doen door te ervaren of hij met tantramassage zijn sexuele energie kan laten stromen.

Ik voel me steeds gekwetst als ik hem niet mag aanraken.





quote:Frizz schreef op 13 november 2013 @ 08:49:

Hoe zou JIJ willen dat jullie seksleven eruit ziet en waarom kan hij daar niks mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:573g8b schreef op 13 november 2013 @ 08:44:

[...]



Waarom neem je niet een leukere man die jou wel wil en waar jij geen buikpijn van krijgt?



Ja... dat overweeg ik ook. De buikpijn is zeker een duidelijk signaal.

-slik-
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij beter jouw eigen topic kan openen Gewoon-t/m-mens.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Gewoonsuperleukmens, de vraag was voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best experimenteren en dat doen we ook. Maar nee is nee. Van beide kanten. Ik zou nooooit over mijn eigen grenzen gaan, niets doen waar ik geen zin in heb op het gebied van seksualtiteit of intimiteit (en zou dat ook van mijn partner niet willen). Als er iets scheef zit ben ik bang dat alles scheef gat zitten.



Overigens vind ik het nog wel beslissend wat je dan precies doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 08:35:

Ik ga voor hem niet met anderen naar bed !!!

Want het was jouw idee van parenclubs e.d. ?



Alles wat er gebeurd bepaal ik zelf en meestal heeft dat niets met sex te maken.

Heeft hij je dat wijs gemaakt?



Het is en blijft een keus, mijn keus...en wanneer ik nu ervaar wat ik met deze stap heb teruggekregen dan zou ik het zo weer doen.

Treurig dat je jullie kaarsje alleen nog kunnen aanwakkeren door te seksen met anderen



Zie het meer als een compromis, net als zoveel andere dingen in een relatie.Tuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij heel goed voorstellen dat behoeftes kunnen veranderen in het leven. Vroeger wilde ik ook wel 7 dagen per week seks. Nu we een kleintje hebben en beide veel werken vind ik 2 of 3 per week voldoende. Man kan nog wel 7 dagen per week seks willen.



Maar wij kunnen er over praten en sluiten ook compromissen . Bijvoorbeeld dat ik hem verwen maar dan zonder gemeenschap, en dat hij mij eens een heerlijke massage geeft of zo.



Maar op een uitgesproken gebied als wel/geen parenclub etc zou ik toch een groot gat vinden om te overbruggen. Voel jij je er echt nog wel prettig bij? Geniet je daar van? Kijk je er naar uit of juist er tegen op? Als je er tegen op ziet, zou ik dat niet doen. Dan maar vrijheid op het gebied van seks voor beide apart.
quote:gewoonsuperleukmens schreef op 13 november 2013 @ 08:54:

Over de tantramassage van partner.

Ja waarom laat ik dit toe? Ik ben een mafklapper waarschijnlijk.

Ik heb al 6 jaar relatie en hoop al die tijd al dat de sex beter wordt. Misschien helpt dit, als hij zich energetisch laat masseren.

Sex is natuurlijk niet het enige waar een relatie om draait. We hebben een hele goede band samen, heel open.

Dus het klinkt misschien belachelijk dat ik dit accepteer.

Maar stel nou dat hij dit nodig heeft om zich makkelijker in zijn lijf te voelen richting mij... en dat dit t zetje is wat hij nodig heeft.



Terwijl ik dit type denk ik al "blijf lekker dromen" dus het opschrijven geeft me al duidelijkheid....



Sommige mensen zijn heel bang om alleen te zijn.... misschien ben jij zo'n type? Stop je energie eens in de vraag waarom jij kiest voor een relatie waarin je keer op keer afgewezen wordt en niet aan jouw behoeften wordt voldaan?

Lijkt me een stuk belangrijker dan hij, zijn problemen en zijn tantramassage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven