Over je (sex)grens gaan voor behoud relatie

13-11-2013 01:09 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumlezers,



Even in het kort, ben een getrouwde vrouw (al 20 jaar) met 2 kinderen.

Met de nodige pieken en dalen kan ik toch wel zeggen dat ik nog steeds gelukkig ben in mijn relatie.



Zoals bij zovelen begint je relatie vaak met de roze bril en een groot verlangen in en naar elkaar.

De eerste jaren waren ook geweldig, we deden leuke dingen maar ook best spannende dingen. (sexgebied).

Voor mij/ons was dit een ontdekkingstocht, die op dat moment onze band alleen maar sterker maakte.



Maar naar ruim 10 jaar en 2 kinderen is mijn vuurtje geblust, het ontdekken gaf me innerlijke weerstand en kon me niet langer voorstellen dat ik dit ooit zelf heb gewild.

Misschien dat mijn roze bril mij toegankelijker had gemaakt om mee te gaan in de wensen van mijn man. (tenminste zo voel ik het nu).



Nadat ik hier uitvoerig met mijn man over had gesproken en hem had aangegeven dat ik niet meer de behoefte had om met hem (of anderen) op sexgebied te experimenteren is onze relatie in een diep dal terecht gekomen.

Onbegrip, teleurstelling en vooral ook het stukje intimiteit was ineens niet meer zo vanzelfsprekend.



Ons dilemma was dat onze verlangens en behoeften op sexgebied ineens zoveel anders waren dat we met onze relatie op het randje liepen.



Kon hij van mij verlangen dat ik zou veranderen, kan ik van hem verlangen dat hij zou veranderen ?

Heel serieus overwogen om maar te gaan scheiden, want deze verschillen waren langzamerhand de reden voor steeds meer problemen. (ook op andere gebieden).



Nachten wakker gelegen en nagedacht over welke keus voor mij/ons het beste zou uitpakken.

Wou ik alles wel opgeven en wat zou ik er dan voor terugkrijgen ?



Mijn kinderen zijn nu gelukkig, we hebben het eigenlijk best goed voor elkaar en zijn eigenlijk (op dit onderwerp na dan) best gelukkig met elkaar.

En zonder onze sexuele verschillen en verlangens zou ik me eigenlijk geen betere man en vader kunnen wensen.



Om een lang verhaal kort te maken, ik heb voor mezelf besloten om niet altijd toe te geven aan mijn weerstand en gevoel. .

Ik probeer vanuit de gedachte 'geven en nemen' af en toe mee te gaan in de verlangens en behoeften van mijn man.

Natuurlijk wel zoveel mogelijk in overleg en kan hierin altijd mijn eigen grens aangeven.



Nu bezoeken we enkele keren per jaar eens een parenclub of doen andere ondeugende dingen.

Kan niet altijd zeggen dat ik me hier altijd prettig bij voel, maar ons contact, onze relatie is in ieder geval een stuk fijner geworden.



Ben erg nieuwsgierig hoe anderen hier tegenaan kijken ?
Alle reacties Link kopieren
Maar dan snap ik niet waarom je het over je grens gaan noemt.
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 08:35:

Schrik van sommige reacties, maar misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest.

Ik ga voor hem niet met anderen naar bed !!!



Alles wat er gebeurd bepaal ik zelf en meestal heeft dat niets met sex te maken.



en eerder schreef je: Nu bezoeken we enkele keren per jaar eens een parenclub of doen andere ondeugende dingen.

Kan niet altijd zeggen dat ik me hier altijd prettig bij voel,





wellicht heb ik je verkeerd begrepen, wist ik veel dat jullie naar parenclubs gaan om een bakkie koffie te drinken
Alle reacties Link kopieren
Parenclubs en spannende feestjes vallen voor mij onder ondeugende dingen.



Het wel of niet prettig voelen, voor zover ik het kan lezen, heeft vooral te maken met de stap te zetten om erheen te gaan en misschien in sommige gevallen ook het loslaten.



Dit laatste is een proces dat je kunt leren (als je wilt), spreek uit eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 19:48:Eenmaal daar kan ik best genieten van de sfeer, het heerlijke eten, muziek en vaak ook best leuk gezelschap. We hebben duidelijk afspraken gemaakt dat ik duidelijk aangeef waar ik me wel of niet prettig bij voel tijdens dit soort avondjes. En ondanks dat ik een stuk minder behoefte heb aan intimiteit met een ander begrijp ik wel dat mijn man dit wel heeft. Dus in bepaalde situatie's (als mijn gevoel ok is) geef ik hem dan ook die ruimte op dit soort avondjes.Jij gaat dus niet over jouw grenzen, klinkt als een normale relatie. Iedereen doet weleens wat om de ander te plezieren zonder daar zelf dolenthousiast van te worden.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 13 november 2013 @ 21:37:

[...]

Jij gaat dus niet over jouw grenzen, klinkt als een normale relatie. Iedereen doet weleens wat om de ander te plezieren zonder daar zelf dolenthousiast van te worden.





Bedankt highlander, misschien wou ik dit wel horen.
Alle reacties Link kopieren
Niks aan het handje dus
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hoe rijm je dat met 'ik heb voor mezelf besloten om niet altijd toe te

geven aan mijn weerstand' en 'kan niet altijd zeggen dat ik me hier altijd prettig bij voel'? Weerstand en niet prettig bij voelen, dat klinkt voor mij een stuk negatiever dan 'iets doen om een ander te plezieren zonder er zelf dolenthousiast van te worden'.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij weet TO het zelf ook niet precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 10:45:

Prostitutie, dwang enz ?



Ik blijf schrikken van de reacties, en vraag me af welke verandering in of voor een relatie wel maatschappelijk aanvaardbaar is?

Mijn man is nog steeds de persoon waar ik destijds verliefd op ben geworden, met hetzelfde gedrag en dezelfde verlangens.

Dat ik nieuwsgierig was naar deze verlangens was voor hem een belangrijke eigenschap om samen verder te gaan. (Had slechte ervaringen in eerdere relaties waar deze nieuwsgierigheid niet kon worden gedeeld)



Nu is mijn nieuwsgierigheid en verlangens in de loop van de tijd zoveel veranderd dat het een probleem is geworden.



Natuurlijk heeft hij enkele jaren getracht om deze verlangens weg te drukken, in de hoop dat het zou verdwijnen.

Maar hij moest toch concluderen dat dit onderdrukken van deze verlangens zoveel energie koste dat dit ten koste ging van al die andere goede dingen in onze relatie.



Hij wou mij ook niet veranderen en in goed overleg leek een scheiding ons de beste oplossing.

Want waarom zou mijn verandering moeilijker zijn dan zijn verandering en andersom?



Maar ik wil hem niet kwijt, ik hou zielsveel van hem en heb daarom voor mezelf (niet voor hem) besloten om voor een deel weer mee te gaan in het samen ontdekken.

Er is geen verplichting en geen dwang en de momenten dat ik het lastig vind dan zal hij er altijd zijn.



Merk hier en in mijn omgeving dat er vaak veel begrip is voor mijn situatie en dat de andere partij vaak in een 'donker' hokje wordt geplaatst.Ah, dus als hij een paar lekkere wijven voor je neus heeft geneukt en jij voelt je daar naar over dan is hij niet te beroerd om je te troosten? Wat aardig van hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:gewoonsuperleukmens schreef op 13 november 2013 @ 08:33:

Over je sexgrens gaan voor behoud van je relatie is bij mij heel actueel.

Mijn vriend houdt van me, heeft iets autistisch en heeft sexuele blokkades.

Onze sex frequentie is laag - als we sex hebben weet ik dat er een nieuw seizoen begint.Over 2x sex is het zomer

Ik zou elke dag wel willen maar doordat mijn vriend me afwijst af en toe blijf ik niet meer proberen. Omdat t me kwetst. Dus hebben we lang geen sex.



We hebben er gesprekken over.

Mijn vriend gaat uitzoeken waarom het bij hem niet vrij stroomt en gaat vandaag een tantramassage laten doen.

3 uur lang alles masseren op liefdevolle manier. Misschien naakt. Ook erogene zones. Misschien gebeurt er wat, ik weet t niet. Hij wil dit eerst alleen ervaren.



Voor mij ligt t op het randje van vreemdgaan, mijn maag is al een week van slag. Zij mag wel hem zo lang aanraken en ik niet. Hij gaat een geweldige liefdevolle ervaring beleven met een ander terwijl ik al zo lang wacht.

Maar hij doet t ook voor ons, is er open in en wil mij erbij betrekken. Misschien verbetert het de relatie. Hij is hartstikke eerlijk.



Het voelt voor mij als een teleurstelling, ik wou dat dit niet nodig was. Ik wil graag een man voor mezelf. Iemand die mij mooi en lekker vind. Dat gevoel mis ik. En als hij dan straks terugkomt nadat hij bij haar geweest is voel ik me vergeleken en ik kan daar nooit aan tippen.



Pfff wat een worsteling... ik heb er ontzettend last van.

Ik hou van hem maar ik weet niet of ik blijf. Ik besef heel goed dat er in elke relatie wel iets is en ik wil ook niet truttig zijn...



Misschien moet ik zelf een tantramassage laten doen, het lijkt me ook heerlijk, maar wel door een man graag. Alleen... die zijn er bijna niet. Iemand tips?



Dit vind ik echt schofterig van die man. En het enige wat bij hem vrijelijk gaat stromen is wit en plakkerig.

Dat je dat pikt...
Alle reacties Link kopieren
Eerder was het nog een overweging om te scheiden vanwege dit onderwerp; nu ineens is het niks meer dan gewoon wat water bij de wijn doen. Waarom dan dit topic?? Heb je nou wel of geen probleem? Of zit je nou enorm je best te doen om jezelf te overtuigen, door alles wat je eerder beweerde, af te zwakken?



Maar Frizz vat het denk ik heel goed samen
Alle reacties Link kopieren
quote:moniek1970 schreef op 13 november 2013 @ 19:48:

En...mijn man geeft op heel veel gebieden veel meer en dat mag je toch ook gerust meewegen ?



Wat doet hij dan (concreet) zo heel veel meer voor je op heel veel gebieden?



En je man gaat dus van je scheiden als je je niet meer laat gangbangen. Een man die je laat kiezen tussen je laten gangbangen voor hem of een scheiding kun je beter kwijt zijn dan rijk. Genoeg andere mannen op de wereld waar je wel jezelf kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk doe je dus tóch iets waar je niet achterstaat omdat hij het nodig heeft. Zie je dan zelf niet dat het uit balans is? Geven en nemen is normaal maar dit vind ik persoonlijk ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 14 november 2013 @ 08:59:

Eerder was het nog een overweging om te scheiden vanwege dit onderwerp; nu ineens is het niks meer dan gewoon wat water bij de wijn doen. Waarom dan dit topic?? Heb je nou wel of geen probleem? Of zit je nou enorm je best te doen om jezelf te overtuigen, door alles wat je eerder beweerde, af te zwakken?



Maar Frizz vat het denk ik heel goed samen

Soms geeft het openen van een topic al na vijf reacties een hele andere visie dan verwacht.

Overigens vind ik het een boeiend topic en interessant om de verschillende invalshoeken te leze. Prima topic.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 14 november 2013 @ 09:11:

[...]



Wat doet hij dan (concreet) zo heel veel meer voor je op heel veel gebieden?



En je man gaat dus van je scheiden als je je niet meer laat gangbangen. Een man die je laat kiezen tussen je laten gangbangen voor hem of een scheiding kun je beter kwijt zijn dan rijk. Genoeg andere mannen op de wereld waar je wel jezelf kunt zijn.



Nog nooit in een parenclub geweest zeker?
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Communicatie schreef op 14 november 2013 @ 09:22:

[...]



Soms geeft het openen van een topic al na vijf reacties een hele andere visie dan verwacht.

Overigens vind ik het een boeiend topic en interessant om de verschillende invalshoeken te leze. Prima topic.Ik vroeg het niet aan jou schat. Ik ben oprecht benieuwd of TO de wirwar van gevoelens die ze (denk ik) nu heeft, een beetje uit elkaar kan halen. Want dan zou ik willen weten, óf ze een andere visie heeft gekregen en welke dat dan is. Nu blijft er heel veel onduidelijk (in het overigens inderdaad interessante topic )
Alle reacties Link kopieren
Het onderwerp houdt mij ook wel bezig. Ik realiseer me dat ik alléén maar dingen doe die ik echt leuk vind (in bed dan). Het is ook nooit in me op gekomen om iets te doen enkel alleen voor de ander. Naar mijn idee is het mooie van seks dat je dat helemaal samen beleeft, tot elke seconde aan toe, en dat je hierin samen op het zelfde level zit. Het lijkt mij ook echt niet tof als mijn sekspartner iets gaat doen waar hij niet opgewonden van wordt, omdat ik dat nu zo leuk vind. Dat klinkt als een soort van 'uitchecken' van ons gezamenlijke ding.



Snapt iemand mij nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 14 november 2013 @ 09:31:

[...]





Ik vroeg het niet aan jou schat. Ik ben oprecht benieuwd of TO de wirwar van gevoelens die ze (denk ik) nu heeft, een beetje uit elkaar kan halen. Want dan zou ik willen weten, óf ze een andere visie heeft gekregen en welke dat dan is. Nu blijft er heel veel onduidelijk (in het overigens inderdaad interessante topic )

Ach lieverd, ik had me niet moeten mengen, dat klopt.

Dit lijkt me bij uitstek een topic dat zich ontwikkelt, samen met de TO. Hopelijk houdt ze ons op de hoogte.
conversation = awareness
quote:Frizz schreef op 14 november 2013 @ 09:39:

Het onderwerp houdt mij ook wel bezig. Ik realiseer me dat ik alléén maar dingen doe die ik echt leuk vind (in bed dan). Het is ook nooit in me op gekomen om iets te doen enkel alleen voor de ander. Naar mijn idee is het mooie van seks dat je dat helemaal samen beleeft, tot elke seconde aan toe, en dat je hierin samen op het zelfde level zit. Het lijkt mij ook echt niet tof als mijn sekspartner iets gaat doen waar hij niet opgewonden van wordt, omdat ik dat nu zo leuk vind. Dat klinkt als een soort van 'uitchecken' van ons gezamenlijke ding.



Snapt iemand mij nog?

Het klinkt vooral erg egoïstisch.



Er zijn bepaalde standjes waar ik zelf nou niet bepaald wild van word, maar mijn partner wel dus doe ik die toch. Dat is niet uitchecken van een gezamenlijk ding....



Los van seks:



Ik masseer ook zijn rug weleens, vind ik ook geen klap aan en ik krijg kramp in mijn handen, maar als hij zijn daar veel beter door voelt doe ik dat graag.



Ik was niet van het swingen en meer van het ieder apart daten in een open relatie. Swingen stond me zelfs behoorlijk tegen. En toch ga ik het nu doen (het staat me niet meer tegen, maar ik moet nog afwachten of dat mijn ding is) en dat vind ik prima. In het ergste geval vond ik het niets en in het ergste geval voel ik me er achteraf niet zo ok over, maar dat is geen ramp. Jeetje, dan gá ik een keer over een grens, daar krijg je niets van hoor, ik tenminste niet. Dan denk ik achteraf 'Nah, dat moesten we maar niet nog eens doen' en that's it.



Dat hysterische gedoe over grenzen bewaken altijd. Als je je zo druk moet maken over grenzen en opstappen als iemand daar overheen gaat kun je beter geen relatie hebben. Ik ben blij dat ik niet zoveel grenzen heb.



Al die kreten over seksueel geweld, prostitutie, het is tenenkrommend bekrompen. Niemand hoeft iets te doen wat hij niet wil, maar als je er toch voor kiest om een keer iets te doen wat je eigenlijk niet wilt is er geen man overboord hoor,
Alle reacties Link kopieren
Je leert je grenzen pas kennen wanneer je er overheen gaat.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Communicatie schreef op 14 november 2013 @ 09:42:

[...]



Ach lieverd, ik had me niet moeten mengen, dat klopt.

Dit lijkt me bij uitstek een topic dat zich ontwikkelt, samen met de TO. Hopelijk houdt ze ons op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Thordis wat is daar egoïstisch aan dan? Ik heb nooit klachten gehad dat ik ergens niet voor in was, is toch alleen maar fijn dat je samen kan doen wat je beiden leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Over een paar jaar is TS gescheiden en... Je wil niet weten hoeveel vrouwen met tegenzin naar een parenclub gaan omdat manlief lekker legaal met een ander wil neuken... De vrouw gaat mee omdat ze anders bang is dat hij zonder haar vreemd gaat...



Maar schat, ik doe toch ook veel voor jou, waarom gun je mij dit niet? zegt de man heel geslepen... De vrouw met toch al weinig zelfvertrouwen denkt, ja, dat is waar en met een knoop in haar maag kijkt ze toe hoe haar man van bil gaat met een volle negerin. Het buffet in de parenclub is wel erg lekker en ze troost zich met een wijntje en wat kaasstengels..
Louise, mag ik jouw glazen bol even lenen? Altijd handig.
Nou idd.



Een man die wil vreemdgaan gaat wel gewoon vreemd, die gaat niet eerst lobbyen.



En haai roos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven